Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hij bijt
Moderator: moderatorteam
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
hij bijt
buddha is inmiddels drie jaren jong en hij blijkt een bijter te zijn, vooral aaiers die het niet vragen of hij uberhaupt geaaid wil worden.
Hij houdt vreemden af maar vooral kinderen denken dat ze hem kunnen aaien ook al geef ik aan dat hij nipt, thuis is hij zeer vriendelijk, bijt niet luisterd goed , maar vind vreemden eng, wat te doen?
met mum gaat alles goed, drank is uit een ver beschamend verleden, 419 dagen sober.
Hij houdt vreemden af maar vooral kinderen denken dat ze hem kunnen aaien ook al geef ik aan dat hij nipt, thuis is hij zeer vriendelijk, bijt niet luisterd goed , maar vind vreemden eng, wat te doen?
met mum gaat alles goed, drank is uit een ver beschamend verleden, 419 dagen sober.
life is good
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: hij bijt
Gewoon zorgen dat ze van hem afblijven

-
mum
- Zeer actief
hij mag niet meer mee om jongste te halen, nadat ie vanuit niets een jongetje wilde grijpen... maar mensen vinden hem zooo mooi en denken dat hij lief is omdat hij zo goed luisterd en willen altijd aaien, ik geef dringend doch vriendelijk aan dat bijt
life is good
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
-
mum
- Zeer actief
ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
life is good
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb ook zo'n hondje thuis en hier is het heel makkelijk, ik roep gelijk dat ze bijt. Nu bijt ze in 99 van de 100 gevallen niet maar ik neem geen risico. Helaas heeft Csiva ook nog eens de pech dat ze een enorm opvallend uiterlijk heeft en veel aandacht trekt. Ik ben er voor haar om haar te beschermen zodat ze zelf niks hoeft. Langzaam begint dit kwartje ook bij haar ook te vallen 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Op zich een zeer legitieme vraag.. maar niet het belangrijkste in dit geval.mum schreef:ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
Je weet nu dat dit het gedrag is... dan zit er maar 1 ding op en dat is voorkomen dat het kan gebeuren ongeacht waarom de hond dit doet.
Eventueel zou je gedragstherapie kunnen proberen maar de vraag is of je het er ooit helemaal uitkrijgt.
In dit soort gevallen zou ik er eerder voor kiezen "het altijd te voorkomen dat de hond in de situatie komt dat het fout kan gaan" dan proberen te achterhalen waarom... eerlijk gezegd dus..
Suzanne
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
-
S@ndr@
- Zeer actief
dan geef je ze het boze oog, afblijven tenzij je een paar extra piercings wiltmum schreef:hij mag niet meer mee om jongste te halen, nadat ie vanuit niets een jongetje wilde grijpen... maar mensen vinden hem zooo mooi en denken dat hij lief is omdat hij zo goed luisterd en willen altijd aaien, ik geef dringend doch vriendelijk aan dat bijt
jij baas niet andere mensen.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 nov 2013 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
omdat ie dat gegraai van vreemden niet prettig vindt en dat op zijn honds kenbaar maakt.mum schreef:ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
zorgen dat mensen niet aan hem kunnen komen mum, dat is jouw plicht als baas.
je hond moet er op kunnen vertrouwen dat jij de dingen regelt, zolang je dat niet doet zal hij zelf de touwen in handen nemen.
als je niet kun voorkomen dat mensen hem aanraken zou ik hem korven, beter zo dan dat ie werkelijk iemand bijt, dan ben je verder van huis

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
~Suzanne~
- Zeer actief
De liefde voor je hond spat er werkelijk vanaf! ;-(mum schreef:ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
Suzanne
-
tineke
Het is jouw taak om te zorgen dat hij niet kan bijten en als je dat niet denkt 100% te kunnen dan zou ik ,net als Renee zegt een muilkorf omdoen.
- Bonnie F
- Zeer actief
Ik vermoed dat er iets heel anders spat~Suzanne~ schreef:De liefde voor je hond spat er werkelijk vanaf! ;-(mum schreef:ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
Suzanne
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=267550

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Allereerst compliment dat je al zolang nuchter bent. Ik zou mij niet bezig houden met de vraag waarom hij bijt. Ik zou me bezig houden met het voorkomen daarvan. Dat betekent dus dat als je onder de mensen bent hem óf heel kort houdt aan de riem en ogen van voor- achter en opzij hebt óf muilkorven. Hoe meer gelegenheid je geeft te bijten hoe meer de rem wegvalt. Niet doen.

-
mum
- Zeer actief
thnx renee, dit is dus wat ik doe, niet meer mee naar school, hij is mijn plicht als baasje zijnde, maar ondanks alle cursussen die we volgen ben ik kennelijk niet assertief genoeg, zelf heb ik na dat incident ook een gedragsdeskundige gebeld en die gaf ook aan dat het mijn fout was, had eerder in moeten grijpen, en dat terwijl ik dacht dat het een vriendelijk ventje was, maar ook buddhaatje bleek een dark side te hebben, zijn er anderen die dit herkennen? Buddha is een stafford rottie mix, echt een heel lieve hond
life is good
-
Corneliana
- Zeer actief
das niet aardigBonnie F schreef:Ik vermoed dat er iets heel anders spat~Suzanne~ schreef:De liefde voor je hond spat er werkelijk vanaf! ;-(mum schreef:ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
Suzanne
-
Corneliana
- Zeer actief
misschien meent ie jou te moeten beschermen?mum schreef:thnx renee, dit is dus wat ik doe, niet meer mee naar school, hij is mijn plicht als baasje zijnde, maar ondanks alle cursussen die we volgen ben ik kennelijk niet assertief genoeg, zelf heb ik na dat incident ook een gedragsdeskundige gebeld en die gaf ook aan dat het mijn fout was, had eerder in moeten grijpen, en dat terwijl ik dacht dat het een vriendelijk ventje was, maar ook buddhaatje bleek een dark side te hebben, zijn er anderen die dit herkennen? Buddha is een stafford rottie mix, echt een heel lieve hond
- alm@
- moderator
Ja ik herken dat wel. Mijn reinaatje is dan wel geen stafford mix maar wil ook niet door vreemden geaaid worden. Ze is nu wat ouder en milder maar het blijft altijd opletten met haar.

- alm@
- moderator
Welnee. Ze geeft zelf al aan wat er aan de hand isCorneliana schreef:misschien meent ie jou te moeten beschermen?mum schreef:thnx renee, dit is dus wat ik doe, niet meer mee naar school, hij is mijn plicht als baasje zijnde, maar ondanks alle cursussen die we volgen ben ik kennelijk niet assertief genoeg, zelf heb ik na dat incident ook een gedragsdeskundige gebeld en die gaf ook aan dat het mijn fout was, had eerder in moeten grijpen, en dat terwijl ik dacht dat het een vriendelijk ventje was, maar ook buddhaatje bleek een dark side te hebben, zijn er anderen die dit herkennen? Buddha is een stafford rottie mix, echt een heel lieve hond

-
tineke
Nou bij jou is het in ieder geval geen empathie wat er rondspatBonnie F schreef:Ik vermoed dat er iets heel anders spat~Suzanne~ schreef:De liefde voor je hond spat er werkelijk vanaf! ;-(mum schreef:ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
Suzanne
-
tineke
Ik heb zelf ook een mensagressieve hond gehad ,waarom doet er imo niet toe,wel heb jij de plicht als eigenaar om het te voorkomen op wat voor manier dan ook.mum schreef:thnx renee, dit is dus wat ik doe, niet meer mee naar school, hij is mijn plicht als baasje zijnde, maar ondanks alle cursussen die we volgen ben ik kennelijk niet assertief genoeg, zelf heb ik na dat incident ook een gedragsdeskundige gebeld en die gaf ook aan dat het mijn fout was, had eerder in moeten grijpen, en dat terwijl ik dacht dat het een vriendelijk ventje was, maar ook buddhaatje bleek een dark side te hebben, zijn er anderen die dit herkennen? Buddha is een stafford rottie mix, echt een heel lieve hond
Jij weet tenslotte dat hij bijt en dient daarnaar te handelen
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
is hij ook lief naar andere mensen/honden?mum schreef:thnx renee, dit is dus wat ik doe, niet meer mee naar school, hij is mijn plicht als baasje zijnde, maar ondanks alle cursussen die we volgen ben ik kennelijk niet assertief genoeg, zelf heb ik na dat incident ook een gedragsdeskundige gebeld en die gaf ook aan dat het mijn fout was, had eerder in moeten grijpen, en dat terwijl ik dacht dat het een vriendelijk ventje was, maar ook buddhaatje bleek een dark side te hebben, zijn er anderen die dit herkennen? Buddha is een stafford rottie mix, echt een heel lieve hond
-
mum
- Zeer actief
nee hoor, mijn hondje gaat boven veel dingen, maar ongelovigen zullen er zijn, hij had al meerdere keren weg kunnen zijn onder anderen door het beschreven gebeurde.Bonnie F schreef:Ik vermoed dat er iets heel anders spat~Suzanne~ schreef:De liefde voor je hond spat er werkelijk vanaf! ;-(mum schreef:ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
Suzanne
hij betekent veel voor mij, maar voel je een gevoel om te bashen, vergeet mij.. zoals ik jou advies en ervaring onmiddellijk naast me neer leg, het is namelijk niks waard, niemand word daardoor geholpen, en jah hij kost geld, vooral door zijn gewicht maar ik betaal noodzakelijke zaken met liefde, hij is mijn kindje en wat jij bonnie f ervan denkt daar poep ik op..
life is good
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Yep, simpel eigenlijk. Indy mot ook geen vreemden aan haar lijf buiten een trainingsveld. Dus daar zorg ik dan voor dat dat niet gebeurt. (Op het veld is iedereen wel oké)S@ndr@ schreef:Gewoon zorgen dat ze van hem afblijven![]()
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
renee-uk schreef:omdat ie dat gegraai van vreemden niet prettig vindt en dat op zijn honds kenbaar maakt.mum schreef:ja daaag, deze hond kost me al een vermogen, waarom hij bijt wil ik graag meerdere meningen over
zorgen dat mensen niet aan hem kunnen komen mum, dat is jouw plicht als baas.
je hond moet er op kunnen vertrouwen dat jij de dingen regelt, zolang je dat niet doet zal hij zelf de touwen in handen nemen.
als je niet kun voorkomen dat mensen hem aanraken zou ik hem korven, beter zo dan dat ie werkelijk iemand bijt, dan ben je verder van huis
Dit dus
Amos wilde ook niet geaaid worden door vreemden maar dat weet je en moet er voor zorgen dat dat ook niet gebeurt . Klaar!
Fenneke en Baloe

-
mum
- Zeer actief
jah dat is het rare, hij is een lief dier, had ook niet verwacht dat hij wilde bijten>Marco88 schreef:is hij ook lief naar andere mensen/honden?mum schreef:thnx renee, dit is dus wat ik doe, niet meer mee naar school, hij is mijn plicht als baasje zijnde, maar ondanks alle cursussen die we volgen ben ik kennelijk niet assertief genoeg, zelf heb ik na dat incident ook een gedragsdeskundige gebeld en die gaf ook aan dat het mijn fout was, had eerder in moeten grijpen, en dat terwijl ik dacht dat het een vriendelijk ventje was, maar ook buddhaatje bleek een dark side te hebben, zijn er anderen die dit herkennen? Buddha is een stafford rottie mix, echt een heel lieve hond
life is good
-
S@ndr@
- Zeer actief
DuCain had dat ook, en hij heeft ooit iemand gebeten, daarna heb ik hem alleen nog maar zelf uitgelaten en ben het ten alle tijden gaan voorkomen, even voor de goede orde, Ik heb DuCain geaccepteerd zoals hij was, hond en mens scherp, en ben me gaan richten op t voorkomen van gaten en uitvallen , en dat is te doen
- Jackira
- Zeer actief
Ik heb al tien jaar een hond die bijt. Als hij de kans krijgt. Maar hij heeft al 9 jaar de kans niet meer gehad. Hij doet het uit een combinatie van zelfstandigheid en waakzaamheid. En kinderen bijt hij omdat hij die gek vindt. Er komen gekke geluiden uit op rare toonhoogtes en dat spring maar in het rond. Buck vindt dat dat niet kan.
Hij wil het al die 9 jaar nog wel, dat bijten, maar weet nu dat het niet mag. Bij mij was het een kwestie van geen overwicht op de hond. Hij had eerst schijt aan me zal ik maar zeggen en trok z'n eigen plan. Nu weet hij dat hij niks zelf bepaald. Dat scheelt veel maar het blijft opletten. Voorkomen is beter dan genezen is het motto
Hij wil het al die 9 jaar nog wel, dat bijten, maar weet nu dat het niet mag. Bij mij was het een kwestie van geen overwicht op de hond. Hij had eerst schijt aan me zal ik maar zeggen en trok z'n eigen plan. Nu weet hij dat hij niks zelf bepaald. Dat scheelt veel maar het blijft opletten. Voorkomen is beter dan genezen is het motto
-
mum
- Zeer actief
aaien door vreeemden is dus taboe, daar heb ik geen moeite mee, sowieso is socializen al niet mijn beste punt, kan het door mijn aversie jegens vreemden komen?
teven een dikke vette dank U aan allen die er nog steeds zijn, ik heb geleerd door mijn verslaving, ik weet nu wie ik ben en waar ik sta, wat mijn plaats is, types als bonnie F zullen er altijd zijn, maar ik geef inmiddels de voorkeur aan het positieve, drank is nu ver weg en ik tracht dit zo te houden, indien ik hier iets vraag weet ik van wie ik antwoord wil krijgen, die mensen kennen dagoes, en ik kan veel leren van hun antwoorden, ik ben nu alcoholvrij, en mijn lieve buddha is hier nog,against all odd..........
teven een dikke vette dank U aan allen die er nog steeds zijn, ik heb geleerd door mijn verslaving, ik weet nu wie ik ben en waar ik sta, wat mijn plaats is, types als bonnie F zullen er altijd zijn, maar ik geef inmiddels de voorkeur aan het positieve, drank is nu ver weg en ik tracht dit zo te houden, indien ik hier iets vraag weet ik van wie ik antwoord wil krijgen, die mensen kennen dagoes, en ik kan veel leren van hun antwoorden, ik ben nu alcoholvrij, en mijn lieve buddha is hier nog,against all odd..........
life is good
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja rita heeft dat ook heel sterk, daarom herken ik het ook en weet ik wat je moet doen om narigheid te voorkomen.mum schreef:thnx renee, dit is dus wat ik doe, niet meer mee naar school, hij is mijn plicht als baasje zijnde, maar ondanks alle cursussen die we volgen ben ik kennelijk niet assertief genoeg, zelf heb ik na dat incident ook een gedragsdeskundige gebeld en die gaf ook aan dat het mijn fout was, had eerder in moeten grijpen, en dat terwijl ik dacht dat het een vriendelijk ventje was, maar ook buddhaatje bleek een dark side te hebben, zijn er anderen die dit herkennen? Buddha is een stafford rottie mix, echt een heel lieve hond
ze vindt het allemaal prima, zolang mensen maar niet binnen haar persoonlijk zone komen, dan waarschuwt ze wel netjes maar degene die dan toch doorgaat kan hem krijgen van haar.
ik wil dat niet, dus ik let heel goed op dat er niet geaaid wordt en dat iedereen fijn afstand bewaart, maar ik ben wel behoorlijk assertief

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love