Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loops maar niet loops?
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Loops maar niet loops?
Sinds een paar dagen hebben Skadi en Cayuga raar gedrag.
Skadi (gecastreerd) daagt Cayuga uit. Echt flirterig. Kont erin gooien, the works.
Cayuga doet wel eens een poging om te bestijgen (kop over romp en echt aanstalten maken) en Skadi reageert daar uiterst enthousiast op.
En dan gaat 'ie zitten. Op z'n braafst. Ik denk dat hij bang is dat hij klappen krijgt (dat hij maar gelijk heeft), maar ik snap het hele aanlokken, erop ingaan, toch maar niet, afwijzen en mokken gebeuren niet.
Iemand een idee?
Skadi (gecastreerd) daagt Cayuga uit. Echt flirterig. Kont erin gooien, the works.
Cayuga doet wel eens een poging om te bestijgen (kop over romp en echt aanstalten maken) en Skadi reageert daar uiterst enthousiast op.
En dan gaat 'ie zitten. Op z'n braafst. Ik denk dat hij bang is dat hij klappen krijgt (dat hij maar gelijk heeft), maar ik snap het hele aanlokken, erop ingaan, toch maar niet, afwijzen en mokken gebeuren niet.
Iemand een idee?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Loops maar niet loops?
Belle was en Dora is een gecastreerde teef. Bij allebei heb ik gemerkt dat het van tijd tot tijd leek alsof ze loops waren. Zowel aan het gedrag als aan de reuen die ze achter zich aan kregen. Bij de gecastreerde teef van een vriendin hetzelfde verhaal. Het lijkt of er nog steeds sprake is van een cyclus. Naar ik heb gehoord zijn de hormonen vanuit de eierstokken dan wel verdwenen, maar wordt er in de hersens ook nog een kleine hoeveelheid aangemaakt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Vraag ik mij ook wel eens af waar dat gedrag vandaan komt, of dit niet rangorde bepaling zou zijn?
Kyara heeft dit namelijk ook af en toe een periode, dan lijkt het ook of ze loops is, maar zij is ook gecastreerd. Browny gaat er niet op in, Chiko tot op zekere hoogte. hij gaat dan bek wassen en beetje terug flirten, maar zal er nooit op klimmen (verschillen ook wel veel in hoogte
)
maar Kyara doet dit ook bij teefjes
ze is hier de rang laagste, dus soms denk ik dat ze de andere uit de tent lokt om toch proberen een krachtmeting uit te lokken, maar daar gaat geen hond hier op in. ze is onderdanig, maar kan in sommige gevallen ook dominantie vertonen.
maar ze is de enige die zich altijd voor doet om zich constant te moeten bewijzen, door bv over de andere hun plas te markeren en zo heeft ze meer dingen. alsof ze twee gezichten heeft, ze accepteert dat ze de laagste in rang is, maar ook momenten dat ze toch belangrijker probeert te zijn
Kyara heeft dit namelijk ook af en toe een periode, dan lijkt het ook of ze loops is, maar zij is ook gecastreerd. Browny gaat er niet op in, Chiko tot op zekere hoogte. hij gaat dan bek wassen en beetje terug flirten, maar zal er nooit op klimmen (verschillen ook wel veel in hoogte
maar Kyara doet dit ook bij teefjes
maar ze is de enige die zich altijd voor doet om zich constant te moeten bewijzen, door bv over de andere hun plas te markeren en zo heeft ze meer dingen. alsof ze twee gezichten heeft, ze accepteert dat ze de laagste in rang is, maar ook momenten dat ze toch belangrijker probeert te zijn

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nee, dat denk ik niet. De rangorde is hier héél duidelijk.Browny schreef:Vraag ik mij ook wel eens af waar dat gedrag vandaan komt, of dit niet rangorde bepaling zou zijn?
Skadi is de baas, daar is geen twijfel over mogelijk.
Dat is denk ik óók de reden dat hij ultrabraaf gaat zitten op het moment dat ik verwacht dat hij haar gaat beklimmen
And few will ever climb
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Misschien toch rangorde bevestigend ,ook al is zij de baas laat ze toch tonnen een wijf ,zijn wijf te zijn .Ze gaan misschien een andere fase in van hun samenzijn in vertrouwen en acceptatie. Dit soort spel word vaker gespeeld met een betekenis.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Een soort 'loopse periode' ondanks de castratie? Een vriendinnetje van Lo is een paar keer per jaar ook aanhankelijker en flirteriger dan anders, precies wat jij vertelt.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
zolang de hele bende er niet uit is blijft dat toch ook gewoon zo,die cyclus?
Dat hebben ze mij toen wel eens verteld bij de da.een baarmoeder verschrompelt wel maar het kan dus dat ze wel een cyclus houden soms.
Demi had ook gewoon een cyclus,ik kon de klok er bijna op gelijk zetten.
En die is 3weken nadat we haar kregen onvruchtbaar gemaakt.
Dat hebben ze mij toen wel eens verteld bij de da.een baarmoeder verschrompelt wel maar het kan dus dat ze wel een cyclus houden soms.
Demi had ook gewoon een cyclus,ik kon de klok er bijna op gelijk zetten.
En die is 3weken nadat we haar kregen onvruchtbaar gemaakt.