Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frustratie? En hoe te doorbreken?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Frustratie? En hoe te doorbreken?

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik zit al best een tijdje met Bo op speuren en daarnaast ga ik met enige regelmaat met iemand oefenen. We lopen om de beurt voor elkaar een spoortje (slachtoffer). Bo vindt het niet echt leuk als ik weg ga om een spoor uit te zetten, ze gilt de boel bij elkaar. Ik heb buiten het speuren om geoefend om wat afstand te nemen en er zat ook een behoorlijke verbetering in, ze gilde nog wel even maar werd vrij snel rustig.

Maar sinds zaterdag is het gillen ineens weer erger geworden, ze maakt zichzelf helemaal overstuur. En het lijkt er nu op dat ze zich gaat afreageren op andere honden, vooral de hond waarvoor ik een spoortje heb uitgezet moet het bezuren. Vandaag dus met een andere cursist geoefend en toen gebeurde het weer. Voor en na het speuren is er niks aan de hand, ook niet als die ander een spoortje voor ons loopt en wij samen met de andere hond even moeten wachten maar zodra ík een spoor heb gelopen en daarna samen met de andere hond en baas terugkom, begint ze me daar te bitchen tegen die andere hond, niet normaal. En ik heb gewoon echt geen idee hoe ik het kan doorbreken. Die andere cursist vond dat ik het moest corrigeren maar daar reageerde Bo niet goed op, het werd juist erger. Je zou bijna gaan denken dat ze jaloers is.

Iemand tips?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Frustratie? En hoe te doorbreken?

Ongelezen bericht door Miranda »

Met Skadi heb ik het opgelost door in het bos te blijven staan met haar aan de lijn terwijl man wegliep. Ze krijste of ze vermoord werd, er kwamen ook van alle kanten mensen opduiken om te kijken wie die verschrikkelijke dierenbeul was :mrgreen:
Bij de 'beul' aangekomen zagen ze een witte herder in een tantrum en een mevrouw die die witte herder straal negeerde en de lucht stond te bestuderen.
Dat duurde een kwartier. Toen was ze uitgekrijst. Toen zette ik één stap richting man (die uit beeld was) en begon het hele drama van voren af aan. Weer gewacht tot ze rustig was. Toen snapte ze het.

Toevallig deed ze het gisteren ineens weer (man liep weg met de werparm en háár bal :80: ). Dit keer viel het kwartje een stuk sneller, gelukkig.

Even een aanvulling voor de duidelijkheid. Zorg ervoor dat ze NOOIT succes heeft met dat achterlijke gekrijs. Zolang zij krijst, gebeurt er niet wat zij wil.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kan ze niet in de auto blijven als jij met dat spoor en die andere hond bezig bent?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Esther12
Zeer actief

Miranda schreef:Met Skadi heb ik het opgelost door in het bos te blijven staan met haar aan de lijn terwijl man wegliep. Ze krijste of ze vermoord werd, er kwamen ook van alle kanten mensen opduiken om te kijken wie die verschrikkelijke dierenbeul was :mrgreen:
Bij de 'beul' aangekomen zagen ze een witte herder in een tantrum en een mevrouw die die witte herder straal negeerde en de lucht stond te bestuderen.
Dat duurde een kwartier. Toen was ze uitgekrijst. Toen zette ik één stap richting man (die uit beeld was) en begon het hele drama van voren af aan. Weer gewacht tot ze rustig was. Toen snapte ze het.

Toevallig deed ze het gisteren ineens weer (man liep weg met de werparm en háár bal :80: ). Dit keer viel het kwartje een stuk sneller, gelukkig.

Even een aanvulling voor de duidelijkheid. Zorg ervoor dat ze NOOIT succes heeft met dat achterlijke gekrijs. Zolang zij krijst, gebeurt er niet wat zij wil.
Dus toch negeren, oké!
Esther12
Zeer actief

renee-uk schreef:kan ze niet in de auto blijven als jij met dat spoor en die andere hond bezig bent?
Nee helaas, we moeten best een eindje lopen voor we bij het speur gedeelte aankomen en daarbij ben ik niet zo heel goed ter been dus ik moet keuzes maken. Dan besteed ik de energie liever aan het speuren zelf dan aan het heen en weer lopen, begrijp je?
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Esther12 schreef:
Miranda schreef:Met Skadi heb ik het opgelost door in het bos te blijven staan met haar aan de lijn terwijl man wegliep. Ze krijste of ze vermoord werd, er kwamen ook van alle kanten mensen opduiken om te kijken wie die verschrikkelijke dierenbeul was :mrgreen:

Dus toch negeren, oké!
Zou ik ook doen.
Maar denk dat het in jouw geval wat langer kan gaan duren, toch al een paar keer "succes" gehad.
Lange adem en genieten van de lucht :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”