Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loeien enzo, tips gevraagt!
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Loeien enzo, tips gevraagt!
Tja, hoe leer je een hond af dat hij meeloeit met ambulances en dergelijke?
Taran reageerd op ambulances en de maandelijke sirene. Dat is niet heel storend, zolang het overdag is. Maar er komen ook wel eens ambulances in de nachten voorbij en dan is het wat anders angezien hij ze al van ver hoort dus voor menselijk bereik zeg maar.
Hoe kan ik hem dit afleren?
Ennnn, nog een vervelender probleempje. Taran piept, oftewel, loeit in de nachten in de kennel. Het is, volgens mij, pure frustratie. Hij heeft ook zijn hele 2zitsbank aan gort gebeten en begint nu aan het binnenhok.
Nu maakt dat slopen me in de kennel niet zoveel uit. Maar een jankende hond in de nachten vanaf een uur of 4 dat geeft boze buren enzo en dat wil ik niet. Daarbij doet Taran het niet voor zijn plezier en wil ik graag dat mijn hond lekker in zijn vel zit.
Nu zou de oplossing kunnen liggen in Taran binnen laten slapen. Maar hij heeft het janken voorheen nooit gedaan en eigenlijk vind ik het wel prettig dat hij buiten slaapt omdat Saarlooswolfhondjes nu niet bekend staan om hun vriendelijkheid tegenover spullen van baasjes. oftewel, slopen.
De bench is geen optie want daar is hij echt panisch in.
Ik heb de indruk dat het hem echt gaat om het niet alleen willen zijn. Niet eens echt verlatingsangst want overdag doet hij het niet en als hij in de kennel gaat ook niet. Maar tegen 4 uur half 5 beginnen de eerste merels te fluiten en dan wil Taran naar ons toe.
Iemand een idee?
Mocht het buiten niet meer lukken dan zoek ik een goede oplossing binnen, want ik wil geen gefrustreerd hondje omdat ik principes meen te moeten hebben hoor. Maar , zul je altijd zien, komende zaterdag zijn wederhelft en ik beiden niet thuis in de nacht. De oppas blijft tot 23 uur en komt om 8 uur weer maar blijft niet slapen omdat ze allergisch is bij ons in huis. Dan zal Taran toch in de kennel moeten. Het probleem speelt nu 3 dagen dus echt eerder naar een oplossing zoeken kon ik niet.
Er is afgelopen 3 dagen niks veranderd in mijn ogen. Er zijn geen rare geluiden buiten. We hebben geprobeerd om hem extra moe te maken zopdat hij misschien beter kon slapen. Taran krijgt eten in de kennel dus hij heeft wat te doen in het begin. Ik weet het even niet meer.
Taran reageerd op ambulances en de maandelijke sirene. Dat is niet heel storend, zolang het overdag is. Maar er komen ook wel eens ambulances in de nachten voorbij en dan is het wat anders angezien hij ze al van ver hoort dus voor menselijk bereik zeg maar.
Ennnn, nog een vervelender probleempje. Taran piept, oftewel, loeit in de nachten in de kennel. Het is, volgens mij, pure frustratie. Hij heeft ook zijn hele 2zitsbank aan gort gebeten en begint nu aan het binnenhok.
Nu maakt dat slopen me in de kennel niet zoveel uit. Maar een jankende hond in de nachten vanaf een uur of 4 dat geeft boze buren enzo en dat wil ik niet. Daarbij doet Taran het niet voor zijn plezier en wil ik graag dat mijn hond lekker in zijn vel zit.
Nu zou de oplossing kunnen liggen in Taran binnen laten slapen. Maar hij heeft het janken voorheen nooit gedaan en eigenlijk vind ik het wel prettig dat hij buiten slaapt omdat Saarlooswolfhondjes nu niet bekend staan om hun vriendelijkheid tegenover spullen van baasjes. oftewel, slopen.
Ik heb de indruk dat het hem echt gaat om het niet alleen willen zijn. Niet eens echt verlatingsangst want overdag doet hij het niet en als hij in de kennel gaat ook niet. Maar tegen 4 uur half 5 beginnen de eerste merels te fluiten en dan wil Taran naar ons toe.
Iemand een idee?
Mocht het buiten niet meer lukken dan zoek ik een goede oplossing binnen, want ik wil geen gefrustreerd hondje omdat ik principes meen te moeten hebben hoor. Maar , zul je altijd zien, komende zaterdag zijn wederhelft en ik beiden niet thuis in de nacht. De oppas blijft tot 23 uur en komt om 8 uur weer maar blijft niet slapen omdat ze allergisch is bij ons in huis. Dan zal Taran toch in de kennel moeten. Het probleem speelt nu 3 dagen dus echt eerder naar een oplossing zoeken kon ik niet.
Er is afgelopen 3 dagen niks veranderd in mijn ogen. Er zijn geen rare geluiden buiten. We hebben geprobeerd om hem extra moe te maken zopdat hij misschien beter kon slapen. Taran krijgt eten in de kennel dus hij heeft wat te doen in het begin. Ik weet het even niet meer.
Laatst gewijzigd door flamme op 03 apr 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
- Aantal honden: 2
Re: Loeien met sirenes maar ook gewoon zo
Ik kan je niet echt helpen, maar Indy heeft ook z'n periode gehad waarin ze s'ochtends ging joekeren als ze eruit wilde. Ook zo rond 4 a 5 uur. Ik heb dat opgelost door tijdelijk in kamer te gaan slapen die het dichtst bij de kennel lag. En zodra ze begon zei ik dan rustig " Indy nee". Uiteindelijk is het joekeren helemaal gestopt.
Laatst gewijzigd door Lieke87 op 07 mar 2014 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben benieuwd wat voor adviezen er verder komen! Qua loeien zou je het commando 'stil' kunnen gebruiken, maar liever heb je natuurlijk dat hij het helemaal niet doet... Misschien dat je ook iets met de methode van counterconditioning zou kunnen, op het moment van voertjes aannemen kan hij niet loeien en wie weet dat hij er dan uiteindelijk mee stopt. Dat hij bij een sirene gaat denken aan voertjes, ipv loeien?
Of met clickeren: zodra hij de sirene hoort (maar nog niet loeit) click-voertje erin. Als hij al loeit, dan hem eerst een commando geven (of afleiden) waarbij hij stopt met loeien en daarna verder met het clickeren?
Over de bench in huis die hij verschrikkelijk vindt: je kunt ook een kennel in huis (laten) maken, Dee heeft dat volgens mij.
Maar ik denk dat de tip van Lieke87 goed kan helpen: tijdelijk binnen gehoorafstand van Taran gaan slapen en hem rustig tot stilte manen.
Hij heeft duidelijk de lente in de bol
!
Of met clickeren: zodra hij de sirene hoort (maar nog niet loeit) click-voertje erin. Als hij al loeit, dan hem eerst een commando geven (of afleiden) waarbij hij stopt met loeien en daarna verder met het clickeren?
Over de bench in huis die hij verschrikkelijk vindt: je kunt ook een kennel in huis (laten) maken, Dee heeft dat volgens mij.
Maar ik denk dat de tip van Lieke87 goed kan helpen: tijdelijk binnen gehoorafstand van Taran gaan slapen en hem rustig tot stilte manen.
Hij heeft duidelijk de lente in de bol
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Volgens mij gewoon een soort van biologische klok om smorgens vroeg de roedel bijeen te huilen.
Hij word natuurlijk wel buiten gesloten in zijn kennel en uit de roedel verstoten wat voor sommige gevoelige honden zoals een Saarloos emotie kan geven.
Kun je de andere hond niet gewoon bij hem in de kennel leggen.?
En de sirenes snacht maken mensen ook wakker dus als de hond dan ook even jankt moeten ze dan ook maar even voor lief nemen.
Hij word natuurlijk wel buiten gesloten in zijn kennel en uit de roedel verstoten wat voor sommige gevoelige honden zoals een Saarloos emotie kan geven.
En de sirenes snacht maken mensen ook wakker dus als de hond dan ook even jankt moeten ze dan ook maar even voor lief nemen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik heb geen andere hond meer, die is afgelopen november overleden. Dat zal deel van het probleem zijn. Eind van het jaar komt er een hond bij en dan is het misschien wel over maar goed ik moet nu iets bedenken.bouvierpoedel schreef:Volgens mij gewoon een soort van biologische klok om smorgens vroeg de roedel bijeen te huilen.
War betreft het reageren op sirenes, probleem is dat wij ze nog niet horen. Als hij buiten zit en ze rijden over de snelweg hoort Taran ze wel maar wij niet en jankt hij ook mee. Als we dan een paar minuten later de ambulance horen weten we, OH daarom jankte hij.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
denk dat ie binnen ook nog reageert op die sirenes hoor.
mijn honden deden dat in elk geval wel en ik heb het ze nooit af kunnen leren
ga trouwens met bp mee, denk dat taran gewoon bij zijn roedel wil zijn en er niks aan vindt zo in zijn eentje buiten.
en hij heeft nou eenmaal geen andere manier om je dat te laten weten dan door sloop- en jankgedrag.
dat wordt een kamerkennel, of anders nog een saarloos of wat erbij, al zul je dan denk ik meerstemmige loeiconcerten krijgen
mijn honden deden dat in elk geval wel en ik heb het ze nooit af kunnen leren
ga trouwens met bp mee, denk dat taran gewoon bij zijn roedel wil zijn en er niks aan vindt zo in zijn eentje buiten.
en hij heeft nou eenmaal geen andere manier om je dat te laten weten dan door sloop- en jankgedrag.
dat wordt een kamerkennel, of anders nog een saarloos of wat erbij, al zul je dan denk ik meerstemmige loeiconcerten krijgen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
Dat loeien met de sirenes mee zit er gewoon in. Bluf reageert er ook op, en al helemaal op het luchtalarm de eerste maandag van de maand. De buren gaven aan dat ze het heel grappig vinden, dus dat scheelt weer
Ze reageert ook op mijn mobiel als die afgaat. Helemaal eruit krijg ik dat niet, ze reageert gewoon sterk op hoge tonen
Ze reageert ook op mijn mobiel als die afgaat. Helemaal eruit krijg ik dat niet, ze reageert gewoon sterk op hoge tonen
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Loeien om sirenes leer je niet af. De doggen deden het hier ook maar loeiden na. Even :"STIL!" en het was over maar op het moment zelf. Nee.
Zou mij ook drukker maken dat hij zijn kennel sloopt.
Zou mij ook drukker maken dat hij zijn kennel sloopt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots loeit wel op maandag ochtend mee met de sirene.
Maar niet meer als de ambulance voorbij komt.
Ik denk idd ook dat je het er nooit helemaal uit krijgt.
Maar niet meer als de ambulance voorbij komt.
Ik denk idd ook dat je het er nooit helemaal uit krijgt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Geen loopse teef in de buurt?
- Hanneke2
- Zeer actief
Na die rampzalige zaterdag zou ik die hond lekker binnen halen en er 's nachts naast gaan slapen. En dan niet voor een dagje, maar wekenlang in je huiskamer tot hij helemaal relaxed is.flamme schreef:Tja, hoe leer je een hond af dat hij meeloeit met ambulances en dergelijke?
Iemand een idee?
En dan voorzichtig afbouwen, de wekker zetten om 6 uur en naar je bed boven, en dan telkens wat vroeger tot je 's avonds gewoon naar bed kan met een ontspannen slapende hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nou die rampzalige zaterdag was dus niet zo rampzalig.
Taran doet het niet meer, piepen, janken in de kennel dus
Ik heb afgelopen week de buren gevraagd ons aan te spreken als ze last hebben van Taran. Ze hadden hem inderdaad gehoord maar er is tot nu toe wel begrip gelukkig.
Taran vindt het nog steeds geen feestje om in de kennel te gaan maar daar zijn we mee bezig en op het moment loopt hij gewoon mee en is hij stil in de nachten.
Daarom heb ik er dus niet direct voor gekozen om hem binnen te halen want eenmaal binnen is altijd binnen denk ik en dat wil ik dus liever niet.
Misschien is het een fase zoals iedere hond, maar een saarloos nog meer, bepaalde fases heeft. Ik weet het niet. Op zich maakt het slopen van de kennel me niet uit. Ik ruim wel op. Maar de reden maakt me natuurlijk wel uit. Ik wil graag dat mijn hond zich prettig voelt en dat slopen is een teken dat dat niet zo is. Nu moet ik zeggen dat hij dat dus ook niet meer heeft gedaan vanaf vorige week.
We kijken het dus nog even aan, proberen van de kennel zoveel mogelijk een leuke plek te maken en als het niet lukt dan komt Taran binnen.
Overigens, nog even als reactie op BP en Renee, jullie hebben gelijk. Taran wil bij het roedel zijn denk ik. Echter, overdag vertoont hij dit gedrag niet en kan hij rustig uit zichzelf buiten gaan liggen. Ook als ik dan de deur dicht maak ligt hij relaxed buiten. Dat vind ik dus een beetje tegenstrijdig.
Taran doet het niet meer, piepen, janken in de kennel dus
Ik heb afgelopen week de buren gevraagd ons aan te spreken als ze last hebben van Taran. Ze hadden hem inderdaad gehoord maar er is tot nu toe wel begrip gelukkig.
Taran vindt het nog steeds geen feestje om in de kennel te gaan maar daar zijn we mee bezig en op het moment loopt hij gewoon mee en is hij stil in de nachten.
Daarom heb ik er dus niet direct voor gekozen om hem binnen te halen want eenmaal binnen is altijd binnen denk ik en dat wil ik dus liever niet.
Misschien is het een fase zoals iedere hond, maar een saarloos nog meer, bepaalde fases heeft. Ik weet het niet. Op zich maakt het slopen van de kennel me niet uit. Ik ruim wel op. Maar de reden maakt me natuurlijk wel uit. Ik wil graag dat mijn hond zich prettig voelt en dat slopen is een teken dat dat niet zo is. Nu moet ik zeggen dat hij dat dus ook niet meer heeft gedaan vanaf vorige week.
We kijken het dus nog even aan, proberen van de kennel zoveel mogelijk een leuke plek te maken en als het niet lukt dan komt Taran binnen.
Overigens, nog even als reactie op BP en Renee, jullie hebben gelijk. Taran wil bij het roedel zijn denk ik. Echter, overdag vertoont hij dit gedrag niet en kan hij rustig uit zichzelf buiten gaan liggen. Ook als ik dan de deur dicht maak ligt hij relaxed buiten. Dat vind ik dus een beetje tegenstrijdig.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Weet ik niet eerlijk gezegd. Maar ik denk niet dat het daar van af komt omdat hij het loeien dus 2 dagen gedaan heeft en het daarna klaar was.ZaZa schreef:Geen loopse teef in de buurt?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Precies de vruchtbare dagen?flamme schreef:Weet ik niet eerlijk gezegd. Maar ik denk niet dat het daar van af komt omdat hij het loeien dus 2 dagen gedaan heeft en het daarna klaar was.ZaZa schreef:Geen loopse teef in de buurt?
Een van mijn reuen loeide ook precies op de vruchtbare dagen van Rana.
En hard ook
Nou was dat wel in het zelfde huis maar toch.
Verder hield hij zijn kaken op elkaar tijdens de loopsheden
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
En als je mee gaat joelen?
Meestal zijn ze op dat moment ff afgeleid.
Klik, koekje, braaf.
Zomaar een idee hoor.
Klik, koekje, braaf.
Zomaar een idee hoor.
- renee-uk
- Zeer actief
reageert ie nou ook niet meer op die sirenes dan?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
renee-uk schreef:reageert ie nou ook niet meer op die sirenes dan?
Dat weet ik niet want die zijn er nog niet voorbij gekomen
Maar ik denk het wel hoor. Ik denk zelf ook dat dat los staat van het janken in de kennel. Ik hoopte er alleen op dat als ik dat af zou kunnen leren het andere janken misschien ook minder zou worden. Daarbij vind ik het wel een prettig idee als hij niet bij nacht en ontij bij een ambulance gast lopen janken.
Maar mama Bantu en zusjes doen het ook, mijn vorige saarloosjes ook dus ik denk niet dat ik het eruit geoefend krijg.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Suske schreef:En als je mee gaat joelen?
Klik, koekje, braaf.
Zomaar een idee hoor.
Dat heb ik geprobeerd
Wat ik nu doe als ik het hoor is hem afleiden door middel van opdrachtjes. Als hij die dan uitvoert krijgt hij uiteraard een beloning. Maar ja, zo heel vaak komt er gelukkig geen ambulance dus heel vaak kan ik dat niet oefenen.
- renee-uk
- Zeer actief
dat denk ik ook nietflamme schreef:renee-uk schreef:reageert ie nou ook niet meer op die sirenes dan?
Dat weet ik niet want die zijn er nog niet voorbij gekomen![]()
Maar ik denk het wel hoor. Ik denk zelf ook dat dat los staat van het janken in de kennel. Ik hoopte er alleen op dat als ik dat af zou kunnen leren het andere janken misschien ook minder zou worden. Daarbij vind ik het wel een prettig idee als hij niet bij nacht en ontij bij een ambulance gast lopen janken.
Maar mama Bantu en zusjes doen het ook, mijn vorige saarloosjes ook dus ik denk niet dat ik het eruit geoefend krijg.
cerva begon er altijd mee, en als er ooit een gehoorzaam hondje was, was zij het wel.
maar noch donder en geweld, noch lieverkoekjes konden haar ermee op laten houden als die daapse in deurne 's morgens om 6 uur met de sirene aan langsreed.
overigens was het bij haar alleen de sirene van de ambulance waar ze zo extreem op reageerde.

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ambulance en brandweer hier. Maar, tot nu toe gelukkig! nog een kerkklokken, want dan had ik wel een probleem op zondag bijvoorbeeld.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nou, nadat ik dit topic geopend had loste het probleem zich vanzelf op omdat Taran besloot dat hij geen herrie meer maakte.
Ambulances en sirenes reageerde hij nog wel op maar ook daar ben ik mee bezig.
Tot afgelopen zaterdag nacht.......
Vanaf 4 uur heeft Taran herrie gemaakt. Mijn eigen schuld denk ik want Taran hoorde ons thuiskomen en we haalden hem niet uit de kennel omdat we naar bed gingen.
En nu is het klaar.
Ik ga Taran en mezelf dit niet meer aandoen. Taran is duidelijk het meest blij als hij echt bij ons in de buurt is en ik ga niet vanwege mijn eigen principes zeggen dat dat koste wat kost niet mag als die mogelijkheid er wel is.
Afgelopen nacht hebben we Taran dus binnen laten slapen en dat gaat het nu ook blijven. Mogelijk dat we met de komst van een pup nog wel gaan proberen ze samen buiten te laten slapen maar als de honden dat niet prettig vinden dan maar niet.
We hebben Taran na het laatste rondje gisteren met zijn voer en water op een kleedje in de gang laten liggen. Onder aan de trap. Onze slaapkamerdeur op een kier zodat we hem goed konden horen en hij ons ook. Traphekje dicht en slapen maar. Hij heeft een klein beetje gezeurd. Echt minimaal en de rest van de nacht geslapen. Wederhelft heeft hem vanmorgen toen hij naar zijn werk ging in de kennel gedaan tot ik opstond en ook dat ging goed.
Voorlopig even zo proberen dus. Tot Taran weer wat nieuws ontdekt vermoed ik
Ambulances en sirenes reageerde hij nog wel op maar ook daar ben ik mee bezig.
Tot afgelopen zaterdag nacht.......
Vanaf 4 uur heeft Taran herrie gemaakt. Mijn eigen schuld denk ik want Taran hoorde ons thuiskomen en we haalden hem niet uit de kennel omdat we naar bed gingen.
En nu is het klaar.
Ik ga Taran en mezelf dit niet meer aandoen. Taran is duidelijk het meest blij als hij echt bij ons in de buurt is en ik ga niet vanwege mijn eigen principes zeggen dat dat koste wat kost niet mag als die mogelijkheid er wel is.
Afgelopen nacht hebben we Taran dus binnen laten slapen en dat gaat het nu ook blijven. Mogelijk dat we met de komst van een pup nog wel gaan proberen ze samen buiten te laten slapen maar als de honden dat niet prettig vinden dan maar niet.
We hebben Taran na het laatste rondje gisteren met zijn voer en water op een kleedje in de gang laten liggen. Onder aan de trap. Onze slaapkamerdeur op een kier zodat we hem goed konden horen en hij ons ook. Traphekje dicht en slapen maar. Hij heeft een klein beetje gezeurd. Echt minimaal en de rest van de nacht geslapen. Wederhelft heeft hem vanmorgen toen hij naar zijn werk ging in de kennel gedaan tot ik opstond en ook dat ging goed.
Voorlopig even zo proberen dus. Tot Taran weer wat nieuws ontdekt vermoed ik
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Inmiddels zijn we 4 nachten onderweg en houdiniTaran heeft 2 nachten in de huiskamer geslapen omdat hij ineens bedacht had dat je een deur ook gewoon open kunt maken.
Afgelopen nacht lukte dat niet en dus heeft hij een stuk uit een rugzak gekauwd
Net met mijn duffe harses (heb nachtdienst gehad) de gang opgeruimd en voor zover dat kan sloopproof gemaakt.
Ik laat er 2 objecten in liggen die eigenlijk weggegooid moeten worden. 2 autozitjes van de kinderen die we niet meer gebruiken.
Taran kan dan die slopen als hij het nodig vindt om dat te doen en dan passen ze beter in de vuilniszak
Verder doet hij het eigenlijk prima. Hij piept een paar keer, mept een meer tegen het hekje maar gaat daarna wel gewoon liggen en slaapt dan ook. Hij is als hij in de morgen uit de kennel komt (Ramon doet hem even in de kennel als hij gaat werken tot ik dan thuis ben) ook veel rustiger en maakt een vrolijkere indruk. Minder stress.
Ik voel me ergens nu dus een beetje schuldig omdat ik toch heb volgehouden hem in de kennel te doen op het laatst. Maar goed dat kan ik niet meer terug draaien.
Ben benieuwd hoe het vannacht weer gaat. Iemand nog extra tips voor me?
Afgelopen nacht lukte dat niet en dus heeft hij een stuk uit een rugzak gekauwd
Net met mijn duffe harses (heb nachtdienst gehad) de gang opgeruimd en voor zover dat kan sloopproof gemaakt.
Ik laat er 2 objecten in liggen die eigenlijk weggegooid moeten worden. 2 autozitjes van de kinderen die we niet meer gebruiken.
Taran kan dan die slopen als hij het nodig vindt om dat te doen en dan passen ze beter in de vuilniszak
Verder doet hij het eigenlijk prima. Hij piept een paar keer, mept een meer tegen het hekje maar gaat daarna wel gewoon liggen en slaapt dan ook. Hij is als hij in de morgen uit de kennel komt (Ramon doet hem even in de kennel als hij gaat werken tot ik dan thuis ben) ook veel rustiger en maakt een vrolijkere indruk. Minder stress.
Ik voel me ergens nu dus een beetje schuldig omdat ik toch heb volgehouden hem in de kennel te doen op het laatst. Maar goed dat kan ik niet meer terug draaien.
Ben benieuwd hoe het vannacht weer gaat. Iemand nog extra tips voor me?
-
Sterre
Re: Loeien enzo, tips gevraagt!
Ik heb totaal geen verstand van het ras. Maar wat ik er van gelezen heb zijn ze wel graag met meerdere honden als ze alleen moeten blijven . Is dat een mogelijkheid misschien? O sorry ik lees dat er al een pup bij gaat komen.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ja als het goed is komt er een pupsel bij. Maar goed dat is pas na de zomer hoor.
Inderdaad is hij dit gedrag pas gaan vertonen in deze mate sinds Mika dood is.
@heavy, eten krijg hij al voor hij gaat slapen. Bij Taran heeft het niks te maken met eten denk ik.
Ik ga vanavond wel weer een kong aanbieden om te kijken of dat nog verschil maakt trouwens. Maar dat is gewoon zodat hij meer te doen heeft.
Inderdaad is hij dit gedrag pas gaan vertonen in deze mate sinds Mika dood is.
@heavy, eten krijg hij al voor hij gaat slapen. Bij Taran heeft het niks te maken met eten denk ik.
Ik ga vanavond wel weer een kong aanbieden om te kijken of dat nog verschil maakt trouwens. Maar dat is gewoon zodat hij meer te doen heeft.
- renee-uk
- Zeer actief
leuk te lezen dat bp en ik gewoon gelijk hadden en het nu ook krijgen 

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
renee-uk schreef:leuk te lezen dat bp en ik gewoon gelijk hadden en het nu ook krijgen
Oh maar dat wist ik al wel hoor dat jullie gelijk hadden
En ja, Taran is belangrijker dan wat ik graag wilde en ik merk nu dat het hem goed doet en mij dus ook
- renee-uk
- Zeer actief
ik moest je gewoon even plagenflamme schreef:Oh maar dat wist ik al wel hoor dat jullie gelijk haddenrenee-uk schreef:leuk te lezen dat bp en ik gewoon gelijk hadden en het nu ook krijgen![]()
En ja, Taran is belangrijker dan wat ik graag wilde en ik merk nu dat het hem goed doet en mij dus ook

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
renee-uk schreef:ik moest je gewoon even plagenflamme schreef:Oh maar dat wist ik al wel hoor dat jullie gelijk haddenrenee-uk schreef:leuk te lezen dat bp en ik gewoon gelijk hadden en het nu ook krijgen![]()
(Wat vind je van mijn gecreëerde sloopoplossing trouwens)
- renee-uk
- Zeer actief
die lijkt me wel ok eigenlijk.flamme schreef:![]()
dat mag
![]()
(Wat vind je van mijn gecreëerde sloopoplossing trouwens)
ik ben een van die mensen die honden die graag slopen een kartonnen doos geven om hun gang te gaan als ze alleen zijn.
luca haalde bijvoorbeeld graag de vuilnisbak leeg en voor hem had ik speciaal een prullenbak met de kartonnetjes van wc- en keukenrollen in de kamer gezet.
die versnipperde dan ook braaf die rolletjes als ie alleen thuis moest blijven en liet de vuilnisbak met rust.
wat papiersnippers opruimen is lang zo erg niet als tot je ellebogen in de koffiedrab zitten, om over de rest nog maar te zwijgen

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Taran eet karton
en dat bekomt hem niet goed. Anders zou dat een perfecte oplossing zijn geweest inderdaad.
Hij was altijd dol op wcrolletjes maar zijn maag raakt er van van streek en dan komt het er aan 2 kanten aks een grijs drabje uit
Prullenbakken leegmaken heeft Taran dan weer niet gedaan tot nu toe. Maar ik sta nergens van te kijken dus het kan zo aar zijn dat hij ineens vol trots met een halve afvalbak aan komt lopen
Hij was altijd dol op wcrolletjes maar zijn maag raakt er van van streek en dan komt het er aan 2 kanten aks een grijs drabje uit
Prullenbakken leegmaken heeft Taran dan weer niet gedaan tot nu toe. Maar ik sta nergens van te kijken dus het kan zo aar zijn dat hij ineens vol trots met een halve afvalbak aan komt lopen