Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kale plekken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Kale plekken

Ongelezen bericht door Joey.K »

Hoi,

Het viel me 1,5 week geleden op dat onze chihuahua opeens twee kort gevreten plekken op zn billen heeft. Nu kon ik geen vlo vinden maar heb hem toch maar ontvlooit en weekje later ontwormt voor het geval dat. (ontlasting bleef gewoon netjes) Nu zag ik paar dagen geleden dat hij ook aan zijn achterpootje begint.

Kan een hond dit ook uit verveling of zo doen? Hij word gewoon uitgelaten maar zie hem overdag nooit krabben of bijten, dus moet hij het in de nacht doen of als we even weg zijn.

Nu lees ik hier wel eens dat honden dan niet tegen een bepaald soort voedsel kunnen. Hij krijgt hier KVV (smuldier)op een paar keer 2/3 weken terug, vergeten te ontdooien/uitverkocht en we hadden een paar blikken natvoer staan dus heeft hij daar wat van gekregen. De korte plekken vielen me pa sop toen ik hem aaide op weg naar het bos. Hij is langharig en dan voel je twee ruwe plekken waar het haar kortgevreten is.

Hebben jullie ideeen tips? Hij toont super gezond verder. Is levendig en blij met goede ontlasting. Speelt goed, slaapt goed.
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kale plekken

Ongelezen bericht door Rita »

Als er verder niets medisch aan de hand is, kan voeding of verandering snel voor problemen zorgen.
Onze Nanu had ook vreemde plekken, van de brok af en op KVV.
Het probleem werd alleen maar erger.
Terug op de brok, wel een andere en het probleem was binnen 6 weken opgelost.
Dus ja, voeding kan heel veel doen.

Wij zijn overgeschakeld van een geëxpandeerde brok, op een geperste brok, dat bleek hier de oplossing te zijn.
Inmiddels krijgen alle vier honden dezelfde brok en ze hebben allemaal mooiere glanzende vachten en veel meer energie :D
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Kijk eens hoe het gaat als hij een tijdje die blikken niet meer heeft gehad, kan best dat er mee te maken heeft als dat het enige is wat er onlangs is veranderd
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Zie niet aparts aan zn anus Inge O. Ook geen sleetje rijden ofzo.

Ja die blikken krijgt hij voorlopig niet meer. En dan kijken wat het doet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”