Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench training???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

horseloverc
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): chihuahuaxPincher
Aantal honden: 1

bench training???

Ongelezen bericht door horseloverc »

wij willen onze pup (13wk) toch graag leren om zo af en toe in de bench te zitten...
het is nu namelijk zo dat ze als wij weggaan in de gang zit en daar inprincipe (buiten haar mand om) niets kapot kan maken.. maar we zijn er toch achter gekomen dat mevrouw de onderkant van de deuren kapot bijt :ugh: Het alleen zijn gaat steeds beter en zodra wij thuis komen slaapt ze vaak of ligt ze stil in haar mand... het weggaan is nog wel drama.
Maar HOE leer je dit aan...we hebben de bench nu altijd in de gang staan met haar mand erin en dan open en dan gaat ze er wel gewoon zelf in liggen.
hoe bouw je dit verder op?
Zet je de bench op de plek waar jij ook bent? of juist op een plek waar ze je niet kan zien?
Wat vertel ik tegen mijn zoontje? wel of niet aanhalen?
hoe moet ik reageren op huilen/piepen?
groetjes cindy
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Re: bench training???

Ongelezen bericht door Sanchis »

Daar is héél veel over te lezen op internet. Goede artikelen met stap voor stap uitleg over hoe je dit kunt aanpakken.
Heb je al gegoogled op benchtraining?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”