Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als ik Mikey heb uitgelaten en het heeft geregend, vindt hij het heerlijk als ik hem afdroog. Hij gaat er helemaal voor staan. Als ik niet op tijd een handdoek vast heb, begint hij alvast met z'n kop tegen m'n broek aan te schuren haha
Z'n pootjes droog ik eigenlijk ook altijd ff af.. Alleen vindt hij dat niet zo leuk! Vooral z'n voorpootjes. Ik droog ook altijd ff, zachtjes maar goed, tussen de voetkussentjes. Alleen hij trekt dan een beetje trillerig z'n lipje op. Is dat gewoon normaal omdat het gewoon gevoelig is? Of hoe kan ik hier het best mee omgaan? Hij doet dit trouwens niet altijd.. maar meestal wel.
Hebben jullie tips?
Groetjes Miranda
Every once in a while a dog enters your life and changes everything
Persoonlijk zit ik niet te wachten op die natte pootafdrukken door het hele huis. Ze vinden het hier ook niet alles, maar ze hebben het maar te ondergaan
Ahh oke! Ik dacht gewoon super goed bezig te zijn met de verzorging haha, maar als iets niet per sé nodig is.. laat ik het gewoon zitten!
Bedankt!
Nou gelijk nog maar een vraagje...
Ik betrapte hem nu net, tijdens het eten uit de kattenbak... Daarom dus af en toe van die katten korrels in z'n mand! De boef.. Hij doet het denk ik dus, stiekem Kan dit heel erg kwaad?
Groetjes Miranda
Mikey-JR schreef:Ik betrapte hem nu net, tijdens het eten uit de kattenbak... Daarom dus af en toe van die katten korrels in z'n mand! De boef.. Hij doet het denk ik dus, stiekem Kan dit heel erg kwaad?
Kattengrit absorbeert als een gek en klontert samen. Het lijkt me niet zonder risico als een hond dat opeet.
Kan die bak niet op een voor de hond onbereikbare plek gezet worden?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hmm.. misschien dat ik de kattenbakken ff in een hoek moet draaien ofzo, dat de katten er wel in kunnen, maar Mike er niet bij kan.
Hij eet dus inderdaad de stront eruit. Nou houden we de kattenbakken altijd wel heel goed bij, maja er ligt wel eens een drolletje in en 's nachts zijn we er niet bij..
Groetjes Miranda
Mikey-JR schreef: Hij eet dus inderdaad de stront eruit. Nou houden we de kattenbakken altijd wel heel goed bij, maja er ligt wel eens een drolletje in en 's nachts zijn we er niet bij..
Ja, dat vindt bijna elke hond een supersnack
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
Sterre vindt poten afdrogen ook vreselijk. Ze staat dan te grommen als een tijger, maar ze blijft wel gewoon staan en doet verder niks. Dus ik doe het altijd maar zo snel mogelijk. De rest van haar lijf afdrogen vindt ze prima. Omdat ze bijna elke dag zwemt is het ook elke dag afdrogen. Daarna een koekje of kluifje. Ze is 13 jaar, ik heb haar nu acht jaar en de poten afdrogen blijft ze gewoon vreselijk vinden.
Mijn honden vinden het helemaal niet leuk om afgedroogd te worden.
Als ik met de handdoek aan kom zijn ze pleiten.
Tama kwam van de week voor de eerste keer in haar leven naar me toe om afgedroogd te worden toen ik met de handdoek aan kwam.
Meestal drogen ze zich af aan het vloerkleed, of langs de kleden op de bank.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mikey-JR schreef:Hmm.. misschien dat ik de kattenbakken ff in een hoek moet draaien ofzo, dat de katten er wel in kunnen, maar Mike er niet bij kan.
Hij eet dus inderdaad de stront eruit. Nou houden we de kattenbakken altijd wel heel goed bij, maja er ligt wel eens een drolletje in en 's nachts zijn we er niet bij..
Kun je hem s'avonds niet hoger zetten?
Op de tafel ofzo?
Joey werd ook woest als ik zijn poten afdroogde, maar ik negeerde dat gewoon en stopte er naderhand steevast een koekje in.
Nu ondergaat hij het zonder problemen.
Als hun poten trouwens maar een klein beetje nat zijn, vegen we ze altijd samen af aan de mat. Ze kennen het commando pootje vegen, en dan werken ze uitstekend mee en dan kan ik hun pootjes netjes op het kleed vegen. Dat vinden namelijk al helemaal niet erg.
Goed belonen ga ik eens proberen! Wie weet wordt het dan leuk ja. Het afdrogen van z'n body vindt ie wel lekker
We hebben Mike ook nog maar een week of 9, dus we leren hem ook steeds beter kennen hoor
De kattenbakken op tafel.. ik weet het niet. Ik ga er maar ff over brainstormen. We hebben 3 katten waarvan er eentje bijna 18 is en haar spring kunsten zijn niet meer je van het. Naja komt nog wel goed
Groetjes Miranda
Lieke87 schreef:Hier weten ze niet beter als dat pootjes afdrogen er gewoon bij hoort. Geen gemiep en gewoon ondergaan.
Beetje van dittum dus... ik doe het rustig en voorzichtig maar modderpoten worden schoongemaakt / afgedroogd hoor.
Net zo'n handeling als "oortje kijken" en "bekkie opendoen". Het staat niet op cue maar dat zijn dingen waarin ik niet tegengesproken wil worden
Sam geeft juist z'n pootjes aan, nou ja, voorpootjes dan en legt ze op de handdoek, die ik dan in mijn handen heb. (alleen als het heel nat is hoor, anders doe ik dat niet) Als ik dan klaar ben met afdrogen en zeg 'ander pootje', dan legt hij ook dat voorpootje weer in de handdoek. De achterpootjes moet ik zelf even 'ter hand' nemen........ Maar hij heeft er geen hekel aan dus.
Kay heeft er ook een hekel aan. Echt alleen de voorpoten. Nu heeft hij in de loop der tijd ook best veel botjes gebroken in de voorvoeten, dat maakt het er niet minder gevoelig op. Ik strijk de poten dus een keer over de handdoek, maar ga er ook niet meer te veel werk van maken. Norah vind haar achtervoeten dan weer minder fijn, maar die vind afdrogen sowieso niet zo fijn, terwijl Kay er echt van geniet en van gaat kwispelen zodra we handdoek laten zien.
Hilly45 schreef:Sam geeft juist z'n pootjes aan, nou ja, voorpootjes dan en legt ze op de handdoek, die ik dan in mijn handen heb. (alleen als het heel nat is hoor, anders doe ik dat niet) Als ik dan klaar ben met afdrogen en zeg 'ander pootje', dan legt hij ook dat voorpootje weer in de handdoek. De achterpootjes moet ik zelf even 'ter hand' nemen........ Maar hij heeft er geen hekel aan dus.
Hier ook ja, allemaal eigenlijk. Charlie geeft ook achterpoten Dan sta ik vrolijk te kirren dat ze zo braaf zijn en na afloop spelen we met de handdoek.
Ik zou die poten voorlopig effe overslaan, zodat dat hele afdrogen alleen maar 100% positief is. En dan na het afdrogen nog een koekie, in dat koppie rammen dat afdrogen een feestje is.
Op enig moment kan je dan effe een poot meenemen tijdens het afdrogen en zodra hij er ongemakkelijk van wordt is het klaar en koekie en hoera en alles. Op die manier denk ik dat je hem over een paar maanden moeiteloos helemaal kan afdrogen terwijl hij alleen maar staat te kwispelen.
Soms is 'hup niet zeuren' de beste methode, maar soms ook niet. Lilo vond afdrogen in het begin heel erg spannend, dat heb ik stikvoorzichtig opgebouwd, en ik heb nu twee honden die elkaar wegduwen als ik met die grote handdoek aankom want afdrogen is geweldig en fijn en IK WIL EERST.
Bij de hup niet zeuren-methode krijg je uiteindelijk een hond die iets braaf ondergaat. Maar met een beetje meer voorzichtigheid en beleid krijg je een hond die ervan geniet, helemaal tot aan tussen die teentjes.