Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Woezel gebeten.
Moderator: moderatorteam
-
Jakob
Woezel gebeten.
Woezel is nu 5 maand oud, toen hij 10 weken oud was is hij heel erg in zijn neus en bekje gebeten door een stafford.
We waren altijd voorzichtig met het oog op snuffelen met andere honden omdat niet iedere hond even lief is.
Mijn vrouw liep ermee en de andere hond en eigenaar kwamen op hun af.....beide waren aangelijnd.
Nu is Woezel naar andere honden altijd onderdanig......maar uit het niets hapte de stafford toe en trok Woezel omhoog aan zijn neus.....grote paniek natuurlijk.
De andere eigenaar greep zijn hond bij de bek en met heel veel moeite kreeg hij de bek open.
Woezel had twee grote wonden op en naast zijn neus, we zijn naar de dierenarts geweest en die heeft hem een spuit gegeven tegen het ontsteken en wij moesten de wond goed schoon houden met gekookt water.
Hij heeft twee dagen veel pijn gehad en was ook helemaal van slag af.....maar toen begon hij weer helemaal op te krabbelen, hij ging ook direct weer naar andere honden.
Ik denk dat ook heeft geholpen dat ik dagelijks een rothweiler in huis heb....deze is van mijn zoon maar als hij werkt passen wij op de hond.
De rothweiler en Woezel zijn 8 poten op één grote buik.
Achteraf bleek dat die mensen de stafford een maand geleden uit een asiel hadden gehaald maar dat hij buiten niet te houden was als er een andere hond aankwam.
Ze gingen dan ook meestal oversteken als er iemand aan kwam.
Ik heb altijd gedacht dat er in zo'n geval niet goed door een vorige eigenaar met de hond was omgegaan....maar toen ik dit op de puppy cursus vertelde aan de trainster vertelde zij mij dat dit niet altijd het geval is
Er zijn ook honden die verkeerde genen hebben zei ze.....ze heeft zelf een hond die in huis lief is maar buiten niet te vertrouwen is.....deze heeft dan ook altijd een muilkorf om.
Ze zei dat ze ook van deze hond heel veel leert b.v lichaamstaal enz.
Een heel verhaal maar mischien hebben of kunnen sommige mensen hier iets mee......met Woezel gaat het helemaal goed hij wilde zelfs laatst al weer naar de stafford toe die achter een glazen deur van de Flat stond te wachten.....deze wilde wel door het glas heen springen om hem weer te grijpen.
De dame kan hem dan ook bijna niet houden in zo'n geval.
Maar goed zulke honden heb je dus ook, ik begrijp alleen niet dat ze hem geen muilkorf omdoen.
We waren altijd voorzichtig met het oog op snuffelen met andere honden omdat niet iedere hond even lief is.
Mijn vrouw liep ermee en de andere hond en eigenaar kwamen op hun af.....beide waren aangelijnd.
Nu is Woezel naar andere honden altijd onderdanig......maar uit het niets hapte de stafford toe en trok Woezel omhoog aan zijn neus.....grote paniek natuurlijk.
De andere eigenaar greep zijn hond bij de bek en met heel veel moeite kreeg hij de bek open.
Woezel had twee grote wonden op en naast zijn neus, we zijn naar de dierenarts geweest en die heeft hem een spuit gegeven tegen het ontsteken en wij moesten de wond goed schoon houden met gekookt water.
Hij heeft twee dagen veel pijn gehad en was ook helemaal van slag af.....maar toen begon hij weer helemaal op te krabbelen, hij ging ook direct weer naar andere honden.
Ik denk dat ook heeft geholpen dat ik dagelijks een rothweiler in huis heb....deze is van mijn zoon maar als hij werkt passen wij op de hond.
De rothweiler en Woezel zijn 8 poten op één grote buik.
Achteraf bleek dat die mensen de stafford een maand geleden uit een asiel hadden gehaald maar dat hij buiten niet te houden was als er een andere hond aankwam.
Ze gingen dan ook meestal oversteken als er iemand aan kwam.
Ik heb altijd gedacht dat er in zo'n geval niet goed door een vorige eigenaar met de hond was omgegaan....maar toen ik dit op de puppy cursus vertelde aan de trainster vertelde zij mij dat dit niet altijd het geval is
Er zijn ook honden die verkeerde genen hebben zei ze.....ze heeft zelf een hond die in huis lief is maar buiten niet te vertrouwen is.....deze heeft dan ook altijd een muilkorf om.
Ze zei dat ze ook van deze hond heel veel leert b.v lichaamstaal enz.
Een heel verhaal maar mischien hebben of kunnen sommige mensen hier iets mee......met Woezel gaat het helemaal goed hij wilde zelfs laatst al weer naar de stafford toe die achter een glazen deur van de Flat stond te wachten.....deze wilde wel door het glas heen springen om hem weer te grijpen.
De dame kan hem dan ook bijna niet houden in zo'n geval.
Maar goed zulke honden heb je dus ook, ik begrijp alleen niet dat ze hem geen muilkorf omdoen.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Woezel gebeten.
Welkom in de hondenwereld....
Wel sneu voor het beestje. Maar inderdaad niet aangelijnd naar andere honden laten gaan.
Wel sneu voor het beestje. Maar inderdaad niet aangelijnd naar andere honden laten gaan.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
S@ndr@
- Zeer actief
yep, een hond is een hond zoals hij gefokt is, en sommige honden zijn niet gefokt op sociaal te zijn, geen probleem als een eigenaar er maar rekening mee houdt en voorkomt dat andere schade oplopen door of last hebben van zijn hond.
Opvoeding is maar een stukje van t geheel.
leer kijken en bij een staf- zie je vaak heel weinig tot niets , dus gewoon aangelijnd niet klooien. en geef ze de ruimte ( persoonlijke bubbel)
lopen ze los, hoop ik dat je ervan uit kunt gaan dat ze betrouwbaar zijn of als je de eigenaar niet vertrouwt, hoppa andere kant op.
je hond heel houden is soms nog een hele kunst
Opvoeding is maar een stukje van t geheel.
leer kijken en bij een staf- zie je vaak heel weinig tot niets , dus gewoon aangelijnd niet klooien. en geef ze de ruimte ( persoonlijke bubbel)
lopen ze los, hoop ik dat je ervan uit kunt gaan dat ze betrouwbaar zijn of als je de eigenaar niet vertrouwt, hoppa andere kant op.
je hond heel houden is soms nog een hele kunst
- dagmar88
- Zeer actief
Jakob schreef: Ik heb altijd gedacht dat er in zo'n geval niet goed door een vorige eigenaar met de hond was omgegaan....maar toen ik dit op de puppy cursus vertelde aan de trainster vertelde zij mij dat dit niet altijd het geval is
Er zijn ook honden die verkeerde genen hebben zei ze.....
Alleen zijn er helaas te veel bazen die dat niet in goede banen kunnen leiden.
Ik loop met mijn honden om voor staffords, ambullen en dat soort types. Pjotr en Niko mogen contact maken met een handjevol hele vriendelijke/onderdanige teefjes.
Voor de rest wil ik niet niet hebben; ze mogen er niet op af, ik wil ze in de regel niet bij ons in de buurt en aangelijnd loop ik er niet langs.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik ontwijk ze ook altijd.
Sommige bazen worden daar dan heel boos om.
Staan ze met hoogrood hoofd, heftig gebarend, te schreeuwen dat ik niet zo hysterisch moet doen.
Staan ze met hoogrood hoofd, heftig gebarend, te schreeuwen dat ik niet zo hysterisch moet doen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou op aandacht van je hondje gaan werken, dus op het moment dat er een andere hond aankomt aandacht vragen van Woezel met lekkers of een speeltje, zo leert hij/zij dat je niet naar elke hond toe hoeft/mag. Op deze manier kan jij bepalen met welke honden Woezel wel en niet mag kennismaken en spelen.
Aan de riem laat ik sowieso nooit kennis maken, dan is er altijd meer spanning dan wanneer ze los zijn.
Snapt Woezel de hondentaal wel? Als de staf achter het glas klaar staat om hem op te vreten, is het niet echt normaal dat Woezel daar opaf wil eigenlijk, normaal blijven honden daar ver uit de buurt. Misschien een optie om eens met stabiele volwassen honden te gaan lopen, zodat Woezel wat meer de hondentaal leert spreken?
Aan de riem laat ik sowieso nooit kennis maken, dan is er altijd meer spanning dan wanneer ze los zijn.
Snapt Woezel de hondentaal wel? Als de staf achter het glas klaar staat om hem op te vreten, is het niet echt normaal dat Woezel daar opaf wil eigenlijk, normaal blijven honden daar ver uit de buurt. Misschien een optie om eens met stabiele volwassen honden te gaan lopen, zodat Woezel wat meer de hondentaal leert spreken?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Tja het zijn misschien de genen van het ras, maar het blijft een hond.
En bij een echte baas, zal de hond niet op eigen houtje aanvallen.
De roedelvolger zal nooit tegen de roedelleider ingaan als hij het verbied.
Maar dat is mijn mening.
Ik zou ze met een klein hondje wel vermijden, want ja de meeste staffords zijn (helaas) de roedelleider.
Maar dat is mijn mening.
Ik zou ze met een klein hondje wel vermijden, want ja de meeste staffords zijn (helaas) de roedelleider.

- dagmar88
- Zeer actief
kooi schreef:Ik ontwijk ze ook altijd.
- dagmar88
- Zeer actief
Groot of klein maakt voor mij geen verschil; ik wil niet dat mijn honden slechte ervaringen op doen en voor de ander is het wel zo fijn dat hun hond niet de kans krijgt in zijn gedrag te groeien of in een stressvolle situatie terecht komt.mmartinn schreef:Tja het zijn misschien de genen van het ras, maar het blijft een hond.
Maar dat is mijn mening.
Rastypische eigenschappen, of die nu wel of niet als wenselijk worden ervaren, staan of vallen niet met de baas als baas.
- mmartinn
- Zeer actief
Nou ja, inderdaad met groot kun je het ook beste vermijden, maar je hoeft dan niet compleet om te lopen.dagmar88 schreef:Groot of klein maakt voor mij geen verschil; ik wil niet dat mijn honden slechte ervaringen op doen en voor de ander is het wel zo fijn dat hun hond niet de kans krijgt in zijn gedrag te groeien of in een stressvolle situatie terecht komt.
Rastypische eigenschappen, of die nu wel of niet als wenselijk worden ervaren, staan of vallen niet met de baas als baas.
Dat laatste deel van je quote verschillen we gewoon van mening.

- dagmar88
- Zeer actief
mmartinn schreef: Dat laatste deel van je quote verschillen we gewoon van mening.
Dat kan. Neem dan aan dat jouw hond helemaal vanzelf niet waakt met zo'n magnifieke leider als baas?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ben het wel met Dagmar eens.mmartinn schreef:Nou ja, inderdaad met groot kun je het ook beste vermijden, maar je hoeft dan niet compleet om te lopen.dagmar88 schreef:Groot of klein maakt voor mij geen verschil; ik wil niet dat mijn honden slechte ervaringen op doen en voor de ander is het wel zo fijn dat hun hond niet de kans krijgt in zijn gedrag te groeien of in een stressvolle situatie terecht komt.
Dat laatste deel van je quote verschillen we gewoon van mening.
Dat de hond die eigenschappen heeft ligt niet aan de baas als baas
Of er schade door ontstaat wel.
- mmartinn
- Zeer actief
Dat ondertoontje. Hmm was niet nodig!dagmar88 schreef:mmartinn schreef: Dat laatste deel van je quote verschillen we gewoon van mening.
Dat kan. Neem dan aan dat jouw hond helemaal vanzelf niet waakt met zo'n magnifieke leider als baas?
Castor mag absoluut niet uitvallen naar een andere hond, 0% tollerantie.
En hij begint nu af en toe een foutje te maken op dat gebied (de leeftijd he), maar dat duurt niet lang.

- dagmar88
- Zeer actief
Dat is geen verrassing, maar dat vroeg ik niet.mmartinn schreef:Dat ondertoontje. Hmm was niet nodig!dagmar88 schreef:mmartinn schreef: Dat laatste deel van je quote verschillen we gewoon van mening.
En hij begint nu af en toe een foutje te maken op dat gebied (de leeftijd he), maar dat duurt niet lang.
Ik probeer met die vraag trouwens gewoon te laten zien hoe het in elkaar steekt, meer niet.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 26 jan 2014 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- mmartinn
- Zeer actief
Euhm, daar komt het toch ook op neer wat ik zei?ranetje schreef:Dat de hond die eigenschappen heeft ligt niet aan de baas als baas![]()

- mmartinn
- Zeer actief
Hij waakt inderdaad niet! Waarom moet hij mij beschermen?? Kan ik dat zelf niet??dagmar88 schreef:Dat is geen verrassing, maar dat vroeg ik niet.mmartinn schreef:Dat ondertoontje. Hmm was niet nodig!dagmar88 schreef:mmartinn schreef: Dat laatste deel van je quote verschillen we gewoon van mening.

-
S@ndr@
- Zeer actief
mmartinn schreef:Dat ondertoontje. Hmm was niet nodig!dagmar88 schreef:mmartinn schreef: Dat laatste deel van je quote verschillen we gewoon van mening.
afijn t begin is er,
valt er tenminste iets te trainen he
- mmartinn
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
wie weet ooit,.....mmartinn schreef:Waarom toch al die ondertoontjes??
Snap echt niet waar dat nu voor nodig is.
als je gepokt en gemazeld bent
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nee dat is wat Dagmar zei en daar was je het niet mee eensmmartinn schreef:Euhm, daar komt het toch ook op neer wat ik zei?ranetje schreef:Dat de hond die eigenschappen heeft ligt niet aan de baas als baas![]()
- mmartinn
- Zeer actief
Laten we het daar dan maar op houden.S@ndr@ schreef:wie weet ooit,.....mmartinn schreef:Waarom toch al die ondertoontjes??
Snap echt niet waar dat nu voor nodig is.
als je gepokt en gemazeld bent

- dagmar88
- Zeer actief
mmartinn schreef: Hij waakt inderdaad niet! Waarom moet hij mij beschermen?? Kan ik dat zelf niet??
- mmartinn
- Zeer actief
Dat de hond die raseigenschappen heeft ligt niet aan de baas als baasmmartinn schreef:Tja het zijn misschien de genen van het ras, maar het blijft een hond.
Maar dat is mijn mening.
Waar spreek ik dat tegen?
Ik zeg alleen dat je als baas bepaald of de hond ze tot uitvoer brengt.

- mmartinn
- Zeer actief
Oh, enorm!dagmar88 schreef:mmartinn schreef: Hij waakt inderdaad niet! Waarom moet hij mij beschermen?? Kan ik dat zelf niet??
Dat is bijzonder.

- mmartinn
- Zeer actief
We vallen weer in dezelfde discussie, met elke keer dezelfde mensen.
Iedereen heeft zijn eigen mening en aanpak.
Voor mij werkt deze, voor jullie je eigen.
Als ik straks maar weer net als mijn vorige honden (en huidige) een hond heb die gewoon lekker los kan rennen en scharrelen.
Daar draait het toch om?
Iedereen heeft zijn eigen mening en aanpak.
Voor mij werkt deze, voor jullie je eigen.
Als ik straks maar weer net als mijn vorige honden (en huidige) een hond heb die gewoon lekker los kan rennen en scharrelen.
Daar draait het toch om?

-
S@ndr@
- Zeer actief
zolang er door je overtuiging geen ongelukken gebeuren 
- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:zolang er door je overtuiging geen ongelukken gebeuren
- mmartinn
- Zeer actief
Dat is nu juist iets wat voor mij topprioriteit is.S@ndr@ schreef:zolang er door je overtuiging geen ongelukken gebeuren
Ik loop ook vaak met het kleine hondje van mijn ouders, dus kan ook op de stoel zitten van hondenbezitters met kleine hondjes.

- mmartinn
- Zeer actief
Ik heb er bij mijn eerste bericht nadrukkelijk bij gezegd dat het mijn mening is, om discussie voor te zijn.Tara schreef: Jij poneert alles wat jij denkt als een stelling, en die klopt gewoon heel vaak niet.
Wel grappig dat jij dus wel een stelling neerlegt waarin jij dus wel heel expliciet zegt dat iets niet waar is.

- mmartinn
- Zeer actief
Zijn jullie nou zo bang dat dingen die bij jullie niet lukken bij mij wel lukken, dat jullie mij dan zo moeten aanvallen?
Ik snap het probleem helemaal niet.
Jullie hebben een mening, en ik heb toch ook recht op een mening?
Moet ik in elk topic bang zijn met wat ik zeg? Ik zeg er tegenwoordig al bij dat het een mening betreft, hoewel veel van jullie dan niet eens doen.
Ik snap het probleem helemaal niet.
Jullie hebben een mening, en ik heb toch ook recht op een mening?
Moet ik in elk topic bang zijn met wat ik zeg? Ik zeg er tegenwoordig al bij dat het een mening betreft, hoewel veel van jullie dan niet eens doen.