Dat het kon gebeuren was geheel mijn fout want hij was los. Als ik te vroeg ben en er alleen honden in de bak zijn laat ik heb daarbuiten altijd wat met zijn bal spelen tot er andere honden binnen komen. Ik was net bezig hem aan te lijnen toen hij zijn slachtoffer zag en hij er op af vloog. Dat was dus de laatste keer voorpret voor hem, niet meer los voor de les.
Andere hond heeft niks, mogelijk wel even flink geschrokken. Enfin, ze zitten niet in dezelfde groep en ik heb hem verder kort gehouden ook in de zin van de losse oefeningen om te vermijden dat hij er tussen uit zou knijpen om naar die andere groep te komen (is afgeschermd met een lang zeil) Ik denk dat hij wel wist dat de andere hond achter dat gordijn was maar hij heeft geen poging gedaan daar naar toe te gaan. Na het incident heb ik even met eigenaar van andere hond gesproken en excuses aangeboden.
Maar de grote vraag was en is nog wel WAAROM ????
Even op een rij gezet denk ik dat mijn schaap een wrok gekoesterd heeft en zijn kans op wraak schoon heeft gezien.
Mijn hond is een reu van 2 jaar, de andere een reu van nu 1 jaar. Zo'n half jaar geleden hebben ze tijdens het passeren al eens "woorden" gehad. Opeens een hoop gegrom en gesnauw. Op dat moment niet duidelijk wie er mee begon maar het verbaasde mij toen al in hoge mate. Ik kende dit niet van mijn hond en zei thuis nog "nou is er zowaar eens een hond die geen fan van hem is". Enfin, als hij desbetreffende reu zag was het naar elkaar altijd wel een beetje spanning, zo in het voorbij gaan maar ik had totaal niet het besef dat hij "de zaak zo hoog op zou nemen".
Enfin, ik wil niets goed praten of verexcuseren maar zou het nou kunnen dat de andere hond hem toen bij het eerste snauw-moment (mijne was toen zo anderhalf en de andere hond zal een maand of 7 zijn geweest) diep beledigd heeft en dat hij gisteren als nog wou aantonen dat hij dit niet pikt ????