Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie de gouden tip?
Moderator: moderatorteam
-
mijn goldens
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Hebben jullie de gouden tip?
Heb een vraagje aan jullie;
Zoals jullie aan mijn onderschrift ook al kunnen zien, heb ik 2 Goldens.
Nu gaat mijn vraag over lopen/wandelen aan de lijn.
Los van elkaar wandelen ze zonder trekken, geen probleem. Het commando volg wordt keurig opgevolgd.
Maar als ik met alle 2 loop en dat is 9 van de 10 x, dan wil Storm, de jongste voorop lopen.
Heeft trouwens wel een hoger looptempo als de oudste. Hunter, de oudste maakt het niet uit. Als die zijn rondje
maar heeft.
Nu heb ik los van elkaar getraind, als dat goed ging; dan samen lopen. Maar dan gaat het mis. Nu is het ook niet zo dat ze me over straat
trekken, maar het kan net wat beter.
Heb voor mijn gevoel alle manieren al gedaan, maar misschien dat jullie een handige tip hebben.
Een privéles heb ik ook al gehad, zelfs toen ik 3 honden had. Maar daar werd ik niet wijzer van.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Zoals jullie aan mijn onderschrift ook al kunnen zien, heb ik 2 Goldens.
Nu gaat mijn vraag over lopen/wandelen aan de lijn.
Los van elkaar wandelen ze zonder trekken, geen probleem. Het commando volg wordt keurig opgevolgd.
Maar als ik met alle 2 loop en dat is 9 van de 10 x, dan wil Storm, de jongste voorop lopen.
Heeft trouwens wel een hoger looptempo als de oudste. Hunter, de oudste maakt het niet uit. Als die zijn rondje
maar heeft.
Nu heb ik los van elkaar getraind, als dat goed ging; dan samen lopen. Maar dan gaat het mis. Nu is het ook niet zo dat ze me over straat
trekken, maar het kan net wat beter.
Heb voor mijn gevoel alle manieren al gedaan, maar misschien dat jullie een handige tip hebben.
Een privéles heb ik ook al gehad, zelfs toen ik 3 honden had. Maar daar werd ik niet wijzer van.
Alvast bedankt voor het meedenken!
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Hebben jullie de gouden tip?
Herkenbaar. Ik loop met twee goldens en een Dora. Ik ben begonnen om te trainen aan het eind van de losloopwandeling, zodat ze ze eerst uitgeraasd zijn en niet meer volop energie. Iets heel lekkers in mijn zak en oefenen met de clicker. En clicken en belonen op het moment dat ze allebei lopen zoals je wil. Gaat er een te ver vooruit, dan stilstaan. Als er bij mij eentje wel netjes liep en de anderen niet, ging ik die ene uitgebreid prijzen en koekjes geven, de anderen werden dan toch jaloers/nieuwsgierig en kwamen dan ook dichterbij lopen. In het begin kom je niet ver, maar ik zag al best snel resultaat.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik blok degene die voor loopt. zet dus mijn linkerbeen ervoor of loop heel dicht langs een muurtje, paaltje of lantaarnpaal zodat ze wel naast of achter me moet lopen.
ellen
ellen
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
haha dat deed ik ook in het begin, en als hij netjes naast me liep uit zichzelf ging ik hem belonen met iets lekkers of stembeloningellen en de birmanen schreef:ik blok degene die voor loopt. zet dus mijn linkerbeen ervoor of loop heel dicht langs een muurtje, paaltje of lantaarnpaal zodat ze wel naast of achter me moet lopen.
ellen
-
mijn goldens
- Zeer actief
Dank jullie wel voor de reacties!
@Belle, dit kan ik weleens doen. Het gaat met niet zozeer dat ze strikt naast me moeten lopen, maar niet constant op het einde van de lijn.
Het gaat steeds beter, maar het kan net wel wat beter.
Vooral het de 1e 30 minuten, geeft hij vol gas. Dus het heeft ook met energie te maken, die hij dan nog teveel heeft.
@Ellen, dat heb ik dus ook gedaan, maar dat had die slimmerd dus gauw in de gaten en ging zodra hij mijn been zag achter mij om naar de andere kant.
@Belle, dit kan ik weleens doen. Het gaat met niet zozeer dat ze strikt naast me moeten lopen, maar niet constant op het einde van de lijn.
Vooral het de 1e 30 minuten, geeft hij vol gas. Dus het heeft ook met energie te maken, die hij dan nog teveel heeft.
@Ellen, dat heb ik dus ook gedaan, maar dat had die slimmerd dus gauw in de gaten en ging zodra hij mijn been zag achter mij om naar de andere kant.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik loop wel eens met 3 vd 4 tegelijk waarvan er 2 van die ongeleide projectielen zijn 
Ze leren van begin af aan dat er niet gekwalt word asn de lijn
Niet spelen , mekaar uitdagen , niet trekken , geen andere rare dingen maar gewoon netjes in het gareel
Zich daar niet aan houden heeft consequenties
Ik corrigeer ze met n ruk aan de lijn en gaan ze nog door draai ik om en loop resoluut terug naar huis
Niet luisteren is dus ook niet wandelen
De trucjes van stilstaan of werken met snoepjes werkt miz gewoon niet
Ze leren van begin af aan dat er niet gekwalt word asn de lijn
Niet spelen , mekaar uitdagen , niet trekken , geen andere rare dingen maar gewoon netjes in het gareel
Zich daar niet aan houden heeft consequenties
Ik corrigeer ze met n ruk aan de lijn en gaan ze nog door draai ik om en loop resoluut terug naar huis
Niet luisteren is dus ook niet wandelen
De trucjes van stilstaan of werken met snoepjes werkt miz gewoon niet
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Belle
- Zeer actief
Bij mij hoeven ze ook niet te volgen, ik vind het goed zolang ze mijn arm maar niet uit de kom trekken. Dit filmpje heb ik van de zomer gemaakt, de tweede dag dat we dit trainden http://smg.photobucket.com/user/bellech ... f.mp4.html. Inmiddels gaat het ook goed als er op het veld waar we langs lopen hondentraining is met rennende, gillende honden (flyball en behendigheid).mijn goldens schreef:Dank jullie wel voor de reacties!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat een mooi filmpjeBelle schreef:Bij mij hoeven ze ook niet te volgen, ik vind het goed zolang ze mijn arm maar niet uit de kom trekken. Dit filmpje heb ik van de zomer gemaakt, de tweede dag dat we dit trainden http://smg.photobucket.com/user/bellech ... f.mp4.html. Inmiddels gaat het ook goed als er op het veld waar we langs lopen hondentraining is met rennende, gillende honden (flyball en behendigheid).
Het is duidelijk dat je weet waar je mee bezig bent
Werken met koekjes werkt wel degelijk.
Als je maar weet wat je doet
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jaja, leuk filmpje. En nog bedankt voor de waarschuwing hèBelle schreef:...Dit filmpje heb ik van de zomer gemaakt, de tweede dag dat we dit trainden http://smg.photobucket.com/user/bellech ... f.mp4.html...
Inmiddels ligt ze er, na een uiterst ongeplande (en mijnerzijds ongewenste) clickersessie, gelukkig weer tevreden bij
Ik eis een disclaimer bij jouw filmpje, zodat ik volgende keer gewoon lekker lui kan blijven zitten na het kijken van een filmpje
- Belle
- Zeer actief
Hahaha. Ik heb hem zelf zonder geluid afgedraaidZamunda schreef:Jaja, leuk filmpje. En nog bedankt voor de waarschuwing hèBelle schreef:...Dit filmpje heb ik van de zomer gemaakt, de tweede dag dat we dit trainden http://smg.photobucket.com/user/bellech ... f.mp4.html...: zit ik hier met een uiterst teleurgestelde hond die speciaal naar me toegelopen komt om haar beloning op te halen, enkel om mijn lege handen te vinden
!
Inmiddels ligt ze er, na een uiterst ongeplande (en mijnerzijds ongewenste) clickersessie, gelukkig weer tevreden bij.
Ik eis een disclaimer bij jouw filmpje, zodat ik volgende keer gewoon lekker lui kan blijven zitten na het kijken van een filmpje.
- Belle
- Zeer actief
Dank je Ranetje!ranetje schreef:Wat een mooi filmpjeBelle schreef:Bij mij hoeven ze ook niet te volgen, ik vind het goed zolang ze mijn arm maar niet uit de kom trekken. Dit filmpje heb ik van de zomer gemaakt, de tweede dag dat we dit trainden http://smg.photobucket.com/user/bellech ... f.mp4.html. Inmiddels gaat het ook goed als er op het veld waar we langs lopen hondentraining is met rennende, gillende honden (flyball en behendigheid).
Het is duidelijk dat je weet waar je mee bezig bent![]()
Werken met koekjes werkt wel degelijk.
Als je maar weet wat je doet
Straffen zal vast ook helpen (als je het goed doet), alleen vind ik dit eerlijker naar de hond en veel leuker om te doen.
Wat ik me trouwens net ook nog bedacht, is dat mijn honden best wel moeite hebben met mijn tempo en paslengte. Met mijn korte benen loop ik net te langzaam voor ze om comfortabel te lopen. Ik merk dat vooral bij Isa, die doet dan wel haar best om netjes bij me te lopen, maar moet dan iedere keer even inhouden. Het kan dus soms ook helpen om net even wat steviger door te lopen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, ZEG dat dan gelijkBelle schreef:Hahaha. Ik heb hem zelf zonder geluid afgedraaidZamunda schreef:Jaja, leuk filmpje. En nog bedankt voor de waarschuwing hèBelle schreef:...Dit filmpje heb ik van de zomer gemaakt, de tweede dag dat we dit trainden http://smg.photobucket.com/user/bellech ... f.mp4.html...: zit ik hier met een uiterst teleurgestelde hond die speciaal naar me toegelopen komt om haar beloning op te halen, enkel om mijn lege handen te vinden
!
Inmiddels ligt ze er, na een uiterst ongeplande (en mijnerzijds ongewenste) clickersessie, gelukkig weer tevreden bij.
Ik eis een disclaimer bij jouw filmpje, zodat ik volgende keer gewoon lekker lui kan blijven zitten na het kijken van een filmpje.
Het was wel mooi om te zien wat er gebeurde. Ik speelde het af, ahum ik speelde het drie keer af
-
29996D
Ik heb dat ook met Beuk en Joey, wat bij mij uitstekend helpt is zodra er ééntje trekt, omdraaien en teruglopen totdat ze netjes volgen.
Ik zeg ook de naam van de overtreder erbij want Beuk is zo'n onnozelaar die zich anders afvraagt wat hij nou in vredesnaam fout heeft gedaan
De ander komt dan meestal bij mij om een aai te halen en te laten zien hoe braaf hij wel niet is
Mijn ouders doen niets als ze trekken, wat erin resulteert dat ze bij hen wel trekken en bij mij niet, dus mijn tactiek moet toch werken denk ik
Ik zeg ook de naam van de overtreder erbij want Beuk is zo'n onnozelaar die zich anders afvraagt wat hij nou in vredesnaam fout heeft gedaan
De ander komt dan meestal bij mij om een aai te halen en te laten zien hoe braaf hij wel niet is
Mijn ouders doen niets als ze trekken, wat erin resulteert dat ze bij hen wel trekken en bij mij niet, dus mijn tactiek moet toch werken denk ik
-
B&N
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ik vermoed, zonder observatie: klassiek dominatie gedrag wanneer Hunter er bij is. Dominanter trainen met Storm (alleen). Storm accepteert u niet als de baas, daarom doet hij dit in het bijzijn van Hunter. Hij leidt u om de tuin wanneer u alleen met hem traint (er is dan geen motivatie om dominant te doen want Hunter is er niet bij). Anders gezegd: Storm moet zijn proeve van bekwaamheid nog afleggen. En dat gebeurt pas in het bijzijn van Hunter. Daaraan voorafgaand moet u intensiever met Storm trainen. Hunter mag niet eens in zijn hoofd opkomen wanneer u erbij bent. Het kan overigens makkelijk, zeker bij uw ras 
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
bedoel je dat topicstarter meer z'n vriendje is dan zijn baas?B&N schreef:Ik vermoed, zonder observatie: klassiek dominatie gedrag wanneer Hunter er bij is. Dominanter trainen met Storm (alleen). Storm accepteert u niet als de baas, daarom doet hij dit in het bijzijn van Hunter. Hij leidt u om de tuin wanneer u alleen met hem traint (er is dan geen motivatie om dominant te doen want Hunter is er niet bij). Anders gezegd: Storm moet zijn proeve van bekwaamheid nog afleggen. En dat gebeurt pas in het bijzijn van Hunter. Daaraan voorafgaand moet u intensiever met Storm trainen. Hunter mag niet eens in zijn hoofd opkomen wanneer u erbij bent. Het kan overigens makkelijk, zeker bij uw ras
-
mijn goldens
- Zeer actief
Belle schreef:Bij mij hoeven ze ook niet te volgen, ik vind het goed zolang ze mijn arm maar niet uit de kom trekken. Dit filmpje heb ik van de zomer gemaakt, de tweede dag dat we dit trainden http://smg.photobucket.com/user/bellech ... f.mp4.html. Inmiddels gaat het ook goed als er op het veld waar we langs lopen hondentraining is met rennende, gillende honden (flyball en behendigheid).mijn goldens schreef:Dank jullie wel voor de reacties!
Bedankt voor het filmpje. Leuk om te zien!
Ik ben op de goede weg, maar het laatste stukje en dan bedoel ik meer de 1e 30 minuten loopt Storm stevig door.
Ik heb ook een hoog looptempo, maar Hunter niet. En daar houd ik zeker rekening mee.
-
mijn goldens
- Zeer actief
Bedankt voor het meedenken, maar ik denk niet dat je vermoeden juist is.
Storm is een Golden die wil altijd een meter verder zijn, want daar is het spannend en daar is het te beleven. Het is aan mij om hem te leren, dat het vanzelf komt.
Dit doe ik door consequent en duidelijk te zijn, maar geef hem wel steun op momenten dat hij het nodig heeft. Hij leert als een tierelier, maar alleen dat ene stukje heeft hij moeite mee. Nee daar haal ik niet uit dat mijn hond op dat punt dominant gedrag vertoont.
Ik ben er ook overtuigd van het met de tijd steeds beter zal gaan. Ondertussen train ik door en Storm wordt ouder.
Als ik al zie hoe het een half jaar geleden ging en nu, dan heb ik geen klagen.
Maar ja net dat ene stukje.......
Ben bang dat ik so wie so niet van de dominantie theorie ben. Mijn honden willen graag voor me werken. Alles wat ze doen heb ik op hun eigen tempo gedaan en op hun eigen kunnen. Gaat het te hard, dan een stapje achteruit. Lichaamstaal zegt veel en dat herken ik van mijn eigen honden.B&N schreef:Ik vermoed, zonder observatie: klassiek dominatie gedrag wanneer Hunter er bij is. Storm heeft een hoger looptempo als Hunter, daar zit ook een stuk verschil in. Daarbij kan ik in volle overtuiging zeggen dat Hunter de baas is over de 2.
Dominanter trainen met Storm (alleen).Ik geloof niet in dominanter trainen. Train uit het positieve en laat mijn honden zelf nadenken. Train op wat ze kunnen en dat bouw ik steeds verder uit, maar wel op hun eigen tempo
Storm accepteert u niet als de baas, Storm accepteert mij zeker als baas, merk ik in verschillende opzichtendaarom doet hij dit in het bijzijn van Hunter. Hij leidt u om de tuin wanneer u alleen met hem traint (er is dan geen motivatie om dominant te doen want Hunter is er niet bij). Anders gezegd: Storm moet zijn proeve van bekwaamheid nog afleggen. En dat gebeurt pas in het bijzijn van Hunter.
Daaraan voorafgaand moet u intensiever met Storm trainen. Nog meer trainen???Nee grapje, er wordt bijna elke dag op verschillende manieren met Storm en Hunter getraind. Maar ook doe ik vaak zoekspelletjes met ze Hunter mag niet eens in zijn hoofd opkomen wanneer u erbij bent.Daar denk ik anders over.
Het kan overigens makkelijk, zeker bij uw rasNou, ik hoor meerdere eigenaars met hetzelfde ras met hetzelfde probleem,
dus helemaal makkelijk is het niet
Storm is een Golden die wil altijd een meter verder zijn, want daar is het spannend en daar is het te beleven. Het is aan mij om hem te leren, dat het vanzelf komt.
Dit doe ik door consequent en duidelijk te zijn, maar geef hem wel steun op momenten dat hij het nodig heeft. Hij leert als een tierelier, maar alleen dat ene stukje heeft hij moeite mee. Nee daar haal ik niet uit dat mijn hond op dat punt dominant gedrag vertoont.
Ik ben er ook overtuigd van het met de tijd steeds beter zal gaan. Ondertussen train ik door en Storm wordt ouder.
Maar ja net dat ene stukje.......
- Belle
- Zeer actief
Dan is dit misschien ook wel een leuke oefening:mijn goldens schreef: Storm is een Golden die wil altijd een meter verder zijn, want daar is het spannend en daar is het te beleven. Het is aan mij om hem te leren, dat het vanzelf komt.
Leg iets lekkers op een krukje, zichtbaar voor de hond. Ga dan van een afstand met je hond naar het krukje lopen. Elk moment dat de hond voor je uit loopt, ga je weer terug naar het beginpunt en begin je opnieuw. Hij zal als het goed is leren dat hij eerder bij het lekkers is als hij netjes meeloopt.
-
mijn goldens
- Zeer actief
O dat is een leuke en goede oefening. Dank je!Belle schreef:Dan is dit misschien ook wel een leuke oefening:mijn goldens schreef: Storm is een Golden die wil altijd een meter verder zijn, want daar is het spannend en daar is het te beleven. Het is aan mij om hem te leren, dat het vanzelf komt.
Leg iets lekkers op een krukje, zichtbaar voor de hond. Ga dan van een afstand met je hond naar het krukje lopen. Elk moment dat de hond voor je uit loopt, ga je weer terug naar het beginpunt en begin je opnieuw. Hij zal als het goed is leren dat hij eerder bij het lekkers is als hij netjes meeloopt.
Ben steeds aan het zoeken naar dit soort oefeningen dat hij leert dat hij het toch wel krijgt of er komt.
Bouw steeds rust in, want hij mag alleen maar aan het werk vanuit rust. Maar dan gaat hij altijd vanuit zit aan de gang.
Dit is een totaal andere oefening voor hem.
Ga ik doen! Nogmaals super bedankt!
-
B&N
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Er is mogelijkst een misverstand over wat 'dominant' trainen betekent, omdat u zegt dat u er niet in gelooft. Dominant!= negatief. Ik heb eens met een roedel van 12 Rottweilers door een dorp gewandeld. Ik was dominant, de 12 'Weilers wilden niets anders doen dan dicht bij mij lopen - koekies, knuffel, aai. Bij het zebrapad stopte iedereen en maakte fotos; er zaten 12 dik grijnzende Rottweilers rond te kijken. En ik stond er naast, de krant door te bladeren.mijn goldens schreef:Bedankt voor het meedenken, maar ik denk niet dat je vermoeden juist is.
Ben bang dat ik so wie so niet van de dominantie theorie ben. Mijn honden willen graag voor me werken. Alles wat ze doen heb ik op hun eigen tempo gedaan en op hun eigen kunnen. Gaat het te hard, dan een stapje achteruit. Lichaamstaal zegt veel en dat herken ik van mijn eigen honden.B&N schreef:Ik vermoed, zonder observatie: klassiek dominatie gedrag wanneer Hunter er bij is. Storm heeft een hoger looptempo als Hunter, daar zit ook een stuk verschil in. Daarbij kan ik in volle overtuiging zeggen dat Hunter de baas is over de 2.
Dominanter trainen met Storm (alleen).Ik geloof niet in dominanter trainen. Train uit het positieve en laat mijn honden zelf nadenken. Train op wat ze kunnen en dat bouw ik steeds verder uit, maar wel op hun eigen tempo
Storm accepteert u niet als de baas, Storm accepteert mij zeker als baas, merk ik in verschillende opzichtendaarom doet hij dit in het bijzijn van Hunter. Hij leidt u om de tuin wanneer u alleen met hem traint (er is dan geen motivatie om dominant te doen want Hunter is er niet bij). Anders gezegd: Storm moet zijn proeve van bekwaamheid nog afleggen. En dat gebeurt pas in het bijzijn van Hunter.
Daaraan voorafgaand moet u intensiever met Storm trainen. Nog meer trainen???Nee grapje, er wordt bijna elke dag op verschillende manieren met Storm en Hunter getraind. Maar ook doe ik vaak zoekspelletjes met ze Hunter mag niet eens in zijn hoofd opkomen wanneer u erbij bent.Daar denk ik anders over.
Het kan overigens makkelijk, zeker bij uw rasNou, ik hoor meerdere eigenaars met hetzelfde ras met hetzelfde probleem,
dus helemaal makkelijk is het niet
Maar ja net dat ene stukje.......![]()
Ik bedoel maar te zeggen: dominant != negatief. Vergeet u die rare mexicaan en onze lokale koekgaus. Het gaat maar om een ding, en hoe u dat bereikt staat open: de focus van elke hond in uw roedel(tje) moet op u zitten. Is dat niet zo dan bent u niet de baas. Het is niet moeilijker dan dat. Ook in mijn groepjes (kleine roedeltjes) van 5, 6, Rottweilers was dat zo: ik moest maar zuchten of iedereen keek alert op: er is iets met papsie.
De gemiddelde wolvenfilm toont u hetzelfde; elke wolf focust maar op een ding: de roedelleider. After that, all bets are off.
Ik wens u succes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Waarom denk je dat die focus alleen op de baas zit als de hond perfect volgt wat de baas zegt/doet?B&N schreef: Het gaat maar om een ding, en hoe u dat bereikt staat open: de focus van elke hond in uw roedel(tje) moet op u zitten. Is dat niet zo dan bent u niet de baas.
Dat is volgens mij niet waar namelijk.
-
Manu
Ik zie nergens staan hoe. Of lees ik daar overheen?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe bedoel je (no pun intended)?Manu schreef:Ik zie nergens staan hoe. Of lees ik daar overheen?
-
Manu
Oh sorry ik zie nu net jouw reactie ertussen staan. Ik doelde op B&N, mooi verhaal van je krantje en de 12 Rottweilers maar TS vraagt om de gouden tip en ik zie nergens tips. Ben zelf ook wel benieuwd namelijk.
-
mijn goldens
- Zeer actief
Ik denk ook niet dat daar de kneep bij Storm zit. Wat ik hier boven ook al zei; Hij is een Golden die veel energie heeft en graag de meter verderopMarjoleine schreef:Waarom denk je dat die focus alleen op de baas zit als de hond perfect volgt wat de baas zegt/doet?B&N schreef: Het gaat maar om een ding, en hoe u dat bereikt staat open: de focus van elke hond in uw roedel(tje) moet op u zitten. Is dat niet zo dan bent u niet de baas.
Dat is volgens mij niet waar namelijk.
wil verkennen.
Als je dit vergelijkt met Hunter; die heeft de houding wat vandaag niet komt, dan komt het morgen wel.
Dus totaal 2 verschillenden karakters en dat zie je terug aan het wandelen aan de riem, maar ook los in het bos.
Ik heb daar zelf geen moeite mee, ze vullen elkaar goed aan.
Overigens als ik Storm aan het werk zet is hij gefocust, is hij 1 op 1 met mij bezig. Maar dan is hij aan het werk (speuren).
Als wij met hem gaan wandelen aan de lijn dan gebeurt dit vaak op de zondag. Dan lopen we routes van rond de 3 uur. Ik kan dan niet verwachten dat hij aan mijn
been gekluistert zit. Hij mag van mij vrij rondlopen aan de lange lijn, maar hij moet gaan aanvoelen dat wanneer de lijn strak begint te staan, dat hij dan in gaat houden. En als hij dat doet uit zichzelf, dan is het kwartje gevallen. Dan is het geen aangeleerd trucje.
Alleen hoop ik een oefening als gouden tip te krijgen (zoals ik van Belle heb gekregen!), dat bij Storm het kwartje gaat vallen, dat alles komt, ook
als hij het wat langzamer doet.
Dus heel het verhaal met dominantie en daar om heen trainen, daar geloof ik op dit punt niet in.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Zo deed ik het ook. (wel oppassen dat je niet over je eigen benen struikelt)ellen en de birmanen schreef:ik blok degene die voor loopt. zet dus mijn linkerbeen ervoor of loop heel dicht langs een muurtje, paaltje of lantaarnpaal zodat ze wel naast of achter me moet lopen.
ellen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien heb je ook nog wel iets aan dit topic?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=282355
Naast het oefeningetje dat Belle schreef (snoepje op krukje en je komt er alleen als je niet trekt) zou je ook het "commando" niet trekken in kunnen voeren?
Ita loopt de laatste wandeling 's avonds laat aan een wat langere lijn omdat ze dan vast moet blijven.
Ze mag voor me uit lopen, maar ze mag niet trekken.
Dat hoef ik haar nu nog maar zelden te vertellen omdat ze zelf al inhoudt als ze de lijn strak voelt komen.
Maar dat heb ik er ook niet in één dag ingekregen
Een van de oefeningetjes daarbij was ook dat krukje met een snoepje
Ik heb het dan niet over een aangelijnde wandeling is de bossen, dat kan zomaar een heel ander verhaal zijn
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=282355
Naast het oefeningetje dat Belle schreef (snoepje op krukje en je komt er alleen als je niet trekt) zou je ook het "commando" niet trekken in kunnen voeren?
Ita loopt de laatste wandeling 's avonds laat aan een wat langere lijn omdat ze dan vast moet blijven.
Ze mag voor me uit lopen, maar ze mag niet trekken.
Dat hoef ik haar nu nog maar zelden te vertellen omdat ze zelf al inhoudt als ze de lijn strak voelt komen.
Maar dat heb ik er ook niet in één dag ingekregen
Een van de oefeningetjes daarbij was ook dat krukje met een snoepje
Ik heb het dan niet over een aangelijnde wandeling is de bossen, dat kan zomaar een heel ander verhaal zijn
-
mijn goldens
- Zeer actief
Bedankt Ranetje!
Het commando niet trekken, daar gebruik ik zachtjes voor.
De tip van dat ander topic;
Ook ga ik eens aangelijnd uit de auto komen gebruiken; eerst netjes volgen en dan als beloning mag hij los.
Vanmorgen met hem getraind in het bos; netjes doet hij zijn werk.
Alleen dat ene stukje, wat ik er gewoon niet in krijg
Maar ik heb weer wat handvaten, dus ik ga er mee aan de slag!
Het commando niet trekken, daar gebruik ik zachtjes voor.
De tip van dat ander topic;
Ook ga ik eens aangelijnd uit de auto komen gebruiken; eerst netjes volgen en dan als beloning mag hij los.
Vanmorgen met hem getraind in het bos; netjes doet hij zijn werk.
Alleen dat ene stukje, wat ik er gewoon niet in krijg
Maar ik heb weer wat handvaten, dus ik ga er mee aan de slag!
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Dan is dit misschien ook wel een leuke oefening:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geloof er hoe dan ook niet in dat een hond dominant gedrag vertoont alleen omdat hij niet voortdurend zichtbaar op de baas gefocussed is.mijn goldens schreef:Dus heel het verhaal met dominantie en daar om heen trainen, daar geloof ik op dit punt niet in.
Mijn honden kijken bepaald niet constant naar mij, dat is gewoon niet hun aard. Zulke dingen verschillen per ras en jachthonden en retrievers doen dat dus niet. Maar dat zegt echt niet dat ze dan opeens dominant zijn.