Maar goed, hij heeft een spuit gekregen tegen de misselijkheid (en een spuit tramadol, omdat hij het merendeel van z'n pillen vandaag had uitgekotst), en hij ligt nou als een dood vogeltje op z'n bed. Hij heeft wel gedronken, maar wil nog steeds niet eten. Ik hoop maar dat hij snel opknapt, want dit is niks.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack heeft geriatrisch vestibulair syndroom
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jack heeft geriatrisch vestibulair syndroom
Het begon met alsmaar overgeven, en vervolgens zakte hij door zijn poten heen. Scheve kop en z'n ogen schoten van links naar rechts. Ik dacht echt even dat het einde verhaal was.
Maar goed, hij heeft een spuit gekregen tegen de misselijkheid (en een spuit tramadol, omdat hij het merendeel van z'n pillen vandaag had uitgekotst), en hij ligt nou als een dood vogeltje op z'n bed. Hij heeft wel gedronken, maar wil nog steeds niet eten. Ik hoop maar dat hij snel opknapt, want dit is niks.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Marion.
Re: Jack heeft geriatrisch vestibulair syndroom
Ach, sterkte! Niet gek gaan doen hoor Jack!
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
hier wordt geduimd!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Arme Jack, hopelijk trekt het snel weg.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Oei, schrikken is dat.
Beterschap voor Jack.
Beterschap voor Jack.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh nee, Jack. Geen gekke dingen. Sterkte voor de knappe vent Hanneke.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hè bah... hoop dat hij snel opknapt!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh gedver 
sterkte hanneke en jack, ik duim hard dat het meevalt
sterkte hanneke en jack, ik duim hard dat het meevalt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ach jack nee
gewoon weer opknappen opa! Beterschap en sterkte met 'm Hanneke 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik hoop dat hij snel weer opknapt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik duim dat hij snel weer opknapt, sterkte voor jullie beiden.

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik hoop dat hij er snel van herstelt, sterkte.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik duim voor hem!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hé jack, vrouwtje niet zo laten schrikken joh
Hoop dat het snel weer beter gaat Hanneke!
Hoop dat het snel weer beter gaat Hanneke!

-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Ooh bah, wat naar! Beterschap voor je hondje.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Sterkte, hoop dat Jack zich snel wat beter voelt 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hè nee
Beterschap voor Jack, wel opknappen hoor mannetje!
Beterschap voor Jack, wel opknappen hoor mannetje!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
He verdorie, hopelijk knapt hij snel weer op!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hanneke2
- Zeer actief
Het gaat nu verdorie slechter dan vanmiddag. Hij wil niet opstaan, hij wil niet drinken, hij wil helemaal niks. Hij blijft ook in 1 houding liggen, dus we verleggen hem zelf af en toe.
Vanmiddag had ik echt goeie hoop. Hij liep met hulp zelf naar de waterbak om te drinken, hij heeft geplast in de tuin, en ook daarna bij de DA was hij eigenlijk best alert. Maar nu is het zo'n triest hoopje hond.
Als de prognose bij deze aandoening niet zo gunstig was, zou ik nu allang overwegen om er maar een punt achter te zetten. Maar ook de DA bevestigde dat de meeste honden al heel snel opknappen, en meestal na een week helemaal nergens meer last van hebben.
En de laatste tijd deed Jack het prima, hobbelde de rondjes lekker mee, wilde af en toe zelfs nog wel een spurtje trekken met een charmante teef. Als hij op dat niveau terug kan komen, is een dag of wat in de lappenmand het nog wel waard. Maar ik wil hem potdomme beter zien worden!
Vanmiddag had ik echt goeie hoop. Hij liep met hulp zelf naar de waterbak om te drinken, hij heeft geplast in de tuin, en ook daarna bij de DA was hij eigenlijk best alert. Maar nu is het zo'n triest hoopje hond.
Als de prognose bij deze aandoening niet zo gunstig was, zou ik nu allang overwegen om er maar een punt achter te zetten. Maar ook de DA bevestigde dat de meeste honden al heel snel opknappen, en meestal na een week helemaal nergens meer last van hebben.
En de laatste tijd deed Jack het prima, hobbelde de rondjes lekker mee, wilde af en toe zelfs nog wel een spurtje trekken met een charmante teef. Als hij op dat niveau terug kan komen, is een dag of wat in de lappenmand het nog wel waard. Maar ik wil hem potdomme beter zien worden!
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Onze Judy heeft het ook gehad in april 2011.
We schrokken ons ook wezenloos. Door het heen en weer schieten van de ogen zijn ze hartstikke misselijk. Wij hebben haar donker weggelegd in een bench. Ze wilde eerst ook niet drinken. Ik heb toen kip gekookt en de bouillon in haar bek gespoten. Na een dag ging ze zelf weer drinken. De eerste paar dagen waren vreselijk. Extra vitamine B wil ook helpen. Na een paar weken was ze weer zo goed als de oude. Haar kopje heeft nog een tijd scheef gestaan, maar dat trok ook bij.
Ze is in juni 2013 op zestienjarige leeftijd aan nierfalen overleden.
Dus HOUD MOED!!!!
We schrokken ons ook wezenloos. Door het heen en weer schieten van de ogen zijn ze hartstikke misselijk. Wij hebben haar donker weggelegd in een bench. Ze wilde eerst ook niet drinken. Ik heb toen kip gekookt en de bouillon in haar bek gespoten. Na een dag ging ze zelf weer drinken. De eerste paar dagen waren vreselijk. Extra vitamine B wil ook helpen. Na een paar weken was ze weer zo goed als de oude. Haar kopje heeft nog een tijd scheef gestaan, maar dat trok ook bij.
Dus HOUD MOED!!!!
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Beterschap Jack 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Hanneke2
- Zeer actief
We hebben net wat water in Jack's bek gespoten omdat hij sinds vanmiddag niet meer gedronken had, en hij ligt nu gelukkig weer te slapen. Slapen is goed, denk ik, en in elk geval heel wat minder akelig dan een bewegingloze hond met open ogen die heen en weer schieten.roksefloks schreef:Onze Judy heeft het ook gehad in april 2011.
Dus HOUD MOED!!!!
Jij zegt 'de eerste paar dagen', maar wanneer zag je echt verbetering? Want ik wil graag moed houden, maar ik heb altijd geroepen dat ik geen lijden ga verlengen, en dit hoopje apathische ellende is Jack niet meer. Maar de roze spuit erin terwijl hij misschien over een paar dagen weer bij visite op schoot springt en van zijn vreten geniet en zijn blije zelf is, dat wil ik ook niet.
Ik vind dit echt zo verrotte moeilijk. Ik dacht dat ik het helemaal duidelijk had wat Jack betrof: als het geen blije hond meer zou zijn, was het einde verhaal. Met uitzondering van een dagje effe niet lekker, want zelf wil je ook geen euthanasie bij een flinke griep.
Maar met deze situatie had ik geen rekening gehouden. Doodzieke trieste hond, maar de prognose op termijn is goed. Wat moet ik nou?
(Zoonlief zegt het niet met zoveel woorden, maar toch hoor ik hem zeggen, als Jack morgenochtend niet een beetje beter is, moeten we hem misschien maar in laten slapen. Mooie leeftijd, mooi leven gehad. Dochter zit in Engeland, die heb ik maar effe nog niks verteld, ik ga haar vakantie niet verzieken als er nog niemand dood is. Maar ik weet dat zij voor de goeie prognose zou gaan. Ik hoor het haar ook bijna zeggen, liever een paar dagen ellende en dan straks nog minstens 1 keertje uitzinnig blij rennen in een dik pak sneeuw.)
Ik weet het effe niet.
-
Melanie 74
Niet te snel opgeven, heb geduld en misschien kan Karvisan helpen.
Mijn oudje heeft het ook gehad en knapte ook goed op, geef hem zekers een week de tijd!
Mijn oudje heeft het ook gehad en knapte ook goed op, geef hem zekers een week de tijd!
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Arme jack, hou vol mannetje!
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wat een schrik! Hopelijk knapt hij snel op, het lijkt me vreselijk om te zien.. 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ocherm, arm menneke, wat kun je je dan verschrikkelijk zorgen maken zeg.
Weet zelf niets over deze aandoening dus ik kan er weinig over zeggen maar er zijn genoeg leden die er wél ervaring mee hebben en die berichten zijn toch wat meer hoopvol.
Hou vol Jack en beterschap er mee.
Weet zelf niets over deze aandoening dus ik kan er weinig over zeggen maar er zijn genoeg leden die er wél ervaring mee hebben en die berichten zijn toch wat meer hoopvol.
Hou vol Jack en beterschap er mee.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Hanneke2
- Zeer actief
Update: de nacht is rustig verlopen, maar hij wil nog steeds niet eten en drinken. Ik heb er net (met de slagroomspuit) wel wat water in kunnen krijgen. Z'n pijnstilling heeft hij ook binnen, die heb ik in vredesnaam maar achter in z'n keel gegooid. Hopen dat die erin blijft, anders ga ik de DA weer bellen.
Straks maar even kip halen en koken, kijken of hij dat wil eten of de bouillon wil drinken. Als iemand nog andere tips heeft hou ik aanbevolen.
Straks maar even kip halen en koken, kijken of hij dat wil eten of de bouillon wil drinken. Als iemand nog andere tips heeft hou ik aanbevolen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Liam , mijn spaanse droppie, heeft het ook gehad. Hij wilde ook niet drinken. Heeft vocht toegediend gekregen via infuus en dat heb ik hem thuis ook gegeven nadat DA het me voorgedaan had.
Drinken was volgens mij heel moeilijk omdat hij het naar mijn idee niet op kon lepelen.....de ommeslag van zelf eten en drinken duurde iets van 6 dagen als ik me goed herinner.
Oh,die bolletjes leverworst....weet je wat ik bedoel ? daar deed ik een lik aan mijn vingers en dat kon/wilde Liam wel eten in het begin.
Er staat een heel topic over Liam in medisch. ( http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... hilit=LiamHij is overleden maar wel aan iets anders ook al ging het allemaal rap achter elkaar.
Hou moed en Jack...kom op hoor !
Drinken was volgens mij heel moeilijk omdat hij het naar mijn idee niet op kon lepelen.....de ommeslag van zelf eten en drinken duurde iets van 6 dagen als ik me goed herinner.
Oh,die bolletjes leverworst....weet je wat ik bedoel ? daar deed ik een lik aan mijn vingers en dat kon/wilde Liam wel eten in het begin.
Er staat een heel topic over Liam in medisch. ( http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... hilit=LiamHij is overleden maar wel aan iets anders ook al ging het allemaal rap achter elkaar.
Hou moed en Jack...kom op hoor !
-
wen
- Zeer actief
Het is moeilijk te zeggen hoe snel je vooruitgang ziet omdat elke aanval anders is. Fann heeft er vier gehad en van de ligste zag je dezelfde dag vooruitgang en van de zwaarste een paar dagen. Ik zou behalve water en zijn medicijnen niet te veel aandringen op eten. Zodra de misselijkheid minder wordt en de coördinatie beter komt de interesse in eten vaak snel terug.
Hoewel het klote is om te zien en ze misselijk zijn en soms verward hebben ze geen pijn.. dus hou moed
Hopelijk is de nacht goed verlopen, veel sterkte met Jack
Hoewel het klote is om te zien en ze misselijk zijn en soms verward hebben ze geen pijn.. dus hou moed
Hopelijk is de nacht goed verlopen, veel sterkte met Jack