Wij hebben vanmorgen een teef (Amerikaanse Bulldog) opgehaald uit het asiel, vorige week zijn we bij haar wezen kijken samen met onze Reu (Old English Bulldog) en gesteriliseerd teefje (Wehls Corgi Cardigan x Jack Russell). Daar hebben we met alledrie een stuk gewandeld om ze kennis te laten maken en er was vrij weinig reactie op elkaar, ze liepen alledrie netjes mee en het leek prima te klikken na wat gesnuffel e.d.
Echter vanmorgen was onze nieuwe teef nog geen uur binnen en had ze beide honden van ons al aangevallen, daarop volgde nog een aantal keer een aanval richting onze reu waarbij we heel snel konden ingrijpen. Ons eigen (kleine) teefje blijft op grote afstand van de nieuweling en ook onze reu durft bijna de woonkamer niet meer in te komen, hij is ook wel de meest onderdanige reu die ik ooit heb meegemaakt, een sulletje, goedzak en laat alles toe.
De nieuwe teef komt uit het asiel, heeft daar een half jaar binnen gezeten samen met een andere teef, is afgelopen woensdag gesteriliseerd en vandaag door ons opgehaald...
Wij weten niet zo goed wat we van deze situatie moeten denken... we zijn eigenlijk best geschrokken van het in korte tijd zo vaak aanvallen terwijl er geen aanleiding voor is. Alle botjes, speeltjes zijn uit huis geruimd, ze hebben alledrie een eigen plekje...
Kan dit goedkomen, is het een angstreactie van de nieuwe teef in haar nieuwe omgeving? Ik vind haar best dominant overkomen terwijl, het asiel het tegenover gestelde beweerde... ze loopt parmantig door het huis, gaat languit op de bank liggen slapen, heeft al een bak vol brokken opgegeten en rent als een jonge geit door de tuin....
Kan iemand mij uit m'n onzekerheid halen betreft deze situatie, wij hebben negatieve ervaring met een stafford teef bij onze kleine kruising teef en zijn een beetje angstig.... Wij hebben toen moeten herplaatsen en dat willen we niet nog een keer meemaken... we hebben een proefperiode bij het asiel.
Ik hoop op advies, tips en misschien mensen die zo'n situatie herkennen...?
Groetjes Lisette