Vorige week eerste hondencursus les gehad. Bij de info avond werd gelijk al gezegd de hond moet netjes meelopen en het manlijke gedrag met een plasje om de vijf meter negeren en doorlopen.. Hond dus wegtrekken.
Oke, deels kon ik mij vinden in het probleem: Mijn reu piest overal! Maar ik begrijp dat het hond eigen is, hij wil zijn ding achterlaten. Mag die?
Volgens hondencursus juffrouw dus niet, wat ik erg spijtig vind want ze heeft best goede punten als het om gedrag en training gaat.
Omdat ik toch wou kijken wat er gebeurd als ik deze "les" uitvoer heb ik de afgelopen 4 dagen consequent hiermee getraind. Nou ik ben er acuut mee gestopt!!!
Bo heeft dus besloten om alleen nog maar druppels te laten vallen en eenmaal in huis komt er een zielige kop... (heel begrijpelijk) 06 nr opgezocht en contact
gezocht. Ja, dit moet je doorzetten, hij gaat vanzelf plassen! Nou nee mevrouw de hondencursus juffrouw dat doet hij dus NIET!!!
Ik wil met alle liefde de kunde van een kynologe volgen! Maar dit gaat mij te ver.
Antwoord heb ik zelf al gegeven, ik ga het op mijn eigen manier doen. De eigenlijke vraag die ik nu wil stellen is hoe ik hem weer laat door plassen?