Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overenthousiast?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Overenthousiast?

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik heb even een vraagje,

Ik kom met Sam namelijk geregeld andere honden tegen. Bij het kennismaken valt me altijd op dat ze in het begin een beetje gaat sluipen, ik probeer haar hier altijd uit te halen door haar gewoon dmv de lijn weer op vier poten te zetten. Vervolgens is ze bij de hond blijft ze heel statisch staan, staart hoog, oren hoog. Is er misschien 2 seconden gesnuffeld en gaat ze direct in de speelhouding, ook gaat ze vaak springen en met dr voorpoten proberen op de andere hond te komen (soms op de kop van de andere hond). Nou is het begrijpelijk dat niet elke hond hier van gediend is, de meesten waren zelf nog even aan het snuffelen van hé wie ben jij, en ondertussen worden ze het volgende moment al bijna besprongen door een overenthousiast monster.

Zijn er andere mensen die dit ook hebben, of is dit volstrekt normaal?
Onze vorige hond had dit namelijk niet en kan me er ook niet heel veel van herinneren dat anderen dit bij hem deden.

Wat ik ook niet goed snap is waarom ze eerst zo overdreven gaat sluipen, liggen, weer heel snel een paar stapjes en weer gaat liggen..

Ik merk dat sommige baasjes het vervelend vinden dat hun hond zo wordt besprongen, soms is het ook irritant omdat Sam gewoon onwijs wild doet na 3 seconden.. Is er iets wat ik hier aan kan doen of gaat het er vanzelf wel af..?

Oja misschien is het wel even belangrijk te noemen dat ze nog maar 6 maand is, misschien dat dat het is?
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Overenthousiast?

Ongelezen bericht door Mariss »

Onze 14 jarige schapendoes,Remy, heeft een vriendje, en die doet dat bij hem. Als ze elkaar maar een beetje zien, aan de andere kant van de winkelstraat, gaat het vriendje liggen en sluipen. Als ik er dan heen loop samen met Remy, staat hij op, en gaan dan samen spelen. Best wel grappig, want dat vriendje is een 3 jarige husky, dus die heeft meer energie, maar ze vinden het beide geweldig.

Het baasje vind het ook leuk. Hier doet ie t niet bij andere vreemde honden
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Dit is 1 van de redenen waarom ik geen gekloot en gedoe aan de lijn wil. Mijn eigen hond heeft ook de neiging zoals jouw hond heeft en dat is gewoon rete irritant. Voor mezelf maar zeker ook voor de andere honden, dus ik wil het gewoon niet hebben. Hond-hond contact doet ie maar ergens anders op.
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik vind het zelf ook niet fijn inderdaad, weet nooit wat voor hond je tegenkomt zegmaar.
Ik heb haar eigenlijk altijd aangelijnd, tenzij er geen andere honden in de buurt zijn op een veld dan mag ze wel even los. Maar ik weet zeker dat als ik een andere hond tegenkom ze direct wil spelen, ze is wel eens los met de honden van mijn nichtje.
Haar teckel vindt het geweldig, maar ze hebben een terrier kruising die niks van haar wil weten (van geen enkele hond trouwens), die is dan ook niet meer interessant voor haar.

Ik weet niet goed hoe ik haar moet kalmeren in zo'n kennismakingssituatie. Het is een leuk hondje om te zien dus veel mensen hebben zoiets van ik ga er wel even heen met mijn hond, ook bij het ontmoeten van mensen is ze namelijk heel enthousiast en wil nogwel eens springen. Dit heb ik er inmiddels bijna af maar nog niet helemaal.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom mag het ook niet, kennismaken aan de lijn maar helaas lopen er hier een stel koekwauzen die hun hond lekker op haar af laten stieren, hoe druk ik ook bezig ben met haar aandacht bij mij houden. Sluipen wil ik niet hebben, dus we lopen gewoon door en als dat niet normaal kan keer ik om en gaan we de andere kant op. Wat ze los doet moet ze zelf weten, ze is soms best brutaal maar ze weet wel wanneer ze in moet binden over het algemeen. En anders (als ik merk dat de hond of de bijbehorende baas het niet leuk vinden) lijn ik haar aan en lopen we verder.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Wat Nanna zegt, proberen hem bij je te houden, wat zeker lastig is.
Sjon is ook erg leuk om te zien en veel mensen laten idd spontaan hun lijn vieren en de hond ongevraagd kennismaken of ze gaan hem zelf lokken, terwijl ik overduidelijk bezig ben hem juist bij me te houden. Maar goed, de worst en het balletje worden steeds belangrijker voor hem, dus hij kiest er steeds vaker voor, om gewoon mee te lopen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi doet dat soms ook..
Hij mag het maar bij één hond; en das zijn vriendje Vito.. die doet overigens exact hetzelfde :mrgreen:
Die hebben we liever ook niet los te spelen want dat gaat wel erg ruig vrezen we.

Voor de rest til ik hem aan zijn tuig omhoog, vaak laat hij zich dan weer door zn pootjes zakken.. dan til ik weer en loopt ie desnoods maar op 2 pootjes mee; lopen zal ie!
En anders omdraaien en andere weg kiezen. Ik negeer dan de andere hond en baas.. dat was wel even wennen want je wilt niet onbeleefd zijn. :roll:
Maar niemand schiet er wat mee op verder..
Afbeelding
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

eveliendepien schreef: Ik weet niet goed hoe ik haar moet kalmeren in zo'n kennismakingssituatie. Het is een leuk hondje om te zien dus veel mensen hebben zoiets van ik ga er wel even heen met mijn hond, ook bij het ontmoeten van mensen is ze namelijk heel enthousiast en wil nogwel eens springen. Dit heb ik er inmiddels bijna af maar nog niet helemaal.
Wat Nanna zegt en wat ik ook al zei. Geen gedoe aan de riem en irritante mensen die toch hun hond laten gaan uit de weg gaan en dodelijke blikken toewerpen. Werkt bij mij top en ik heb ook type aaibaar.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”