Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag een kind alleen de hond uitlaten???
Moderator: moderatorteam
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Mag een kind alleen de hond uitlaten???
Bij ons in de buurt loopt een meisje rond (jaar of 5), en zij laat altijd in haar eentje de hond uit.
Het is een jack russel van bijna een jaar oud, en zo druk als ik weet niet wat. Telkens als ik ze tegen kom wil de hond heel graag naar ons toe en het meisje kan de hond nauwelijks houden.
Nou ben ik vanmorgen nogal geschrokken, ik kwam bij ons de poort uit en aan de overkant van de straat zie ik meisje + hond. Het hondje ziet ons en rent zo de straat op, het meisje heeft de hond aan een lange lijn, ze heeft niks door. Ik roep 'pas op!!!' omdat er op dat moment ook een auto aan komt. De auto kan net op tijd remmen dus het is allemaal net goed gegaan maar ik had geen 2 seconden later die poort uit moeten lopen.
Ik ben maar de andere kant op gelopen...
Nou vroeg ik me af wat jullie hier van vinden, natuurlijk zijn er verschillen tussen kinderen. Maar ook als mijn buurmeisje (11 jaar) vraagt of ze Sam mag uitlaten, ga ik mee. Je weet nooit wat ze tegenkomt onderweg..
Ik ben eigenlijk in staat om als ik meisje + ouders tegen kom er wat van te zeggen, want nu ging het goed maar hoe gaat dat als zich weer zo'n situatie voordoet? Maar ik weet niet of ik dat moet doen...
Het is een jack russel van bijna een jaar oud, en zo druk als ik weet niet wat. Telkens als ik ze tegen kom wil de hond heel graag naar ons toe en het meisje kan de hond nauwelijks houden.
Nou ben ik vanmorgen nogal geschrokken, ik kwam bij ons de poort uit en aan de overkant van de straat zie ik meisje + hond. Het hondje ziet ons en rent zo de straat op, het meisje heeft de hond aan een lange lijn, ze heeft niks door. Ik roep 'pas op!!!' omdat er op dat moment ook een auto aan komt. De auto kan net op tijd remmen dus het is allemaal net goed gegaan maar ik had geen 2 seconden later die poort uit moeten lopen.
Ik ben maar de andere kant op gelopen...
Nou vroeg ik me af wat jullie hier van vinden, natuurlijk zijn er verschillen tussen kinderen. Maar ook als mijn buurmeisje (11 jaar) vraagt of ze Sam mag uitlaten, ga ik mee. Je weet nooit wat ze tegenkomt onderweg..
Ik ben eigenlijk in staat om als ik meisje + ouders tegen kom er wat van te zeggen, want nu ging het goed maar hoe gaat dat als zich weer zo'n situatie voordoet? Maar ik weet niet of ik dat moet doen...
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Re: Mag een kind alleen de hond uitlaten???
5 jaar is ook wel erg jong.
Maar een kind van 10+ kan makkelijk een klein hondje uitlaten, maar dat verschilt per individu.
Maar een kind van 10+ kan makkelijk een klein hondje uitlaten, maar dat verschilt per individu.
-
- Zeer actief
moet een ieder voor zichzelf weten, ik ga de andere kant op als ik ze spot en hier gebeurt t niet
, maar dat heeft te maken met dat ik weet wat ze tegen kunnen komen e n t soort hond dat ik over t algemeen heb 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik liep als kind ook met onze bouvier. Vanaf een jaar of 8 alleen denk ik. Maar wij woonde op een woonerf in het verste hoekje van het dorp, dus amper auto's en voor ons huis een groot grasveld. En de hond was echt mega braaf, een jaar ouder dan ik. Die keek niet naar andere honden of mensen en zelfs niet naar katten. Ze liep keurig naast me en luisterde perfect. Ik mocht haar niet loslaten. Het is altijd goed gegaan.
Toch zou ik het zelf niet doen, maar ik heb ook twee honden die er niet geschikt voor zijn en woon in een wijk waar het veel drukker is. Het hangt dus van heel veel factoren af, zoals de leeftijd van het kind, het karakter van de hond, de leefomgeving, noem maar op.
Toch zou ik het zelf niet doen, maar ik heb ook twee honden die er niet geschikt voor zijn en woon in een wijk waar het veel drukker is. Het hangt dus van heel veel factoren af, zoals de leeftijd van het kind, het karakter van de hond, de leefomgeving, noem maar op.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier in de buurt ook een meisje van een jaar of 6 met een boomertje.
Zij gaat heen en weer hinkelen ed en sleept hondje mee en heeft soms totaal net door dat hondje op de straat loopt.
Ik persoonlijk vind honden uit laten niks voor kinderen en dan bedoel ik niet hele grote kinderen.
Ook al is je eigen hond makkelijk; je weet nooit wat je tegen komt aan moeilijke honden met dito bazen.
Een kind is daar niet tegen opgewassen.
De honden die ik nu heb zouden daar ook helemaal niet geschikt voor zijn.
Zij gaat heen en weer hinkelen ed en sleept hondje mee en heeft soms totaal net door dat hondje op de straat loopt.
Ik persoonlijk vind honden uit laten niks voor kinderen en dan bedoel ik niet hele grote kinderen.
Ook al is je eigen hond makkelijk; je weet nooit wat je tegen komt aan moeilijke honden met dito bazen.
Een kind is daar niet tegen opgewassen.
De honden die ik nu heb zouden daar ook helemaal niet geschikt voor zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- eveliendepien
- Zeer actief
Ik denk ook wel dat een kind van 10 de hond kan houden, maar ik weet van Sam dat ik haar bij sommige honden beter niet in de buurt kan laten omdat ze het daar niet zo mee heeft. Ik geloof niet dat een kind echt doorheeft wanneer een hond wil spelen of andere bedoelingen heeft, daarom leek het me niet zo verstandig om een kind alleen met de hond op stap te laten gaan.
Aan de andere kant, een buurmeisje is natuurlijk wat anders dan een eigen kind dat met de hond is opgegroeid.
Aan de andere kant, een buurmeisje is natuurlijk wat anders dan een eigen kind dat met de hond is opgegroeid.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Toen ik een jaar of 9 a 10 was had ik een uitlaathond. Een vreselijk lieve en ook vreselijk drukke en onopgevoede boxer teef. Het beest was loeisterk en ze ging er dus ook wel eens met mij vandoor
Ik kreeg haar ook mee als ze hoog loops was met de opdracht de reuen bij haar weg te houden
Dat het altijd is goed gegaan is meer geluk dan wijsheid, maar ik had het niet willen missen. Wat een plezier!
Mijn eigen kinderen hebben nooit veel interesse gehad voor wandelen met de hond. Ze gaan er liever mee spelen op ons erf. Toen ze nog jonger waren hadden we een klein hondje waar ze wel eens een stukje mee liepen maar nooit vaak. Ligt aan hond, kind omgeving of het kan of niet, vind ik.

Mijn eigen kinderen hebben nooit veel interesse gehad voor wandelen met de hond. Ze gaan er liever mee spelen op ons erf. Toen ze nog jonger waren hadden we een klein hondje waar ze wel eens een stukje mee liepen maar nooit vaak. Ligt aan hond, kind omgeving of het kan of niet, vind ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Neuh, pas vanaf een jaar of 16 wil ik er wel over na denken. Ongeacht de kracht van het hondje en de sterkte van het kind, stel voor dat er toevallig een niet zo vriendelijke hond bovenop duikt, een kind kan dat niet handelen en heeft misschien een trauma voor het leven.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tja, deze discussie is hier al heel vaak gevoerd.
Ik denk dat het heel erg afhangt van het kind en de hond. Al is 5 jaar natuurlijk belachelijk. Maar mijn zoon (15) laat al jaren onze honden uit en loopt met 3 of 4 honden tegelijk. De honden luisteren prima en hij is verantwoordelijk.
Aan de andere kant: bij mij in de buurt loopt regelmatig een meisje van een jaar of 7 met een puberende ambullreu. Daar word ik niet blij van. Als ik haar zie, loop ik ook de anderen kant op want het is verder een lief beest maar zo lomp als wat en probeert iedere keer op Kyra en Lyndie te klimmen. Vind ik niet zo'n strak idee.
En het meiske kan dat beest gewoon niet houden dus hij sleurt haar gewoon mee over straat.
Ik denk dat het heel erg afhangt van het kind en de hond. Al is 5 jaar natuurlijk belachelijk. Maar mijn zoon (15) laat al jaren onze honden uit en loopt met 3 of 4 honden tegelijk. De honden luisteren prima en hij is verantwoordelijk.
Aan de andere kant: bij mij in de buurt loopt regelmatig een meisje van een jaar of 7 met een puberende ambullreu. Daar word ik niet blij van. Als ik haar zie, loop ik ook de anderen kant op want het is verder een lief beest maar zo lomp als wat en probeert iedere keer op Kyra en Lyndie te klimmen. Vind ik niet zo'n strak idee.
En het meiske kan dat beest gewoon niet houden dus hij sleurt haar gewoon mee over straat.

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
sommige volwassenen zijn ook net jonge kinderen met uitlaten, letten totaal niet op.
Maar het ligt er ook aan of je midden in de een stad woont, of afgelegen.
en het ene kind van 10 is geestelijk stuk verder dan de ander.
Het is meer een combinatie van omgeving, en kan je kind het aan.
Pas daarna kun je een oordeel geven.
Maar hoe je het ook went of keert, 5 is veel te jong in mijn ogen.
Kijk een kind van 10 zou prima met een jack russeltje kunnen lopen, mits hij/zij er klaar voor is, maar niet met een amstaff bijv.
toen ik 10 was, liet ik ook samen met een vriendje hun 2 honden uit, maar was gewoon klein rondje om te plassen en poepen, we wisten drommels goed dat we moesten opletten, en lieten de honden ook niet in contact komen met andere honden die groter waren. Ging altijd goed, en was ook niet zo moeilijk.
Was in een rustige woonwijk.
Je moet als volwasse gewoon kijken of je kind er klaar voor is, wat voor hond je hebt, en wat je omgeving is, en pas daarna de beslissing nemen.
Maar het ligt er ook aan of je midden in de een stad woont, of afgelegen.
en het ene kind van 10 is geestelijk stuk verder dan de ander.
Het is meer een combinatie van omgeving, en kan je kind het aan.
Pas daarna kun je een oordeel geven.
Maar hoe je het ook went of keert, 5 is veel te jong in mijn ogen.
Kijk een kind van 10 zou prima met een jack russeltje kunnen lopen, mits hij/zij er klaar voor is, maar niet met een amstaff bijv.
toen ik 10 was, liet ik ook samen met een vriendje hun 2 honden uit, maar was gewoon klein rondje om te plassen en poepen, we wisten drommels goed dat we moesten opletten, en lieten de honden ook niet in contact komen met andere honden die groter waren. Ging altijd goed, en was ook niet zo moeilijk.
Was in een rustige woonwijk.
Je moet als volwasse gewoon kijken of je kind er klaar voor is, wat voor hond je hebt, en wat je omgeving is, en pas daarna de beslissing nemen.
- Nero12
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herders
- Contacteer:
Ik ben er tot een jaar of 12 geen voorstander van. Erna vind ik het per kind verschillend. Ik zie het hier om me heen ook bijna nooit onder die leeftijd gelukkig.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Het ligt aan het kind en aan de hond. Zoals jij beschrijft zou ik nooit voor kiezen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
een kind van 5 alleen op straat
met of zonder hond zou me niet uitmaken, een kind van die leeftijd alleen laten lopen vind ik nogal apart 

- eveliendepien
- Zeer actief
Nou wellicht dat het kind 6 jaar oud is maar zeker niet ouder dan dat. Ik vind het echt onverantwoord..
Kind kijkt zelf amper uit waar ze loopt.. Kom ze wel vaker tegen, mijn vriend ook die verbaasde zich er ook nogal over en vroeg zich al af wanneer het mis zou gaan...
Maar ik kom de ouders ook af en toe wel eens tegen, maar weet dus niet of ik er wat van moet zeggen of niet...
Kind kijkt zelf amper uit waar ze loopt.. Kom ze wel vaker tegen, mijn vriend ook die verbaasde zich er ook nogal over en vroeg zich al af wanneer het mis zou gaan...
Maar ik kom de ouders ook af en toe wel eens tegen, maar weet dus niet of ik er wat van moet zeggen of niet...

- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nee.
Vanaf welke leeftijd het wel kan ligt aan het kind, de hond, en de opvoeding van beide.
Ik zou niet tegen de ouders zeggen dat het kind niet alleen met de hond moet lopen. Ik zou de ouders wel aan spreken op het feit dat de hond bijna onder de auto kwam.
Vanaf welke leeftijd het wel kan ligt aan het kind, de hond, en de opvoeding van beide.
Ik zou niet tegen de ouders zeggen dat het kind niet alleen met de hond moet lopen. Ik zou de ouders wel aan spreken op het feit dat de hond bijna onder de auto kwam.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vroegah was dat toch anders
ik liet volgens mij vanaf mn 7e de hond uit. vanaf mn 9e /10e ook allemaal hondjes uit de buurt. had ik ook verzorgpaarden waarmee we hele dagen het bos ingingen broodjes mee en gaan. (pre mobiele telefoon tijdperk) Gebeurde nooit wat. Heb nog nooit honden zien vechten toen ik jonger was, ook nu nog niet trouwens hoor.
Zou nu zelf mn zoon niet op zijn 7e de deur uitsturen alleen met een hond. Maar ik woon in een andere buurt/dorp veel drukker er zijn meer autos nu, en heel veel meer aso's . De tijd is er niet meer naar. Maargoed hier spelen kinderen vanaf hun 4e gewoon alleen buiten met geen enkele volwassene in de buurt. Ze moeten 3 a 4 straten over tot ze bij speeltuintje zijn. Vind ik ook 10x niks.
Dus nee kind van 5 met hondje vind ik niet verantwoord.

Zou nu zelf mn zoon niet op zijn 7e de deur uitsturen alleen met een hond. Maar ik woon in een andere buurt/dorp veel drukker er zijn meer autos nu, en heel veel meer aso's . De tijd is er niet meer naar. Maargoed hier spelen kinderen vanaf hun 4e gewoon alleen buiten met geen enkele volwassene in de buurt. Ze moeten 3 a 4 straten over tot ze bij speeltuintje zijn. Vind ik ook 10x niks.
Dus nee kind van 5 met hondje vind ik niet verantwoord.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier liep het buurmeisje van een jaar of 5 ook met de hond. Dat ging dus echt niet, ook al is het maar een heel klein hondje. Ze lag al een keer bijna in de vijver. Een andere keer hoorde ik steeds geluid in mijn achtertuin. Bleek het hondje daar te zitten, zijn flexlijn zat helemaal vast in een struik en hij kon geen kant op. Was het meisje vriendinnetjes tegengekomen en gaan spelen, en had het hondje gewoon laten lopen. Nu laat ze het hondje niet meer uit, maar wordt het hondje helemaal haast niet meer uitgelaten 

Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
toen ik een jaar of 9 was hadden mijn ouders een JR. Deze liet ik altijd uit en ging ook altijd met hem skaten of fietsen. Wist toen al duidelijk dat hij niet bij andere honden in de buurt mocht komen. Meneer was klein maar zou als hij kon een Rottweiler van de buren opvreten.
- Bishy
- Zeer actief
Nee, in ieder geval niet mijn hond.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Zo denk ik er ook over, maar dan alleen met hondjes als Iza. Kleiner of groter maakt dan niet uit. Als ik dan nog honden heb als rio en amy dan zeker niet. Nog minimaal 14 jaar wachten voor haar dusLaura84 schreef:Neuh, pas vanaf een jaar of 16 wil ik er wel over na denken. Ongeacht de kracht van het hondje en de sterkte van het kind, stel voor dat er toevallig een niet zo vriendelijke hond bovenop duikt, een kind kan dat niet handelen en heeft misschien een trauma voor het leven.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Hier loopt ook vaak een heel jong meisje (jaar of 7) met een onwijs sterke hond, soort Stafford achtige hond, die Sam wel rauw lust en omgekeerd Sam hem ook. Er zit een chemie in de lucht, die beide blijkbaar woest in de kop maakt. Zij huppelt vaak wat, zwaait wat met een stok, waarmee de hond nogal dol wordt. Als ik hun zie, wacht ik met mijn wandeling of als ik al buiten ben, dan loop ik om. Ik vertrouw het 100% niet.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
maart schreef:een kind van 5 alleen op straatmet of zonder hond zou me niet uitmaken, een kind van die leeftijd alleen laten lopen vind ik nogal apart
Mijn idee
Hier krijgen kinderen en sommige volwassenen echt mijn honden niet mee.
Toevallig vorige week een meisje van een jaar of 9-10 aan de deur.
Mevrouw mag ik uw honden uitlaten ??
Heb heel netjes gezegd dat we dat niet doen, want ze zijn heel groot en sterk.
Paar minuten later zie ik haar met een JR iets lopen , en wat ik al verwachtte klopte ook. Dat hondje ging er met haar vandoor
En dat had dan met 1 van mijn Duitse herders moeten gaan lopen ... No way
Mijn eerste hond kwam toen ik bijna 16 jaar was. Ik mocht hem uitlaten omdat ik op het asiel al jaren honden uitliet en bewezen had er de baas over te kunnen.
Daarvoor liep ik ook altijd met de kruising Bouvier van mn tante, maar die liep er wel mooi naast zodat ze kon ingrijpen mocht het fout gaan
Mijn broertje kon dat op die leeftijd wel vergeten , maar goed Roan luisterde ook totaal niet naar hem
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Raar genoeg ben ik er heel erg optegen...waarschijnlijk omdat ik te veel nare dingen heb gezien met kinderen en honden uit laten.Van de hond mee sleuren,mishandelen tot de riem los laten van een grote hond,tot bijna onder de auto.....zo kan ik nog wel even door gaan.Maar vooral het niet lief zijn voor de hond.....bllggg....
Ik zeg raar genoeg omdat ik zelf met onze grote Duitsestaander vroeger,wel liep al van heel jong af aan.
Ik was een jaar of 8 en liet de hond ook los.Ik had haar heel erg goed onder controle.Luisterde perfect.
Was ook vriendelijk tegen andere honden.En ik was best sterk,kon haar goed houden.Weet niet voor mij de normaalste zaak van de wereld.
Als ik er over na denk was het eigenlijk wel heel onverantwoordelijk van mijn ouders.....vind ik.
Maar er is in die 14 jaar dat ze geworden is nog nooit wat voor gevallen.
Mijn dochter is ook lief en betrouwbaar en die liet de hondjes wel uit vanaf dat ze 12 was.
Mijn zoon vertrouw ik niet met uitlaten,die zou ik dat nooit laten doen (hij is autistisch en heeft ADHD,hij kan heel impulsief zijn,in paniek raken,zelf geen oplossingen bedenken......boos worden.Nee.Dat durf ik niet aan.Ik laat hem ook niet alleen met de hondjes.Hij kan al boos worden als ze een keer moeten blaffen of hoesten.Dat doet zeer aan zijn oren.)
Ik zeg raar genoeg omdat ik zelf met onze grote Duitsestaander vroeger,wel liep al van heel jong af aan.
Ik was een jaar of 8 en liet de hond ook los.Ik had haar heel erg goed onder controle.Luisterde perfect.
Was ook vriendelijk tegen andere honden.En ik was best sterk,kon haar goed houden.Weet niet voor mij de normaalste zaak van de wereld.
Als ik er over na denk was het eigenlijk wel heel onverantwoordelijk van mijn ouders.....vind ik.
Maar er is in die 14 jaar dat ze geworden is nog nooit wat voor gevallen.
Mijn dochter is ook lief en betrouwbaar en die liet de hondjes wel uit vanaf dat ze 12 was.
Mijn zoon vertrouw ik niet met uitlaten,die zou ik dat nooit laten doen (hij is autistisch en heeft ADHD,hij kan heel impulsief zijn,in paniek raken,zelf geen oplossingen bedenken......boos worden.Nee.Dat durf ik niet aan.Ik laat hem ook niet alleen met de hondjes.Hij kan al boos worden als ze een keer moeten blaffen of hoesten.Dat doet zeer aan zijn oren.)
En vreemden al helemaal niet! Ik heb ooit een keer met een hondje gehad die een volwassene uit had gelaten,dat de hond sinds dien niet meer over de brug durfde te lopen,heel bang werd.En wat er gebeurd was tijdens het wandelen weet ik tot op de dag van vandaag nog niet....
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Het hangt van het kind af, het ene kind kan het wel en het andere niet. Dan heb ik het wel over kinderen vanaf een jaar of 12. Zelf laat ik geen kinderen met mijn honden lopen, Gollum luistert niet zo snel naar andere mensen dan mijn vriend of ik. Zelfs tegen mijn schoonvader steekt ze regelmatig haar middelvinger op en die adoreert ze (worst)
En je zal maar een hond tegenkomen die geen goede bedoelingen heeft, dan moet er toch wel een stevig persoon de lijn vasthouden.

En je zal maar een hond tegenkomen die geen goede bedoelingen heeft, dan moet er toch wel een stevig persoon de lijn vasthouden.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Nee geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt, eigenlijk niemand.

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Nee, en zeker een kind van 5 niet, die laat je toch helemaal niet alleen op straat lopen?
Mijn Joy geef ik ook niet aan kinderen mee.
Bij onze kampeergroep (popupclub) zijn ook kinderen, en die mogen wel met mij mee op wandeling, dan haar ook aan de riem vasthouden, maar niet alleen. Hoe makkelijk mevrouw op zich ook is.
Mijn Joy geef ik ook niet aan kinderen mee.
Bij onze kampeergroep (popupclub) zijn ook kinderen, en die mogen wel met mij mee op wandeling, dan haar ook aan de riem vasthouden, maar niet alleen. Hoe makkelijk mevrouw op zich ook is.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik ben er ook absoluut geen fan van, te vaak heb ik het mis zien gaan. Hier een paar huizen verder woont een jongen van een jaar of 12 die hun poezelige pupje ook uit moest laten. Inmiddels is poezelig pupje uitgegroeid tot een uit de kluiten gewassen jonge Labrador reu die nergens naar luistert, laat staan naar zo'n vlieggewicht aan het einde van de lijn. Dus toen kwam de slip, en de prikband, en de Halti.... en nu laat pa hem maar uit, die hem overigens ook verdomd weinig te vertellen heeft maar hem in ieder geval kan houden... 

- daisy2007
- Actief
- Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje
Nee, dat zul ik nooit goed vinden. Veels te jong!!