Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beagle balft, noem het maar gillen aan de lijn.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miepmiept
Zeer actief
Aantal honden: 2

Beagle balft, noem het maar gillen aan de lijn.

Ongelezen bericht door Miepmiept »

... en ik ben er goed klaar mee.
Vanwege dit probleem ben ik al op gehoorzaamheid geweest en deed hij super, luisteren kan hij wel. Hondentrainster aan huis om aandachtsoefeningen, wat hij natuurlijk al kende van de training. Maar of ik ben te laat of hij heeft ogen in zijn staart. Correctie werkt ook niet, gaat hij nog harder gillen.

Iedereen loopt al met een boog om me heen en ik probeer ook met hem naar buiten te gaan als ik niemand verwacht. Mijn Beagle kan prima loslopen en dat is ook een genot, wat een rust dan! Helaas is dat niet echt een goed plan in een woonwijk en ik moet toch ook via de woonwijk naar de plaatsen waar ze los kunnen.

Ik vermoed dat het echt iets van onzekerheid is, want als hij los loopt zal hij vrijwel nooit naar een hond toegaan. Aan de andere kant is het in eigen omgeving ook weer erger dan verder van huis of onbekend terrein heb ik het idee.

Iemand tips?
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Re: Beagle balft, noem het maar gillen aan de lijn.

Ongelezen bericht door Dee »

Hij 'gilt' als hij een andere hond ziet?
Miepmiept
Zeer actief

Yepz, als hij aan de lijn zit.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

O lieve help :schrik: dat gegil heb ik 1x gehoord in een uitzending van CM. Ik heb geen advies voor je maar wil je wel sterkte wensen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben een beetje ( erg ) Beagle fan, maar geen kenner. Heb er wel veel over gezien en gelezen.
Joelt ie dan niet omdat ie wat gevonden heeft? Als dat het is kan je dat moeilijk afstraffen. Dat zit in zijn genen.

Dat is nou net de reden waarom ik er geen in huis zou halen. Ik vind ze zo leuk, maar dat gejoel. Ik zou dat niet kunnen begeleiden.

edit; word vanzelf wel op mijn vingers getikt als in onzin lul
Miepmiept
Zeer actief

In huis is het werkelijk een geweldige hond. Hij komt van heel ver en het heeft ontzettend veel werk gekost om er een fijne huishond van te maken. Alleen dat achterlijke gedrag aan de lijn naar andere honden.... Ik weet ook niet of er ooit nog een Beagle komt hoor haha, had er ook niet bewust voor gekozen maar moest hem weghalen uit een situatie, zeg maar.. Al is het gewoon verder een ontzettende lieve en leuke hond.

Heb wel weer contact met een hondentrainster, no cure no pay maar heb er niet meer zoveel vertrouwen in.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Een beetje beagle lust wel wat lekkers.
Zou het hetzelfde aanpakken als uitvallen. Inderdaad op aandacht trainen (met de clicker werkt voor mij het best), eerst binnen/in een prikkelarme omgeving en dat langzaam opbouwen.
Wanneer hij gaat gillen afstand nemen tot het punt dat je zijn aandacht weer kunt krijgen.
Het heeft zijn tijd nodig, maar uiteindelijk kun je steeds dichterbij komen voor hij gaat gillen.
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door j.werkman »

Ik zou ook de strategie wijzigen en hem prijzen, goed gezie en iets lekkers erin.
Ten eerste haal je de spanning en het ongenoegen bij jezelf weg.
En je hebt grote kans dat hij steeds korter gaat blaffen om eerder zijn beloningen te scoren.
Zelf daar goede ervaringen mee gehad bij een vroegere hond.
Vooral het eerste punt is van belang. Nu voel je je machteloos en ga je al gespannen weg.
Maak er maar een ontspannen spelletje van.
Miepmiept
Zeer actief

Bedankt voor de tips! Zit zeker wat bij om te proberen.

En inderdaad moet ik zelf ook uit dat cirkeltje komen, want hij reageert ook heel sterk op mij. Zo kwam ik ooit in het donker, wat smal weggetje een gewone man tegen. Passeerde mijn hond, geen probleem maar ik schrok ontzettend toen ik er bijna tegenaan liep omdat ik hem niet gezien had en door mijn schrikken draait hij zich om en gaat tekeer. Als ik honden moet passeren vlieg ik ook volledig in de stress. Dat maakt het ook niet beter natuurlijk...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”