Hallo, gisteren hebben wij onze old english bulldog pup Tank opgehaal.
Kennismaking met onze oudere hond ging super, hij vindt het helemaal leuk en ze spelen ook leuk samen.
nu heeft mijn oudere hond een jack russel wel de neiging om hem af en toe te berijden. Ik had gelezen dat dit dominant gedrag kan zijn om te laten merken dat hij hoger in rang is, de pup vindt het prima, maar wij halen onze jack er zonder een woord te zeggen vanaf.
Weet iemand of we onze jack nu moeten waarschuwen of hem gewoon er vanaf te halen zonder een woord .
op andere honden doet hij het niet
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup gearriveerd, oudere hond berijd hem.
Moderator: moderatorteam
-
Doefus
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Jack russel en old english bulldog
- Aantal honden: 2
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Pup gearriveerd, oudere hond berijd hem.
Hoeft niet persé dominantie te zijn . Kan ook zijn uit spanning/opwinding.Doefus schreef:Hallo, gisteren hebben wij onze old english bulldog pup Tank opgehaal.
Kennismaking met onze oudere hond ging super, hij vindt het helemaal leuk en ze spelen ook leuk samen.
nu heeft mijn oudere hond een jack russel wel de neiging om hem af en toe te berijden. Ik had gelezen dat dit dominant gedrag kan zijn om te laten merken dat hij hoger in rang is, de pup vindt het prima, maar wij halen onze jack er zonder een woord te zeggen vanaf.
Weet iemand of we onze jack nu moeten waarschuwen of hem gewoon er vanaf te halen zonder een woord .
op andere honden doet hij het niet
Niet iedere kerel hompt ook op zijn vrouw uit dominantie.
Wat je al doet en een beetje afleiden in het spel begeleiden/leiden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Doefus
- geregistreerd lid
Ok oh joh ja hij vindt het inderdaad allemaal spannend, dat merk je aan zijn gedrag. Als Tank ergens ligt en even piept gaat hij hem wassen en erbij liggen. Als tank dan slaapt gaat hij op een andere plek liggen. Onze jack russel is een reutje maar echt een "moedertje" met jonge dieren
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb je nu een old English bulldog reutje en een JR reutje? Dat kan prima goed gaan maar je hebt wel wat in huis gehaald ALS het mis gaat. Dus laten we hopen dat het levenslang kameraden blijven en dat de vlam nooit in de pan vliegt. Deze rassen zijn nl niet al te eerlijk als ze gaan vechten en beide rassen gaan een goede knokpartij normaal gesproken niet zo snel uit de weg.
Maargoed, doet niet ter zake en is ook helemaal niet aan de hand nu. Dat rijden gaat over. Duurt meestal een week of max 2 weken en is puur en alleen opwinding. Geen dominantie oid. Een JR volwassen is altijd dominant over een pupje. Die gaat er dus niet op rijden om te laten zien dat hij dominant is. Dat rijden uit dominantie zie je veel sneller bij twee gelijkwaardige volwassen hondjes. Dus had je er een volwassen JR bij gezet dan was rijden waarschijnlijk wel opwinding in combinatie met domineren. Nu zal het puur opwinding zijn en zou ik me er geen zorgen over maken. Een vriend van mij had een pup bij zijn berner gezet. Die berner heeft een week lang gereden op de pup (in de lucht in dit geval omdat de pup 20 keer kleiner was) en hij heeft de pup een week lang volledig onder gekwijld en gelikt. Dat ging vanzelf over al was het wel zorgelijk dat de pup de hele dag zeiknat was van de zever. Ook niet prettig met aaien en wandelen. Maargoed, het nieuwe gaat er vanaf en dan stopt het rijden vanzelf. Hoe minder aandacht jij er nu aan besteed hoe minder kans dat het een ding wordt. Succes!
Maargoed, doet niet ter zake en is ook helemaal niet aan de hand nu. Dat rijden gaat over. Duurt meestal een week of max 2 weken en is puur en alleen opwinding. Geen dominantie oid. Een JR volwassen is altijd dominant over een pupje. Die gaat er dus niet op rijden om te laten zien dat hij dominant is. Dat rijden uit dominantie zie je veel sneller bij twee gelijkwaardige volwassen hondjes. Dus had je er een volwassen JR bij gezet dan was rijden waarschijnlijk wel opwinding in combinatie met domineren. Nu zal het puur opwinding zijn en zou ik me er geen zorgen over maken. Een vriend van mij had een pup bij zijn berner gezet. Die berner heeft een week lang gereden op de pup (in de lucht in dit geval omdat de pup 20 keer kleiner was) en hij heeft de pup een week lang volledig onder gekwijld en gelikt. Dat ging vanzelf over al was het wel zorgelijk dat de pup de hele dag zeiknat was van de zever. Ook niet prettig met aaien en wandelen. Maargoed, het nieuwe gaat er vanaf en dan stopt het rijden vanzelf. Hoe minder aandacht jij er nu aan besteed hoe minder kans dat het een ding wordt. Succes!
-
Doefus
- geregistreerd lid
Ik verwacht ook wel dat het snel over gaat en wat betreft dat het allebei reutjes zijn daar zijn de meningen denk ik over verdeeld. Ik heb hiervoor een bordeauxdog reu er bij gaat die helaas een aantal maanden geleden van ouderdom overleden is nooit problemen gehad oke een bordeaux is een ander ras misschien. Ik zeg niet dat het altijd goed gaat. Maar ik ben wel van mening dat opvoeding wel helpt en er naar mijn mening teveel gezegd wordt dat reuen van sommige rassen niet bij elkaar zouden kunnen. Maar dat is inderdaad even off topic. Maar wilde hier toch mijn mening even over kwijt.