Binnen is ze geheel de baas over Maatje. Waaks is ze ook. Als b.v. de deurbel gaat.
Zij krijgt het overigens voor elkaar wat nog nooit een DD-dog heeft gepresteerd bij ons. Zodanig in de weg liggen op ons bed van 2m x 2m dat we 's nachts wakker worden in een erg oncomfortabele positie
Maar dan nu mijn vragen: Als 1 van ons een andere jas oid aan heeft, keft en gromt ze (zelden), totdat ze door heeft dat 1 van wij het zijn. Hoeft maar een stem te zijn. Ze ziet verder goed. Is dit normaal gedrag? 1 Van ons/wij = manlief, jongste zoon en ik. Neeeeheee, jongste zoon slaapt niet bij ons in/op bed
Oudste zoon van 20 kan geen goed doen. Waarschijnlijk heeft hij haar, toen ze hier net was, geprobeerd op te tillen waar ze echt een bloedhekel aan heeft cq bang voor is. Dit wist ik al van tevoren. Was allen even vergeten deze handleiding erbij te melden
Nu ruim 1 jaar later, verzet ze nog geen stap als hij in de buurt is. Ze hoeft maar te weten als hij in zijn kamer met deur dicht is, en ze durft er dan echt niet voorbij.
Komt hij wel in haar buurt en zij is bij ons, keft en gromt ze. Onder onze begeleiding, kan hij haar wel aaien (waar ze dol op is) en houdt dan ook op met keffen en grommen.
Is dit ooit nog op te lossen? Moet er wel bij zeggen dat zoonlief nr 1 (oudste dus
Zoals elders gezegd, hij heeft niets met honden in tegenstelling tot de jongste zoon.