Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bo op mij gefocust.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Bo op mij gefocust.

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Bo is altijd "mijn" hond geweest. Ik doe ook het meeste met de honden en Bo is echt mijn maatje, mijn schaduw.

Als ik thuis ben is Bo ook altijd bij mij. Ze is ook hartstikke gek op mijn vriend en op Max maar niet zo als bij mij.
Als mijn vriend met haar wil wandelen of wat dan ook gaat ze ook hartstikke enthousiast mee, ook als ik gewoon op de bank blijf zitten dus dat is allemaal super.

Maar als ik weg ben begint Bo toch wel een beetje overdreven op mij te gaan zitten wachten.
Dan neemt ze geen speeltjes/botjes aan of wat dan ook en is heel pieperig. Ze gaat vaak in de bench liggen wachten of bij de deur zitten wachten tot ze mijn auto hoort.
Ze is verder niemand tot last, en gaat ook gewoon met vriend mee uit als die dat wil maar wil dan wel graag snel weer naar huis.

Als ik thuis kom zijn de honden allebei door het dolle heen. Ik negeer de honden dan 5 minuten en als ze rustig zijn mogen ze komen knuffelen.
Na een tijdje valt Bo als een blok in slaap, helemaal moe van de hele dag opletten op de deur waar ik blijf.

Nu is mijn vraag: is dit gewoon prima zo omdat ze gewoon graag bij mij is? Ze is immers niemand tot last?
Of is dit overdreven gedrag waar ik iets mee moet?

Ik twijfel een beetje. Een frisse blik met ervaringen van anderen is welkom.
lets have fun

Re: Bo op mij gefocust.

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik ben degene die het meeste doet met de honden, zoniet alles. Ze zijn dan ook erg op mij gericht. Ook al is vriend of de kinderen thuis als ik weg ben liggen ze tegen de voordeur aan en bij een geluid kijken ze meteen door het matglas naar buiten. Ze piepen niet maar liggen wel duidelijk te wachten op mama :mann: Ik laat het maar zo, echt alleen zijn ze niet dus zo zielig is het nou ook weer niet :wink:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Hier ook hoor ,als ik weg ben word er door de kleintjes in de vensterbank gewacht tot ik terug ben.Of er iemand anders thuis is maakt ze niet uit,als mama weg is ben je zielig alleen.

Mijn vorig hondje vond ik wel zielig ,ik kwam ooit thuis toen lag hij zeiknat gerend voor het hek.Hij wilde niet binnenkomen toen de kinderen hem riepen en geen van hen had de moeite genomen hem even op te pakken :-(
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan deed het en rita doet het ook :I:
ik vind het wel lief (en het streelt mijn ijdelheid ook nog als ik heel eerlijk ben :mann: ) en aangezien ze zichzelf niet in de weg zit en verder niet lastig is doe ik er niks aan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jelka ligt ook op mij te wachten op de mat die voor de deur ligt.
Mijn man kan roepen en doen wat hij wil. Ze gaat even kijken en dan weer terug naar de deur. Ze piept niet, jankt niet maar wacht alleen. Als ik er eenmaal weer ben, dan slaapt ze ook als een os.

Ze doet het zichzelf aan, is niemand tot last, het is al ruim 10 jaar zo, dus laten we het zo.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Gebeurt hier ook, mama weg helluuuuup. Nou ja, als ze daarna lekker kan slapen, vind ik het wel prima. Ik ga dan geen uren meer wandelen met dr.
moniek&bo
Zeer actief

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Nou ja, dan zal ik het maar opvatten als een compliment :mrgreen:

(Soms is het wel een draak hoor, dan ligt Bo bij mij te knuffelen, komt vriendlief thuis kijkt ze een keer op en legt ze haar hoofd weer neer :piew: )
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

moniek&bo schreef:Nou ja, dan zal ik het maar opvatten als een compliment :mrgreen:

(Soms is het wel een draak hoor, dan ligt Bo bij mij te knuffelen, komt vriendlief thuis kijkt ze een keer op en legt ze haar hoofd weer neer :piew: )
precies :mrgreen: rayos heeft dat ook
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Een klein weekje ziekenhuis en nog een tijdje onvoldoende mobiel heeft de verhouding hier overigens wel omgedraaid (maar dat komt wel weer goed)

Ik moet zeggen dat naarmate Kay ouder wordt hij steeds minder sterk nog voor mij alleen kiest, maar de man hier des huizes op gelijke hoogte plaatst. En daarvoor heeft deze meneer echt niks extra hoeven doen. Ja gewoon wandelen, maar doet geen sport of training of andere zaken
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva doet het ook. En ik vind het wel lekker dat als ik thuis kom van mn werk ze wil slapen :LOL:
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Zara is ook helemaal op mij gericht, maar ik ben dan ook alleen het baasje van haar ;) Als we bij mijn ouders zijn volgt ze me overal en zelfs als ik naar de wc ga zit ze te piepen voor de deur.
Ze is al een paar keer daar alleen geweest zonder mij maar leuk vind ze het niet :P
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, in principe hier allebei, en als ik er niet ben gaan ze op een soort van pauze stand, tot ik weet thuis kom, vind het persoonlijk een beetje jammer voor ze, t leven kan zo leuk zijn, ook als er iemand niet is
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Hier hetzelfde verhaal, met Bronco dan.
Bandit niet hoor. Zolang er maar iemand is om hem eten te geven, vind hij alles prima.

Groetjes Gretha
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier gaan Doran en Zinzi ook zitten/liggen wachten tot ik terug kom.
Luna en Max slapen gewoon lekker verder :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef doet dat ook heel erg.
Als mijn vader thuis is ligt hij alleen maar te slapen. En als ik bijvoorbeeld eerder naar bed ga dan mijn pa dan moet hij hem echt afleggen in zijn mand om te gaan slapen, anders blijft hij bij de deur wachten waar ik blijft.

Ik benoem wat ik ga doen en dat helpt.
Zo heb ik: eventjes wachten, ben zo terug voor de korte stukjes alleen blijven(boodschap bijv)
bij langere tijd: hier blijven, tot vanmiddag/vanavond.
En bij slapen: lekker slapen tot morgen.

(Ik klink nu wel heel erg als een zacht gekookt ei als ik het zo opschrijf, haha)

edit:typfout
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het normaal hoor. Dit soort verhoudingen vallen toch niet te 'regelen' en dit moet je toch eigenlijk ook helemaal niet willen?
Ze ziet je graag, dat is alles.

Mijn vriend neemt mijn hond wel eens een midweek mee en dan merkt hij dat hij ze me een dagje zoekt, maar dat is ook al snel klaar. Andersom is mijn hond hem alweer vergeten als zn auto buiten gehoorsafstand is. Ik ben dan ook veel leuker dan mijn vriend :P Dus ik snap haar wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”