Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aandacht vragen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Aandacht vragen?

Ongelezen bericht door Judith »

Dana heeft net een halve reep marsepein op en probeerde een opening te maken in de verpakking van een cholocade letter. En dit in een uurtje tijd dat mijn vriend en ik van huis waren. :hmmm:

Deze marsepeine reep en choclade letter zaten in inpakpapier (voor de sinterklaas uiteraard) en die ligt al 2,5 week op dezelfde plek. Namelijk in de studeerkamer in de mand met cadeautjes. Dana slaapt al die tijd in de studeerkamer op het bankje, en als ze alleen was (soms max 4 uurtjes) dan lag ze ook 9 van de 10x in de studeerkamer. Ze heeft dus 2,5 week de tijd gehad om deze spullen te pakken, ook toen ze alleen was....
Waarom pakt ze het nu ineens, is ze het er niet mee eens dat ze niet mee mag? probeerd ze op deze manier aandacht te vragen?
Want op andere momenten sloopt ze niets, en ligt ze heerlijk 4 uurtjes te slapen of hobbelt ze door het huis.
Vorige keer had ze ook na al 2 maanden langs de peper en zout en kruiden te lopen ineens bedacht om 2 potjes kruiden uit de kast te trekken toen ze alleen was?? :U:
Kan ik hier wat mee (ja eetbare spullen opruimen :oohja: )
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Aandacht vragen?

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat ze alleen zijn wil niet zeggen dat ze dat altijd dagelijks regelen met slooppartijen.
Misschien was ze deze keer wat meer wakker, of wakker gemaakt door een geluid.

De enige oplossing die ik kan bedenken is opruimen :wink: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier kunnen ze prima alleen zijn maar als ik eetwaar in bereik laat is het op.
Stomme stabijs.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Toch een beetje stress door het alleen zijn denk ik. Mijn jongste hond kan daar de ene keer ook beter mee omgaan dan de andere keer.
Eelke
Actief
Mijn ras(sen): Weimaraner in huis en Corgi op de verlanglijst

Ongelezen bericht door Eelke »

Kan het niet ook gewoon verveling zijn? Zoals ranetje al zegt, wakker geworden en eens gaan kijken wat er te doen valt? Het lijkt me dat als het uit angst of stress voortkomt, het gedrag dan ook vaker zou voorkomen. En dat maak ik niet op uit je verhaal, dit lijkt eerder uitzondering dan regel.
Groetjes van Eelke en Teun
Jok99
nieuw lid
Mijn ras(sen): Mix

Ongelezen bericht door Jok99 »

Onze hond heeft laatst zelfs de radijszaadjes voor onze moestuin aangebroken, echt niet verwacht ;-)

Bij een klant van me begon ze aan de antieke tafel te knagen uit verveling (ze houd niet zo van toekijken hoe ik de administratie van anderen doe). Schrok me wild en moest meteen aan mijn aansprakelijkheidsverzekering denken, maar gelukkig kon de klant er vooral om lachen (ze vind het geweldig als ik Nina meeneem, anders zou ik het ook niet doen).

Volgens mij hangt het vaak ook gewoon van de bui af van de hond,

Groet,
Joost
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Onze hond doet het ook alleen als we weg zijn. Laatst nog naar de DA geweest omdat meneer zo'n 15 chocolate chip cookies van tafel gejat had die ik vers had gebakken voor vrienden.
Hij doet het pas sinds kort, net als heel hard huilen. Urenlang.
Wat voor ons helpt is hem moe maken. Voordat we weggaan, ook al is het maar een half uurtje.
Vaak lopen we dan of een uur of we nemen de hond van de buurvrouw mee zodat hij veel rent en speelt. Als hij daarna terug komt is hij uren onder zeil en is er ook niks gesloopt of opgevreten als we terug komen.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ach, hoe zijn wij mensen zelf ...... Na 3 weken naar dat rommeltje op tafel gekeken te hebben (en gezegt te hebben "o ja dat moet ik nog even naar de kelder brengen") bedacht ik me gisteren opeens dat ik het net zo goed maar eens meteen kon doen.

Mogelijk had ze ook opeens zoiets; "o ja, nu ik toch even niks anders te doen heb (ik ben uitgeslapen, mijn haar zit goed, ik weet inmiddels wel hoe ik onder mijn staart ruik en ik heb even niets anders te doen) kan ik wel eens kijken wat er in die pakjes zit".
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”