Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom bij mijn vriend wel en bij mij niet?
Moderator: moderatorteam
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
Waarom bij mijn vriend wel en bij mij niet?
Boef haalt tegenwoordig allemaal kattenkwaad uit. maar alleen bij mijn vriend thuis en bij mij thuis niet.
hij is al meer dan een jaar zo'n 1 a 2 nachten/dagen in de week bij mijn vriend. wisselt wel eens, maar eerder geen problemen gehad.
de laatste 2 weken is het raak,
hamburger incl zakje van het aanrecht gejat(stom had daar niet moeten liggen maar toch)
pan leeg gelikt met jus in de wasbak (hij kwam eerder nooit op het aanrecht)
Pak met koekjes leeg gegeten, zelf de deur open gemaakt en kon er daardoor bij.
gister was de bom ontploft, hij had de hele vuilniszak leeggehaald.(daarvoor had hij 4 km gefietst, uitgeweest en moet 2 uurtjes alleen blijven)
vandaag kom ik thuis van werk ga boodschappen doen (hij eerst geplast en eten gehad) ben nog geen 15 min weg en heeft de action tas leeggehaald met spullen die ik net had gehaald en had de voorraadkast opengemaakt en was aan de spekjes bezig.
daar tussendoor ligt hij bij mijn vriend op de bank.
bij mij thuis, maakt hij wel eens de deur open naar de woonkamer, maar hij heeft nog nooit op de bank gelegen. verder eigenlijk niks. moet er wel bij zeggen dat ik hier pas 1,5 maand woon. heb in mijn vorige huis ook nooit van dit soort problemen gehad met hem.
kan iemand mij duidelijkheid geven waarom daar wel en hier niet?
hij hangt trouwens wel erg aan mij, als mijn vriend hem wegstuurt, bijvoorbeeld naar zijn plek, chekt hij bij mij of het wel waar is.
hij is al meer dan een jaar zo'n 1 a 2 nachten/dagen in de week bij mijn vriend. wisselt wel eens, maar eerder geen problemen gehad.
de laatste 2 weken is het raak,
hamburger incl zakje van het aanrecht gejat(stom had daar niet moeten liggen maar toch)
pan leeg gelikt met jus in de wasbak (hij kwam eerder nooit op het aanrecht)
Pak met koekjes leeg gegeten, zelf de deur open gemaakt en kon er daardoor bij.
gister was de bom ontploft, hij had de hele vuilniszak leeggehaald.(daarvoor had hij 4 km gefietst, uitgeweest en moet 2 uurtjes alleen blijven)
vandaag kom ik thuis van werk ga boodschappen doen (hij eerst geplast en eten gehad) ben nog geen 15 min weg en heeft de action tas leeggehaald met spullen die ik net had gehaald en had de voorraadkast opengemaakt en was aan de spekjes bezig.
daar tussendoor ligt hij bij mijn vriend op de bank.
bij mij thuis, maakt hij wel eens de deur open naar de woonkamer, maar hij heeft nog nooit op de bank gelegen. verder eigenlijk niks. moet er wel bij zeggen dat ik hier pas 1,5 maand woon. heb in mijn vorige huis ook nooit van dit soort problemen gehad met hem.
kan iemand mij duidelijkheid geven waarom daar wel en hier niet?
hij hangt trouwens wel erg aan mij, als mijn vriend hem wegstuurt, bijvoorbeeld naar zijn plek, chekt hij bij mij of het wel waar is.
Laatst gewijzigd door wiebel op 19 feb 2014 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- wiebel
- Zeer actief
Re: Waarom bij me vriend wel en bij mij niet?
sorry dislectieNanna schreef:Me vriend
- Eelke
- Actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner in huis en Corgi op de verlanglijst
Re: Waarom bij mijn vriend wel en bij mij niet?
Misschien erg kort door de bocht maar als hij die dingen doet bij jouw vriend thuis, heeft dat dan niet iets te maken met de mate waarin jouw vriend dingen consequent doet, of hetzelfde als jij doet?
Onze hond doet alleen 'stoute' dingen die hij van de een niet mag en die een ander oogluikend toeziet (trekken aan de lijn, schooien). Als er ruimte is om een van ons te testen, dan zal hij dat ook zeker doen.
Dingen die hij van niemand mag, doet hij ook niet.
Jouw hond probeert je vriend te testen en heeft daar succes mee (want: HAMBURGERS! JUS! SPEKJES!
). Ik neem aan dat jullie beiden niet willen dat hij van het aanrecht steelt, maar dat gedrag kan volgens mij ook voortkomen uit het feit dat hij bepaald ander gedrag wel van de een mag en van de ander niet. (euh lastige zin maar weet het even niet beter te verwoorden)
Misschien eens op een rijtje zetten welk gedrag wie vindt dat mag of niet?
Onze hond doet alleen 'stoute' dingen die hij van de een niet mag en die een ander oogluikend toeziet (trekken aan de lijn, schooien). Als er ruimte is om een van ons te testen, dan zal hij dat ook zeker doen.
Jouw hond probeert je vriend te testen en heeft daar succes mee (want: HAMBURGERS! JUS! SPEKJES!
Groetjes van Eelke en Teun
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Omdat het daar kan?wiebel schreef:kan iemand mij duidelijkheid geven waarom daar wel en hier niet?
En misschien kan het ook wel bij jou hoor, maar heeft het niet altijd gekund (doordat je vroeger wel dingen hoog zette of opborg) en heeft hij daardoor het idee dat je vriend = lekkere dingen

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Zeik niet!Nanna schreef:Me vriend
EtenswarenNanna schreef:Ik zou sowieso beginnen met alle vretenswaren buiten zijn bereik te gaan bewaren
Maar goed. Ontopic.
Gewoon de etenswaren weg halen lijkt mij prima
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- wiebel
- Zeer actief
ik kon eerder boterhammen op het aanrecht laten liggen en hij durfte er niet aan te komen(ook als ze bij me vriend lagen) maar sinds ik dus verhuisd ben doet hij dat dus allemaal bij me vriend. we gaan er beide nu meer op letten alles weg te leggen inderdaad.Inge O schreef:ik kan nanna alleen maar volgen - als ik al het soort dingen die jij beschrijft binnen hun bereik zet tijdens mijn afwezigheid gebeurt er ook vanalles - in mijn huis dus.
en ik zou hun nog gelijk geven ook.
ik snap wat je bedoeld, maar we zitten redelijk op 1 lijn. het is ook echt mijn hond dus mijn vriend laat hem heel zelden uit en dan gaat dat ook gewoon goed. in huis stuurt hij hem ook naar zijn plek, maar dit chekt hij dus bij mij of het echt moet. hij is wel mega jaloers dus komt vaak tussen mij en mijn vriend, maar dan sturen we hem beide direct weg.Eelke schreef:Misschien erg kort door de bocht maar als hij die dingen doet bij jouw vriend thuis, heeft dat dan niet iets te maken met de mate waarin jouw vriend dingen consequent doet, of hetzelfde als jij doet?
Jouw hond probeert je vriend te testen en heeft daar succes mee (want: HAMBURGERS! JUS! SPEKJES!). Ik neem aan dat jullie beiden niet willen dat hij van het aanrecht steelt, maar dat gedrag kan volgens mij ook voortkomen uit het feit dat hij bepaald ander gedrag wel van de een mag en van de ander niet. (euh lastige zin maar weet het even niet beter te verwoorden)
zal nog een keer met hem over hebben dat hij wat strenger mag zijn. misschien heeft dat effect.
- wiebel
- Zeer actief
hij kan bij mij ook de deur openmaken naar de keuken, zelfs naar mijn slaapkamer nu, maar hij maakt alleen de deur open af en toe naar de woonkamer om daar op zijn kussen te gaan liggen(andere kussen ligt in de voorkamer)Lynnepien schreef:Omdat het daar kan?wiebel schreef:kan iemand mij duidelijkheid geven waarom daar wel en hier niet?
En misschien kan het ook wel bij jou hoor, maar heeft het niet altijd gekund (doordat je vroeger wel dingen hoog zette of opborg) en heeft hij daardoor het idee dat je vriend = lekkere dingenen jij = niet
bij mijn vriend opent hij dus naar de woonkamer(kllink staat omhoog) en gaat op de bank liggen, de voorraadkast dus vandaag ook (die opent zelfs naar hem toe)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Knip op de deur van de voorraadkast 
Oh en de klink van de woonkamer deur kan beter omlaag dan omhoog staan.
Veiliger voor de hond.
Voor het openmaken zal het misschien (?) niet veel verschil maken, maar hij kan zich er dan niet per ongeluk aan ophangen.
Veiliger voor de hond.
Voor het openmaken zal het misschien (?) niet veel verschil maken, maar hij kan zich er dan niet per ongeluk aan ophangen.
- wiebel
- Zeer actief
hij heeft geen halsband om in huis dus zichzelf ophangen zal niet gebeuren.ranetje schreef:Knip op de deur van de voorraadkast
Veiliger voor de hond.
wil het huis van me vriend niet geheel verbouwen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een knip op de deur is geen verbouwingwiebel schreef:hij heeft geen halsband om in huis dus zichzelf ophangen zal niet gebeuren.ranetje schreef:Knip op de deur van de voorraadkast
Veiliger voor de hond.
wil het huis van me vriend niet geheel verbouwenweet namelijk dat boef het eerder ook allemaal liet.
Ik zou die klink wel omlaag zetten, maar dat is gewoon mijn eigen idee dan
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ingeslopen wangedrag is nog veel moeilijker te veranderen dan incidenteel wangedrag.wiebel schreef:hij heeft geen halsband om in huis dus zichzelf ophangen zal niet gebeuren.ranetje schreef:Knip op de deur van de voorraadkast
Veiliger voor de hond.
wil het huis van me vriend niet geheel verbouwenweet namelijk dat boef het eerder ook allemaal liet.
wat hij doet is ontzettend zelfbelonend en ik zou hem geen kans meer geven om dit te blijven doen, ook al zal er dan hier en daar een haakje geplaatst moeten worden.
mij persoonlijk lijkt me dat minder erg dan keer op keer je provisiekast leeg vinden en de inhoud van de vuilnisbak over de vloer

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- smoekie
- Zeer actief
Gewoon de boodschappen direct opruimen en dáár waar hij eventueel bij zou kunnen een schuifslot erop. Dat is echt geen verhuis verbouwen hoor 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Hij neemt je vriend niet erg serieus. Hij heeft één baasje, lijkt het. Jou.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- wiebel
- Zeer actief
ja daar was ik ookal een beetje bang voor. ik ben echt zijn alles namelijk..Miranda schreef:Hij neemt je vriend niet erg serieus. Hij heeft één baasje, lijkt het. Jou.
-
Wimpel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.
Het kan zijn dat jij héél nauwlettend op de hond let, en dat hij het daardoor niet waagt. En dat jouw vriend misschien soms met z'n gedachten heel ergens anders is. Dat merkt zo'n hond meteen.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dit is meestal het probleem. Merkte dat ook bij mijn man, die zit dan toch meer verzinkt in een tvprogramma terwijl mijn radartjes altijd aan staanWimpel schreef:Het kan zijn dat jij héél nauwlettend op de hond let, en dat hij het daardoor niet waagt. En dat jouw vriend misschien soms met z'n gedachten heel ergens anders is. Dat merkt zo'n hond meteen.
Ik zou ook gaan voor preventieve maatregelen. Zelfbelonend gedrag is erg moeilijk af te leren.
- wiebel
- Zeer actief
Denk dat idee hier niet opgaat. Hij is namelijk bijna nooit alleen met me vriend.Hippo schreef:Dit is meestal het probleem. Merkte dat ook bij mijn man, die zit dan toch meer verzinkt in een tvprogramma terwijl mijn radartjes altijd aan staanWimpel schreef:Het kan zijn dat jij héél nauwlettend op de hond let, en dat hij het daardoor niet waagt. En dat jouw vriend misschien soms met z'n gedachten heel ergens anders is. Dat merkt zo'n hond meteen..
Ik zou ook gaan voor preventieve maatregelen. Zelfbelonend gedrag is erg moeilijk af te leren.
-
Wimpel
- Vaste gebruiker
Daar heb je het al. Jij bent zijn baasje en jouw vriend staat op de tweede plaats.wiebel schreef:Denk dat idee hier niet opgaat. Hij is namelijk bijna nooit alleen met me vriend.Hippo schreef:Dit is meestal het probleem. Merkte dat ook bij mijn man, die zit dan toch meer verzinkt in een tvprogramma terwijl mijn radartjes altijd aan staanWimpel schreef:Het kan zijn dat jij héél nauwlettend op de hond let, en dat hij het daardoor niet waagt. En dat jouw vriend misschien soms met z'n gedachten heel ergens anders is. Dat merkt zo'n hond meteen..
- wiebel
- Zeer actief
Gaan we weer... &==&-(:'%@%?;-...
Ik ben al sinds vanmiddag 4 uur bij mijn vriend thuis. Hij was net uitgeweest, ik ga een boodschap doen.(15min weg), vriend zit boven en boef jat het boter kuipje van het aanrecht.
Dit keer is mijn vriend goed boos geworden toen hij hem bezig zag. Is wel binnengekomen. Wie weet is het nu wat duidelijker..

Wordt er iig goed ziek van. Nog even en ik haal een bench voor hem.
Ik ben al sinds vanmiddag 4 uur bij mijn vriend thuis. Hij was net uitgeweest, ik ga een boodschap doen.(15min weg), vriend zit boven en boef jat het boter kuipje van het aanrecht.
Dit keer is mijn vriend goed boos geworden toen hij hem bezig zag. Is wel binnengekomen. Wie weet is het nu wat duidelijker..
- renee-uk
- Zeer actief
jezus als je toch weet dat ie steelt laat je toch geen etenswaren slingeren.
hoe vaker het hem lukt des te minder kans dat ie het ooit nog afleert.
zelfbelonend gedrag weet je wel (is ook pas 80 keer gezegd hier) van alle wangedrag het moeilijkst af te leren
zelfbelonend gedrag weet je wel (is ook pas 80 keer gezegd hier) van alle wangedrag het moeilijkst af te leren

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
nou inderdaad, wat een idioot gedoeInge O schreef:en ik word goed ziek van jullie manier van omgaan met dat beest - dieren hebben geen moreel besef en als er eten te pakken is doen ze dat - voorál als het hun weken heel netjes is aangeleerdwiebel schreef:Gaan we weer... &==&-(:'%@%?;-...
Wordt er iig goed ziek van. Nog even en ik haal een bench voor hem..

- smoekie
- Zeer actief
wiebel schreef:Gaan we weer... &==&-(:'%@%?;-...
Die vriend van jou zou van mij zo a la minute een grote rotschop onder zijn reet van mij kunnen krijgen. Misschien dat het dan voor hém ook eens wat duidelijker wordt
En die bench? Haal die lekker voor die mafkees van je
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Helemaal eens met Renee-UK en Inge O.
Ik snap ook niet dat de paar reacties die gegeven worden, en in mijn ogen totaal niet aan de orde is, over dat Boef jouw vriend niet serieus neemt of jullie aan het uitproberen is, dat je daar heel bevestigend op gaat reageren. Dan sla je volgens mij de plank volledig mis
Ik snap ook niet dat de paar reacties die gegeven worden, en in mijn ogen totaal niet aan de orde is, over dat Boef jouw vriend niet serieus neemt of jullie aan het uitproberen is, dat je daar heel bevestigend op gaat reageren. Dan sla je volgens mij de plank volledig mis
- Tamara.
- Zeer actief
En ook hier ben ik het mee eenssmoekie schreef:wiebel schreef:Gaan we weer... &==&-(:'%@%?;-...
![]()
Hoezo de kat op het spek binden
![]()
Die vriend van jou zou van mij zo a la minute een grote rotschop onder zijn reet van mij kunnen krijgen. Misschien dat het dan voor hém ook eens wat duidelijker wordtGewoon zijn troep (eten) achter zijn reet opruimen!!
En die bench? Haal die lekker voor die mafkees van je
- Tamara.
- Zeer actief
En waar ik helemaal niet bij kan is dat je zo over de zeik reageert om een BOTERKUIPJE! Waar hebben we het over! 
-
Wimpel
- Vaste gebruiker
Was het echte boter, of margarine?Tamara. schreef:En waar ik helemaal niet bij kan is dat je zo over de zeik reageert om een BOTERKUIPJE! Waar hebben we het over!
Desondanks heb ik niet echt het gevoel dat hier constructief geholpen word. Aanrecht opruimen en vriendlief vragen of hij (nog veel) beter op de hond wilt letten.
- Tamara.
- Zeer actief
Nou, als dat zo is, ben ik een jongetje. Gelegenheid maakt de dief maar blijkbaar is dat een te simpel antwoord en niet wat iemand wil horen.Inge O schreef:over een hond die hun in de maling neemt, tamaraTamara. schreef:En waar ik helemaal niet bij kan is dat je zo over de zeik reageert om een BOTERKUIPJE! Waar hebben we het over!![]()
![]()
.
- Tamara.
- Zeer actief
Niet?Wimpel schreef: Desondanks heb ik niet echt het gevoel dat hier constructief geholpen word.
Nanna schreef:Ik zou sowieso beginnen met alle vretenswaren buiten zijn bereik te gaan bewaren
Inge O schreef:ik kan nanna alleen maar volgen - als ik al het soort dingen die jij beschrijft binnen hun bereik zet tijdens mijn afwezigheid gebeurt er ook vanalles - in mijn huis dus.
en ik zou hun nog gelijk geven ook.
Lynnepien schreef:(doordat je vroeger wel dingen hoog zette of opborg) en heeft hij daardoor het idee dat je vriend = lekkere dingenen jij = niet
smoekie schreef: Gewoon de etenswaren weg halen lijkt mij prima
ranetje schreef:Knip op de deur van de voorraadkast
Veiliger voor de hond.
Renee-UK schreef: wat hij doet is ontzettend zelfbelonend en ik zou hem geen kans meer geven om dit te blijven doen, ook al zal er dan hier en daar een haakje geplaatst moeten worden.
smoekie schreef:Gewoon de boodschappen direct opruimen en dáár waar hij eventueel bij zou kunnen een schuifslot erop.
renee-uk schreef: als je toch weet dat ie steelt laat je toch geen etenswaren slingeren.
Inge O schreef:dieren hebben geen moreel besef en als er eten te pakken is doen ze dat - voorál als het hun weken heel netjes is aangeleerd.
-
Wimpel
- Vaste gebruiker
Nou, eigenlijk wel natuurlijk, maar het is hoe je het brengt. Ik vind in veel gevallen dat het wel iets vriendelijker kan. Als je er bovenop zit ziet zo'n probleem er heel anders uit. En de beste stuurlui zijn vaak degenen die het probleem van een afstand bekijken. Soms zijn jullie niet ouders die langs de kant staan op het voetbalveldTamara. schreef: Niet?
-
Wimpel
- Vaste gebruiker
Kijk, dat klinkt al veel beter dan:Inge O schreef:
dat neem ik bij een heleboel dingen aan maar niet bij iets dat én zo supersimpel is én, nog belangrijker, niet meer vraagt dan wat inlevingsvermogen in je hond en de wil om er wat rekening mee te houden.
Je zou bijna niet meer hier durven komen met je problemen. Dat duiveltje helpt ook niet echt.Inge O schreef:
en ik word goed ziek van jullie manier van omgaan met dat beest - dieren hebben geen moreel besef en als er eten te pakken is doen ze dat - voorál als het hun weken heel netjes is aangeleerd.