Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ineens schoenen slopen
Moderator: moderatorteam
- corrieb
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): kruising engels/amerikaanse stafford
- Aantal honden: 1
Ineens schoenen slopen
Ik heb helaas met mijn hondje een onverwacht probleem. ik heb vorige week in het ziekenhuis gelegen, daardoor heb ik mijn hond alleen thuis moeten laten zitten. ze werd wel uitgelaten maar dat was het dan ook. normaal als ik thuis ben is ze nooit langer dan 3 uur alleen.
sinds ik dus weer terug ben uit het ziekenhuis, als ik maar even weg ben (max. 5 min.) zijn er schoenen gesloopt. de schoenen berg ik inmiddels op in een kastje maar hoe stop ik dit gedrag zo vlug mogelijk?vooral omdat ze nooit sloopgedrag heeft gehad, er ligt genoeg eigen speel/kauw materiaal, maar dat is op het moment dat ik dus weg ben niet interessant genoeg. dus heeft iemand tips?
sinds ik dus weer terug ben uit het ziekenhuis, als ik maar even weg ben (max. 5 min.) zijn er schoenen gesloopt. de schoenen berg ik inmiddels op in een kastje maar hoe stop ik dit gedrag zo vlug mogelijk?vooral omdat ze nooit sloopgedrag heeft gehad, er ligt genoeg eigen speel/kauw materiaal, maar dat is op het moment dat ik dus weg ben niet interessant genoeg. dus heeft iemand tips?
- Nero12
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Ineens schoenen slopen
is ze in de tijd dat je in het ziekenhuis hebt gelegen alleen geweest? En hoe lang was dat? Als dat echt om dagen bijvoorbeeld gaat zul je toch weer helemaal opnieuw moeten beginnen omdat de hond waarschijnlijk angstig wordt dat het weer zo lang alleen wordt gelaten.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Hoe oud is je hondje?
Bij een probleem wat plotseling ontstaat zou ik al snel denken aan een grote verandering in de medische toestand van de hond of anders in de omgeving van de hond. Aangezien jij een tijd weg bent geweest kan het zo zijn dat je hond er in die tijd mee is begonnen uit verveling of omdat hij het niet prettig vond dat je weg was. Het gaf hem daarbij een prettig gevoel om te kauwen en is dat dus op schoenen gaan doen. Het is wel lastig omdat hij het alleen doet als je weg bent. Is er niet gewoon een mogelijkheid om alle schoenen weg te leggen voor je weg gaat, of ben je bang dat hij dan op iets anders begint? In het 'ergste' geval zul je hem weer opnieuw moeten aanleren alleen te zijn, omdat hij dat nu duidelijk niet meer prettig vindt. Tevens zou ik hem niet meer zo lang alleen laten, maar een oppas voor hem zoeken in plaats van iemand die hem alleen uit laat.
Bij een probleem wat plotseling ontstaat zou ik al snel denken aan een grote verandering in de medische toestand van de hond of anders in de omgeving van de hond. Aangezien jij een tijd weg bent geweest kan het zo zijn dat je hond er in die tijd mee is begonnen uit verveling of omdat hij het niet prettig vond dat je weg was. Het gaf hem daarbij een prettig gevoel om te kauwen en is dat dus op schoenen gaan doen. Het is wel lastig omdat hij het alleen doet als je weg bent. Is er niet gewoon een mogelijkheid om alle schoenen weg te leggen voor je weg gaat, of ben je bang dat hij dan op iets anders begint? In het 'ergste' geval zul je hem weer opnieuw moeten aanleren alleen te zijn, omdat hij dat nu duidelijk niet meer prettig vindt. Tevens zou ik hem niet meer zo lang alleen laten, maar een oppas voor hem zoeken in plaats van iemand die hem alleen uit laat.

- corrieb
- nieuw lid
ze heeft het niet gedaan toen ik in het ziekenhuis lag (4 dagen), ze is er pas mee begonnen toen ik alweer terug was. ze is veel alleen geweest in de tijd van mijn opname, wel 2 hele middagen naar het bos geweest met een oppas, maar helaas als ik het had kunnen plannen had ik ze ook bij iemand in huis gedaan, maar helaas kon ik die keuze vorige week niet maken, ze is normaal ook altijd bij mij, zowel thuis als naar het werk. alleen s nachts slaapt ze eigenlijk alleen.
Ze is nu 2,5 jaar oud. schoenen worden idd nu netjes opgeborgen, maar heb liever niet dat ze ineens iets anders gaat zoeken. overnieuw beginnen met bench training?? want als ik nu bijvoorbeeld vuilniszak buiten weg gooi en ik kom terug heeft ze het al weer gedaan.
Ze is nu 2,5 jaar oud. schoenen worden idd nu netjes opgeborgen, maar heb liever niet dat ze ineens iets anders gaat zoeken. overnieuw beginnen met bench training?? want als ik nu bijvoorbeeld vuilniszak buiten weg gooi en ik kom terug heeft ze het al weer gedaan.
- dagmar88
- Zeer actief
corrieb schreef: Ze is nu 2,5 jaar oud. schoenen worden idd nu netjes opgeborgen, maar heb liever niet dat ze ineens iets anders gaat zoeken. overnieuw beginnen met bench training?? want als ik nu bijvoorbeeld vuilniszak buiten weg gooi en ik kom terug heeft ze het al weer gedaan.
Dan neem je haar even mee. Ze is er duidelijk niet gerust op dat je terug komt en heeft stress.
Dat neem je niet weg met een bench.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
dit dus... ze is bang dat ze weer zoveel alleen moet zonder jou en dat heeft stress, en dan kunnen ze gaan slopen.dagmar88 schreef:corrieb schreef: Ze is nu 2,5 jaar oud. schoenen worden idd nu netjes opgeborgen, maar heb liever niet dat ze ineens iets anders gaat zoeken. overnieuw beginnen met bench training?? want als ik nu bijvoorbeeld vuilniszak buiten weg gooi en ik kom terug heeft ze het al weer gedaan.
Dan neem je haar even mee. Ze is er duidelijk niet gerust op dat je terug komt en heeft stress.
Dat neem je niet weg met een bench.
Je zal het alleen laten weer heel erg langzaam op moeten bouwen , weer vertrouwen kweken dat je terug komt.
- corrieb
- nieuw lid
ok, langzaam opbouwen, maar hoe doe ik dit?
jas aan, schoenen aan, deur open en weer dicht, en gelijk weer terug binnen stappen? en dan steeds een meter verder van de deur af??
jas aan, schoenen aan, deur open en weer dicht, en gelijk weer terug binnen stappen? en dan steeds een meter verder van de deur af??
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee, naar de kliko en je hondje gewoon achter je aan laten lopen, naar de wc idem.
laat haar er eerst maar eens van overtuigd raken dat je niet weer weggaat en ze niet weer alleen hoeft te zitten.
dat kleven zwakt vanzelf weer af en als dat over is kun je het alleen zijn weer op gaan bouwen, net zoals je het gedaan hebt toen het nog een pupje was.
laat haar er eerst maar eens van overtuigd raken dat je niet weer weggaat en ze niet weer alleen hoeft te zitten.
dat kleven zwakt vanzelf weer af en als dat over is kun je het alleen zijn weer op gaan bouwen, net zoals je het gedaan hebt toen het nog een pupje was.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- corrieb
- nieuw lid
binnen is gelukkig geen probleem, al sta ik een uur onder de douche (bij wijze van spreke) dat interesseert haar niet dan blijft ze als de gelukkigste hond in haar mand liggen. als ik via de achterdeur weg ga dan is de paniek het grootst(via die deur ben ik 4 dagen weggeweest) via de voordeur geen enkel probleem, ook dan word ze niet wakker en blijft rustig liggen(daar kwamen we vanmiddag bij toeval achter). in elk geval bedankt voor zover voor de tips we gaan er mee aan de gang
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou dan laat je haar lekker meelopen als je de achterdeur uitgaat en daarna weer naar binnen, dan leert ze het snelst dat dat niet betekent dat je wegblijft 
succes hoor!
succes hoor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
die dusrenee-uk schreef:nou dan laat je haar lekker meelopen als je de achterdeur uitgaat en daarna weer naar binnen, dan leert ze het snelst dat dat niet betekent dat je wegblijft
succes hoor!
- corrieb
- nieuw lid
We zijn weer een paar dagen verder, mijn lieve klittenbandje word gelukkig al heel veel minder angstig als ik weg ga of het is juist feest omdat ze weer lekker mee mag.(ons normale ritme) en voor de rest is ze lekker veel bij me. bedankt voor jullie tips