Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Wat te doen??

Ongelezen bericht door Rita »

Rare titel, maar zou graag jullie het volgende even willen voor leggen.

Ik ben heel erg aan het trainen geweest met Nanu om uitvallen en vreselijk trekken aan de lijn te voorkomen, zie daarvoor:
viewtopic.php?f=11&t=279192

Nu is het volgende gebeurt,
Wij komen om de bocht van een geluidswal om een schelpen paadje op te gaan.
Komt een man met een stabij om de hoek, wij, mijn zoon en ik zetten Nanu en Bayco op zit en wacht.
Niets aan de hand dus, ging prima.
Maar de man had ook nog een loslopend maltezertje bij zich.
De man liep door en riep, Bobby, bobbyyyyyyyyyyyy, maar het was Bobby hier, Bobby daar, Bobby overal.
Bobby draaide om de grootse hond heen die wij bij ons hadden, juist ja, Nanu dus, Bobby zou vol in de aanval en Nanu draait zich vliegensvlug om, om te grommen.
De man kwam boos roepend aan lopen en er kwam een vrouw aan met een zwarte lab, toen was die aan de beurt.
Wij gelijk het schelpenpaadje op, om afstand te maken, komt dat kleine kreng toch weer achter ons aan, grrr!
Gelukkig liepen onze heren lief mee, zonder op of om te kijken.
De man boos roepend daar weer achteraan, wij zijn stug doorgelopen vol ergernis want als je, je hond niet onder controle hebt hou die dan vast, tenminste dat vindt ik.

Hebben wij zo goed gehandeld, moeten wij Nanu zichzelf laten verdedigen, of toch iets anders reageren?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Wat te doen??

Ongelezen bericht door tekkel »

Hoezo 'zichzelf laten verdedigen'? Tegen een ongehoorzaam maltezertje? Gewoon zeggen dat je honden gevaarlijk zijn, dan maakt die man wel wat meer aanstalten.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

mijn honden hebben standaard kennelhoest of zijn vals, werkt perfect, dan kunnen mensen opeens wel haast maken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rita schreef:Rare titel, maar zou graag jullie het volgende even willen voor leggen.

Ik ben heel erg aan het trainen geweest met Nanu om uitvallen en vreselijk trekken aan de lijn te voorkomen, zie daarvoor:
viewtopic.php?f=11&t=279192

Nu is het volgende gebeurt,
Wij komen om de bocht van een geluidswal om een schelpen paadje op te gaan.
Komt een man met een stabij om de hoek, wij, mijn zoon en ik zetten Nanu en Bayco op zit en wacht.
Niets aan de hand dus, ging prima.
Maar de man had ook nog een loslopend maltezertje bij zich.
De man liep door en riep, Bobby, bobbyyyyyyyyyyyy, maar het was Bobby hier, Bobby daar, Bobby overal.
Bobby draaide om de grootse hond heen die wij bij ons hadden, juist ja, Nanu dus, Bobby zou vol in de aanval en Nanu draait zich vliegensvlug om, om te grommen.
De man kwam boos roepend aan lopen en er kwam een vrouw aan met een zwarte lab, toen was die aan de beurt.
Wij gelijk het schelpenpaadje op, om afstand te maken, komt dat kleine kreng toch weer achter ons aan, grrr!
Gelukkig liepen onze heren lief mee, zonder op of om te kijken.
De man boos roepend daar weer achteraan, wij zijn stug doorgelopen vol ergernis want als je, je hond niet onder controle hebt hou die dan vast, tenminste dat vindt ik.

Hebben wij zo goed gehandeld, moeten wij Nanu zichzelf laten verdedigen, of toch iets anders reageren?
ja heel vervelend die kleine hondjes die zichzelf overschatten en die nooit manieren hebben geleerd.
en nee, dat laat je je grote hond niet zelf opknappen.
ten eerste omdat de verhoudingen nogal zoek zijn tussen een dh en een maltezertje, maar ook omdat je niet wil dat je honden hun zaken zelf regelen.
het lijkt me logisch dat, als je dat nu opeens wel toestaat en het de volgende keer niet mag, het er niet duidelijker op wordt voor je honden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik zie dat je ook herders heb?
Dat dat kleine hondje niet "bang" is van grote honden?!
Ik vind dat je goed gehandeld heb. Dat baasje moet zijn honden onder controle houden, ook als het lief klein en schattig is
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik roep meestal kan u hem bij houden de mijne hebben nog niet gegeten.Werkt prima.Moet ik wel zeggen dat ik me meer irriteer aan die keffers dan mijn honden.
Vanmorgen ook ,ik fiets met mijn DH rechts naast mijn fiets,er loopt een dwergpincher los en begint te keffen,de man doet uiteindelijk een poging de hond te pakken en heeft hem vast,maar waar gaat hij staan?juist rechts zo dat ik hond langs hond passeer en het kleine kreng rap nog naar mijn hond bijt.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zichzelf laten verdedigen? Tegen een keffende maltezer? Lijkt mij geen goed plan en een beetje vreemde gedachte ook. Wat nu als je hond de kleine hond doodbijt? En wat ga je bereiken? Je traint op controle. Daar is zelf opknappen geen onderdeel van lijkt mij.
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik Nanu zou hem niet pakken in de zin van doodbijten, dat heeft onze sul niet in zich.
Maar hij draaide zich vliegensvlug om en ging weer zitten.
De baas deed zijn best om het hondje te pakken, maar die werd alleen maar gekker.

Nanu heeft dus niet geblaft en niet gegromd of zoiets.
Ook niet toen wij de afstand gingen vergroten door weg te lopen en dat kleine kreng ons weer achterna kwam.
Ik denk dat Nanu dacht dat het kleintje van onze dochter was, daar speelt hij mee, dat is ook een maltezer.

Ik bedoelde ook zichzelf verdedigen in de zin, dat hij zich mag omdraaien naar om het even welke hond.
Heb hem eigenlijk geleerd, kijken mag, meer niet, dus niet blaffen, niet grommen en niet trekken aan de lijn en dat heeft hij ook niet gedaan.

We zien nu meer vermijdingsgedrag bij Nanu (alleen aan de lijn), hij probeert de boog om een andere hond zo groot mogelijk te maken en zo snel mogelijk doorlopen. Maar dit kleine krengetje probeerde hem serieus in de kont te bijten, had alles bloot wat bloot kon.
Toen Nanu zich omdraaide had het kleintje niet zo'n grote bek meer.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wat is dan het probleem? :U: Nanu die zich omdraait? Ik zou ook zicht willen houden op een mormel dat in m'n kont wil gaan hangen :mrgreen: verder, wat Renee zegt. Baasjes lossen problemen op, honden niet.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Lizanne schreef:Wat is dan het probleem? :U: Nanu die zich omdraait? Ik zou ook zicht willen houden op een mormel dat in m'n kont wil gaan hangen :mrgreen: verder, wat Renee zegt. Baasjes lossen problemen op, honden niet.
Ja, waarom blaf je het hondje dan zelf niet weg?
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

zelf een klein keffertje nemen, probleem opgelost :engel: die kleine van ons accepteert het niet als honden op hem af komen gedenderd (intimiderend), hij doet niets, maar hij keft ze wel weer weg (als ik niet ingrijp) en blijft zelf op 1 meter afstand.. daar moeten mensen, gek genoeg om lachen :piew:
Sterker nog, als hij aanstalten wilt maken en ik optreed, dan kijken mensen mij heel verontwaardigd aan en zeggen, ''laat hem maar gaan!'' :80:

maar zonder gekheid, wat is het probleem eigenlijk? :engel:
Afbeelding
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Wij hadden Nanu geleerd om te zitten en te blijven zitten.
Hij draaide zich om en ging weer zitten, mijn zoon had hem aan de lijn, ik had Bayco (ook een odh) hij zit en blijft wel zitten ook als ik de lijn loslaat.
Ik was dus bezig het keffertje weg te krijgen.
Maar was onzeker over het feit dat Nanu zich omdraaide, of ik dat mag toestaan en als hij eventueel dan blaft, of dat mag, omdat het hondje wel in zijn zone kwam.

Vindt het moeilijk om de situatie te schetsen, maar was er wel even onzeker door?
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik denk dat ik het snap :lol1: Jij wilt niet dat jouw honden het zelf regelen als er een klein keffertje op ze af komt. Daarom zet je ze op zit en blijf zodat jij de keffer kunt wegsturen. Toen draaide 1 van jouw honden zich om en gaf een snauw. Nu vraag jij je af of je dit had moeten corrigeren.

tja, ik weet het niet. Mijn honden mogen wel eens een snauw geven naar een klote keffer, maar ik heb dan ook heeeeele andere honden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rita schreef:Hebben wij zo goed gehandeld, moeten wij Nanu zichzelf laten verdedigen, of toch iets anders reageren?
Je hebt goed gehandeld door het Nanu niet zelf op te laten lossen.
Dat je door loopt als de baas geen enkele moeite doet om het hondje bij zich te houden lijkt me redelijk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rita
Zeer actief
Contacteer:

lets have fun schreef:Ik denk dat ik het snap :lol1: Jij wilt niet dat jouw honden het zelf regelen als er een klein keffertje op ze af komt. Daarom zet je ze op zit en blijf zodat jij de keffer kunt wegsturen. Toen draaide 1 van jouw honden zich om en gaf een snauw. Nu vraag jij je af of je dit had moeten corrigeren.

tja, ik weet het niet. Mijn honden mogen wel eens een snauw geven naar een klote keffer, maar ik heb dan ook heeeeele andere honden.
Ja precies!
Dat kleine krengetje was zo razend snel, niet bij te fietsen.
En mag een hond dan een blaf of grom laten horen?
Of heb ik dan een volgende keer ook weer een probleem met het passeren van een hond?

Ben dus eigenlijk bang, onzeker of het eerdere probleem, wat er net uit is terug gaat komen?
Ben dus onzeker of het goed is opgelost, of dat het beter kan of anders?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rita schreef:
lets have fun schreef:Ik denk dat ik het snap :lol1: Jij wilt niet dat jouw honden het zelf regelen als er een klein keffertje op ze af komt. Daarom zet je ze op zit en blijf zodat jij de keffer kunt wegsturen. Toen draaide 1 van jouw honden zich om en gaf een snauw. Nu vraag jij je af of je dit had moeten corrigeren.

Ja precies!
Dat kleine krengetje was zo razend snel, niet bij te fietsen.
En mag een hond dan een blaf of grom laten horen?
Of heb ik dan een volgende keer ook weer een probleem met het passeren van een hond?

Ben dus eigenlijk bang, onzeker of het eerdere probleem, wat er net uit is terug gaat komen?
Ben dus onzeker of het goed is opgelost, of dat het beter kan of anders?
Ja als het daar maar bij blijft.
Mijn hond mag dat ook en daarna zorg ik dat de tegenstander alsnog verdwijnt (dat is me dan kennelijk niet eerder gelukt, want dan was die grom niet nodig geweest).
Tegen mijn hond zeg ik dan "genoeg".
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Oké, omdraaien en gaan zitten mag, niet blaffen en grommen, ik los het op.

Pfff, goed om te lezen dat ik het dan niet geheel fout heb aangepakt.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rita schreef:Oké, omdraaien en gaan zitten mag, niet blaffen en grommen, ik los het op.

Pfff, goed om te lezen dat ik het dan niet geheel fout heb aangepakt.
:ok:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:Zichzelf laten verdedigen? Tegen een keffende maltezer? Lijkt mij geen goed plan en een beetje vreemde gedachte ook. Wat nu als je hond de kleine hond doodbijt? En wat ga je bereiken? Je traint op controle. Daar is zelf opknappen geen onderdeel van lijkt mij.
Niet alle honden bijten meteen honden dood Marc :hmmm: Daarbij als hij zijn hond bij zich houd valt er al helemaal niks dood te bijten.
Bij mijn Noah zou het juist goed zijn, die snauwt op een eerlijke manier af en wie weet leert hij het dan inderdaad :lol1:
Perry en Noah

Afbeelding
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Als ik Nanu zou laten gaan, dan blaft hij eerst en dan zal hij snauwen, bijten heeft hij nog nooit gedaan.

Hij heeft eens achter een kleine zwarte chiwawa aan gezeten, deze stopte ineens, keek hem aan en hij wist niet hoe snel hij terug bij mij moest komen, met de staart tussen de benen, hihihi!
Het vrouwtje van de Chi kende Nanu en wist dat er kwaad in zat en was ook niet ongerust, we hebben er wel om moeten lachen, vandaar ook dat ik zei, een grote sul met veel blabla, maar een heel klein hartje.
Alleen aan de riem heeft hij een grote bek, of althans dat had hij, nu gelukkig niet meer.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”