Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overenthousiasme...
Moderator: moderatorteam
-
James87
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
Overenthousiasme...
Hallo,
Mijn Franse Bulldog van ruim 2 jaar luistert niet meer zodra hij andere honden en/of mensen ziet.
Hij vliegt er op af, weliswaar met de beste bedoelingen, en heeft dan nergens oog meer voor.
Ik heb vanalles geprobeerd, waaronder:
- Voordat hij erop wilt gaan afleiden met iets lekkers
- Aanlijnen aan de flex riem, en hem dan corrigeren als hij erop af wilt gaan, vervolgens belonen als hij dat niet doet.
Ik denk ook te weten wat de bedoeling is. Bij mij blijven moet leuker voor hem zijn dan richting andere personen of honden gaan. Maar dat lukt mij gewoonweg niet. Wat ik nu doe is hem maar gewoon aanlijnen als er iemand aankomt en weer loslaten als we ze voorbij zijn. Wat me wel opvalt is dat hij niet terug loopt om ze alsnog te begroeten. Ook gaat hij er 8 van de 10 keer niet op af als hij aangelijnt is, dus het is puur als hij los loopt.
Mijn Franse Bulldog van ruim 2 jaar luistert niet meer zodra hij andere honden en/of mensen ziet.
Hij vliegt er op af, weliswaar met de beste bedoelingen, en heeft dan nergens oog meer voor.
Ik heb vanalles geprobeerd, waaronder:
- Voordat hij erop wilt gaan afleiden met iets lekkers
- Aanlijnen aan de flex riem, en hem dan corrigeren als hij erop af wilt gaan, vervolgens belonen als hij dat niet doet.
Ik denk ook te weten wat de bedoeling is. Bij mij blijven moet leuker voor hem zijn dan richting andere personen of honden gaan. Maar dat lukt mij gewoonweg niet. Wat ik nu doe is hem maar gewoon aanlijnen als er iemand aankomt en weer loslaten als we ze voorbij zijn. Wat me wel opvalt is dat hij niet terug loopt om ze alsnog te begroeten. Ook gaat hij er 8 van de 10 keer niet op af als hij aangelijnt is, dus het is puur als hij los loopt.
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Overenthousiasme...
Ohhww herkenbaar...ik lees mee voor tips.
Ik lijn dus gewoon mijn Leo aan, die luistert dan ook niet meer die wil alleen spelen...en dan kan ik
een leverworst na gaan doen, ammehoela.
Dus als er een gouden tip tussen zit, bedankt!
Ik lijn dus gewoon mijn Leo aan, die luistert dan ook niet meer die wil alleen spelen...en dan kan ik
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Moet je cursussen in gaan gevenhewi schreef:Ohhww herkenbaar...ik lees mee voor tips.
Hoe doe ik een leverworst na.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Dat moet ik dan ook maar doen denk ik, een knakworstje ofzo 
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nanna schreef:bouvierpoedel schreef: Moet je cursussen in gaan geven.
Hoe doe ik een leverworst na.Rondhopsen met zo'n loodje op je hoofd en roepen "ik ben Kips, ik ben Kips!"
Juist in een strak velletje natuurlijk!
mischien heb ik het verkeerde merk?
Ik ga es stegeman roepen.
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik heb het ook heel erg gehad met Mchumba tot hij 1,5 was. Hij had los totaal geen aandacht voor ons.
Wij zijn als we samen liepen allebei een andere kant om was bomen en bosjes heen gaan lopen, hij linksom en ik rechtsom. Hond vond het allemaal maar raar en ging dus eerst mij achterna, daarna snel om de bosjes weer terug naar hem en toen weer naar mij, om ons in de gaten te houden. Het maakte hem ook lekker moe dus dat was weer mooi meegenomen.
Als ik alleen met hem wandelde dan ging ik achter een dikke boom staan als hij het niet zag. Zodra hij door had dat ik er niet meer was ging hij naar me opzoek. Als hij me had gevonden kreeg hij lekker een stukje knakworst of kaas.
Nu heeft hij dus geleerd om ons veel beter in de gaten te houden, dus als ik de hoek om loop dan komt hij meteen met me mee want stel je voor dat ik weer weg ben
Let wel, aan het begin kon ik soms wel 10 minuten wachten tot hij doorhad dat ik weg was
Wij zijn als we samen liepen allebei een andere kant om was bomen en bosjes heen gaan lopen, hij linksom en ik rechtsom. Hond vond het allemaal maar raar en ging dus eerst mij achterna, daarna snel om de bosjes weer terug naar hem en toen weer naar mij, om ons in de gaten te houden. Het maakte hem ook lekker moe dus dat was weer mooi meegenomen.
Als ik alleen met hem wandelde dan ging ik achter een dikke boom staan als hij het niet zag. Zodra hij door had dat ik er niet meer was ging hij naar me opzoek. Als hij me had gevonden kreeg hij lekker een stukje knakworst of kaas.
Nu heeft hij dus geleerd om ons veel beter in de gaten te houden, dus als ik de hoek om loop dan komt hij meteen met me mee want stel je voor dat ik weer weg ben
Let wel, aan het begin kon ik soms wel 10 minuten wachten tot hij doorhad dat ik weg was
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Je geeft zelf de oplossing: aanlijnen als je zelf iemand ziet of, als dat toch soms nog foutgaat omdat je het zelf te laat in de gaten hebt: aangelijnd uitlaten.
Tsja... het is dan niet anders; mensen en andere honden zitten niet te wachten op "op hen afrennende honden" goedbedoeld of niet... kan ook een keer naar jouw hond toe gruwelijk fout gaan en dat zijn dingen die je denk ik niet moet willen... toch..?
Suzanne
Tsja... het is dan niet anders; mensen en andere honden zitten niet te wachten op "op hen afrennende honden" goedbedoeld of niet... kan ook een keer naar jouw hond toe gruwelijk fout gaan en dat zijn dingen die je denk ik niet moet willen... toch..?
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
misschien eens gaan werken aan wat appèl, met alleen leuk zijn red je het niet 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Manu
Ik heb pas een topic geopend met dezelfde vraag. Staan hele nuttige tips in die mij geholpen hebben. Ik heb geprobeerd de link te plaatsen maar het lukt me niet vanaf mijn telefoon.
Topic heet "Off-leash tips gevraagd" en heeft 3 pagina's vol.
Topic heet "Off-leash tips gevraagd" en heeft 3 pagina's vol.