Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontlasting op Lotgering Pup.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Debster1982
Actief
Mijn ras(sen): American Hairless Terrier
Aantal honden: 1

Ontlasting op Lotgering Pup.

Ongelezen bericht door Debster1982 »

Toe wij onze hond net kregen stond hij op de brokken van GreenHeart, we hebben hem toen zelf over gezet op Carocroc. Dit heeft een week geduurd en toen toonde hij ineens geen interesse meer in de brokken. Hij at ook minder dan de helft van wat hij mocht.
We zijn toen bij een dierenwinkel hier in de buurt gaan kijken voor KVV. Ze verkochten daar HaaksBarf.
We hebben 4 smaken gekocht (kip, rund,eend en zalm). De zalm vond hij echt heel vies en at hij niet.
De andere vond hij heerlijk en hij at meteen de juiste hoeveelheden (en soms zelfs meer).
Nu is het alleen zo dat we voor 4 kg voer Eu.22,- kwijt waren en hij at op dat moment 150 gram per dag.
We vonden dit vrij kostbaar eerlijk gezegd. De ontlasting was wel gelijk een stuk beter. Mooie stevige drollen en erg weinig.
Soms waren we wel erg hard, dan leken het net steentjes, maar dan was maar een enkele keer. Aangezien ik alle smaken door elkaar gaf kan ik niet zeggen of het aan een bepaalde soort lag.
Gezien de prijs zijn we gaan zoeken naar een goedkoper maar toch goed alternatief. We zijn toen op Lotgering uitgekomen, dat krijgt hij nou sinds afgelopen zaterdag.
We hebben de totaal kip met de puppy maling. Ik moet zeggen dat ik het er erg goed uit vind zien en de hond eet het ook goed. Minder enthousiast als de Haaks, maar nog steeds gaat alles op. Hij krijgt nu 200 gram per dag, aangezien het een behoorlijk actieve hond is.
Nu ben ik eigenlijk niet tevreden over zijn ontlasting. Het is wel lekker weinig, maar het is mijn inziens te zacht. Hij poept geen drollen maar een sliert.
Moet hij nog steeds wennen aan het voer, of reageert hij er gewoon minder goed op?
Ik had wat gelezen over eventueel bot bijvoeren. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Hoop dat jullie tips hebben, want dit is onze eerste hond die geen brokken krijgt.
Alvast bedankt!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ontlasting op Lotgering Pup.

Ongelezen bericht door malinois »

Debster1982 schreef:Toe wij onze hond net kregen stond hij op de brokken van GreenHeart, we hebben hem toen zelf over gezet op Carocroc. Dit heeft een week geduurd en toen toonde hij ineens geen interesse meer in de brokken. Hij at ook minder dan de helft van wat hij mocht.
We zijn toen bij een dierenwinkel hier in de buurt gaan kijken voor KVV. Ze verkochten daar HaaksBarf.
We hebben 4 smaken gekocht (kip, rund,eend en zalm). De zalm vond hij echt heel vies en at hij niet.
De andere vond hij heerlijk en hij at meteen de juiste hoeveelheden (en soms zelfs meer).
Nu is het alleen zo dat we voor 4 kg voer Eu.22,- kwijt waren en hij at op dat moment 150 gram per dag.
We vonden dit vrij kostbaar eerlijk gezegd. De ontlasting was wel gelijk een stuk beter. Mooie stevige drollen en erg weinig.
Soms waren we wel erg hard, dan leken het net steentjes, maar dan was maar een enkele keer. Aangezien ik alle smaken door elkaar gaf kan ik niet zeggen of het aan een bepaalde soort lag.
Gezien de prijs zijn we gaan zoeken naar een goedkoper maar toch goed alternatief. We zijn toen op Lotgering uitgekomen, dat krijgt hij nou sinds afgelopen zaterdag.
We hebben de totaal kip met de puppy maling. Ik moet zeggen dat ik het er erg goed uit vind zien en de hond eet het ook goed. Minder enthousiast als de Haaks, maar nog steeds gaat alles op. Hij krijgt nu 200 gram per dag, aangezien het een behoorlijk actieve hond is.
Nu ben ik eigenlijk niet tevreden over zijn ontlasting. Het is wel lekker weinig, maar het is mijn inziens te zacht. Hij poept geen drollen maar een sliert.
Moet hij nog steeds wennen aan het voer, of reageert hij er gewoon minder goed op?
Ik had wat gelezen over eventueel bot bijvoeren. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Hoop dat jullie tips hebben, want dit is onze eerste hond die geen brokken krijgt.
Alvast bedankt!
Idd. wat bot erbij maar dan alleen als hij al een tijdje vlees gewend is vind ik eigenlijk... je kunt ook even kijken naar een andere variant, of hij het daar wat beter op doet qua ontlasting. Je hoeft geen pupmaling te hebben, het enige verschil is dat het fijner is als de rest... maar ook de normale versie kan hij prima eten.
Maar je geeft het nu 3 dagen? ik zou het zeker gewoon nog een weekje aankijken of het veranderd...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Debster1982
Actief

Bedankt! Ik denk dat we de kip totaal met meer bot gaan bestellen. Hij gaat hier redelijk snel door heen dus we kunnen het ook mengen. Hij staat nu een maand op vers vlees.
Debster1982
Actief

Ik denk dat er een verpakking tussen zat was geen puppy maling was want daar zaten stukken bot in van een cm of 5. Als we toch meer bot toe willen voegen, hoe doen we dat. Misschien een stomme vraag maar ik heb geen idee waar ik dat haal. Of moeten we dan gewoon kippenpoten geven?
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als ik heel eerlijk ben, zonder een merk af te zeiken;
Ik denk, dat op het moment dat je hond constant wat mindere ontlasting heeft, er iets niet goed zit in dat merk. Of in ieder geval zit er in dat merk iets niet goed, voor jouw hond. Ik zou een ander merk nemen, helemaal bij een pup. Probeer eens carnibest, dat is duurder dan lotgering, maar een stuk goedkoper dat haaksbarf.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nathalie schreef:Als ik heel eerlijk ben, zonder een merk af te zeiken;
Ik denk, dat op het moment dat je hond constant wat mindere ontlasting heeft, er iets niet goed zit in dat merk. Of in ieder geval zit er in dat merk iets niet goed, voor jouw hond. Ik zou een ander merk nemen, helemaal bij een pup. Probeer eens carnibest, dat is duurder dan lotgering, maar een stuk goedkoper dat haaksbarf.
Het kan toch ook een variant zijn? Als ik hier kip smuldier geef zijn ze gegarandeerd aan de dunne de andere geen probleem. Idem bij lotgering met pens. Ik voer nu 3 andere en op deze 3 niks aan de hand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

malinois schreef:
nathalie schreef:Als ik heel eerlijk ben, zonder een merk af te zeiken;
Het kan toch ook een variant zijn? Als ik hier kip smuldier geef zijn ze gegarandeerd aan de dunne de andere geen probleem. Idem bij lotgering met pens. Ik voer nu 3 andere en op deze 3 niks aan de hand.

Dat kan ook ja. Heb ik nu ook met naturis. Bij volwassen honden ben ik wel van het wat langer proberen, nu een maand of 3, maar ik merkte toch dat de ontlasting niet echt goed was. Op zich helemaal geen probleem, ware het nietdeat mijn grijze monstersdean binnen hun anaalklieren gaan legen. Dus varianten gaan voeren, en op gaan schrijven hoe de ontlasting is. Conclusie; ik kan twee soorten geven..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Debster1982
Actief

Bedankt voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee. We gaan gewoon eens kijken of hij wel tegen andere varianten kan! We hebben nog 9 Kilo van deze liggen dus die moet toch ook op. Hij heeft ook twee dagen op de smuldier gestaan en dat ging ook goed. Hij vond alleen de pens niet lekker maar de kip ging er goed in. We gaan eens mixen en kijken of het dan beter gaat. Moet zeggen dat hij het vanmorgen met veel smaak at. Beter dan de keren ervoor.
En hij vind het niet erg om te delen ;) Afbeelding
Debster1982
Actief

Weer een paar dagen op de haaks gehad met goede ontlasting. Daarna op Lotgering vis. Ontlasting is weer helemaal mooi. Hebben nu ook Kivo (aangezien de versie met extra kip er niet was) en daar blijft de ontlasting ook mooi op. We gaan het nu mengen met de puppy maling kip en dan kijken wat de ontlasting doet. We zijn in ieder geval blij dat het op de Lotgering vis en Kivo wel goed gaat
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hier wordt de ontlasting bij kipvarianten ook altijd dun.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Wat leuk, twee van die nakerds en een pluizenbol.
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Marina* »

In principe zit er in haaksbarf net zo veel bot als in lotgering, bot bijvoeren zou dus niet de oplossing moeten zijn. Verschil zit hem in de hoeveelheid spiervlees. 70% bij lotgering en 55% bij haaksbarf. Daarnaast is lotgering ook wat veter dan haaksbarf

Zowel spiervlees al vet kunnen van invloed zijn op de smeuigheid van de ontlasting.
Debster1982
Actief

We mengen nu haaks met lotgering en kivo met lotgering en nu is de ontlasting goed.
Debster1982
Actief

Ik zit stiekum al na te denken om aan Barf te beginnen. Maar eerst maar eens goed inlezen en alle kg uit de vriezer opmaken. ;)

www.facebook.com/KimoKawaiiAHT
www.facebook.com/GexFiles
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”