Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of geen broodfokkers alarm?
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
wel of geen broodfokkers alarm?
Iedereen weet dat die broodfokkerij hardnekkig is, en we kennen allemaal verhalen van mensen die om de tuin zijn geleid.
Het is heel heel moeilijk om dit aan te pakken en te bestrijden.
Mijn vraag:
Is het wel of niet geoorloofd om een broodfokker hier te melden op dit forum om andere potentiele kopers te beschermen?
Zo niet, vind je het niet terecht dat deze mensen onderhand eens consequenties moeten krijgen van hun waardeloze mentaliteit en dat andere mensen tegen hen beschermd moeten worden?
En dat het welzijn van honden zwaarder weegt dan de belangen van broodfokkers?
Het is heel heel moeilijk om dit aan te pakken en te bestrijden.
Mijn vraag:
Is het wel of niet geoorloofd om een broodfokker hier te melden op dit forum om andere potentiele kopers te beschermen?
Zo niet, vind je het niet terecht dat deze mensen onderhand eens consequenties moeten krijgen van hun waardeloze mentaliteit en dat andere mensen tegen hen beschermd moeten worden?
En dat het welzijn van honden zwaarder weegt dan de belangen van broodfokkers?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: wel of geen broodfokkers alarm?
Nee, en wel omdat forumeigenaar Farmfood daar grote problemen door kan krijgen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Inmiddels is er op facebook wel een zwarte lijst aangelegd? Door een ´bekende´ Belg of Nederlander?
Iets met klok en klepel...
Iets met klok en klepel...
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Nee, het is niet aan ons om mensen aan de schandpaal te hangen, ik vind dat je als pupkoper zelf beter op moet passen!!!!

- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Waarom eigenlijk?marian* schreef:Nee, en wel omdat forumeigenaar Farmfood daar grote problemen door kan krijgen.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Smaad?Woezel schreef:Waarom eigenlijk?marian* schreef:Nee, en wel omdat forumeigenaar Farmfood daar grote problemen door kan krijgen.
Al dan niet terecht?

- iones
- Zeer actief
Is er dan een ander manier om mensen te waarschuwen tegen deze malafide praktijken?
Uit dit topic blijkt dat mensen echt op een slinkse manier bedrogen worden door broodfokkers die echt uitermate hun best doen om door te gaan voor een betrouwbare pupverkoper met een oepsnestje of een zogenaamd eenmalig nestje voor de leut.
Uit dit topic blijkt dat mensen echt op een slinkse manier bedrogen worden door broodfokkers die echt uitermate hun best doen om door te gaan voor een betrouwbare pupverkoper met een oepsnestje of een zogenaamd eenmalig nestje voor de leut.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Er zijn genoeg waarschuwingen te vinden op internet. Alleen het probleem is dat mensen eerst een puppy gaan halen en daarna pas informatie opzoeken.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik denk dat het uit privacy overwegingen niet mag en dat Farmfood daar grote problemen mee kan krijgen.
Wat misschien wel zou kunnen is een sticky met een topic waarin genoemd wordt waar je als pupkoper op moet letten om te voorkomen dat je bij een broodfokker koopt. Daar is natuurlijk genoeg over te vinden op het internet, maar dat is de enige manier die ik zo kan bedenken waarop het forum kan bijdragen.
Ik vraag me af of het zou helpen hoor. Pupkopers moeten dan wel zelf vooraf de moeite nemen om te zoeken op internet en daarnaast in staat zijn om ter plekke te signalen te herkennen. Aan informatie is momenteel ook geen gebrek denk ik, dus ik denk niet dat een topic op het hf ineens wel gevonden zal worden
Wat misschien wel zou kunnen is een sticky met een topic waarin genoemd wordt waar je als pupkoper op moet letten om te voorkomen dat je bij een broodfokker koopt. Daar is natuurlijk genoeg over te vinden op het internet, maar dat is de enige manier die ik zo kan bedenken waarop het forum kan bijdragen.
Ik vraag me af of het zou helpen hoor. Pupkopers moeten dan wel zelf vooraf de moeite nemen om te zoeken op internet en daarnaast in staat zijn om ter plekke te signalen te herkennen. Aan informatie is momenteel ook geen gebrek denk ik, dus ik denk niet dat een topic op het hf ineens wel gevonden zal worden

- iones
- Zeer actief
Ik vind de privacy van bedriegers waartegen je honden en mensen moet beschermen nog wel het slechtste argument om het te verbieden.
Het wordt anders als inderdaad de forumeigenaar in de problemen komt.
Maar stel dat je het dan noemt op facebook?
- miemot
- Zeer actief
An Lemmens is dat, die bekende Belgische met haar zwarte lijst. Haar facebookpagina heet pin up pup en ze heeft daar een hele tijd fotoreportages op geplaatst met asielhonden, die vrij vlot geadopteerd werden vervolgens.
Vandaag is er overigens een soort van protestmars geweest, onder andere door haar georganiseerd, tegen broodfok. Er is zo'n tweeduizend man opgedaagd.
Maar ze heeft wel heel wat kritiek gekregen op haar zwarte lijst. Vooral van genoemde fokkers uiteraard, maar ook van de 'blaadjes'.
Ze lijkt er zich weinig van aan te trekken.
En gelijk heeft ze.
Ik vind het in elk geval heel dapper en sjiek, dat ze publiek zo'n statement inneemt.
Vandaag is er overigens een soort van protestmars geweest, onder andere door haar georganiseerd, tegen broodfok. Er is zo'n tweeduizend man opgedaagd.
Maar ze heeft wel heel wat kritiek gekregen op haar zwarte lijst. Vooral van genoemde fokkers uiteraard, maar ook van de 'blaadjes'.
En gelijk heeft ze.
Ik vind het in elk geval heel dapper en sjiek, dat ze publiek zo'n statement inneemt.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ja, (meer) voorlichting is denk ik het enige wat je kunt doen. Duidelijk maken waar je op moet letten en wat de consequenties kunnen zijn.
Ik denk dat je met het noemen van namen een soort schijnveiligheid creeert waarin niet genoemde namen als veilig/goed gezien zouden kunnen worden door sommigen. Het lijkt me beter als mensen zelf kunnen herkennen wat niet goed is.
Ik denk dat je met het noemen van namen een soort schijnveiligheid creeert waarin niet genoemde namen als veilig/goed gezien zouden kunnen worden door sommigen. Het lijkt me beter als mensen zelf kunnen herkennen wat niet goed is.
Tenzij je zwart op wit bewijs hebt kan farmfood die het forum sponsort in de shit komen. Beetje oenige suggestie. En verder staat er al heel veel op het forum.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
luna2906 schreef:Ik denk dat het uit privacy overwegingen niet mag en dat Farmfood daar grote problemen mee kan krijgen.
Dit bedoel ik dus.
Het is al eens aan de orde geweest hier en dat heeft Farmfood grote problemen bezorgd. Niet doen dus.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Het is alleen maar vastgelegd in wetten enzo. Het ongefundeerd zwart maken kan bijvoorbeeld smaad of laster opleveren. En vind maar eens objectief bewijs dat iemand een broodfokker is.iones schreef:Ik vind de privacy van bedriegers waartegen je honden en mensen moet beschermen nog wel het slechtste argument om het te verbieden.
- iones
- Zeer actief
Daar wist ik niets van.miemot schreef:An Lemmens is dat, die bekende Belgische met haar zwarte lijst. Haar facebookpagina heet pin up pup en ze heeft daar een hele tijd fotoreportages op geplaatst met asielhonden, die vrij vlot geadopteerd werden vervolgens.
En gelijk heeft ze.
Maar eigenlijk zouden potentiele pupkopers op haar geattendeerd moeten worden om haar zwarte lijst te checken. Ik denk dat ik haar eens ga toevoegen op facebook.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja hee, wetten!luna2906 schreef:Het is alleen maar vastgelegd in wetten enzo. Het ongefundeerd zwart maken kan bijvoorbeeld smaad of laster opleveren. En vind maar eens objectief bewijs dat iemand een broodfokker is.

Serieus: nee, natuurlijk mag dat niet.
Dan zou ik dus ook elke persoon die mij niet ligt hier aan de paal kunnen nagelen.
Ik zou ook gewoon publiekelijk bijvoorbeeld iones met naam en toenaam kunnen noemen en vermelden dat dat een viezerik is die schapen verkracht. Zou een gezellige boel worden.

En ja, ik chargeer.
Dat helpt meestal het beste om iets uit te leggen.
- iones
- Zeer actief
Tsja, dat is tot nog toe gebleken....
- dagmar88
- Zeer actief

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, dat mag wel maar niet met naam en toenaam. Dat is smaad.Jion schreef:En als een lid gewoon zijn of haar eigen verhaal vertelt; dus dat er een pup daar en daar is gekocht en wat er toen gebeurde... Mag dat dan ook niet? Want een verhaal uit eerste hand is geen smaad of laster toch?
Dat is toch logisch? Want hoe weet je of het klopt?
Voor hetzelfde geld is het een idioot die een ander dwars wil zitten. Weet jij veel.
Ik kan me wel wat staaltjes herinneren hoor, in die trant.
En de Nederlandse wet kan zich dat ook voorstellen blijkbaar, het is niet voor niks strafbaar.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Dank! Ja, dapper vond ik het ook. En ik dacht aan de manier van er mee omgaan hier op het forum, blijkbaar kan zij het wel 'aan'miemot schreef:An Lemmens is dat, die bekende Belgische met haar zwarte lijst. Haar facebookpagina heet pin up pup en ze heeft daar een hele tijd fotoreportages op geplaatst met asielhonden, die vrij vlot geadopteerd werden vervolgens.
En gelijk heeft ze.
- dagmar88
- Zeer actief
Als het wel klopt kennen die lui de koper ook met naam, toenaam en adres...Marjoleine schreef:Ja, dat mag wel maar niet met naam en toenaam.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Probeer het maar hard te maken dat iemand een broodfokker is voor de rechter. Kun je beter laten dus vooral omdat je een boel gezeik kan krijgen ,Daarnaast word een voermerk ook door verschillende soorten fokkers gevoerd.
Heb je een lange adem en een flinke zak met geld dan moet je het vooral doen.
Heb je een lange adem en een flinke zak met geld dan moet je het vooral doen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
Maar ik denk toch dat je wel kunt stellen ene bepaalde pupverkoper op marktplaats die 16!!! advertenties heeft staan van verschillende nestjes, dat je kunt stellen dat het een malafide broodfokker is? En als hij ze niet fokt, zijn pups evengoed produkten van broodfokkers zijn?
-
- Zeer actief
Eene woord tegen de ander natuurlijk en als de rechter er aan te pas komt zou die wel eens anders kunnen beslissen.Jion schreef:Dat weet je nooit maar een eigen verhaal met naam en toenaam in negatieve zin is volgens mij niet automatisch smaad.Marjoleine schreef:Ja, dat mag wel maar niet met naam en toenaam. Dat is smaad.Jion schreef:En als een lid gewoon zijn of haar eigen verhaal vertelt; dus dat er een pup daar en daar is gekocht en wat er toen gebeurde... Mag dat dan ook niet? Want een verhaal uit eerste hand is geen smaad of laster toch?
Dat is toch logisch? Want hoe weet je of het klopt?
Loopt hiet ergenns toch ook een topic van een fokker die genaaid word door een pupkoper die geen bewijs aan hoeft te dragen maar wel in het gelijk word gestelt.
Andere kant wel maar recht is niet altijd recht.

-
- Zeer actief
Nee want hij mag volgens de wet gewoon een beroepsmatige fokker zijn oftewel een broodfokker ,met dat laatste word meestal de ergste soort bedoeld en dat is smaad.iones schreef:Maar ik denk toch dat je wel kunt stellen ene bepaalde pupverkoper op marktplaats die 16!!! advertenties heeft staan van verschillende nestjes, dat je kunt stellen dat het een malafide broodfokker is? En als hij ze niet fokt, zijn pups evengoed produkten van broodfokkers zijn?
Jij weet niet vanaf een advertentie of die fokker slecht voor zijn hondenn is.

-
- Zeer actief
Dat laatste weet je ook niet .iones schreef:Maar ik denk toch dat je wel kunt stellen ene bepaalde pupverkoper op marktplaats die 16!!! advertenties heeft staan van verschillende nestjes, dat je kunt stellen dat het een malafide broodfokker is? En als hij ze niet fokt, zijn pups evengoed produkten van broodfokkers zijn?
Misschien koopt hij ze wel op van particulieren, maar dat maakt ook niets uit want hij mag puppen opkopen en verhandelen.

- iones
- Zeer actief
"Mag".....bouvierpoedel schreef: Misschien koopt hij ze wel op van particulieren, maar dat maakt ook niets uit want hij mag puppen opkopen en verhandelen.
Dat zegt niets.
Hier mag alles. Je mag een hond voor altijd opsluiten in een donker hok en hem net voldoende eten en drinken geven dat hij nog in leven blijft.
Dus aan het woordje "mag" hecht ik erg weinig waarde.
Er is hier nu eenmaal praktisch geen regelgeving op het gebied van dierenwelzijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Je hebt de bekende broodfokkers, die iedereen wel zal herkennen. Diegene met grote schuren, verschillende rassen, je kent het wel. Maar je ziet het ook vaak bij rashonden, met stambomen. Waar de 1 goede ervaringen heeft bij een fokker, heeft een ander het niet. Zo zijn er bij mij zat Duitse Herder fokkers waar ik geen hond vandaan zal willen, al krijg ik die gratis! Terwijl andere weer laaiend enthousiast erover zijn. Soms is het echt moeilijk om een goede en slechte fokkers uit elkaar te halen.
-
- Zeer actief
Als ze het mogen wettelijk gezien dan heb je geen poot om op te staan.En trouwens je weet het niet zeker vanaf een advertentie hoe het daar toegaat. Dus het blijft gissen.iones schreef:"Mag".....bouvierpoedel schreef: Misschien koopt hij ze wel op van particulieren, maar dat maakt ook niets uit want hij mag puppen opkopen en verhandelen.
Dat zegt niets.
Hier mag alles. Je mag een hond voor altijd opsluiten in een donker hok en hem net voldoende eten en drinken geven dat hij nog in leven blijft.
Dus aan het woordje "mag" hecht ik erg weinig waarde.
Er is hier nu eenmaal praktisch geen regelgeving op het gebied van dierenwelzijn.