Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Briard

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Briard

Ongelezen bericht door johanna68 »

Wie heeft ervaring met deze ras? Betreft een Briard dus?
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Re: Briard

Ongelezen bericht door Mutt »

Hier in de straat woont een jong teefje en achter ons zit een fokker, maar ik moet bekennen dat ik niet veel ervaring met het ras heb.
Het teefje is erg sociaal, maar wel druk/niet opgevoed (maar dat ligt denk ik vooral aan de baasjes), ondanks alles kan ze wel goed loslopen. Ze heeft een beetje een bord voor de kop, maar bedoelt het wel goed. Ze is erg sociaal, maar wel een beetje onzeker. Maar goed dat is dus één hond.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wilm@ hier van het forum heeft een briard :)
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ok thanks...ken nog niet iedereen maar komt wilm@ vaak op forum of is er een manier om haar te vragen via forum? stel dat ze deze topic niet leest?
johanna68
Zeer actief

ah ben er al uit hoe dat moet...
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door M@rijke »

Hier in de buurt woont er 1 zie ik ook regelmatig in het park een sociaal goed luisterende reu is hij, hij zat 7 jaar geleden bij Ayla in de puppyklas en wat waren vele mensen jaloers inclusief mezelf dat hij het alles zo goed deed :mrgreen:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Wij hadden er vroeger thuis één. Superleuk beest, maar al dat kammen.... dat deed mijn moeder gelukkig :)
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

M@rijke schreef:Hier in de buurt woont er 1 zie ik ook regelmatig in het park een sociaal goed luisterende reu is hij, hij zat 7 jaar geleden bij Ayla in de puppyklas en wat waren vele mensen jaloers inclusief mezelf dat hij het alles zo goed deed :mrgreen:
Heb inmiddels idd gelezen (internet) als ze consequente baas hebben ze trouw en redelijk makkelijk op te voeden zijn.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Die valt toch onder de Herders?
johanna68
Zeer actief

mito schreef:Wij hadden er vroeger thuis één. Superleuk beest, maar al dat kammen.... dat deed mijn moeder gelukkig :)
idd...de vacht maar kammen of borstelen vind ik wel leuk om te doen...

niet dat ik al aan ander hond toe ben hoor....echt helemaal niet .. Maar stel dat het ooit wel zou gebeuren dan trekt deze ras me...enige dat me niet zo trekt is een bos haar voor hun ogen. Bij wanda knipte ik het af...zodat ik haar ogen kon zien. Nu zal dat voor show of weet ik veel het erbij horen maar dat soort dingen ben ik niet mee bezig .

Ja klopt valt onder herder

schijnbaar blijf ik toch onbewust iets met herders hebben en val gewoon voor dat soort
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Ik vind het toch wel een heel ander karakter dan een duitse of mechelse herder hoor.
Veel relaxter en meer zelfstandig vond ik.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

dat heb ik ook gelezen idd..maar dat lijkt mij juist leuk
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Dat haren kammen is juist leuk :cheer:

Maar ja wel heel wat meer oppervlakte dan de Shih`s :F:
daan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): briard

Ongelezen bericht door daan »

johanna68 schreef:Wie heeft ervaring met deze ras? Betreft een Briard dus?
Wat wil je precies weten? Wij hebben een briard van inmiddels 10 jaar
johanna68
Zeer actief

ach eigenlijk graag zoveel mogelijk info betreft opvoeden...eventuele vaak voorkomende kwaaltjes...leeftijd..verzorging en uiteraard karakter ... ik weet heel weinig van dit ras...ben zelf groot geworden met herders en had tot 3 weken terug zelf een kr bouvier...nogmaals ik ben niet toe aan een hond nu maar stel dat...lijkt dit ras me geschikt van wat ik lees op internet..maar daar heb ik alleen gevonden dat ze dus rustig zijn..makkelijk op te voeden enz...maar hoor graag ervaring van baasjes zelf die ervaring ook echt hebben
daan
Vaste gebruiker

johanna68 schreef:ach eigenlijk graag zoveel mogelijk info betreft opvoeden...eventuele vaak voorkomende kwaaltjes...leeftijd..verzorging en uiteraard karakter ... ik weet heel weinig van dit ras...ben zelf groot geworden met herders en had tot 3 weken terug zelf een kr bouvier...nogmaals ik ben niet toe aan een hond nu maar stel dat...lijkt dit ras me geschikt van wat ik lees op internet..maar daar heb ik alleen gevonden dat ze dus rustig zijn..makkelijk op te voeden enz...maar hoor graag ervaring van baasjes zelf die ervaring ook echt hebben
Heb je een pb gestuurd
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik heb een Briard en ik heb je pb beantwoord.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Waarom antwoorden jullie deze algemene vragen middels pb, zo geheimzinnig zijn de vragen toch niet? Nu weten andere geïnteresseerden in dit ras ook niks en dat vind ik jammer.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ja dat vind ik eigenlijk ook wel jammer, was aan het meelezen en vind het altijd leuk om ervaringen met een ras te lezen van eigenaren.
Groetjes, Marjan
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nawosh schreef:Ja dat vind ik eigenlijk ook wel jammer, was aan het meelezen en vind het altijd leuk om ervaringen met een ras te lezen van eigenaren.
Inderdaad, daarvoor kom je ook op een hondenforum lijkt mij, om ervaringen te lezen en delen.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

jammer dat het vragen en antwoorden per PB gaat. Ik heb ooit een Briard gezien en dat was een dolle jonge hond. erg leuk maar lomp. Ik hou er wel van. Vond het een mooi en leuk beest
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Op cursus zit een Briard pup. Zo'n scheet. Wel beetje omstuimig soms, maarja; het is een pupje nog. Verder heel zelfstandig en slim. En ondanks zijn gestuiter heeft hij flink oog voor de baas. Ook liet hij zich geen seconde van de wijs brengen door de andere honden. Leuk hondje is het, maar de baas moet wel consequent zijn in de opvoeding, vermoed ik zo.
johanna68
Zeer actief

dank je wel..voor reactie's. Had idd gelezen dat als je consequent bent tijdens opvoeden het trouwe op baas gericht maatje kan worden..Maar volgens mij moet elk pup consequente opvoeding hebben...Dat lompe vind ik juist leuk..Voel me best beetje rot info te vragen ..omdat ik me nog altijd schuldig voel ..alsof ik al aan ander hond denk na overlijden wanda..maar nogmaals..het is niet zo dat ik aan ander toe ben...Maar mocht zover zijn..ik raak wel steeds meer verliefd op ras briard.En dan is goed begin half werk..heb ik me al goed kunnen verdiepen en informatie opdoen. Ik heb veel ervaring met honden betreft vroegere werkzaamheden..ook groot geworden met herders (woonde ik thuis en had invalide vader) waardoor ik de laatste herder eigenlijk zelf heb opgevoed en daarna mijn eigen Wanda..en waren stuk voor stuk schatten die zeer trouw waren en geen spier kwaad in. Maar lees nu al aantal keer puppycurcus.. Daar heb ik dus helemaal geen ervaring mee..Is dat een aanrader..ook juist voor dit ras? of wat moet ik me voorstellen wat je daar doet wat je gewoon thuis niet zou kunnen ?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nou dat zeker ,waarom via PB . Beetje ergelijk . Maar goed het zal wel geheime info zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Muk schreef:Waarom antwoorden jullie deze algemene vragen middels pb, zo geheimzinnig zijn de vragen toch niet? Nu weten andere geïnteresseerden in dit ras ook niks en dat vind ik jammer.
Ik vind het ook jammer waarom het zo geheimzinnig moet zijn :roll:
Ik was best benieuwd naar hoe de eigenaren hun ervaringen zijn met de briard.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Heb er vroeger wel een paar gekend. Sterke eigen wil, geen hond voor iedereen en veel energie/veel beweging nodig, is wat ik er van heb gezien.
daan
Vaste gebruiker

Wij hebben 17 jaar geleden onze 1ste briard gekocht en hebben er nu nog steeds 1. Vind dat door de jaren heen het karakter van de briard in het algemeen erg veranderd is. Je heb er 2 types in, de lieve de goedzakken en helaas de lijnen waar meer agressie in zit, uitval naar andere honden toe en zelfs naar mensen, regelmatig gezien en meegemaakt, ook op hondententoonstellingen.
Een briard heeft een hele consequente opvoeding nodig, wanneer je dat lukt hebt je er echt een hele fijne en stabiel hond aan. Het is zeker geen hond voor beginners.
Ze leren de dingen snel aan, zijn graag bij de baas, verders in huis zijn het vrij rustige honden, buiten kunnen ze helemaal uit hun dak gaan. Ze zijn ook heel goed voor de waak.
johanna68
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Nou dat zeker ,waarom via PB . Beetje ergelijk . Maar goed het zal wel geheime info zijn.
Nee hoor niks geheims aan dus..Maar had wilm@ pb gezonden omdat ik niet wist of ze deze topic zou lezen of regelmatig op forum komt.... pb krijgt ze (tenminste ik wel) een mailtje van..Vandaar dat via pm ging..
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

hier in de buurt woont een reu, mijn meiden zijn helemaal verliefd op hem en ik ook wel een beetje. Het is een heerlijke lieve lobbes, begreep wel dat hij bij andere reuen wat kan patsen.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

jeetje...Geloof het of niet...maar sta te kijken van de reactie's als "oh hier in omgeving heeft iemand Briard" ..Echt ik ken hier niemand in de verste omstreken ...zo jammer...Zou graag ook ervaring in echt opdoen bij iemand die eentje heeft...om een indruk te krijgen van deze ras in huislijke omgeving... Mss toch meer rondzoeken
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”