Op zich vind ik niet dat hij perse een allemansvriend moet zijn en hoeft hij zich echt niet door iedereen aan te laten staren en/of te laten bepotelen.
Helaas hebben veel mensen toch die neiging, vooral het staren. Op zich wel te volgen, het is een mooie hond of men bekijkt hem om te zien of het nu een DSL is of een ES, of je hoort "he'een witte DSL". Dan heeft hij dus nog een bruine vlek om 1 oog wat andere mensen er weer aanzet om te gaan kirren in de trant van "oh ben jij dan een lief piraatje" (!!????!)
Enfin, jullie kennen ze vast zelf ook wel die..........
Hem af leiden werkt goed om te voorkomen dat er weer iemand op de nominatie komt om een hartwip te krijgen want als ik te laat ben dan krijg je dus dat fenomeen van; stilte.................woef, woef, waf (wat in mijn oren klinkt als "sodemieter ff op joh") Helaas ben ik soms te laat.
Ik heb bij dat wegblaffen soms zoveel reacties tegelijk dat ik soms niet meer weet wat het meest effectief is. Ezio corrigeren, mensen corrigeren, mensen gerust stellen. Dan ook nog wel de onzekerheid; wat helpt nu het best ? Moet ik hem wel corrigeren?
Vaak gebeuren die dingen zo in een split-second. Gisteren haal ik hem b.v. uit de auto, ik til een tas op en meteen staat er achter ons een buurtbewoner die net met de fiets aan kwam. "Hallo" zegt die man achter ons en meteen begint Ezio te blaffen.
Je ziet de mensen altijd schrikken en zelf heb je ook zo'n flits van "godnondeju".
Wat moet ik hier nu mee, wat doen jullie en/of wat zou dat weg-blaffen kunnen laten stoppen.
Hij is helaas niet echt in huislijke kring geboren. Heeft wel mensen gezien maar woonde met zijn moeder, oma en broertjes in een kennel-achtige situatie. Enfin, hij heeft wel mensen gezien, en er is wel aandacht geweest maar is m.i. niet heel veel bepoteld geweest in zijn 1ste weken.