Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is bark control van pet safe iets?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fsas
Vaste gebruiker

is bark control van pet safe iets?

Ongelezen bericht door fsas »

Dag

Wij hebben een boerenfox teefje van ruim 5 jaar. Ze is erg waaks. Ze heeft geen verlatingsangst maar als ze eenmaal blaft als wij weg zijn of boven zijn blijft ze door gaan. En we wonen midden in de stad, dus dat lijkt me voor de buren en de hond geen pretje. Ze slaat ergens door "aan" en stopt dan niet meer.

We hebben al ontzettend veel geprobeerd en geen enkele tip werkte. Ze is niet bang, ze heeft niet te veel energie, ze begint met blaffen om welke reden dan ook (bv postbode of voorbijlopende pratende voetgangers) en stopt dan niet meer.

Ik weet dat een utrasoon geluid straf betekent en ik ben erg van de positieve manier van corrigeren, maar inmiddels zijn we ten einde raad. Ik kan nog geen brood halen zonder dat ze soms tekeer gaat als ik terug kom. Soms dus ook niet: als er geen trigger is waardoor ze aan slaat, is er niks aan de hand.
We hebben zoals ik hierboven al schreef al vele tips geprobeerd en er zijn inmiddels twee (!) gedragstherapeuten bij geweest. Niks helpt.

Heeft iemand ervaring met die utrasone apparaten (dus ngeen halsband)?

met vriendelijke groeten, Anjo
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Re: is bark control van pet safe iets?

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik kan begrijpen dat je ten einde raad bent. Het is het proberen waard toch? Sommige banden verergeren de boel alleen maar, maar zo te horen is het al aardig erg dus daar valt weinig te verliezen.
Voor het zelfde geld doorbreekt dit het gedrag en heeft je hondje eindelijk rust als hij alleen is.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb een blafband van petsafe met die werkt met trilling, ultraschoon geluid werkt niet omdat bo dan de andere honden ook corrigeert als hij blaft. de laatste tijd staat de blafband uit maar dat weet bo niet. hij weet alleen dat als hij de band om heeft hij zijn bek moet houden.
ellen
Afbeelding
fsas
Vaste gebruiker

Dag Allemaal

Dank voor jullie antwoorden. Het gaat echter niet om een band, maar om een apparaatje dat in dezelfde ruimte staat als de hond en dat reageert op blaffen met een utrasone toon. Zijn daar ervaringen mee? Of heeft iemand een goede tip voor zo een apparaatje? Er zijn namelijk best veel verschillende te koop dus ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed.

groetjes, Anjo
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Ik ben daar ook best benieuwd naar, niet voor mijn eigen honden maar voor die van de achterbuurvrouw die nogal wat overlast veroorzaken :ugh:
Mijn buurman heeft vogels en die heeft zo'n apparaat in de tuin tegen de poezen hier in de buurt en daartegen helpt het wel. Van honden weet ik niets, kan google jou niet verder helpen?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

fsas schreef:Ik weet dat een utrasoon geluid straf betekent en ik ben erg van de positieve manier van corrigeren,
Ja, je dient dan ook een positieve correctie toe, toch?
Als de hond blaft volgt er een correctie (die toegevoegd wordt aan de situatie = positieve correctie).

Ik heb er geen ervaring mee, verder. Ik ben nooit zo van dit soort apparaten, waarbij de eigenaar niet ziet (en ook niet weet, want onhoorbaar voor mensen) wat er gebeurd en wat precies de uitwerking daarvan is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik heb een Cc ook erg waaks en ik had de trommel met ( heel erg veel ) lekkers klaar staan, hij blaft,ik houdt iets lekker voor zijn neus, hij stil, is braaf, en krijgt zijn beloning :wink: , t gaat een beetje in tegen alles wat je leert, op honden school, maar t resultaat is wel dat als hij blaf i, ik hem maar hoeft te roepen en t is klaar :19: met dat schelden.
o a de buuft heeft zo`n ding met ultra sound geluid, voor de honden buiten - t werkt niet echt lekker ze moet ze nog regelmatig binnen halen
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik beloon ook voor terecht aanslaan. En verder moeten ze stil zijn als ik dat zeg.
Maar ik vermoed maar zo dat TS het advies gekregen heeft om het blaffen te negeren. En ja, dan creëer je een probleem aangezien blaffen zo lekker zelfbelonend is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
fsas
Vaste gebruiker

Miranda schreef:Ik beloon ook voor terecht aanslaan. En verder moeten ze stil zijn als ik dat zeg.
Maar ik vermoed maar zo dat TS het advies gekregen heeft om het blaffen te negeren. En ja, dan creëer je een probleem aangezien blaffen zo lekker zelfbelonend is.
Nee, dat advies heb ik niet gekregen. Er zijn twee gedragstherapeuten bij geweest die wisten wat ze deden. Het gaat te ver om alles te noemen wat ik al geprobeerd heb.
Los daarvan kun je moeilijk ingrijpen (op welke manier dan ook) danwel negeren als je er niet bent. Ik ben ook geen fan van maatregelen waar je geen zicht op hebt, maar het is inmiddels duidelijk dat we iets moeten. De buren klagen nog niet maar dat kan natuurlijk wel gebeuren. En los daarvan vind ik deze situatie ook zielig voor de hond.

groetjes, Anjo
fsas
Vaste gebruiker

rose schreef:Ik ben daar ook best benieuwd naar, niet voor mijn eigen honden maar voor die van de achterbuurvrouw die nogal wat overlast veroorzaken :ugh:
Mijn buurman heeft vogels en die heeft zo'n apparaat in de tuin tegen de poezen hier in de buurt en daartegen helpt het wel. Van honden weet ik niets, kan google jou niet verder helpen?
ik heb inderdaad eerst flink gezocht op internet, maar daar zijn de ervaringen wisselend. Daarom wilde ik graag horen of er hier op het forum mensen zijn die er ervaring mee hebben of die wellicht een alternatief apparaat weten dat beter werkt.

groetjes, Anjo
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Onze achter buren hebben een ultrasound ding gehad, wat resulteerde in een heleboel gejank van de hond, dat door merg en been ging.
Dat was vele malen erger dan het geblaf.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ben ook niet zo van de apparaten :19: , als je wilt dat t goed gebeurt zul je t zelf moeten doen
chrisvanderheijden

Ongelezen bericht door chrisvanderheijden »

Mijn rottweiler reutje van anderhalf blaft ook de hele buurt bij elkaar, ik denk dat op een normale manier corrigeren nog steeds de beste oplossing is alhoewel dat natuurlijk bij elke hond anders resulteert, net als blaf banden, ultrasone geluiden etc. Ik denk dat het een kwestie is van verschillende middelen testen totdat je de juiste oplossing gevonden hebt.
fsas
Vaste gebruiker

chrisvanderheijden schreef:... ik denk dat op een normale manier corrigeren nog steeds de beste oplossing is alhoewel dat natuurlijk bij elke hond anders resulteert, net als blaf banden, ultrasone geluiden etc. Ik denk dat het een kwestie is van verschillende middelen testen totdat je de juiste oplossing gevonden hebt.
dat denk ik ook, maar we hebben dus al heel veel geprobeerd. Inmiddels hebben we het apparaat en het werkt als een tierelier. Ze is er niet bang voor, ze gaat niet janken. Ze blaft wel (vind ik prima: is een hond) maar zodra ze even stopt om bv adem te halen hoort ze het geluid (denk ik) en stopt ze. Wel is ze nu een zachtere blaf aan het ontwikkelen, waar het apparaat niet op reageert. In eerste instantie nam wel het blaffen zelf af maar niet de intentie maar nu we het bijna een week hebben zie je dat ook de intentie om te blaffen af neemt. En daar was het me (ook) om te doen: dan komt ze tenminste zelf aan wat rust toe.

Kortom: ik denk zelf ook dat andere middelen (persoonlijk corrigeren) normaal gesproken beter zijn dat dit maar omdat alles wat we verder geprobeerd hebben (en dat was niet weinig) niet hielp, hebben we deze stap genomen. Het doel lijkt bereikt en ik heb niet het idee dat het voor haar erg hondonvriendelijk uitpakt.

met vriendelijke groeten en dank allemaal voor het meedenken.
anjo
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Mijn hond deed hetzelfde. We hebben haar wat extra regels gegeven en wat strakker geleid. Bovendien heb ik twee keer gecorrigeerd met stem omdat ik buiten was blijven wachten ipv écht van huis was. Nu ligt ze stil in de vensterbank als we weg zijn. Moet wel zeggen dat het bij haar begon als angst. Maar dat veranderde later naar regelen dat de roedel bij elkaar bleef en dat was stiekem veel makkelijker aan te pakken.

Een trilband werkte voor haar niet, gesproken correctie (via Skype) ook niet. Als mijn hond blaft en er niemand fysiek aanwezig is om haar te vertellen dat ze stil moet zijn, gaat ze gewoon door. Dat dingetje van jou zou hier dus voor geen meter werken.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Haha dat is een leuk idee, skypen met je hond
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”