Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rare Hond!
Moderator: moderatorteam
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Rare Hond!
Ik heb een rare hond!
Al sinds onze Athena klein is, kan ze slapen en tijdens het wakker worden grommen. We hoeven niet in de buurt te zijn, of naast haar te zitten of haar aanraken.
Als je haar dan hoort grommen is het echt luid en heeft ze haar ogen open, haar mond is open en soms trekt ze ook haar lippen op. Ze kijkt niet naar ons maar ligt wat in de lucht te grommen. Als ik haar dan aanraak, stopt ze met grommen en kijkt me aan van : wat? wat nou? wat bezielt je?
Ze kan ook slapen en opeens met een grauw wakker schieten.
Ik vind het vreemd gedrag, dat ik nog nooit met een andere hond heb meegemaakt en vraag me af wat de oorzaak is. Waarom doet ze dit?
Zijn er hier mensen die een reden kunnen bedenken of die ook een hond hebben die zo reageert?
Al sinds onze Athena klein is, kan ze slapen en tijdens het wakker worden grommen. We hoeven niet in de buurt te zijn, of naast haar te zitten of haar aanraken.
Als je haar dan hoort grommen is het echt luid en heeft ze haar ogen open, haar mond is open en soms trekt ze ook haar lippen op. Ze kijkt niet naar ons maar ligt wat in de lucht te grommen. Als ik haar dan aanraak, stopt ze met grommen en kijkt me aan van : wat? wat nou? wat bezielt je?
Ze kan ook slapen en opeens met een grauw wakker schieten.
Ik vind het vreemd gedrag, dat ik nog nooit met een andere hond heb meegemaakt en vraag me af wat de oorzaak is. Waarom doet ze dit?
Zijn er hier mensen die een reden kunnen bedenken of die ook een hond hebben die zo reageert?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Rare Hond!
ze droomt, net al wij soms, wat is daar vreemd aan
-
Vitalia
- Zeer actief
Mijn andere honden dromen ook, maar dit gebeurt in hun slaap en dan maken ze grappige geluidjes en soms een grommetje. Zij "droomt" met haar ogen open, als ze gewoon droomt dan bewegen haar poten of maakt ze hele andere geluiden, dan dat ze doet als ze zo gromt.S@ndr@ schreef:ze droomt, net al wij soms, wat is daar vreemd aan
-
Vitalia
- Zeer actief
Dat is een leuke!Inge O schreef:zal dan een hondse vorm van slaapwandelen zijn - mensen die dat doen zien er ook normaal wakker uit maar zijn het niet.
maar ik heb het bij honden nog nooit gezien, nee.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
Ligt gewoon te dromen, niets raars aan, de ene hond droomt denk ik anders als de andere. Als die dikke van ons ligt te dromen en hij ligt op z'n zij dan gaan soms alle vier zijn poten heen en weer alsof 'ie aan het rennen is. 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je wil mij niet horen bij het wakker worden en zien al helemaal niet. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Je hebt helemaal gelijk.bouvierpoedel schreef:Je wil mij niet horen bij het wakker worden en zien al helemaal niet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Schrok je ook zo toen je naast mij wakker werd.?h a n s schreef:Je hebt helemaal gelijk.bouvierpoedel schreef:Je wil mij niet horen bij het wakker worden en zien al helemaal niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Onze Hippo blaft en gromt soms ook vervaarlijk in zijn slaap, dan niet van die vrolijke 'boef-woefjes' maar echt serieus. Het duurt hooguit 10sec en dan is 't weer stil. Andere keren maakt hij wel van die vrolijke geluidjes. Moet er meestal wel om lachen, vooral als hij gromt als hij dan lekker charmant met zijn hoofd buiten zijn mand hangt. Heeeul gevaarlijk om te zien haha.
Onze mechel pup heeft zijn ogen ook wel eens open met slapen, ik zou je geen zorgen maken :wink
Onze mechel pup heeft zijn ogen ook wel eens open met slapen, ik zou je geen zorgen maken :wink
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Herkenbaar, Luna slaapt vaak met haar ogen open, echt een rot gezicht vind ik dat, zie je die ogen steeds wegdraaien
ook zij kan ineens fanatiek grommen met opgetrokken lip
Doran ligt soms ook hard te grommen in z'n slaap, heel soms gaat hij ineens tekeer als een wolf...woehoeoeoe, de eerste keer dat hij dat deed schrok hij er zelf wakker van en keek verschrikt achter zich om te zien waar dat geloei vandaan kwam
Ze zullen hun ervaringen van die dag wel aan het verwerken zijn denk ik.
Doran ligt soms ook hard te grommen in z'n slaap, heel soms gaat hij ineens tekeer als een wolf...woehoeoeoe, de eerste keer dat hij dat deed schrok hij er zelf wakker van en keek verschrikt achter zich om te zien waar dat geloei vandaan kwam
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Flynn slaapt ook met zijn ogen open. Meestal slaapt hij wel rustig, maar als het echt een drukke dag is geweest gromt en blaft hij heel wat af in zn slaap.
-
Vitalia
- Zeer actief
Dat heeft Athena ook al gehad, maar dan weet ik dat ze diep geslapen heeft. Ik vind dat grommen soms echt wel om je rot te schrikken, zit je vrolijk naar TV te kijken en krijgt die hond naast je ineens een gromstuip! Eén keer schrok zo grommend wakker en had ze mijn teen in haar mond! Dat was voor mij schrikken en nog pijnlijk ook!Lunatic schreef:Herkenbaar, Luna slaapt vaak met haar ogen open, echt een rot gezicht vind ik dat, zie je die ogen steeds wegdraaienook zij kan ineens fanatiek grommen met opgetrokken lip
![]()
Doran ligt soms ook hard te grommen in z'n slaap, heel soms gaat hij ineens tekeer als een wolf...woehoeoeoe, de eerste keer dat hij dat deed schrok hij er zelf wakker van en keek verschrikt achter zich om te zien waar dat geloei vandaan kwam![]()
Als ze de ervaringen van de dag zo verwerkt, dan lijken het me meer nachtmerries dan leuke dingen
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik vermoed dat he, zeker weten doe ik het natuurlijk nietVitalia schreef:Dat heeft Athena ook al gehad, maar dan weet ik dat ze diep geslapen heeft. Ik vind dat grommen soms echt wel om je rot te schrikken, zit je vrolijk naar TV te kijken en krijgt die hond naast je ineens een gromstuip! Eén keer schrok zo grommend wakker en had ze mijn teen in haar mond! Dat was voor mij schrikken en nog pijnlijk ook!Lunatic schreef:Herkenbaar, Luna slaapt vaak met haar ogen open, echt een rot gezicht vind ik dat, zie je die ogen steeds wegdraaienook zij kan ineens fanatiek grommen met opgetrokken lip
![]()
Doran ligt soms ook hard te grommen in z'n slaap, heel soms gaat hij ineens tekeer als een wolf...woehoeoeoe, de eerste keer dat hij dat deed schrok hij er zelf wakker van en keek verschrikt achter zich om te zien waar dat geloei vandaan kwam![]()
Als ze de ervaringen van de dag zo verwerkt, dan lijken het me meer nachtmerries dan leuke dingen
Oeps, je teen in haar bek is idd wel pijnlijk, voortaan schoenen met stalen neuzen aan doen?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Vitalia
- Zeer actief
Ik lag lekker ontspannen tv te kijken met mijn voeten naast haar snuit... dan zit ik dus met blote voeten op de bankLunatic schreef:Ik vermoed dat he, zeker weten doe ik het natuurlijk nietVitalia schreef:Dat heeft Athena ook al gehad, maar dan weet ik dat ze diep geslapen heeft. Ik vind dat grommen soms echt wel om je rot te schrikken, zit je vrolijk naar TV te kijken en krijgt die hond naast je ineens een gromstuip! Eén keer schrok zo grommend wakker en had ze mijn teen in haar mond! Dat was voor mij schrikken en nog pijnlijk ook!Lunatic schreef:Herkenbaar, Luna slaapt vaak met haar ogen open, echt een rot gezicht vind ik dat, zie je die ogen steeds wegdraaienook zij kan ineens fanatiek grommen met opgetrokken lip
![]()
Als ze de ervaringen van de dag zo verwerkt, dan lijken het me meer nachtmerries dan leuke dingenZelfs Max, de grootste goedsul die je ooit kan tegenkomen, die normaal nooit gromt, doet het heel soms ook in z'n dromen, dat is dan wel een dag dat hij meerdere keren tijdens de wandeling is bereden (hij is altijd de sjaak) Dus of ze nou in hun dromen denken ik had het zo moeten aanpakken ofzo? Ik weet het niet, maar volgens mij verwerken ze het op die manier wel.
Oeps, je teen in haar bek is idd wel pijnlijk, voortaan schoenen met stalen neuzen aan doen?
Tegenwoordig als ik haar hoor grommen en ik zit naast haar, dan geef ik haar effe een duwtje en zeg "'t is 't vrouwke hé", kwestie van haar even uit die droom te halen voor ik weer een pijnlijke teen heb!
Ze heeft het trouwens ook eens 's nachts gedaan, toen viel ik bijna uit bed! Ze lag tussen ons in en opeens valt ze uit, een hartaanval was echt dichtbij toen