Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gevalletje onopgevoed..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

gevalletje onopgevoed..

Ongelezen bericht door Luckyday »

Hey Hey,

Ik heb thuis een gevalletje onopgevoed en het wil ook niet lukken haar op te voeden. Ik ben heel benieuwd wat jullie denken over de volgende kwesties.
-Belle is 7 maanden bijna 8 en is gewoon zindelijk, maar een paar dagen geleden kwam ik in de woonkamer had ze op onze goede leren stoel en bank geplast (ik moest wel echt even weglopen en me geduld zoeken), maar omdat ik het niet heb gezien heb ik haar niet gestraft en heb ik haar weer buiten gezet en ben ik het gaan opruimen. Om nog zoiets te voorkomen heb ik haar nu gewoon niet meer in de woonkamer. Alleen nog maar in de keuken, buiten of in de bench. Ik vind het wel jammer omdat ik nu lucky ook niet meer in de woonkamer bij me kan hebben. De rest van de fam vind dat namelijk oneerlijk tegenover belle en daarnaast krapt ze dan de hele tijd aan de deur en gaat ze piepen. Ook de bench in de woonkamer is een probleem want ook dan gaat ze de hele tijd piepen en ja krijgt ze haar zin niet dan gaat het steeds luider.
-Ik ben echt heel consequent in dat ze NIET tegen me op mag springen want ik val bekant achterover door haar gewicht. Toch wil het er nog niet uit en tegen andere mensen is het al helemaal rampzalig. Ze heeft meer dan 3 proppen in haar oren geloof ik. Ze luistert niet en ik moet haar echt corrigeren door een tik of haar aan haar halsband op de grond te leggen en dan nog probeert ze de hele tijd te bijten naar mij.
-Ze sloopt echt alles. Ik had haar laatst in de tuin en toen ik haar binnen wilde halen had ze een kijkgat gemaakt in de deur. Gewoon net zo lang krabben tot er een gat in zit.
-Aangezien mevrouw volgens mij doof is moet ik meestal wel redelijk mijn stem verheffen om haar te corrigeren op dat moment duikt lucky helemaal in elkaar of komt hij direct bij me waardoor ik het ook weer lastig vind haar te corrigeren en geen aandacht aan hem te geven.
-Ze is super lief met kinderen maar ze heeft geen idee hoe groot en zwaar ze is. Ze wil de hele tijd de gezichten aflikken en loopt tegen ze aan waardoor ze omvallen
-Met spelen is ze echt te lomp aan het worden voor lucky. Die rent ook altijd heel hard naar mij toe van help! Ze bijt in zijn staart en rug en gooit m op de grond en op een of andere manier ligt hij dan echt voor dood ipv van zich af te bijten (wat hij eigenlijk altijd doet, hij is niet heel hondvriendelijk)

Dit was het voornaamste waar ik nu op kom. Belle terroriseert de boel een beetje en ik ben aan het einde van de dag moe en hoofdpijn door de energie die ze van me vraagt..
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden en tips?
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: gevalletje onopgevoed..

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb geen tips.

Ik heb zelf een hond die alleen luistert als het haar uit komt. Verder is Jarah wel heel erg zachtmoedig maar luisteren als ze buiten drollen vindt of anderen zooi die ze kan eten ho maar.

En ik heb hier een teef die tijdens de loopsheid en na de loopsheid plast waar ze ligt, volgens mij loopt het er bij Nikkie gewoon uit als ze ligt te pitten. Tijdens de periode leg ik plastic onder de kleden de op de bank liggen.

Slopen doen mijn honden verder gelukkig niet.

Maar als ik je bericht zo leest ben je niet heel erg blij meer met haar misschien dat ze dat aanvoelt.
Kan het mis hebben hoor.
Ik zou ook niet blij zijn als een van mijn honden gaten in deuren krabt.

Weet je trouwens zeker dat Belle geplast heeft en niet je andere hond?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

niet blij is denk ik momenteel wel zacht uitgedrukt..
en dat het belle was weet ik zeker want lucky en mickey waren bij mij.
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Romy Smink Photography
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ten eerste vind ik haar helemaal niet superlief met kinderen. Continu gezichten af willen likken komt op mij gewoonover als heel opdringerig gedrag, zeker als ze ze ook omver loopt. Ik zou grenzen gaan stellen aan alles, heel consequent en het hele gezin moet dan consequent zijn.

Heeft ze een fatsoenlijke benchtraining gehad? Wat doen jullie zoal met haar? Neem ook aan dat dit gedrag allemaal klein is begonnen en nu groter is gegroeid? Ik lees over veel stemverheffing, tikken en zo, hebben jullie haar eerder wel eens tot orde kunnen roepen door een zachtere correctie? En wat hebben jullie al geprobeerd aan alle problemen?

Wat betreft het opspringen, wat als je onverenigbaar gedrag vraagt zoals zitten of liggen? En als je haar de rug toe draait of haar juist negeert en gewoon langs haar heen loopt? Is het alleen als jullie thuis komen?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ze word echt wel rustiger, dus zou er niet een te groot drama van maken.
Als ze spelerig en op een irritante manier aandacht vraagt, door naar je te blaffen/tegen je op springen zou ik daar zo min mogelijk aandacht aan geven.
Als je dan op een verkeerde manier corrigeert word het alleen maar erger.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ze klinkt behoorlijk respectloos...
Ik zou net ff wat strenger en consequenter op mn strepen gaan staan want mw heeft duidelijk het idee dat ze alles mag..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Belle is de kruizing duitse dog? Is dat plassen op de bank 1x voorgekomen of vaker.
Verder zou ik haar aanlijnen als er mensen of kinderen in de buurt zijn. Dan kun je haar makkelijker met 4 poten op de grond houden en hoef je niet je stem te verheffen.
Dat in het gezicht laten lebberen vind ik ook niet vriendelijk overkomen dus zou ik ook niet meer toestaan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Luckyday schreef:Hey Hey,

Ik heb thuis een gevalletje onopgevoed en het wil ook niet lukken haar op te voeden. Ik ben heel benieuwd wat jullie denken over de volgende kwesties.
-Belle is 7 maanden bijna 8 en is gewoon zindelijk, maar een paar dagen geleden kwam ik in de woonkamer had ze op onze goede leren stoel en bank geplast (ik moest wel echt even weglopen en me geduld zoeken), maar omdat ik het niet heb gezien heb ik haar niet gestraft en heb ik haar weer buiten gezet en ben ik het gaan opruimen. Om nog zoiets te voorkomen heb ik haar nu gewoon niet meer in de woonkamer. Alleen nog maar in de keuken, buiten of in de bench. Ik vind het wel jammer omdat ik nu lucky ook niet meer in de woonkamer bij me kan hebben. De rest van de fam vind dat namelijk oneerlijk tegenover belle en daarnaast krapt ze dan de hele tijd aan de deur en gaat ze piepen.
Mag ze om een plas helemaal niet meer in de woonkamer? Dat lijkt me niet erg lekker voor jullie band.
Ze begint de leeftijd te krijgen om loops te worden. Het kan goed zijn dat ze in de periode er voor onzindelijk is. Weer even een stap terug en doen zoals je deed toen ze jonger was. Na het eten, spelen, slapen even de kans geven om een plas te doen.
Luckyday schreef:Ook de bench in de woonkamer is een probleem want ook dan gaat ze de hele tijd piepen en ja krijgt ze haar zin niet dan gaat het steeds luider.
Het gaat niet om wel/niet haar zin krijgen. De bench moet een fijne, veilige plaats zijn waar ze graag wil liggen. Verkeerd aangeleerd/als strafplaats dient een bench geen enkel nut.
Ik zou het, net als bij het plassen, weer van voor af aan opbouwen. Beginnen met haar eten daar geven met de deur open, een lekkere kong of kluif en het deurtje even dicht, steeds heel voorzichtig een stapje verder.
Mijn honden vinden het prettig dat het een echt hol is, met een deken er over en een dekbed waar ze lekker in kunnen nestelen.
Luckyday schreef:-Ik ben echt heel consequent in dat ze NIET tegen me op mag springen want ik val bekant achterover door haar gewicht. Toch wil het er nog niet uit en tegen andere mensen is het al helemaal rampzalig.
Wat doe je dan? Bij andere mensen is het sowieso lastiger. Waarschijnlijk werd het als pup wel schattig gevonden en nu ze groot is niet meer.

Luckyday schreef:Ze heeft meer dan 3 proppen in haar oren geloof ik. Ze luistert niet en ik moet haar echt corrigeren door een tik of haar aan haar halsband op de grond te leggen en dan nog probeert ze de hele tijd te bijten naar mij.
Wanneer corrigeer je haar op die manier? Bij op de grond leggen zouden mijn honden op dezelfde manier reageren :wink:
Luckyday schreef:-Ze sloopt echt alles. Ik had haar laatst in de tuin en toen ik haar binnen wilde halen had ze een kijkgat gemaakt in de deur. Gewoon net zo lang krabben tot er een gat in zit.
Heel simpel, in de gaten houden dus.
Luckyday schreef:-Aangezien mevrouw volgens mij doof is moet ik meestal wel redelijk mijn stem verheffen om haar te corrigeren op dat moment duikt lucky helemaal in elkaar of komt hij direct bij me waardoor ik het ook weer lastig vind haar te corrigeren en geen aandacht aan hem te geven.
Het moet niet nodig zijn steeds je stem te verheffen. Ik zou voorlopig de nadruk leggen op het voorkomen van dat soort situaties.
Luckyday schreef:-Ze is super lief met kinderen maar ze heeft geen idee hoe groot en zwaar ze is. Ze wil de hele tijd de gezichten aflikken en loopt tegen ze aan waardoor ze omvallen
Dan kan ze dat gewoon nog niet en houd je haar weg bij kinderen.
Luckyday schreef:-Met spelen is ze echt te lomp aan het worden voor lucky. Die rent ook altijd heel hard naar mij toe van help! Ze bijt in zijn staart en rug en gooit m op de grond en op een of andere manier ligt hij dan echt voor dood ipv van zich af te bijten (wat hij eigenlijk altijd doet, hij is niet heel hondvriendelijk)
Ingrijpen voor het voor hem niet meer leuk is, of door ze ieder (neutraal) op hun plaats te sturen, of door wat anders met haar te gaan doen.
Luckyday schreef:Dit was het voornaamste waar ik nu op kom. Belle terroriseert de boel een beetje en ik ben aan het einde van de dag moe en hoofdpijn door de energie die ze van me vraagt..
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden en tips?
Een hondenschool zoeken en zorgen dat je een goede band met haar opbouwt...
Wat vind je leuk aan haar?
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Ten eerste vind ik haar helemaal niet superlief met kinderen. Continu gezichten af willen likken komt op mij gewoonover als heel opdringerig gedrag, zeker als ze ze ook omver loopt. Ik zou grenzen gaan stellen aan alles, heel consequent en het hele gezin moet dan consequent zijn.

Heeft ze een fatsoenlijke benchtraining gehad? Wat doen jullie zoal met haar? Neem ook aan dat dit gedrag allemaal klein is begonnen en nu groter is gegroeid? Ik lees over veel stemverheffing, tikken en zo, hebben jullie haar eerder wel eens tot orde kunnen roepen door een zachtere correctie? En wat hebben jullie al geprobeerd aan alle problemen?

Wat betreft het opspringen, wat als je onverenigbaar gedrag vraagt zoals zitten of liggen? En als je haar de rug toe draait of haar juist negeert en gewoon langs haar heen loopt? Is het alleen als jullie thuis komen?
Ik zet zelf ook wel duidelijke regels maar ik moet zeggen dat dat vrij moeilijk is in zo'n groot huishouden als dat van ons en nog een bedrijf aan huis. Met een hond als lucky die van nature als luistert is het geen probleem maar belle luistert van nature al niet dus dan moet je wel heel duidelijk grenzen stellen.

Ze heeft goede benchtraining gehad en als ze moe is (wat best lastig voor elkaar te krijgen is want volgens mij heeft ze een bere conditie en energie waarvan ik niet weet waarvan ze het vandaan haalt) is ze heel braaf in de bench. Meestal ziet ze het als rust plaats maar is ze nog te druk dan blijft ze piepen of als ze er in moet slaapt ze een uur en dan vind ze dat ze er wel weer uit mag. Ik wandel wel veel, me vriend heeft laatst een keer al met haar gefietst en verder loopt ze veel los in de tuin omdat ze niet echt op het terrein kan lopen zonder dingen te slopen en de tuin is een afgezet stuk zand zeg maar. Dit gedrag is altijd al zo geweest alleen eerst was belle kleiner en lichter en het probleem word groter doordat zij dat ook word. Ik probeer het altijd eerst klein, luistert ze niet dan wat duidelijker strenger en dan stemverheffing is zet haar op haar plaats hooguit een corrigerend tikje maar meer ook echt niet. En aangezien dat klein eigenlijk nooit heeft gewerkt en alleen als ik ECHT boos reageer is het tegenwoordig direct boos worden en dan gaat ze wel meteen naar haar kussen (tenzij er andere mensen bij zijn die interessanter zijn dan moet ik haar dus van die mensen af halen).

Aan het plas probleem heb ik natuurlijk gewoon zindelijkheids training gehangen (niet boos worden wel corrigeren dus buitenzetten als je het ziet en veel belonen als ze het buiten doet. Altijd rustig blijven)
Aan het opspringen heb ik het commando laag gehangen hetzelfde als bij lucky en bij mij luistert ze daar ook wel naar maar bij andere totaal niet en ze is zo enthousiast dat ze dan ook niet meer naar mij luistert
Het slopen is lastig meestal doet ze dat als ik weg ben dus ik kan moeilijk boos worden. Wat ik doe is gewoon alles weghalen wat ze maar kan slopen en alleen veel speeltjes van haarzelf geven en voetballen zodat ze zich daar op uit kan leven en zie ik het dan corrigeer ik natuurlijk meteen en geef ik haar eigen speelgoed zodat ze daar mee kan spelen.
Met kinderen ben ik heel alert. Ik zeg dat ze niet mag likken en haal haar terug en leg haar op de mand, als ze van de mand af loopt herhaal ik het weer. De vorige keer hield ik haar gewoon vast en zette ik haar in de bench.
En met spelen word ik altijd wel boos als ze lucky pijn doet en haal ik lucky altijd bij me want dan durft ze niet meer bij hem in de buurt te komen.
Afbeelding
Romy Smink Photography
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

Roompie schreef:Belle is de kruizing duitse dog? Is dat plassen op de bank 1x voorgekomen of vaker.
Verder zou ik haar aanlijnen als er mensen of kinderen in de buurt zijn. Dan kun je haar makkelijker met 4 poten op de grond houden en hoef je niet je stem te verheffen.
Dat in het gezicht laten lebberen vind ik ook niet vriendelijk overkomen dus zou ik ook niet meer toestaan.
ja kruising duitse dog, berner sennen, golden retriever.
Buiten lijn ik haar altijd aan maar ze is wat sterk voor mij. Ik heb helaas een arm die af en toe uitvalt en dan heb ik geen kracht meer in die arm en dan hou ik haar niet meer.
Afbeelding
Romy Smink Photography
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het klinkt allemaal echt heel ongezellig, blijkbaar niet zo'n goede match. Ik ben het helemaal eens met dagmar
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Als ik het zo lees, vraag ik me af of dit wel de goede plek is voor haar. Je geeft zelf al zoveel argumenten aan om haar niet leuk te vinden.

Nog wel een tipje voor het lopen met haar, gebruik een halti/gentle leader/halti harness, iets waarbij jij niet lichamelijk de klappen hoeft op te vangen. Misschien dat je hiermee ook wat meer met haar gaat ondernemen, want die zandbak heeft ze nu ondertussen wel gezien.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

gefeliciteerd, je hebt een terror puber.
Afbeelding
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef: Mag ze om een plas helemaal niet meer in de woonkamer? Dat lijkt me niet erg lekker voor jullie band.
Ze begint de leeftijd te krijgen om loops te worden. Het kan goed zijn dat ze in de periode er voor onzindelijk is. Weer even een stap terug en doen zoals je deed toen ze jonger was. Na het eten, spelen, slapen even de kans geven om een plas te doen.-het is de woonkamer van mijn ouders en op andermans spullen ben ik wat zuiniger dan op de van mezelf.

Het gaat niet om wel/niet haar zin krijgen. De bench moet een fijne, veilige plaats zijn waar ze graag wil liggen. Verkeerd aangeleerd/als strafplaats dient een bench geen enkel nut.
Ik zou het, net als bij het plassen, weer van voor af aan opbouwen. Beginnen met haar eten daar geven met de deur open, een lekkere kong of kluif en het deurtje even dicht, steeds heel voorzichtig een stapje verder.
Mijn honden vinden het prettig dat het een echt hol is, met een deken er over en een dekbed waar ze lekker in kunnen nestelen.-meestal slaapt ze er heerlijk in maar voor korte duur. Ze heeft echt heel erg veel energie..

Wat doe je dan? Bij andere mensen is het sowieso lastiger. Waarschijnlijk werd het als pup wel schattig gevonden en nu ze groot is niet meer.- ik vond het al nooit fijn maar leg dat maar uit tegen iedereen. Lucky doet het ook maar luistert meteen als ik zeg laag en zij niet..

Wanneer corrigeer je haar op die manier? Bij op de grond leggen zouden mijn honden op dezelfde manier reageren :wink: - ik leg haar soms op de grond als ze heel dominant gedrag vertoont.

Heel simpel, in de gaten houden dus.- helaas niet altijd even simpel. Ik probeer al alles weg te halen wat ze kan slopen en ze mag al nergens anders meer los lopen. Ik ben nu hiervoor al aan het kijken voor een kennel.

Het moet niet nodig zijn steeds je stem te verheffen. Ik zou voorlopig de nadruk leggen op het voorkomen van dat soort situaties.- het probleem is dat ze heel snel is en ik het vaak net te laat zie en dan moet je haar al corrigeren

Dan kan ze dat gewoon nog niet en houd je haar weg bij kinderen. - hoe moet ik haar socialiseren met kinderen aangezien wij zelf een grote kinder wens hebben

Ingrijpen voor het voor hem niet meer leuk is, of door ze ieder (neutraal) op hun plaats te sturen, of door wat anders met haar te gaan doen. -ik haal lucky altijd bij me want dan durft ze niets meer

Een hondenschool zoeken en zorgen dat je een goede band met haar opbouwt...
Wat vind je leuk aan haar?-momenteel is het meer gedoe dan dat ik het nog leuk vind iets met haar te doen. Ze is met wandelen ook al erg sterk voor mij en dat vind ik dan wel leuk om te doen
Afbeelding
Romy Smink Photography
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

Ik moet zeggen dat ik door haar ook heb gezegd dat ik nooooit meer een pup wil maar een iets oudere hond waarbij ik kan zien of het een klik met mij zou zijn en het gezin
Afbeelding
Romy Smink Photography
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Weet je, niet alle honden zijn honden die alleen maar naar jou willen luisteren. Dat wil niet zeggen dat ze geen behoefte hebben aan een band met het baasje, en alleen maar mopperen en boos doen werkt daar gewoon niet voor. Dan gaat het echt van kwaad tot erger. Waarom kan ze niet in de kamer zijn waar jij bent? Ze gaat toch niet plassen waar je bij staat? Doe je iets van training met haar, op een positieve manier? al is het maar domme kunstjes, gewoon samen bezig zijn waarbij zij snoepjes kan verdienen... Zoals ik je verhaal lees, klinkt het alsof ze niets mag en niets goed kan doen, en dat vind ik niet alleen sneu, daar wordt het ook gewoon niet beter van.
mmartinn
Zeer actief

Luckyday schreef:Ik moet zeggen dat ik door haar ook heb gezegd dat ik nooooit meer een pup wil maar een iets oudere hond waarbij ik kan zien of het een klik met mij zou zijn en het gezin
???
Met een pup kun je toch altijd een klik krijgen, dat ligt dan totaal aan jezelf?
Het ras kan je uiteindelijk niet liggen, maar dat kun je voor die tijd bepalen lijkt me.
Je kunt een herplaatser toch ook pas beoordelen als je hem/ haar een paar maanden hebt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Luckyday schreef:momenteel is het meer gedoe dan dat ik het nog leuk vind iets met haar te doen. Ze is met wandelen ook al erg sterk voor mij en dat vind ik dan wel leuk om te doen
[/quote]

Ik heb met Niko ook een periode gehad dat het echt niet gezellig was en we geen goede band hadden.
Om het een kans van slagen te geven zul je daar toch doorheen moeten en de knop omzetten.
Ga iedere dag iets doen waarbij niets mis kan gaan en waar je allebei lol in hebt.
Als ik of hij gefrustreerd raakte stopten we er simpelweg mee. Volgende keer beter.
Ik denk dat je absoluut hulp nodig hebt om haar te leren begrijpen en het plezier weer terug te vinden.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

sbientje schreef:Weet je, niet alle honden zijn honden die alleen maar naar jou willen luisteren. Dat wil niet zeggen dat ze geen behoefte hebben aan een band met het baasje, en alleen maar mopperen en boos doen werkt daar gewoon niet voor. Dan gaat het echt van kwaad tot erger. Waarom kan ze niet in de kamer zijn waar jij bent? Ze gaat toch niet plassen waar je bij staat? Doe je iets van training met haar, op een positieve manier? al is het maar domme kunstjes, gewoon samen bezig zijn waarbij zij snoepjes kan verdienen... Zoals ik je verhaal lees, klinkt het alsof ze niets mag en niets goed kan doen, en dat vind ik niet alleen sneu, daar wordt het ook gewoon niet beter van.
Eensch. Ik heb zelf een tijdje in die cirkel gezeten met Beau. Ik vond hem niet leuk, hij vond mij niet leuk en we vonden elkaar telkens alleen maar minder leuk. Er moet een moment komen dat je daaruit stapt en elkaar wel leuk gaat vinden, maar dat kan alleen maar door samen op een positieve manier dingen te gaan ondernemen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Breng haar maar hier. Zou hier prima passen als ik het zo lees.
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:Weet je, niet alle honden zijn honden die alleen maar naar jou willen luisteren. Dat wil niet zeggen dat ze geen behoefte hebben aan een band met het baasje, en alleen maar mopperen en boos doen werkt daar gewoon niet voor. Dan gaat het echt van kwaad tot erger. Waarom kan ze niet in de kamer zijn waar jij bent? Ze gaat toch niet plassen waar je bij staat? Doe je iets van training met haar, op een positieve manier? al is het maar domme kunstjes, gewoon samen bezig zijn waarbij zij snoepjes kan verdienen... Zoals ik je verhaal lees, klinkt het alsof ze niets mag en niets goed kan doen, en dat vind ik niet alleen sneu, daar wordt het ook gewoon niet beter van.
Soms plast ze wel waar je bij staat en dat snap ik ook gewoon niet.. Dat is een beetje het probleem ik snap haar gewoon niet en geen idee wat ze wil. Ik doe wel trucjes met haar ze kan zit poot en dat soort dingen, apporteren wil ze echt niet dus dat word al lastig en verder moet ik zeggen komen we niet echt. Met lucky kan ik veel apporteren en wat behendigheid met de spullen die we thuis hebben maar zij draait voor dat soort dingen om en gaat haar eigen dingen doen. Ze is ook absoluut niet geinteresseerd in voer en snoep. Dus ik weet ook niet wat ik anders met haar kan doen
Afbeelding
Romy Smink Photography
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Breng haar maar hier. Zou hier prima passen als ik het zo lees.
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Luckyday schreef:momenteel is het meer gedoe dan dat ik het nog leuk vind iets met haar te doen. Ze is met wandelen ook al erg sterk voor mij en dat vind ik dan wel leuk om te doen
Ik heb met Niko ook een periode gehad dat het echt niet gezellig was en we geen goede band hadden.
Om het een kans van slagen te geven zul je daar toch doorheen moeten en de knop omzetten.
Ga iedere dag iets doen waarbij niets mis kan gaan en waar je allebei lol in hebt.
Als ik of hij gefrustreerd raakte stopten we er simpelweg mee. Volgende keer beter.
Ik denk dat je absoluut hulp nodig hebt om haar te leren begrijpen en het plezier weer terug te vinden.[/quote]

ik weet alleen niet hoe ze is ook niet geinteresseerd in mij en doet liever alles zelf en ondeugend. Dit probleem heb ik ook al vanaf 10 weken oud en wat ik ook probeer ik vind de band tussen ons niet.
Laatst gewijzigd door Luckyday op 14 apr 2014 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Romy Smink Photography
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:
Eensch. Ik heb zelf een tijdje in die cirkel gezeten met Beau. Ik vond hem niet leuk, hij vond mij niet leuk en we vonden elkaar telkens alleen maar minder leuk. Er moet een moment komen dat je daaruit stapt en elkaar wel leuk gaat vinden, maar dat kan alleen maar door samen op een positieve manier dingen te gaan ondernemen.
Wat zou een voorstel zijn want mijn inspiratie is momenteel op :cry:
Afbeelding
Romy Smink Photography
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja het klinkt mijn niet vreemd voor een kruising dog.... En bereid je maar voor, die blijven lang in dit gedrag hangen. Ze zijn laat volwassen.

Als je dit wilt laten slagen, zal je op zoek moeten hoe je iets gaat bereiken. Dat is normaal rond deze leeftijd. De hond begint volwassen te worden en je zoektocht hoe je deze hond moet gaan behandelen begint nu. Dat is bij elke jonge hond zo. Het is niet dat van nature niet luistert, je hebt niet gevonden wat haar motiveert.

Haar wereld wordt groter en je behandelt haar al alsof ze volwassen is, terwijl ze in karakter gewoon nog erg klein is. Ja je hebt zindelijkheidstraining gedaan en benchtraining gedaan, maar je zult regelmatig terugvallen hebben en die zie je nu. Opvoeden is het opvangen van die moment waar jij nu tegen aan loopt. Het is niet zo simpel, zo ik heb dat goed aangeleerd nu kan ze dat. Je kracht zit in hoe het nu moet en dat is mogelijk enkele passen terug. Als ze niet moe is, maar toch in bench moet dan gingen ze hier met kong of bot in de bench. Ja ze hebben het geleerd, maar het jonge lichaam ondergaat zo veel veranderingen en hormonen spelen op. Soms willen ze wel, maar kunnen ze niet anders.

Ik heb hier ook een duo lomp en gevoelig. Ik kan niet te veel corrigeren met stem, want dan is Kay meteen heel zielig. Maar Norah moet best duidelijk vermeld worden hoe vork in steel zit. Rond die leeftijd kom je al snel in negatieve vicieuze cirkel, iets waar ik mezelf ook regelmatig even uit moest halen. Je gaat snel zitten in: nee, stop dit, stop dat, hou op etc. Probeer te investeren in gedrag wat jij wilt. Laag is zo iets. Voor slimme honden prima te doen, maar voor minder heldere lichten er vaag. Zit (voor een koekje) zit er vaak beter in en kan je makkelijker voor dergelijke types inkrijgen. Breng het als leuk kunstje die veel lekkers en aandacht oplevert. Dat scheelt een heel krachtige hond die je niet meer kan houden. Ga het niet in de confrontatie zoeken met zo'n sterke hond, maar in samenwerking. Voor veel en lekker voer (of speelgoed).

En mogelijk een middel gebruiken waardoor je haar beter kan houden, zoals gentle leader, maar alleen als je hier goed begeleid mee wordt, want corrigeren is uit den boze en vraagt alsnog training.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Luckyday schreef:
Soms plast ze wel waar je bij staat en dat snap ik ook gewoon niet.. Dat is een beetje het probleem ik snap haar gewoon niet en geen idee wat ze wil. Ik doe wel trucjes met haar ze kan zit poot en dat soort dingen, apporteren wil ze echt niet dus dat word al lastig en verder moet ik zeggen komen we niet echt. Met lucky kan ik veel apporteren en wat behendigheid met de spullen die we thuis hebben maar zij draait voor dat soort dingen om en gaat haar eigen dingen doen. Ze is ook absoluut niet geinteresseerd in voer en snoep. Dus ik weet ook niet wat ik anders met haar kan doen
Er moet vast iets anders zijn waar ze wel geinteresseerd in is. Trekspel, rennen, anything. Maar dan moet je wel even op zoek :)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik denk niet dat ze onzindelijk is geworden, maar dat haar loopsheid er aan zit te komen en dan willen teven nog weleens binnen sassen.
Ik zou haar hersenen aan het werk zetten zodat ze echt moe word, je zal hele lange adem moeten hebben en heel consequent zijn.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

sbientje schreef:
Luckyday schreef:
Er moet vast iets anders zijn waar ze wel geinteresseerd in is. Trekspel, rennen, anything. Maar dan moet je wel even op zoek :)
Rodyworst? Frolic? Vleesstrips van liddl

Je hebt een dog..... die doen andere dingen als border collies. Doggen zijn niet zo snel in wieg gelegd op te apporteren. Overigens honden die slopen leuk vinden, laat ik dus ook gedoseerd slopen (kay bijvoorbeeld ook)
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Luckyday schreef: ik weet alleen niet hoe ze is ook niet geinteresseerd in mij en doet liever alles zelf en ondeugend. Dit probleem heb ik ook al vanaf 10 weken oud en wat ik ook probeer ik vind de band tussen ons niet.
Logisch, op die leeftijd ben jij echt niet interessanter dan andere honden of andere mensen.
Jou ziet ze elke dag.
Hoezo er is geen band? Jij geeft haar toch eten, en gaat met haar uit.
Die band komt er echt wel.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Zolang je ook blijft vergelijken met je andere hond, krijgt ze ook geen eerlijke kans. Het is een andere hond, dus ander karakter.
En als je daar niet mee wilt werken, dan is herplaatsen het meest gunstige alternatief voor de hond.

Truus plaste (en poepte) ook waar we bij zaten. Dat betekende dat ze dus aandrang had en wij niet op tijd waren of we hadden de signalen niet opgepakt. We zijn daarmee aan de slag gegaan, en ze is nu hartstikke zindelijk.
In plaats van in problemen denken, kun je in oplossingen denken. Hoewel ik denk dat je dat in dit stadium niet (meer) goed kunt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”