Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Blaffen
Wij zijn onlangs verhuisd en rond die periode werd Lou een beetje waaks. Ik denk dat het door de nieuwe omgeving kwam (en wellicht door de verhuis/kluschaos), hij was heel alert op alle nieuwe geluidjes en reageerde vaak door te blaffen. Ik verwachtte dat dit vanzelf over zou gaan als hij gewend was aan het nieuwe huis.
Het is na bijna twee maanden helaas nog niet verbeterd. Hoewel hij het hier erg naar zijn zin lijkt te hebben (meer ruimte, tuin, fijne omgeving met veel parken en bos) blijft hij vaak blaffen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als hij mensen hoort buiten (niet bij alle mensen) of als hij ergens van schrikt in de tuin. Het lijkt een beetje op onzekerheid, maar ik weet niet zeker of dat het is. Soms gaat ie echt enorm tekeer en het is best gehorig hier.
Mijn vraag is: hoe kan ik het beste reageren wanneer hij zo blaft? Negeren, geruststellen, boos worden, of iets anders?
Het is na bijna twee maanden helaas nog niet verbeterd. Hoewel hij het hier erg naar zijn zin lijkt te hebben (meer ruimte, tuin, fijne omgeving met veel parken en bos) blijft hij vaak blaffen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als hij mensen hoort buiten (niet bij alle mensen) of als hij ergens van schrikt in de tuin. Het lijkt een beetje op onzekerheid, maar ik weet niet zeker of dat het is. Soms gaat ie echt enorm tekeer en het is best gehorig hier.
Mijn vraag is: hoe kan ik het beste reageren wanneer hij zo blaft? Negeren, geruststellen, boos worden, of iets anders?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Blaffen
Ik heb Gil en die waakt, als hij blaft en t moet stoppen dan roep ik hem bij me, en dan beloon ik hem voor t komen met iets lekkers.
heeft een aantal voordelen, niet boos worden - geen frustratie van hou je kop en t helpt toch niet,
je verlegt zijn aandacht van t onderwerp naar jou
je maakt t komen ( na t blaffen) positief hij zal steeds sneller kijken van roept ze al en sneller stoppen met blaffen.
t werkt ook buiten - mocht je een tuin hebben.
zo doe ik t tenminste
t werkt voor mij op deze manier
heeft een aantal voordelen, niet boos worden - geen frustratie van hou je kop en t helpt toch niet,
je verlegt zijn aandacht van t onderwerp naar jou
je maakt t komen ( na t blaffen) positief hij zal steeds sneller kijken van roept ze al en sneller stoppen met blaffen.
t werkt ook buiten - mocht je een tuin hebben.
zo doe ik t tenminste
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou je aanraden om het boekje over blafgedrag van Turid Rugaas te lezen (er zit ook een dvdtje bij met geluiden). Dan kan je hopelijk iets beter begrijpen wat voor blaffen jouw hond doet in verschillende situaties, en dan dus ook besluiten hoe je daar op reageert (staan ook tips over in het boek).
- Leonie.
- Zeer actief
Ja, Sandra, ik denk dat dat wel goed zou werken bij mijn hondje, omdat het naar mijn idee uit onzekerheid voort komt.
Boekje heb ik toevallig en al gelezen, maar toen was het nog helemaal niet van toepassing op mijn hondje. Zal er nog eens in beginnen!
Boekje heb ik toevallig en al gelezen, maar toen was het nog helemaal niet van toepassing op mijn hondje. Zal er nog eens in beginnen!
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Je hebt een Markiesje, die staan nogal bekend om het geblaf om van alles en vooral om niks
Helaas geen tips, behalve dat je het kan corrigeren. De eerste markies die niet blaft moet ik nog ontmoeten.
-
Wimpel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.
- Aantal honden: 1
En alsjeblieft geen elektronische blaf correctie. Alleen de gedachte daaraan vind ik al vreselijk. Als je hond doorgaat met blaffen gaat het voltage omhoog
http://plazilla.com/blaffende-honden-co ... ctroshocks
http://plazilla.com/blaffende-honden-co ... ctroshocks
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Bij overmatig blaffen zou je kunnen overwegen een anti blafband aan te schaffen.
Als je hond blaft komt er een kleine hoeveelheid citroengeur vrij wat een hond niet prettig vind.
Na een aantal keren zal ze niet meer blaffen.
Ook niet als je het mechanisme buiten werking stelt zodat er geen citroengeur meer vrijkomt.
Als je hond blaft komt er een kleine hoeveelheid citroengeur vrij wat een hond niet prettig vind.
Ook niet als je het mechanisme buiten werking stelt zodat er geen citroengeur meer vrijkomt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Leonie.
- Zeer actief
Het is niet zo dat hij enorm veel blaft, hij blaft eigenlijk maar weinig. Ik heb hem toen hij jonger was met succes afgeleerd om thuis te blaffen. In zijn enthousiasme in het park vind ik het prima als hij blaft, maar dat gebeurt ook maar zelden.
Dit is echter een ander soort blaf, of, met een andere reden. Ik weet niet precies wat de oorzaak is natuurlijk, maar stel dat hij zich nog niet helemaal op zijn gemak voelt in het nieuwe huis, zal hij zich niet beter gaan voelen door een anti blafband ben ik bang.
Dit is echter een ander soort blaf, of, met een andere reden. Ik weet niet precies wat de oorzaak is natuurlijk, maar stel dat hij zich nog niet helemaal op zijn gemak voelt in het nieuwe huis, zal hij zich niet beter gaan voelen door een anti blafband ben ik bang.
- runninggirl
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:Bij overmatig blaffen zou je kunnen overwegen een anti blafband aan te schaffen.
Je kan het haar ook leren om minder te blaffen zonder naar dit soort dingen te grijpen hoor. Wel zo vriendelijk voor je hondje.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik ga er wel van uit dat alle vriendelijkere methoden eerst uitgeprobeerd zijn natuurlijk.runninggirl schreef:Wolfsblut schreef:Bij overmatig blaffen zou je kunnen overwegen een anti blafband aan te schaffen.
Je kan het haar ook leren om minder te blaffen zonder naar dit soort dingen te grijpen hoor. Wel zo vriendelijk voor je hondje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Leonie.
- Zeer actief
Iemand hier die de vriendelijkere methodes kan melden?
- runninggirl
- Zeer actief
Wat S@ndr@ beschrijft en ook wat in het boek over blafgedrag staat uitgelegd.Leonie. schreef:Iemand hier die de vriendelijkere methodes kan melden?
- Leonie.
- Zeer actief
Ja ok, maar die waren al genoemd
(Ik ga daar wel mee aan de slag hoor! Maar ik ben altijd benieuwd naar meer ervaringen)
- Leonie.
- Zeer actief
Ik ga het denk ik met de kom hier koekje methode proberen, spreekt mij toch meer aan dan de luid methode 
Klinkt heel schattig haha.Catho schreef:Ondertussen komt er een binnensmonds woefje uit en komt hij al koek halen.