Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dosering Bach Rescue Remedy spray
Moderator: moderatorteam
-
Jessy27
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising York/Shih Tzu
- Aantal honden: 1
Dosering Bach Rescue Remedy spray
Hallo,
Ik wil dit jaar Bach Rescue Remedy gaan proberen tegen vuurwerkangst. Ik lees allerlei tegenstrijdige verhalen over de dosering. Hoeveel en hoe vaak mag ik mijn hond van 5 kilo toedienen?
Ik wil dit jaar Bach Rescue Remedy gaan proberen tegen vuurwerkangst. Ik lees allerlei tegenstrijdige verhalen over de dosering. Hoeveel en hoe vaak mag ik mijn hond van 5 kilo toedienen?
-
Jessy27
- Vaste gebruiker
Re: Dosering Bach Rescue Remedy spray
Echt niemand??
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Bij mijn hond hielp het niet bij vuurwerk. Veel trainen op geluiden (vroeg in het jaar beginnen) icm een bach remedie aangepast aan de hond en met oudjaar wat advocaat erin hielp wel. Gaat nu ieder jaar een beetje beter.
Geen idee hoeveel je moet geven
Geen idee hoeveel je moet geven
-
JBK
Nee, daar weet ik zelf niets van. Dit is wat ik op internet vind;
Dosering dieren
•6 x 4 druppels gespreid over de ganse dag of extra druppeltjes op moeilijke momenten
•je kan de druppeltjes in hun eten of drinkwater mengen, op een snoepje doen of op hun snoet wrijven
Dosering dieren
•6 x 4 druppels gespreid over de ganse dag of extra druppeltjes op moeilijke momenten
•je kan de druppeltjes in hun eten of drinkwater mengen, op een snoepje doen of op hun snoet wrijven
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik weet ook niet of ik het zo inzetten bij vuurwerkangst. Dan zou ik eerder iets op maat laten maken. Norah had een middel op maat gemaakt, toen ze een tijd erg onrustig was en ik geen ingang kon vinden met haar. Ze moest volgens mij 5 tot 6 keer daags 10 druppels hebben.
Kay geef ik sindsdien nog wel eens voor wedstrijd, wel 10 druppels per keer (Kay is 18 kilo) maar geen 5 tot 6 keer per dag. Maar de dag ervoor een keer of drie en op de dag zelf ook nog eens 3 keer.
Kay geef ik sindsdien nog wel eens voor wedstrijd, wel 10 druppels per keer (Kay is 18 kilo) maar geen 5 tot 6 keer per dag. Maar de dag ervoor een keer of drie en op de dag zelf ook nog eens 3 keer.

-
Jessy27
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties! Nou dan ga ik nog maar even googelen naar andere mogelijkheden. Hij heeft een keer medicijnen van de dierenarts gehad maar dat had een averechtse uitwerking.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Ik heb vorig jaar hond en kat gegeven, de dag ervoor 3x verdeeld over de dag en de dag zelf vanaf smiddags tot 24uur bijna elke 3/4 uur. Hond zo'n 6 druppels per keer(35kg) en kat 3 druppels (5kg)
Zeker voor mijn kat heeft dit echt wel geholpen. Nog steeds angstig, maar de scherpe randjes waren er af. Ze kwam nu de hele dag door uit haar schuilplek om te eten en even langs te lopen.
Hond was 1ste keer oud en nieuw en binnen was het oké, maar buiten nog wel angstig.
Toevoeging: ik ga het dit jaar zeker weer geven.
Zeker voor mijn kat heeft dit echt wel geholpen. Nog steeds angstig, maar de scherpe randjes waren er af. Ze kwam nu de hele dag door uit haar schuilplek om te eten en even langs te lopen.
Hond was 1ste keer oud en nieuw en binnen was het oké, maar buiten nog wel angstig.
Toevoeging: ik ga het dit jaar zeker weer geven.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
Bolus
Bij Charlie heb ik het eens gebruikt maar ik merkte geen verschil. Ik had de druppels van bach bloesem therapy, rescue remedy.
Maar ben je nu niet te laat om daar nu nog aan te beginnen?
Maar ben je nu niet te laat om daar nu nog aan te beginnen?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Je mag net zoveel gebruiken als je wilt. Een druppel of een flesje per uur bijvoorbeeld. Het resultaat zal in alle gevallen nihil zijn
- bandolero
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Tegen vuurwerk zal het mijns inziens weinig helpen (een beetje wel he, maar niet genoeg)
ALs je het per se wil gebruiken, zou ik het zeker in combinatie met een thundershirt doen bvb.
Bachbloesems alleen gaan niets oplossen
ALs je het per se wil gebruiken, zou ik het zeker in combinatie met een thundershirt doen bvb.
Bachbloesems alleen gaan niets oplossen
-
Jessy27
- Vaste gebruiker
Ach ja, dan hebben we maar een blafconcert, was afgelopen 10 jaar ook het geval. Ik ga hem maar niks geven dan.
- bandolero
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
waarom niet kijken voor een thundershirt dan?Jessy27 schreef:Ach ja, dan hebben we maar een blafconcert, was afgelopen 10 jaar ook het geval. Ik ga hem maar niks geven dan.
-
Jessy27
- Vaste gebruiker
Ik heb toevallig zo'n strak operatiepakje, zou dat niet helpen?
-
Foxen
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Bachbloesems is iets waar je in moet geloven. Ik zou het zelf niemand aanraden in ieder geval. Ik ben bang dat als je het hele flesje in een keer gebruikt dat je nog een effect hebt...
http://www.kwakzalverij.nl/897/Encyclop ... emtherapie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bach-bloesemtherapie
http://www.kwakzalverij.nl/897/Encyclop ... emtherapie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bach-bloesemtherapie
-
Jessy27
- Vaste gebruiker
Nee dat had ik al begrepen. Ik ga voor het strakke pakje en misschien een lepeltje advocaat. Alleen heb ik geen idee hoeveel een hond van 5 kg mag hebben?
-
Foxen
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Je kunt trouwens wel zorgen dat je hondje minder angstig wordt voor vuurwerk (en onweer, harde knallen enz.) door middel van gewenning en positieve associatie. Dit vergt wel enige inspanning.
- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gaf wel eens bach rescue samen met valeriaan, heb wel het idee dat het altijd íets hielp. (en dan gaf ik niet weinig
)
Sasha heeft ook wel eens een vooraf samengesteld bach remedie gehad, dat hielp eigenlijk niks, toen het op was, en we het advies kregen om het flesje te vullen met water, was de geloofwaardigheid er voor mij wel een beetje af.
Sasha heeft ook wel eens een vooraf samengesteld bach remedie gehad, dat hielp eigenlijk niks, toen het op was, en we het advies kregen om het flesje te vullen met water, was de geloofwaardigheid er voor mij wel een beetje af.
Groetjes Eva
-
Jessy27
- Vaste gebruiker
@ Foxen: Ik heb al (hij is ondertussen 10,5 jaar oud) diverse pogingen ondernomen met vuurwerk cd's en dergelijke en heb de hoop daarop opgegeven..... Mijn andere hond had helemaal nergens last van maar ook die had totaal geen invloed op deze hond.