Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser met wat problemen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Herplaatser met wat problemen

Ongelezen bericht door rose »

Een kennis van mij heeft 10 dagen terug een herplaatser (Golden Retriever) van 10 jaar in huis genomen maar loopt nu tegen wat zaken aan.
Een aantal van die zaken kan zij zelf oplossen, maar qua het gedrag wat hij laat zien zit zij wat omhoog.
Ik lees hier vaak over herplaatsers en opvanghondjes dus hierbij mijn vraag of jullie hier eens over na willen denken. Deze hond gaat mij wel aan het hart, en ik zou graag willen dat er wat duidelijkheid inzake zijn problemen komt.
Hieronder heb ik een kopie gezet van stukjes uit de mail die zij mij vandaag stuurde en die betrekking hebben op zijn gedrag. Ivm de privacy heb ik de hond Piet genoemd :F:

Bij vertrek van de familie bleef Piet tegen het been van Klaas, mijn man, staan en ondernam geen pogingen om hen achter na te gaan.
Dit was bijzonder. Piet ging rustig met ons mee naar het bos en bleef bij het wandelen bij ons in de buurt.

De dagen er na bleek dat Piet behoorlijk gestresst is. Hij bleef continu alert. Ging niet slapen overdag. Liep ons voortdurend achterna. Keek ons niet aan. Bleef tongelen etc. Zijn hele lijf stond zo stijf als een plank. Iedere keer als één van ons op ging staan of verzitten kwam hij ook in de benen.

Wij voelden zijn spanning zo erg dat hij het overbracht op ons. Hij straalde alleen maar onrust en angst uit.
Ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met Piet.

Elk momentje dat Piet alleen wordt gelaten blaft hij.
Ook in de auto kan hij niet even wachten. Hij blaft de hele buurt bij elkaar.
Dit heeft tot gevolg dat hij vaak niet meegenomen kan worden waar dat anders wel zou kunnen.
Jammer voor hem.

Gek genoeg is hij helemaal niet waaks. Als de bel gaat o.i.d. blaft hij niet.
Buiten gaat het goed. Wandelen, rennen, spelen. Hij vindt het allemaal super.

Het grootste probleem is zijn onrust. Vooral voor hem zelf. Hij raakt uitgeput.
We hebben een feromonenverdamper gekocht en deze heeft wat verbetering gebracht.
Gelukkig slaapt hij nu af en toe.
Dat moet ook wel anders gaat hij het niet redden.

Piet is echt de liefste schat van de wereld maar heeft wel een behoorlijke rugzak.
Natuurlijk is een verhuizing na 10 jaar uiterst stressvol maar mijn gevoel zegt dat er chronisch iets gaande is.
Het lijkt wel of hij in zichzelf is gekeerd. Zich heeft teruggetrokken in zijn eigen wereld en de rest buiten sluit.
Alsof de wereld voor hem niet veilig is.
Ik ben er van bewust dat ik dit alleen baseer op wat ik voel en absoluut niet op feiten.
Misschien zit ik er helemaal naast.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Re: Herplaatser met wat problemen

Ongelezen bericht door Miranda »

Doet me aan Cayuga denken de eerste tijd.
De hond heeft tijd nodig, heel veel tijd. En in die tijd, tot hij wat ontspant, zou ik de hond echt niet alleen laten.
Dan gaat het wel goedkomen, is mijn idee. Tijd, rust, liefde, een herkenbaar ritme, betrouwbaarheid. Dat heelt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Veni
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Bull Mastiff Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veni »

Lastig om zo te zeggen hoor, we lezen iets over het gedrag van de hond, maar niets over het gedrag van de baas. Ik vind 'jammer voor hem' en 'ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met piet' niet klinken alsof de hond heel positief benaderd wordt. Maar dat is dus maar een suggestie want ik ken het gedrag van de baas verder niet. Doen ze wel blij tegen hem, prijzen ze hem de hemel in als ie wat goed doet (ik bedoel na 10 jaar ineens ergens anders, dat is nogal wat), zijn ze enthousiast, geven ze hem wel het gevoel dat hij veilig is?
En wat is de achtergrond van de hond, waar is hij de tien jaar ervoor geweest dan, in wat voor situatie? Het maakt nogal verschil of het een straathond was uit Roemenië of bij leuke mensen zat maar vanwege een allergie weg moest...
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Is Piet soms doof??
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Veni schreef:Ik vind 'jammer voor hem' en 'ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met piet' niet klinken alsof de hond heel positief benaderd wordt.
Nou, de eerste tijd brak mijn hart ook telkens een beetje door het gedrag van Cayuga. Maar daar heeft die hónd niks van gemerkt, hoor ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

lekker achter ze aan laten hobbelen, dat wordt vanzelf wel minder.
niet teveel aandacht aan besteden en als ze dingetjes vinden die wel goed gaan daarvoor rustig belonen, met een koekje of alleen een stembeloning net waar de hond het beste op reageert.
niet overdreven enthousiast gaan doen, een 'dat is braaf' of een 'knap hoor' op normale toon uitgesproken is al voldoende.
en wat miran zegt: rust, liefde, een herkenbaar ritme en betrouwbaarheid.
en niet alleen laten zolang de hond zo gestresst is, maar dat zei miran ook al ;)

oh en natuurlijk is de wereld niet veilig voor hem als ie op zijn leeftijd herplaatst is.
die wereld is ingestort en de hond heeft geen idee wat er met hem gebeurt.
ze moeten hem echt de tijd geven om dat te verwerken en dat gaat het beste als er geen dwang aan te pas komt en de hond zelf zijn tempo daarin mag bepalen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

overigens klinkt het me niet heel problematisch in de oren hoor, ik vind het vrij normaal herplaatser-op-oudere-leeftijd gedrag.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
rose
Zeer actief

Veni schreef:Lastig om zo te zeggen hoor, we lezen iets over het gedrag van de hond, maar niets over het gedrag van de baas. Ik vind 'jammer voor hem' en 'ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met piet' niet klinken alsof de hond heel positief benaderd wordt. Maar dat is dus maar een suggestie want ik ken het gedrag van de baas verder niet. Doen ze wel blij tegen hem, prijzen ze hem de hemel in als ie wat goed doet (ik bedoel na 10 jaar ineens ergens anders, dat is nogal wat), zijn ze enthousiast, geven ze hem wel het gevoel dat hij veilig is?
En wat is de achtergrond van de hond, waar is hij de tien jaar ervoor geweest dan, in wat voor situatie? Het maakt nogal verschil of het een straathond was uit Roemenië of bij leuke mensen zat maar vanwege een allergie weg moest...

Het is een nederlandse golden, en hij heeft de tien jaar hiervoor bij 1 gezin geleefd. In dat eerste gezin zijn de laatste twee jaren wel wat dingen geweest, echtscheiding en dus een moeder met twee jongere kinderen die het ineens alleen moest gaan doen. Dat in combinatie met het blaffen heeft er ook voor gezorgd dat hij is herplaatst. Hij is nu 10 dagen bij het nieuwe gezin, heel kort nog maar dus :wink:
Laatst gewijzigd door rose op 28 jan 2014 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
rose
Zeer actief

yodi schreef:Is Piet soms doof??
Dit is ook een vraag bij de nieuwe eigenaresse, hij heeft een bloemkooloor door een eerdere oorontsteking en zij twijfelt ook of hij wel goed hoort. Hij schuurt ook regelmatig met zijn kop over de grond, volgens het oude gezin omdat hij dat zo fijn vindt :-?
renee-uk
Zeer actief

rose schreef:
Veni schreef:Lastig om zo te zeggen hoor, we lezen iets over het gedrag van de hond, maar niets over het gedrag van de baas. Ik vind 'jammer voor hem' en 'ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met piet' niet klinken alsof de hond heel positief benaderd wordt. Maar dat is dus maar een suggestie want ik ken het gedrag van de baas verder niet. Doen ze wel blij tegen hem, prijzen ze hem de hemel in als ie wat goed doet (ik bedoel na 10 jaar ineens ergens anders, dat is nogal wat), zijn ze enthousiast, geven ze hem wel het gevoel dat hij veilig is?

Het is een nederlandse golden, en hij heeft de tien jaar hiervoor bij 1 gezin geleefd. In dat eerste gezin zijn de laatste twee jaren wel wat dingen geweest, echtscheiding en nu dus een moeder met twee jongere kinderen die het ineens alleen moest gaan doen. Dat in combinatie met het blaffen heeft er ook voor gezorgd dat hij is herplaatst. Hij is nu 10 dagen bij het nieuwe gezin, heel kort nog maar dus :wink:
nou daar heb je dan al de reden waarom hij zich niet veilig voelt.
de wereld van dat beest heeft al tijden op zijn kop gestaan met al die spanningen en veranderingen en daar is ie echt niet in 10 dagen overheen ;)
Afbeelding

rose
Zeer actief

Miranda, Kruimel en Renee mag ik jullie hartelijk bedanken voor het meedenken? :flower:

Daar ben ik echt heel blij mee en de nieuwe eigenaresse ( leest mee) vast ook. Ik ben in ieder geval een stuk gerustgesteld voor wat betreft zijn gedrag :D
Ik was al veel te moeilijk aan het denken, richting dementie enzo :oeps: maar dat is eerst helemaal niet nodig gelukkig.

Hebben jullie misschien nog tips vwb het blaffen als hij alleen is? Dit gedrag had hij ook bij de oude eigenaar dus dat zal niet bij de herplaatsing liggen.
renee-uk
Zeer actief

rose schreef:Miranda, Kruimel en Renee mag ik jullie hartelijk bedanken voor het meedenken? :flower:

Daar ben ik echt heel blij mee en de nieuwe eigenaresse ( leest mee) vast ook. Ik ben in ieder geval een stuk gerustgesteld voor wat betreft zijn gedrag :D
Ik was al veel te moeilijk aan het denken, richting dementie enzo :oeps: maar dat is eerst helemaal niet nodig gelukkig.

Hebben jullie misschien nog tips vwb het blaffen als hij alleen is? Dit gedrag had hij ook bij de oude eigenaar dus dat zal niet bij de herplaatsing liggen.
ja, niet alleen laten nu en dan straks maar eens kijken of ie nog blaft.
een hond die zo gestresst is kun je nauwelijks opvoeden, daarvoor moet ie eerst rust in dat hoofd hebben ;)

kan ie niet mee in de auto als ze weg moeten, dat gaat op de een of andere manier vaak beter dan alleen in huis.
Afbeelding

rose
Zeer actief

renee-uk schreef:
rose schreef:Miranda, Kruimel en Renee mag ik jullie hartelijk bedanken voor het meedenken? :flower:

ja, niet alleen laten nu en dan straks maar eens kijken of ie nog blaft.
een hond die zo gestresst is kun je nauwelijks opvoeden, daarvoor moet ie eerst rust in dat hoofd hebben ;)
Daar heb je helemaal gelijk in, dank je :ok:
rose
Zeer actief

Nee, in de auto gaat hij ook tekeer als hij daar eventjes alleen moet blijven. Verder gaat het in de auto goed, maar als je even om een boodschap moet dan gaat het dus niet.
renee-uk
Zeer actief

rose schreef:Nee, in de auto gaat hij ook tekeer als hij daar eventjes alleen moet blijven. Verder gaat het in de auto goed, maar als je even om een boodschap moet dan gaat het dus niet.
vervelend :?
een eigen dekentje of een eigen plekje in de auto wil nog wel eens helpen, misschien kunnen ze dat proberen?

eet ie wel goed?
kent ie het principe van een gevulde kong?
die zouden ze hem eens kunnen geven, gewoon overdag als ze zelf ook thuis zijn, en kijken of ie daar even mee bezig wil gaan.
met je vinger aan de binnenkant van een kong wat pindakaas, smeerkaas of smeerworst smeren wil vaak ook wel als ie een echte vulling te moeilijk of teveel werk vindt.
dan is ie even met wat anders bezig dan met gestresst zijn ;)
Afbeelding

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Als ik het zo lees zou ik de hond voorlopig gewoon flink de tijd geven om te wennen en binnenshuis een beetje oefenen met alleen laten.
Door middel van even de woonkamer verlaten. Even naar de wc, of even wat pakken boven. Gewoon net als bij een pup. Maar vooral de hond laten leren dat het ok is, band opbouwen en van daar uit kan je dan een stapje verder. Maar vooral laten merken dat het nu ok is.
Zonder 'ah ben je zielig'. Ik vind het niet heel zorgwekkend als ik het zo lees. Wel sneu hoor, maar niet een heel gekke reactie/actie.
rose
Zeer actief

Dat zijn vragen waar ik het antwoord niet op weet :mrgreen:
Behalve op het eten dan, dat gaat niet heel enthousiast. Het nieuwe baasje heeft voorzichtig geprobeert in zijn bek te kijken omdat hij vreselijk uit zijn bek ruikt, en heeft daar tot nu toe een afgebroken kies in kunnen ontdekken. Hoe de staat van zijn gebit verder is weet ik niet.

Deze hond at voorheen brood en met de pot mee, kreeg alleen brokken als er niet voldoende eten voor hem over was. Wat klinkt dat sneu he? :ugh:
Nu krijgt hij brok, maar het is natuurlijk wel mogelijk dat hij dat wat minder lekker vindt dan met de pot mee. Heb al tegen haar gezegd dat zij wat warm water over de brok kan doen, dan ruikt het beter en mocht hij pijn hebben is het ook wat makkelijker te verwerken voor hem.

De kong is een goede tip ja, dat zal zij morgen wel lezen :ok:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

En even langs de da? Voor een check up?
renee-uk
Zeer actief

rose schreef:Dat zijn vragen waar ik het antwoord niet op weet :mrgreen:
Behalve op het eten dan, dat gaat niet heel enthousiast. Het nieuwe baasje heeft voorzichtig geprobeert in zijn bek te kijken omdat hij vreselijk uit zijn bek ruikt, en heeft daar tot nu toe een afgebroken kies in kunnen ontdekken. Hoe de staat van zijn gebit verder is weet ik niet.

Deze hond at voorheen brood en met de pot mee, kreeg alleen brokken als er niet voldoende eten voor hem over was. Wat klinkt dat sneu he? :ugh:
Nu krijgt hij brok, maar het is natuurlijk wel mogelijk dat hij dat wat minder lekker vindt dan met de pot mee. Heb al tegen haar gezegd dat zij wat warm water over de brok kan doen, dan ruikt het beter en mocht hij pijn hebben is het ook wat makkelijker te verwerken voor hem.

ik had het sneuer gevonden als ie niks te eten had gehad als er niet genoeg eten over was ;)

laten ze niet de fout maken de hond te behandelen alsof ie het vreselijk slecht gehad heeft, met meelij schiet niemand iets op.
wat geweest is, is geweest en het heden is waar het om gaat.
als ze hem op zijn gemak en in zijn eigen tempo laten ontdekken hoe fijn hij het nu heeft bereiken ze het meest.
Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Miranda schreef:Doet me aan Cayuga denken de eerste tijd.
De hond heeft tijd nodig, heel veel tijd. En in die tijd, tot hij wat ontspant, zou ik de hond echt niet alleen laten.
Dan gaat het wel goedkomen, is mijn idee. Tijd, rust, liefde, een herkenbaar ritme, betrouwbaarheid. Dat heelt.
Inderdaad helemaal niet, nooit alleen laten. Er ook 's nachts naast gaan slapen, hele duidelijke dagelijkse routine inbouwen, en dan komt dat vertrouwen wel. Die hond heeft simpelweg nog geen veilige plek, en zonder veilige plek is het heel erg stressen.
Ik krijg de indruk dat het om een Nederlandse herplaatser gaat?

Maar wat jij zegt, het probleem wordt wel erg bij de hond gelegd. Dat is begrijpelijk, maar het is niet eerlijk. Als die hond stresst, doen die bazen iets fout. Dat moeten ze ook wel inzien voor er iets opgelost kan worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

rose schreef:Dat zijn vragen waar ik het antwoord niet op weet :mrgreen:

Ik zou een kijken hoe hij op kvv reageert. Ik zweer bij Smuldier, mijn honden vinden het heerlijk en het ziet er ook echt uit als vers vlees, niet dat stukgemalen spul van sommige andere merken, het is relatief goedkoop en voor een hond met eventuele gebitsproblemen veel makkelijker eten dan brokken. En voor het lekkere een beetje etensresten erbij is niks mis mee. Mijn honden krijgen 's avonds bijna altijd wat restjes bij hun voer, wat pasta of groenten of vleesresten. Hoe meer hun bak ruikt naar wat wij net hebben zitten eten, hoe enthousiaster er aangevallen wordt op die bak vreten.
Hanneke2
Zeer actief

Dee schreef:En even langs de da? Voor een check up?
Daar zou ik even mee wachten. Hij heeft niks levensbedreigends, en naar de DA is nog meer stress. Eerst lekker thuis veilig laten voelen, en dan pas spannende uitstapjes met heel veel koekies en lieve dierenartsen.
de purmerpeitjes
Actief
Mijn ras(sen): Shar-Pei

Ongelezen bericht door de purmerpeitjes »

Hanneke2 schreef:
Dee schreef:En even laner kgs de da? Voor een check up?
Daar zou ik even mee wachten. Hij heeft niks levensbedreigends, en naar de DA is nog meer stress. Eerst lekker thuis veilig laten voelen, en dan pas spannende uitstapjes met heel veel koekies en lieve dierenartsen.

Ik zou niet willen dat hij ergens pijn heeft en dat toch als 1e uit willen sluiten.
Een afgebroken kies en stinken uit zijn bek...ik zou daar echt niet mee wachten. En hij schuurt met zijn kop langs de grond, las ik ook nog ( oren). Ik zou direct een afspraak maken. Stress of geen stress, maar dan vind ik zo'n check up toch wel belangrijker.
Afbeelding
Tess i.m (2007) Amy i.m. (2011) Fleur i.m. (2013)
Veni
Vaste gebruiker

Miranda schreef:
Veni schreef:Ik vind 'jammer voor hem' en 'ik had ernstige twijfels of het wel goed zou komen met piet' niet klinken alsof de hond heel positief benaderd wordt.
Nou, de eerste tijd brak mijn hart ook telkens een beetje door het gedrag van Cayuga. Maar daar heeft die hónd niks van gemerkt, hoor ;)
Ik bedoelde meer dat het zo gelaten klinkt, jammer voor hem, alsof de hoop is opgegeven. Hij blaft veel, nou ja, dan nemen we hem maar niet meer mee...
Veni
Vaste gebruiker

Ik zou er ook niet teveel over in zitten, zeker niet na 10 dagen en het alleen zijn rustig opbouwen door in huis te beginnen met oefenen. Misschien is een bench een idee, om een veilige plek voor hem in huis te creeeren. Niet in opsluiten al, maar gewoon neerzetten met deur open en hem zijn lekkers en de kong als hij die krijgt in de bench geven. Als hij er weer uitloopt, ook prima. Misschien blijft hij er op een gegeven moment wel even in liggen, of gaat er uit zich zelf even in. Dan over een poos eens een paar minuten met het deurtje dicht oefenen en opbouwen.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Heeft hij een fijne plek om te liggen en die ook dicht bij de nieuwe eigenaren? Dat bleek voor mijn herplaatser de gouden tip. Die kon zich ook niet ontspannen en wilde heel graag bij mij zijn. Hij heeft nu 2 plekken in huis zijn slaapmand en een plek voor de bank waar ik savonds zit.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

10 dagen is niks. Dat dier heeft nu al eigenaren die helemaal mee gaan in zijn spanning. Die mensen moeten ontspannen en de hond met rust laten. Niet proberen hem rustig te maken maar hem de tijd geven zich te ontspannen. Lekker met hem lopen en verder zijn gang laten gaan. Dat komt echt helemaal goed. Waar ze zich op moeten richten is zijn gedrag bij de vorige eigenaar. Als hij daar alleen kon zijn dan heeft hij geen scheidings of verlatingsangst. Als hij daar ontspannen was dan heeft hij geen problemen. Hij heeft nu rust nodig en mensen die zijn leider en baas willen zijn. Niet mensen die met verdampers gaan rondrennen en die zijn spanning over nemen.

Dus zeg tegen die mensen dat ze ontspannen en zorgen dat die hond ook kan ontspannen. Er is voor die hond een wereld afgesloten die hij op zijn duimpje kende. Alles is weg. Beest is volledig over zijn toeren en snapt niets meer. Dat kost tijd. Hij is ook 10 jaar dus niet meer zo flexibel.

Wat ze moeten beseffen is dat deze hond zeker 6 maanden nodig zal hebben vanaf nu. En dat gaat alleen goed zodra deze mensen ontspannen. Ze verwachten van de hond dat deze nu al mee kan draaien maar dat kan hij dus nog niet. 10 dagen nogmaals is niks. Dat is gelijk aan een dikke week logeren en bij een niet flexibele hond betekent dat nog lang niet dat jij zijn nieuwe baas bent en dat hij zich neerlegt bij zijn nieuwe huis.

Wat ik ze adviseer is wandelen tot de hond erbij neer valt en de hond vaak snoep geven en kluiven. Door het eten krijgen gaat hij de nieuwe baas waarderen. Door het wandelen raakt hij zijn overtollige energie kwijt en kan hij rusten. Door te rusten in het nieuwe huis slaapt en droomt hij en dan verwerkt hij deze spanning. En door te kluiven op een bot met vlees komt hij in een soort trans die hem een gelukkig en tevreden gevoel zal geven. En dan zorgen dat hij een eigen plek krijgt waar hij nooit gestoord wordt en van waaruit hij zijn nieuwe thuis kan overzien en leren kennen.

Wat zielig dat de hond zo overstuur is. Het enige dat nu echt alles kan verpesten is baasjes die hier in mee gaan. Dat moeten ze dus echt niet doen. Ze hebben te hoge verwachtingen van deze hond op dit moment en ze moeten de lat extreem veel lager leggen voor nu. Daarna komt alles goed.

Mijn vorige herplaatser liep gewoon weg, keek niet naar mij met wandelen en sleurde me over de straat. Maakte alle meubels kapot en poepte door het hele huis. Ze kon ze gek worden dat ze tijdens het lopen een gordijn greep en dat met rail en al van de muur trok. Ze heeft het tapijt van de vloer los getrokken en ga zo door. Toch hebben wij stand gehouden en is het een perfecte hond geworden. Deze golden heeft minor issues. Geen zorgen is minder spanning op de hond en sneller succes. :ok:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Wat zielig dat de hond zo overstuur is. Het enige dat nu echt alles kan verpesten is baasjes die hier in mee gaan. Dat moeten ze dus echt niet doen. Ze hebben te hoge verwachtingen van deze hond op dit moment en ze moeten de lat extreem veel lager leggen voor nu. Daarna komt alles goed.
Eens. Mila is ook zo'n typje dat nerveus wordt in een onbekende omgeving. Het enige wat daartegen helpt, is gewoon doen. Geen aandacht geven aan het nerveuze gedrag, geen aanpassingen doen, geen druk leggen of verwachtingen hebben van haar, maar gewoon normaal en ontspannen doen wat je altijd doet, en haar zelf haar draai laten vinden. En zorgen dat ze buiten lekker kan uitrazen om die spanning even los te laten.

Deze hond is ineens uit zijn bekende leven en omgeving weggerukt, dus ik vind het niet meer dan normaal dat hij uit z'n doen is en wat meer tijd nodig heeft om aan de nieuwe situatie te wennen.
rose
Zeer actief

Veni schreef:
Miranda schreef:
Ik bedoelde meer dat het zo gelaten klinkt, jammer voor hem, alsof de hoop is opgegeven. Hij blaft veel, nou ja, dan nemen we hem maar niet meer mee...

Dat jammer voor hem is wat verkeerd neergezet denk ik, want ik heb juist niet de indruk bij de nieuwe baasjes dat ze de hoop hebben opgegeven. Zij was ook heel enthousiast over dit topic omdat ze er mee zit, het is altijd fijn als mensen met je meedenken. Jij of ik kennen de situatie ook niet irl, dus een oordeel neerzetten vind ik niet terecht. Je kunt eenmaal niet alles weten toch?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

rose schreef:Dat jammer voor hem is wat verkeerd neergezet denk ik, want ik heb juist niet de indruk bij de nieuwe baasjes dat ze de hoop hebben opgegeven. Zij was ook heel enthousiast over dit topic omdat ze er mee zit, het is altijd fijn als mensen met je meedenken.
Gelukkig! Ik vind het juist heel mooi dat ze een wat oudere hond een tweede kans geven :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”