Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te snelle groei door kvv?
Moderator: moderatorteam
te snelle groei door kvv?
Toen wij Vriend 5 maanden geleden kregen gaven we brokken. In eerste instantie groeide hij goed, maar al snel ging het minder en werd hij mager. Als we meer gingen voeren kreeg hij dunne ontlasting. We wisselden van voer en ook dat ging heel even goed en daarna weer mager worden en bij meer voeren kreeg hij dunne en heel veel ontlasting. Hij stagneerde in groei.
Omdat ik hier veel las over kvv ben ik begonnen met hem in de ochtend smuldier compleet te geven. En zowaar hij begon te groeien en kreeg mooie stevige mini drolletjes. 's Avonds krijgt hij of brokken of smuldier. We zijn zo een maand bezig nu.
Nu is hij in die maand 5 kilo aangekomen en er is in schofthoogte 7 cm bijgekomen. Gaat dat niet een beetje erg hard? Hij heeft me daar een paar lange stelten.
Hij heeft natuurlijk wel wat in te halen, maar ik vraag me af of ik niet wat minder kvv moet voeren.
Dik is hij nog steeds niet, mooi van gewicht nu. Hij is goed ontwormt en is altijd, ook toen hij niet groeide, actief en vrolijk.
Omdat ik hier veel las over kvv ben ik begonnen met hem in de ochtend smuldier compleet te geven. En zowaar hij begon te groeien en kreeg mooie stevige mini drolletjes. 's Avonds krijgt hij of brokken of smuldier. We zijn zo een maand bezig nu.
Nu is hij in die maand 5 kilo aangekomen en er is in schofthoogte 7 cm bijgekomen. Gaat dat niet een beetje erg hard? Hij heeft me daar een paar lange stelten.
Hij heeft natuurlijk wel wat in te halen, maar ik vraag me af of ik niet wat minder kvv moet voeren.
Dik is hij nog steeds niet, mooi van gewicht nu. Hij is goed ontwormt en is altijd, ook toen hij niet groeide, actief en vrolijk.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Re: te snelle groei door kvv?
Frolic schreef: Dik is hij nog steeds niet, mooi van gewicht nu. Hij is goed ontwormt en is altijd, ook toen hij niet groeide, actief en vrolijk.
zegt genoeg

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Denk dat het zo prima gaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Denk dat het zo prima gaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Klinkt prima.
- *patchy*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse buldog
- Liesbeth
- Zeer actief
Lijkt me prima te gaan
.
Jong grut groeit gewoon in etappes/fases. Dan weer de hoogte in, dan de breedte, dan geestelijk.

Jong grut groeit gewoon in etappes/fases. Dan weer de hoogte in, dan de breedte, dan geestelijk.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Onze pup groeide ook toen we hem net hadden een kilo in de week word vanzelf minder. Die van ons groeit juist heel netjes.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Oké, het is duidelijk, ik maak me druk om niks. Hij is inmiddels al 7 maanden, vandaar dat ik die snelle groei ineens een beetje 'eng' vond.
Snel weer vergeten en genieten van mijn slungel en als hij een jaar is heb ik een prachtige grote Slowaak in huis.
Snel weer vergeten en genieten van mijn slungel en als hij een jaar is heb ik een prachtige grote Slowaak in huis.

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Haha, gaat prima volgens mij.
Onze pups groeien ook op een gegeven moment 2 kilo per week (dus 8 kilo per maand) Zolang hij actief is, niet te dik en de ontlasting goed, geen zorgen maken 

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
volgens mij gaat het prima met jullie hondje
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Chuck heeft een periode gehad dat hij 1,5 kilo per week groeide. Hij is nu net 7 maanden en weegt 32 kilo. Gaat nu een stuk langzamer, al ziet hij er elke week anders uit. Volop in ontwikkeling nog.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Soms hebben ze ook gewoon even een groeispurt 
Als hij actief en vrolijk is, niet te dik en goede ontlasting heeft, zou ik me nergens zorgen om maken. Fijn dat hij het zo goed doet op kvv

Als hij actief en vrolijk is, niet te dik en goede ontlasting heeft, zou ik me nergens zorgen om maken. Fijn dat hij het zo goed doet op kvv

Ja, ik ben ook blij met de kvv. Snap niet dat ik daar bij mijn vorige honden niet aan begonnen ben, maar toen kende ik het HF ook nog niet.
Ik ben altijd bang voor groeipijn bij zo'n snelle groei, maar goed dat is nu helemaal niet aan de orde en dat komt ook niet aan de orde, dus laat maar lekker doorgroeien tot een hele grote hond
Ik ben altijd bang voor groeipijn bij zo'n snelle groei, maar goed dat is nu helemaal niet aan de orde en dat komt ook niet aan de orde, dus laat maar lekker doorgroeien tot een hele grote hond

Ik ken ervaringen van diverse fokkers die eerst brok gaven en al geruime tijd KVV of zelf samengestelde voeding. Pups groeien over het algemeen geleidelijk op, afhankelijk van het ras (bijv. golden) net iets onder of over een kilo per week en een prima bottenstelsel.Kruimel53 schreef:Nou idd, prima toch? Hij had ff wat in te halen dus.
Het verhaal, maar dat is niet te controleren en er is geen onderzoek naar gedaan, is dat honden op vers gelijkmatiger zouden opgroeien dan op brok. Of dat echt zo is weet ik niet, ik heb ervaring met twee puppen die er idd prima gelijkmatig op groeiden maar dat zijn er maar twee.
Elke pup, vers of brok gevoerd, maakt in fases een groeispurt mee. Echter, zal een vers gevoerde pup vaak veel geleidelijker uitgroeien, bijv. minder over- of onderbouw maar evenredig de hoogte in. Al ben ik zelf dan niet zo'n voorstander van premixen maar van een natuurlijke calciumbron en een betere inhoud.Frolic schreef:Ja, ik ben ook blij met de kvv. Snap niet dat ik daar bij mijn vorige honden niet aan begonnen ben, maar toen kende ik het HF ook nog niet.
Mijn oudste hond had op brok na 4 maanden heftige groeipijn. Naar mijn mening had dit al in een veel eerder stadium moeten plaatsvinden en is er nu alle ruimte voor een goede uitgroei op de nieuwe voeding.
Nou dat is dan dus de volgende stap. Even rustig uitzoeken, inlezen en kijken wat ik wil en kan. Moet gemakkelijk verkrijgbaar zijn namelijk, ik heb geen grote vriezer en daar op dit moment ook geen ruimte voor.Goldendelicious schreef:Elke pup, vers of brok gevoerd, maakt in fases een groeispurt mee. Echter, zal een vers gevoerde pup vaak veel geleidelijker uitgroeien, bijv. minder over- of onderbouw maar evenredig de hoogte in. Al ben ik zelf dan niet zo'n voorstander van premixen maar van een natuurlijke calciumbron en een betere inhoud.Frolic schreef:Ja, ik ben ook blij met de kvv. Snap niet dat ik daar bij mijn vorige honden niet aan begonnen ben, maar toen kende ik het HF ook nog niet.
Mijn oudste hond had op brok na 4 maanden heftige groeipijn. Naar mijn mening had dit al in een veel eerder stadium moeten plaatsvinden en is er nu alle ruimte voor een goede uitgroei op de nieuwe voeding.
Tegenwoordig zijn diverse KVV merken zoals Haaksbarf, Carnibest en Ropadog gewoon bij dierenzaken en een aantal dierenartsen te koop. Afwisselen met diverse diersoorten en inhoudelijke kwaliteit is altijd een pré ten opzichte van enkel kip/rund van dit merk. wink: