Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje vlees Islam Centrum
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vraagje vlees Islam Centrum
Ik ga er komende week weer naar toe, maar moet nu even bestellen. Ik zie op hun site staan: hapklare stukjes geit incl. been en ditzelfde van schaap...
Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Ribben durf ik ze hier niet meer te geven maar is dit groot, zijn het snippers... zijn er hier mensen die al eens besteld hebben?
Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Ribben durf ik ze hier niet meer te geven maar is dit groot, zijn het snippers... zijn er hier mensen die al eens besteld hebben?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vraagje vlees Islam Centrum
oh en ik ga nu vast iets raars vragen maar wat zijn lamstesten 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Safari
Lamstestikels.malinois schreef:oh en ik ga nu vast iets raars vragen maar wat zijn lamstesten
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik dacht al zoiets maar toen ik er op googelde kreeg ik ditSafari schreef:Lamstestikels.malinois schreef:oh en ik ga nu vast iets raars vragen maar wat zijn lamstesten
en toen dacht ik ja maar die moeten dan toch veel kleiner zijn van een lammetje

-
Safari
Het lijkt zo'n afwasteiltje maar als je goed kijkt is het zo'n diepvriesbak voor ijs of zoiets. Ik verwacht dat ze ongeveer even groot zijn als eieren want de stierenballen die ik gezien heb in de islamitische slagerij zijn 2 a 3x groter dan een ei.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ah
vandaar ... dan lijkt t idd wat meer in proportie
Vinden ze dat lekker over het algemeen trouwens en is het orgaan?
Vinden ze dat lekker over het algemeen trouwens en is het orgaan?

-
Safari
Ik heb geen flauw idee of ze het lekker vinden en ook niet of het een orgaan is. Bij mannen zitten daar de hersens dus dan zou het in theorie onder de organen moeten vallen denk ik. 
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Who the fuck gaat er nu naar een islamitische slagerij?? Dieronvriendelijk volk.
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

-
Safari
Heb even voor je gezocht en lamstesten vallen (volgens barfplaats) onder orgaanvlees.
-
JBK
Ik heb er wel lamssnippers en geitesnippers vandaan, maar dat is beide zonder bot. Wel veel vet deze keer trouwens.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat je altijd zo heerlijk genuanceerd reageert Mmartin!mmartinn schreef:Who the fuck gaat er nu naar een islamitische slagerij?? Dieronvriendelijk volk.
Islam Centrum heeft een hele mooie kwaliteit vlees,
De stkjes vlees met been geef ik nooit, daar zzit ook heel hard bot bij. Je kunt speciaal vragen om jonge ribben, die zijn iets duurder, maar goed te kraken.
Wat ik haal zijn meestal kippennekken of karkasjes, pens, kopvlees en geitestrotjes.
Dat is voor mijn Jacks allemaal prima te doen, dus voor Mechelaars moet het helemaal goed te eten zijn
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga daarheen, ben er al een paar keer geweest en het bevalt me uitstekend. Aardige mensen en goed vlees zowel voor de honden als voor mezelf.mmartinn schreef:Who the fuck gaat er nu naar een islamitische slagerij?? Dieronvriendelijk volk.
Zo antwoord op je vraag gehad?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
probleem is dat ze het niet altijd kauwen dus het moet niet te klein zijn ... snippers (zonder bot) bevalt ook uitstekend en kopvlees idd. dan haal ik daar wel wat meer van!fes/lou schreef:Fijn dat je altijd zo heerlijk genuanceerd reageert Mmartin!mmartinn schreef:Who the fuck gaat er nu naar een islamitische slagerij?? Dieronvriendelijk volk.
De stkjes vlees met been geef ik nooit, daar zzit ook heel hard bot bij. Je kunt speciaal vragen om jonge ribben, die zijn iets duurder, maar goed te kraken.
Wat ik haal zijn meestal kippennekken of karkasjes, pens, kopvlees en geitestrotjes.
Dat is voor mijn Jacks allemaal prima te doen, dus voor Mechelaars moet het helemaal goed te eten zijn

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Die lammeren zijn ook niet jong he, maar een maand of wat oud en al gespeend...malinois schreef:ik dacht al zoiets maar toen ik er op googelde kreeg ik ditSafari schreef:Lamstestikels.malinois schreef:oh en ik ga nu vast iets raars vragen maar wat zijn lamstesten
en toen dacht ik ja maar die moeten dan toch veel kleiner zijn van een lammetje
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ze hebben twee verschillende soorten kopvlees in die ene zit ook iets van kraakbeen maar die is goed te doenmalinois schreef:probleem is dat ze het niet altijd kauwen dus het moet niet te klein zijn ... snippers (zonder bot) bevalt ook uitstekend en kopvlees idd. dan haal ik daar wel wat meer van!fes/lou schreef:Fijn dat je altijd zo heerlijk genuanceerd reageert Mmartin!mmartinn schreef:Who the fuck gaat er nu naar een islamitische slagerij?? Dieronvriendelijk volk.

- mmartinn
- Zeer actief
Schijnbaar wel hondenvrienden hier maar duidelijk geen dierenvrienden, onverdoofd de keeltjes doorsnijden heerlijk!! Bah viezerikken.

-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en zoals eerder geschreven, naar mijn mening heel ongeschikt, veel en veel te hard bot (met scherpe stukken). Het is vrij klein (maarja wat is klein), dus ook een hele klus om dan het vlees af te halen.malinois schreef:Ik zie op hun site staan: hapklare stukjes geit incl. been en ditzelfde van schaap...
- mmartinn
- Zeer actief
Ja, jij niet blijkbaar. Maar praat het maar lekker goed voor jezelf hoor. http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/ ... d-slachtenTara schreef:Zit toch niet zo te zeiken zeg, weet je hoe snel een dier op die manier het bewustzijn verliest?mmartinn schreef:Schijnbaar wel hondenvrienden hier maar duidelijk geen dierenvrienden, onverdoofd de keeltjes doorsnijden heerlijk!! Bah viezerikken.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Gutgutgut, wakker dier is de ku klux klan onder de dierenrechtenorganisaties en die neem jij serieus?mmartinn schreef:Ja, jij niet blijkbaar. Maar praat het maar lekker goed voor jezelf hoor. http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/ ... d-slachtenTara schreef:Zit toch niet zo te zeiken zeg, weet je hoe snel een dier op die manier het bewustzijn verliest?mmartinn schreef:Schijnbaar wel hondenvrienden hier maar duidelijk geen dierenvrienden, onverdoofd de keeltjes doorsnijden heerlijk!! Bah viezerikken.
Bevestigt wel het beeld wat ik van je heb.....
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Jij geeft je honden natuurlijk alleen maar biologisch dynamisch vlees dat tijdens hun leven vrolijk buiten heeft rondgedarteld? Ik ben met je eens dat het moment van slacht -net als de rest van het leven trouwens -belangrijk is en dat er zeker naar diervriendelijkheid gekeken moet worden, maar voorlopig wijzen verschillende onderzoeken verschillende dingen uit. De ene keer komt halal slachten als diervriendelijker uit een onderzoek, de andere keer als dieronvriendelijker. Ik zou eerst wel eens een gedegen wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd willen zien voor iedereen over en weer gaat brullen!mmartinn schreef:Ja, jij niet blijkbaar. Maar praat het maar lekker goed voor jezelf hoor. http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/ ... d-slachtenTara schreef:Zit toch niet zo te zeiken zeg, weet je hoe snel een dier op die manier het bewustzijn verliest?mmartinn schreef:Schijnbaar wel hondenvrienden hier maar duidelijk geen dierenvrienden, onverdoofd de keeltjes doorsnijden heerlijk!! Bah viezerikken.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Qua dierenwelzijn scoorde halal slachten gelijk of hoger bij kippenvlees, bij schaap en geit vergelijkbaar of iets eronder, enkel rund is vaak zeer dieronvriendelijk. Dus als je wilt voorkomen dat je dier "zielig" vlees eet, voer je geen halal rundvlees. De rest van de vleessoorten kan je gewoon voeren. (als je interesse hebt kan ik kijken of ik het artikel van de WUR daarover nog terug kan vinden).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat nemen we dus nietSylvi@ schreef:Ja en zoals eerder geschreven, naar mijn mening heel ongeschikt, veel en veel te hard bot (met scherpe stukken). Het is vrij klein (maarja wat is klein), dus ook een hele klus om dan het vlees af te halen.malinois schreef:Ik zie op hun site staan: hapklare stukjes geit incl. been en ditzelfde van schaap...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ben je klaar? dan kan ik tenminste gaan bestellen.mmartinn schreef:Schijnbaar wel hondenvrienden hier maar duidelijk geen dierenvrienden, onverdoofd de keeltjes doorsnijden heerlijk!! Bah viezerikken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Xena en Xavi zijn niet zo gecharmeerd van gevogelte... kalkoen had ik de laatste keer ook dat vond alleen Xito eigenlijk lekker, eend idem...Pepie schreef:Ze hebben twee verschillende soorten kopvlees in die ene zit ook iets van kraakbeen maar die is goed te doenmalinois schreef:probleem is dat ze het niet altijd kauwen dus het moet niet te klein zijn ... snippers (zonder bot) bevalt ook uitstekend en kopvlees idd. dan haal ik daar wel wat meer van!fes/lou schreef:Fijn dat je altijd zo heerlijk genuanceerd reageert Mmartin!mmartinn schreef:Who the fuck gaat er nu naar een islamitische slagerij?? Dieronvriendelijk volk.
Dat is voor mijn Jacks allemaal prima te doen, dus voor Mechelaars moet het helemaal goed te eten zijnKalkoendijen zijn hier ook favo en vlo vind een duifje lekker
Snippers koop ik ook en wat fes/lou verder neerzet alleen de karkassen niet.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik bestel daar niets meer van snippers,veel en veel te veel vet.
Ik heb er nu eens de geitmix en schapenmix van. Heel fijn gemalen maar erg rood, heel veel orgaan in vermoedelijk
Ik heb er nu eens de geitmix en schapenmix van. Heel fijn gemalen maar erg rood, heel veel orgaan in vermoedelijk
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Waarom niet? Ik kan je vertellen dat het onderzoek naar slachten binnen de WUR gewoon goed en gedegen is opgezet, hoor. Maar ik ben benieuwd wat er volgens jou mis mee is.Tara schreef:Nu vind ik WUR ook niet de betrouwbaarste bron van informatie, maar los daarvan is en beetje realiteitszin natuurlijk nooit weg.Domor schreef:Qua dierenwelzijn scoorde halal slachten gelijk of hoger bij kippenvlees, bij schaap en geit vergelijkbaar of iets eronder, enkel rund is vaak zeer dieronvriendelijk. Dus als je wilt voorkomen dat je dier "zielig" vlees eet, voer je geen halal rundvlees. De rest van de vleessoorten kan je gewoon voeren. (als je interesse hebt kan ik kijken of ik het artikel van de WUR daarover nog terug kan vinden).
http://www.wageningenur.nl/nl/Expertise ... achten.htm

- mmartinn
- Zeer actief
Hier word altijd al Darf gevoerd inderdaad.Flevo Bordertje schreef:Jij geeft je honden natuurlijk alleen maar biologisch dynamisch vlees dat tijdens hun leven vrolijk buiten heeft rondgedarteld? Ik ben met je eens dat het moment van slacht -net als de rest van het leven trouwens -belangrijk is en dat er zeker naar diervriendelijkheid gekeken moet worden, maar voorlopig wijzen verschillende onderzoeken verschillende dingen uit. De ene keer komt halal slachten als diervriendelijker uit een onderzoek, de andere keer als dieronvriendelijker. Ik zou eerst wel eens een gedegen wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd willen zien voor iedereen over en weer gaat brullen!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Huh die staat niet op de lijst... ??maart schreef:ik bestel daar niets meer van snippers,veel en veel te veel vet.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
normaal hebben ze die wel altijd dacht ik, ik had ze alvast nog begin deze maand