Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Middel tegen klitten in de staart?
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Middel tegen klitten in de staart?
Middel tegen paarden kun je prima gebruiken op honden.
Verder heb ik voor klittende langharen altijd wassen met Jean Peau shampoo, nadoen met zelfde merk conditioner (wel goed kijken welk soort je gebruikt) en verder heb ik een hele goede klittenspray. Verder gebruik ik ook voor Lyndie ook regelmatig K9 aloë vere spray om klitten en statische vacht te voorkomen. Maakt de vacht ook goed doorkambaar.
Als er al klitten inzitten kun je ook maizena erdoor heen kneden. Neemt huidvet en vuil op en is de klit makkelijker doorkambaar met een goede kam, liefst met roterende tanden.
Zijn het erg grote klitten/op de huid zittende klitten, knip ik voorzichtig de klit van onderen af in twee of drie stukken en kam het daarna uit.
Als het goed is, heb je dan geen happen uit de vacht.
Verder heb ik voor klittende langharen altijd wassen met Jean Peau shampoo, nadoen met zelfde merk conditioner (wel goed kijken welk soort je gebruikt) en verder heb ik een hele goede klittenspray. Verder gebruik ik ook voor Lyndie ook regelmatig K9 aloë vere spray om klitten en statische vacht te voorkomen. Maakt de vacht ook goed doorkambaar.
Als er al klitten inzitten kun je ook maizena erdoor heen kneden. Neemt huidvet en vuil op en is de klit makkelijker doorkambaar met een goede kam, liefst met roterende tanden.
Zijn het erg grote klitten/op de huid zittende klitten, knip ik voorzichtig de klit van onderen af in twee of drie stukken en kam het daarna uit.
Als het goed is, heb je dan geen happen uit de vacht.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb sinds kort dit spul: http://www.specialgrooming.nl/winkel/80 ... ing-spray/
Echt gewéldig spul. Ziva's staart en broek kan ook zo'n ramp zijn en eerder was ik daar echt heel veel tijd mee kwijt om de klitten eruit te krijgen. Met dit spul zijn ze er echt zo uit. Groot voordeel is ook dat het niet plakt en er gaat dus na gebruik ook geen vuil aan hangen.
Echt gewéldig spul. Ziva's staart en broek kan ook zo'n ramp zijn en eerder was ik daar echt heel veel tijd mee kwijt om de klitten eruit te krijgen. Met dit spul zijn ze er echt zo uit. Groot voordeel is ook dat het niet plakt en er gaat dus na gebruik ook geen vuil aan hangen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ga eens langs bij een van mijn collega's ( www.abhb.nl) Voor mijn part eens in de zes weken om even die staart door te kammen. Knippen zou echt niet nodig moeten zijn
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Ik kan je Cowboy Magic aanbevelen http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 0530/40549
Je hebt er ook shampoo en conditioner van, ideaal spul.
Het bovenstaande gebruik ik voor de voorpootjes van mijn hond, zij heeft een bloedhekel aan het kammen van de voorpoten en als ik dit erin doe na de wasbeurt blijft de kam er doorheen glijden.
Je hebt er ook shampoo en conditioner van, ideaal spul.
Het bovenstaande gebruik ik voor de voorpootjes van mijn hond, zij heeft een bloedhekel aan het kammen van de voorpoten en als ik dit erin doe na de wasbeurt blijft de kam er doorheen glijden.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik vind al dat wassen voor slecht alleen een staart die in de klit zit wat overbodig. Kay heeft ook een staart die wat sneller klit en ook vaak takjes en zo in blijven hangen. Ik moet zeggen ik knip zijn start tegenwoordig wat meer in korter model, staat verzorgder en hij klit minder en er blijft minder in hangen. Heb wel even van een trimster geleerd hoe je een staart moet bijknippen.
Verder gebruik ik inmiddels(dus wel gedaan hoor) geen speciale anti-klit voor honden of paarden meer. Maar haal ik een busje anti-klit bij de kruidvat of etos of trekpleister (a 2 euro). De staart blijft er gladder door en de hond ruikt ook nog lekker en ik hoef niet elke keer helemaal die staart te wassen (waardoor ik hem hier ook altijd in eerste instantie meer in de knoop had). De vacht blijft lekker wat gladder en het is zo gepiept. Soms spuit ik het alleen er even snel in en borstel ik niet eens uit, maar meestal wel dus. Heb het een periode ook wel 1 keer in de week gebruikt, maar dat kwam omdat ik hem voor aaihondenproject dan toch sowieso elke week even moest borstelen. Nu is het misschien 1 keer per maand ofzo?
Verder gebruik ik inmiddels(dus wel gedaan hoor) geen speciale anti-klit voor honden of paarden meer. Maar haal ik een busje anti-klit bij de kruidvat of etos of trekpleister (a 2 euro). De staart blijft er gladder door en de hond ruikt ook nog lekker en ik hoef niet elke keer helemaal die staart te wassen (waardoor ik hem hier ook altijd in eerste instantie meer in de knoop had). De vacht blijft lekker wat gladder en het is zo gepiept. Soms spuit ik het alleen er even snel in en borstel ik niet eens uit, maar meestal wel dus. Heb het een periode ook wel 1 keer in de week gebruikt, maar dat kwam omdat ik hem voor aaihondenproject dan toch sowieso elke week even moest borstelen. Nu is het misschien 1 keer per maand ofzo?

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Met de detangler & shine van Cowboy Magic hoef je je hond niet te wassen, dit kun je er zo in masseren en de kam erdoor halen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
IK heb nog nooit, maar dan ook werkelijk nog nooit klitproblemen gehad met stabije-staarten.
Die vachten zijn heel makkelijk, of ze moeten er klittenbollen in krijgen of zo.
Gewoon even goed doorkammen en dat maandelijks bijhouden. Of even laten doen eventueel.
Knippen zou echt niet nodig hoeven zijn.
Wassen trouwens ook niet. Ik was nooit. En ze klitten niet.
Die vachten zijn heel makkelijk, of ze moeten er klittenbollen in krijgen of zo.
Gewoon even goed doorkammen en dat maandelijks bijhouden. Of even laten doen eventueel.
Knippen zou echt niet nodig hoeven zijn.
Wassen trouwens ook niet. Ik was nooit. En ze klitten niet.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
tondeuse is te makkelijk he? mag niet denk ik?
oke, ben alweer weg

oke, ben alweer weg

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Genoemde middeltjes voor paarden helpen en kan je goed gebruiken. Verder regelmatig een kam/borstel er doorheen halen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn honden hebben ook hele volle staarten, maar nooit klitten. Ik voel er regelmatig aan en af en toe borstel ik ze. Ik heb ze nog nooit gewassen.
Ik heb wel een bus spul staan om de vacht makkelijker te kammen (vooral staart en broek), maar heb het nog nooit gebruikt.
Ooit een keer van een trimster gekregen.
Het heet Matex (zonder olie). Tegen klitten en vervilte vacht.
Ik heb wel een bus spul staan om de vacht makkelijker te kammen (vooral staart en broek), maar heb het nog nooit gebruikt.
Ooit een keer van een trimster gekregen.
Het heet Matex (zonder olie). Tegen klitten en vervilte vacht.