Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe hond valt onze honden aan...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Liz1982
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Welsh Corgi Cardigan x Jack Russel
Aantal honden: 2

Nieuwe hond valt onze honden aan...

Ongelezen bericht door Liz1982 »

Graag jullie hulp.... :help: :help:

Wij hebben vanmorgen een teef (Amerikaanse Bulldog) opgehaald uit het asiel, vorige week zijn we bij haar wezen kijken samen met onze Reu (Old English Bulldog) en gesteriliseerd teefje (Wehls Corgi Cardigan x Jack Russell). Daar hebben we met alledrie een stuk gewandeld om ze kennis te laten maken en er was vrij weinig reactie op elkaar, ze liepen alledrie netjes mee en het leek prima te klikken na wat gesnuffel e.d.

Echter vanmorgen was onze nieuwe teef nog geen uur binnen en had ze beide honden van ons al aangevallen, daarop volgde nog een aantal keer een aanval richting onze reu waarbij we heel snel konden ingrijpen. Ons eigen (kleine) teefje blijft op grote afstand van de nieuweling en ook onze reu durft bijna de woonkamer niet meer in te komen, hij is ook wel de meest onderdanige reu die ik ooit heb meegemaakt, een sulletje, goedzak en laat alles toe.

De nieuwe teef komt uit het asiel, heeft daar een half jaar binnen gezeten samen met een andere teef, is afgelopen woensdag gesteriliseerd en vandaag door ons opgehaald...

Wij weten niet zo goed wat we van deze situatie moeten denken... we zijn eigenlijk best geschrokken van het in korte tijd zo vaak aanvallen terwijl er geen aanleiding voor is. Alle botjes, speeltjes zijn uit huis geruimd, ze hebben alledrie een eigen plekje...

Kan dit goedkomen, is het een angstreactie van de nieuwe teef in haar nieuwe omgeving? Ik vind haar best dominant overkomen terwijl, het asiel het tegenover gestelde beweerde... ze loopt parmantig door het huis, gaat languit op de bank liggen slapen, heeft al een bak vol brokken opgegeten en rent als een jonge geit door de tuin....

Kan iemand mij uit m'n onzekerheid halen betreft deze situatie, wij hebben negatieve ervaring met een stafford teef bij onze kleine kruising teef en zijn een beetje angstig.... Wij hebben toen moeten herplaatsen en dat willen we niet nog een keer meemaken... we hebben een proefperiode bij het asiel.

Ik hoop op advies, tips en misschien mensen die zo'n situatie herkennen...?

Groetjes Lisette
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Nieuwe hond valt onze honden aan...

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Bulldogdames zijn niet mis, dus als ze nu al de aanval opent op je andere honden, zou ik haar terugbrengen met de mededeling dat ze echt niet bij andere honden kan.
Het is/wordt een grote sterke hond die ernstig schade kan toebrengen. Dat zou ik mijn andere hond niet aandoen.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik lees uit je bericht dat jullie geschrokken en onzeker zijn. Je reu en je teef zijn bang. Je moet je roedel dus gaan scheiden en continu in de gaten houden. Daar is geen lol aan.
Ik denk dat je de hond het beste vandaag nog kan terug brengen naar het asiel, hoe jammer dat ook is.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Maar wat heeft ze nu precies gedaan? Je hebt het over aanvallen maar is er ook schade of is het alleen kabaal?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik volg, terug met haar, die kunnen ze t beste plaatsen, bij een hele stabiele, intackte reu, of alleen. die boodschap zou ik er ook bij geven, als ze retour gaat :roos:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Inderdaad terugbrengen, dit wil je voor geen van de honden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

eens met de anderen, zo snel mogelijk terugbrengen naar het asiel!

dit is geen angst hoor, als ze angstig was zou ze niet parmantig door het huis lopen, op de bank gaan liggen slapen en ook niet eten.
het is een zelfzekere dame, die vanaf het begin al aangeeft dat zij de dienst gaat uitmaken.
niet doen, je andere honden hebben dit niet verdiend en goedkomen gaat het ook niet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

terug brengen, je wilt geen hond die andere honden zomaar aanvalt
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dit gaat echt niet werken, dus terugbrengen, vandaag nog.
Afbeelding
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

ik zou haar terug brengen
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Inge O schreef:zo snel mogelijk terug, hier is geen doorkomen aan op een veilige manier.
Helemaal eens.
Afbeelding
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Wat vervelend en wat een teleurstelling, dit verwacht je natuurlijk niet als je een nieuwe hond neemt en zeker niet als je ook al kennis bent gaan maken.
Hoe vervelend het ook is, ik zou haar ook terug brengen. Het hoeft echt niet allemaal vlekkeloos te verlopen, maar voor mij zouden dit toch ook signalen zijn waar ik op zijn minst onrustig van zou worden.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Het wordt eentonig maar ook ik zou haar terugbrengen. Dit is voor geen van allen leuk.
Groetjes, Marjan
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het KAN goedkomen met veel geduld, scheiden en eh.. nou ja, ik ga mee met mijn voorgangers ;-(((

De vraag is of je dat risico moet willen nemen met alle stress voor alle honden en jezelf...

Het is jammer, goed geprobeerd... maar ik zou ook deze hond terugbrengen, hoezeer me dat ook tegen zou staan. En wel vandaag nog.... niet "toch nog maar een weekend proberen".

Bel ze, maak een afspraak, zeg dat je haar echt niet een dag nog wilt houden, dat het echt niet gaat.

Suzanne
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:eens met de anderen, zo snel mogelijk terugbrengen naar het asiel!
Eens.
dit is geen angst hoor, als ze angstig was zou ze niet parmantig door het huis lopen, op de bank gaan liggen slapen en ook niet eten.
het is een zelfzekere dame, die vanaf het begin al aangeeft dat zij de dienst gaat uitmaken.
niet doen, je andere honden hebben dit niet verdiend en goedkomen gaat het ook niet.
En nog meer eens.
Dit gaat écht niet goedkomen. Op geen enkele manier. En als er twee teven serieus aan de knok gaan, willen ze nog wel eens tot de dood vechten. Dat wil je echt niet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ziu haar ook terugbrengen omdat dit niks gaat worden. Vind het trouwens wel vreemd dat de hond zo snel na die operatie al herplaatst wordt, alsof ze niet even bij mag komen van zoiets.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

marian* schreef:Ik ziu haar ook terugbrengen omdat dit niks gaat worden. Vind het trouwens wel vreemd dat de hond zo snel na die operatie al herplaatst wordt, alsof ze niet even bij mag komen van zoiets.
dat ook ;-)

Suzanne
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Miranda schreef:
renee-uk schreef:eens met de anderen, zo snel mogelijk terugbrengen naar het asiel!
Eens.
En nog meer eens.
Dit gaat écht niet goedkomen. Op geen enkele manier. En als er twee teven serieus aan de knok gaan, willen ze nog wel eens tot de dood vechten. Dat wil je echt niet.
En daarbij, het kleine teefje maakt geen schijn van kans.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

allemaal eens met elkaar. :80:
Als het met je vorige pittig hond ook al niet lukte waarom nu weer een pittige hond erbij.?
Neem gewoon een lekkere sukkel in huis die je gewoon overal bij kan kwakken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:Ik zou haar ook terugbrengen omdat dit niks gaat worden. Vind het trouwens wel vreemd dat de hond zo snel na die operatie al herplaatst wordt, alsof ze niet even bij mag komen van zoiets.
Dat vind ik ook vreemd.
Misschien heeft ze nog pijn en is ze alleen daardoor al feller naar andere honden.

De andere twee honden hebben recht op een veilig thuis.
Een nieuwe hond zou dat niet moeten verstoren.
Als je daar zelf angstig en onzeker door wordt, Liz, zit de nieuwe hond niet goed.
Direct terug voor er schade ontstaat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

ranetje schreef:
marian* schreef:Ik zou haar ook terugbrengen omdat dit niks gaat worden. Vind het trouwens wel vreemd dat de hond zo snel na die operatie al herplaatst wordt, alsof ze niet even bij mag komen van zoiets.
Dat vind ik ook vreemd.
Misschien heeft ze nog pijn en is ze alleen daardoor al feller naar andere honden.

De andere twee honden hebben recht op een veilig thuis.
Een nieuwe hond zou dat niet moeten verstoren.
Als je daar zelf angstig en onzeker door wordt, Liz, zit de nieuwe hond niet goed.
Direct terug voor er schade ontstaat.
Nou het wordt eentonig maar ook ik sluit me hier bij aan :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Terugbrengen. Ik ben het eens met alle bovenstaande berichten.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zou haar ook terug brengen.

Echt je word er niet vrolijk van als ze met elkaar in gevecht gaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Liz1982
Vaste gebruiker

Ik wil iedereen hier heel erg bedanken voor de reacties... eigenlijk is het wel duidelijk en hebben wij net de knoop doorgehakt en het asiel gebeld... Mijn vriend is zojuist in de auto gestapt om opnieuw 2 uur heen en terug te reizen.

De AB is verder een ontzettend lieve hond, superlief met onze kids al gelijk, ze liet zich helemaal plat knuffelen en aaien. Het asiel vertelde ons dat het een lieve rustige dame was die met alle honden geplaatst kon worden omdat ze heel onderdanig was, een dominante reu zou haar onzekere karakter juist niet ten goede brengen volgens hun. Aangezien onze 2 honden heel erg sociaal zijn naar andere honden en we daar nog nooit geen problemen mee hebben gehad dachten we dat we deze AB-dame wel een mooi thuis konden geven en haar uit het asiel weg halen.

In de enkele uren dat ze hier was... vanaf vanmorgen half 11... viel het ons uiteindelijk op dat ze zodra 1 van ons of onze kinderen onze eigen honden aanhaalde het AB-dametje overeind vloog en de desbetreffende hond direct aan wilde vallen... we hebben haar uiteindelijk zelfs naar buiten gedaan omdat ze helemaal gek werd toen mijn man onze reu aan het knuffelen was!

Wij hebben behoorlijk wat ervaring met bulldoggen en hebben ook heel bewust voor dit ras gekozen maar helaas is de AB door het asiel anders afgeschilderd als dat ze daadwerkelijk was. Wij zijn niet snel angstig of onzeker en hebben al wel het e.e.a. meegemaakt wat betreft honden die mekaar niet liggen. Helaas dit zagen we niet aankomen en hieruit blijkt ook wel dat een goede kennismaking op onbekend terrein ook geen garantie biedt.

Wij vinden het erg jammer, de kids al helemaal overstuur, het doet zeer om zo'n lieve hond, want dat was ze zeker wel, weer terug te stoppen achter de hekken op een stenen vloer. Maar helaas, ik hoop voor haar van harte dat ze een fijn thuis krijgt op korte termijn.

Nogmaals heel erg bedankt voor de supersnelle reacties, want dat hadden we even nodig...

Groetjes Lisette
Afbeelding
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Zonder twijfel de juiste beslissing. Het is ook vervelend om haar weer terug te sturen, maar het zou vervelender zijn voor iedereen om haar te houden.
Toch veel sterkte en top dat jullie het hebben willen proberen!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat jammer zeg. Zal een flinke teleurstelling voor jullie zijn na er zo naar uitgekeken te hebben. Sterkte.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

en er is weer een stukje kennis over die dame, hopelijk wordt ze de volgende keer in de juiste omgeving geplaatst
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

S@ndr@ schreef:en er is weer een stukje kennis over die dame, hopelijk wordt ze de volgende keer in de juiste omgeving geplaatst

:ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wel erg jammer dat het asiel dit gedrag niet gezien heeft, dan had dit niet gehoeven.
Maar dit is de beste keuze vind ik.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Liz1982
Vaste gebruiker

Er is inderdaad weer wat kennis bij over haar, en nu je terug gaat denken (altijd achteraf) ze is eerder geplaatst geweest en terug gekomen, ze konden ons niet vertellen waarom dat was :scratch:
Ook wisten ze niet wat de rede was waarom ze in het asiel gekomen is maar er was wel een stamboom aanwezig (van vorige eigenaar).

Ik hoop dat het asiel ook begrijpt dat ze beter eerlijk kunnen zijn over hun dieren om dit soort taferelen te voorkomen de volgende keer... heb ontzettend met haar te doen...

Asiel deed ook nog moeilijk aan de telefoon, hadden liever dat we het even een week aankeken (proeftijd) want het was heel normaal dat een asieldier zich als een "koninginnetje" gedroeg als ze in haar nieuwe thuis kwam. Ze waren het er absoluut niet mee eens dat we haar weer terug kwamen brengen, maar mijn vriend heeft er op aangedrongen en gezegd dat hij weer met haar de auto in zou stappen, uiteindelijk vonden ze het dan toch oke...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”