Een aantal van die zaken kan zij zelf oplossen, maar qua het gedrag wat hij laat zien zit zij wat omhoog.
Ik lees hier vaak over herplaatsers en opvanghondjes dus hierbij mijn vraag of jullie hier eens over na willen denken. Deze hond gaat mij wel aan het hart, en ik zou graag willen dat er wat duidelijkheid inzake zijn problemen komt.
Hieronder heb ik een kopie gezet van stukjes uit de mail die zij mij vandaag stuurde en die betrekking hebben op zijn gedrag. Ivm de privacy heb ik de hond Piet genoemd
Bij vertrek van de familie bleef Piet tegen het been van Klaas, mijn man, staan en ondernam geen pogingen om hen achter na te gaan.
Dit was bijzonder. Piet ging rustig met ons mee naar het bos en bleef bij het wandelen bij ons in de buurt.
De dagen er na bleek dat Piet behoorlijk gestresst is. Hij bleef continu alert. Ging niet slapen overdag. Liep ons voortdurend achterna. Keek ons niet aan. Bleef tongelen etc. Zijn hele lijf stond zo stijf als een plank. Iedere keer als één van ons op ging staan of verzitten kwam hij ook in de benen.
Wij voelden zijn spanning zo erg dat hij het overbracht op ons. Hij straalde alleen maar onrust en angst uit.
Ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met Piet.
Elk momentje dat Piet alleen wordt gelaten blaft hij.
Ook in de auto kan hij niet even wachten. Hij blaft de hele buurt bij elkaar.
Dit heeft tot gevolg dat hij vaak niet meegenomen kan worden waar dat anders wel zou kunnen.
Jammer voor hem.
Gek genoeg is hij helemaal niet waaks. Als de bel gaat o.i.d. blaft hij niet.
Buiten gaat het goed. Wandelen, rennen, spelen. Hij vindt het allemaal super.
Het grootste probleem is zijn onrust. Vooral voor hem zelf. Hij raakt uitgeput.
We hebben een feromonenverdamper gekocht en deze heeft wat verbetering gebracht.
Gelukkig slaapt hij nu af en toe.
Dat moet ook wel anders gaat hij het niet redden.
Piet is echt de liefste schat van de wereld maar heeft wel een behoorlijke rugzak.
Natuurlijk is een verhuizing na 10 jaar uiterst stressvol maar mijn gevoel zegt dat er chronisch iets gaande is.
Het lijkt wel of hij in zichzelf is gekeerd. Zich heeft teruggetrokken in zijn eigen wereld en de rest buiten sluit.
Alsof de wereld voor hem niet veilig is.
Ik ben er van bewust dat ik dit alleen baseer op wat ik voel en absoluut niet op feiten.
Misschien zit ik er helemaal naast.