Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Abnormaal vreetgedrag
Moderator: moderatorteam
-
Sanner
- Zeer actief
Abnormaal vreetgedrag
Pff ik word er echt niet goed van.
Ik was net douchen, de honden waren alleen op de slaapkamer. Kom terug op de slaapkamer zit Jamie in de kledingkast een pak koekjes op te vreten. Waar lagen die? In de kast, onder in een grote action tas, ingepakt in inpakpapier onder allemaal andere cadeautjes.
Ze heeft al het inpakpapier versnipperd en het plastic van de koekjes gehaald.
Dat is toch ziekelijk?
Hoe ik het ook opruim, Jamie komt altijd bij eten. Daarom ben ik ook al in één jaar tijd twee keer bij de dierenarts geweest omdat ze chocolade op had.
En nee, echt niet omdat ik het laat slingeren. Ze vindt gewoon altijd een manier om bij eten te komen.
Is er niet iets wat ik hieraan kan doen? Ik word er onderhand echt hopeloos van. Het wordt nog een keer haar dood.
Ik was net douchen, de honden waren alleen op de slaapkamer. Kom terug op de slaapkamer zit Jamie in de kledingkast een pak koekjes op te vreten. Waar lagen die? In de kast, onder in een grote action tas, ingepakt in inpakpapier onder allemaal andere cadeautjes.
Ze heeft al het inpakpapier versnipperd en het plastic van de koekjes gehaald.
Dat is toch ziekelijk?
Hoe ik het ook opruim, Jamie komt altijd bij eten. Daarom ben ik ook al in één jaar tijd twee keer bij de dierenarts geweest omdat ze chocolade op had.
En nee, echt niet omdat ik het laat slingeren. Ze vindt gewoon altijd een manier om bij eten te komen.
Is er niet iets wat ik hieraan kan doen? Ik word er onderhand echt hopeloos van. Het wordt nog een keer haar dood.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
-
Sanner
- Zeer actief
Re: Abnormaal vreetgedrag
Zijn die van jou ook zo erg?Pemba schreef:Echt beter opruimen, hier zit alle vreetwaar achter slot en grendel
Ja, ben bang dat dat de enige optie is.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja.. alles wat eetbaar is echt achter een deurtje met slot houden, of haar een snuitje aanwennen, maar ik zou gewoon voor het eerste gaan
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Achter een deur met slot opruimen.
- dagmar88
- Zeer actief
Sanner schreef: Dat is toch ziekelijk?
Nee. Ze vreten alles waar ze aan kunnen komen.
Fruit staat hier standaard 1.80 hoog, chocolade in de koelkast, snoep, koek en hondenlekkers in een kast die ze niet open kunnen maken.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik heb ook zo'n opvanger gehad (maakte ook de koelkast open) en nu heb ik zo'n kat. Ze zijn ook continue de hele dag bezig met zoeken naar. De hond kwam uit een zware verwaarlozing, maar de kat heeft nog nooit te weinig eten of slechte zorg gehad. Hij heeft uit mijn trainingsbuidel helemaal versnipperd om er 1 brokje uit te halen......
Dus inderdaad, hier zit alles achter slot en grendel. Zodra ik bij de kast komt dan staat hij uit de diepste slaap binnen 1 sec naast mij bij die kast en moet ik hem echt tegenhouden.
Dus inderdaad, hier zit alles achter slot en grendel. Zodra ik bij de kast komt dan staat hij uit de diepste slaap binnen 1 sec naast mij bij die kast en moet ik hem echt tegenhouden.

-
Sanner
- Zeer actief
Nou het is toch een beetje een geruststelling dat het herkenbaar is voor sommige.
Ik ken dit gedrag helemaal niet.. Jamie heeft het ook nooit zo erg gehad, volgens mij is het na de sterilisatie zo erg geworden.
Maar de enige die er dus wat aan kan doen, ben ik.. Opruimen.
Zo'n klein hondje, zo'n grote vreetzak.
Ik ken dit gedrag helemaal niet.. Jamie heeft het ook nooit zo erg gehad, volgens mij is het na de sterilisatie zo erg geworden.
Maar de enige die er dus wat aan kan doen, ben ik.. Opruimen.
Zo'n klein hondje, zo'n grote vreetzak.
- dagmar88
- Zeer actief
Hier vliegt één van de katten er in zodra die deur open gaatgyanty schreef:Zodra ik bij de kast komt dan staat hij uit de diepste slaap binnen 1 sec naast mij bij die kast en moet ik hem echt tegenhouden.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Hier staat ook al het eetbare hoog, in de bijkeuken of achter een keukenkastdeurtje.
Anders is het op.
Anders is het op.

-
Sanner
- Zeer actief
Een kat, echt, dat verwacht je al helemaal niet.gyanty schreef:Ik heb ook zo'n opvanger gehad (maakte ook de koelkast open) en nu heb ik zo'n kat. Ze zijn ook continue de hele dag bezig met zoeken naar. De hond kwam uit een zware verwaarlozing, maar de kat heeft nog nooit te weinig eten of slechte zorg gehad. Hij heeft uit mijn trainingsbuidel helemaal versnipperd om er 1 brokje uit te halen......![]()
Alsof ze wat tekort komen he..
Nou Jamie ook echt niet hoor, van Kiwi zou ik het nog eerder begrijpen.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Marco88 schreef:meer wandelen
hahaha oh hoe zinnig
- dagmar88
- Zeer actief
Marco88 schreef:meer wandelen
-
Sanner
- Zeer actief
Hoezo wandelen? Dat hoeft niet bij chihuahua's hoor. 
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
ook chiwawas hebben hun lichamelijke en geestelijke beweging nodig, als ze dat niet krijgen kun je gefrusteerd gedrag krijgen zoals alles opvreten wat ze zien
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar Sanner heeft een chihuahua, das andersMarco88 schreef:ook chiwawas hebben hun lichamelijke en geestelijke beweging nodig, als ze dat niet krijgen kun je gefrusteerd gedrag krijgen zoals alles opvreten wat ze zien
- HillieS
- Zeer actief
Die hoeft heeft alleen maar een klein rondje per dag toch...yamie schreef:ja maar Sanner heeft een chihuahua, das andersMarco88 schreef:ook chiwawas hebben hun lichamelijke en geestelijke beweging nodig, als ze dat niet krijgen kun je gefrusteerd gedrag krijgen zoals alles opvreten wat ze zien![]()

-
Sanner
- Zeer actief
Precies! 
- dagmar88
- Zeer actief
Sanner stopt Jamie gewoon in zo'n hamsterrad.Marco88 schreef:oh juist, die hoeven niet uitgelaten te worden, sry my mistake
-
Sanner
- Zeer actief
Hee maar dat is een goed idee!dagmar88 schreef:Sanner stopt Jamie gewoon in zo'n hamsterrad.Marco88 schreef:oh juist, die hoeven niet uitgelaten te worden, sry my mistake
Nu gauw die rat de tuin in gooien want volgens mij moeten die spritsen er uit.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Oh, dat zal zijn waarom mijn beagle alles eet wat eetbaar is en binnen zijn vermogen ligtMarco88 schreef:ook chiwawas hebben hun lichamelijke en geestelijke beweging nodig, als ze dat niet krijgen kun je gefrusteerd gedrag krijgen zoals alles opvreten wat ze zien
Hij weet wel precies in welke situatie hij zit. Hij zal niet snel iets van mijn schoot jatten, maar toen ik hem pas een minuut alleen liet met oma trok hij zo de ontbijtkoek uit haar handen

- Moskovietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter - Aantal honden: 4
Heb hier dat probleem gelukkig niet... alles wat eetbaar is wordt hier met hand en tand bewaakt door Yuki.
Ze zal er nooit een hap van nemen en de anderen moeten het niet wagen erbij in de buurt te komen, inclusief de kat. Toch makkelijk voor een vergeetachtig baasje zoals ik
Ze zal er nooit een hap van nemen en de anderen moeten het niet wagen erbij in de buurt te komen, inclusief de kat. Toch makkelijk voor een vergeetachtig baasje zoals ik

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Laatst las ik toch ook iets ( volgens mij ook Jamie ) met zo'n actie?
Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen, maar het kan inderdaad hartstikke gevaarlijk zijn. Dat is helemaal niet om te lachen.
Dan zou ik toch kiezen voor alles wat eetbaar is achter een slotje. Of kindersloten op je kasten.
Of zou dat kiertje nog te groot zijn?
Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen, maar het kan inderdaad hartstikke gevaarlijk zijn. Dat is helemaal niet om te lachen.
Dan zou ik toch kiezen voor alles wat eetbaar is achter een slotje. Of kindersloten op je kasten.
Of zou dat kiertje nog te groot zijn?
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Vreselijk dat vreetgedrag, ik zou ook alles maar goed hoog wegzetten. Eten is hier thuis redelijk veilig, maar buiten/in de auto is het hier een groot probleem met Sam, word er doodziek van want je moet echt alles in de gaten houden. Tot ballen aan toe verdwijnen erin 
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hier is dat helaas heel normaal
. lijfje is een basset, en dan ook nog eentje die op de pred staat, dus Heel Erg. toen kwam peer, en ik dacht dat het niet erger kon,. nou, dat kan dus wel.....

- HillieS
- Zeer actief
Yara kan met gemak bij het aanrecht. We kunnen niet in de keuken kijken vanaf de eetkamertafel, en hoorden een keer een raar geluid. Ik sta meteen op en kijk wat dat is. Staat Yara uit de pan te lebberen... Dus boter uit de pan te lebberen...
.
Sindsdien hebben we een hekje voor de keuken staan als we zelf niet in de keuken zijn. Tenminste voor het kookdeel.
Eetspullen in hoge kastjes En in de andere kastjes kunnen ze ook niet komen, hebben ze ook nog nooit geprobeerd trouwens...
Sindsdien hebben we een hekje voor de keuken staan als we zelf niet in de keuken zijn. Tenminste voor het kookdeel.
Eetspullen in hoge kastjes En in de andere kastjes kunnen ze ook niet komen, hebben ze ook nog nooit geprobeerd trouwens...

- dagmar88
- Zeer actief
HillieS schreef:Staat Yara uit de pan te lebberen... Dus boter uit de pan te lebberen.....
Tijdje terug moest ik een schaaltje hebben en er bleek een schone op de koelkast te staan.
Na het eten bedacht ik me dat ik die helemaal niet had afgewassen.
Charlie dus wel
- HillieS
- Zeer actief
dagmar88 schreef:HillieS schreef:Staat Yara uit de pan te lebberen... Dus boter uit de pan te lebberen.....
Tijdje terug moest ik een schaaltje hebben en er bleek een schone op de koelkast te staan.
Na het eten bedacht ik me dat ik die helemaal niet had afgewassen.
Charlie dus wel

- dagmar88
- Zeer actief