Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

soms weet ik het niet meer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

BorderSweet
nieuw lid

soms weet ik het niet meer

Ongelezen bericht door BorderSweet »

Hoi allemaal,

Ik besluit voor het eerst ook iets te posten en het is een verhaal om wat van me af te schrijven. Dus voor iemand die graag leest en een reactie schrijft, alvast super bedankt voor de moeite en tijd ;)
Een onderwerp wat al vaker besproken wordt,.. hoe om te gaan met de plotselinge situaties van loslopende honden en bazen.
Ik heb een Border Collie van 1 jaar die (jammer genoeg) rugklachten heeft, sinds pup is er al een klachtenbeeld en ik doe er alles aan om hem een goed leven te geven. Ik heb hem vaak los gehad in het begin, maar hij kreeg steeds en steeds meer pijn totdat hij niks meer kon met zijn rug. Hij is nu in behandeling en hij moet gewoon aan de lijn uitgelaten worden, absoluut niet overstrekken (dus niet springen, hard rennen of snelle plotselinge bewegingen). Dat is niet leuk, maar ik heb alles voor mijn hond over en ik ben een ritme met hem aan het opbouwen waardoor wij in balans zijn. Ik ga met hem hardlopen op het juiste tempo in rechte banen, ik doe speur en zoek spel, clickertraining, hersenwerk etc. En hij is ook in opleiding voor hulphond (met officiele erkenning en heeft dus dekje om buiten). Het gaat super, hij en ik zijn helemaal happy en zolang hij zijn rug niet overbelast gaat het goed en is hij graag met me mee.
Maar ik loop tegen 2 problemen aan. 1 is dat heel veel mensen altijd maar weer tegen de hond praten, fluiten en aaien. Op zich kan ik dat redelijk afweren,... maar het is wel echt heel vermoeiend, want het leidt gewoon te veel af en tijdens oefenen, ik heb ook geen ogen op mijn rug. En er zijn soms mensen aan de overkant van de straat of op de fiets die hem met geluidjes lokken,.... tja....
Gisteren sta ik te betalen (pinnen) bij een winkel, en ik merk dat mijn hond zwaar afgeleid raakt, zit iemand achter me hem volledig te bewonderen en recht in de ogen aan te staren (ja Borders kijken nou eenmaal terug, en mensen voelen zich heel bijzonder als dat gebeurd en moeten er vervolgens wat mee denken ze). Ik heb ook een hele mooie Border (mooi getekend, goed vacht, en vriendelijke uitstraling), en dat trekt nogal gauw de aandacht.
Daarnaast als 2e, loop ik volledig vast in het gewone uitlaat/wandelen met andere honden. Ik neem mijn verantwoording en steek de straat over of draai om als ik voorzie dat de andere honden niet aangelijnd zijn of erg opgewonden reageren naar mijn hond. Ik heb mijn hond zelfs onder commando om te negeren, maar dat gaat niet als een andere hond bovenop hem springt of aan zijn kont gaan snuffelen enzo. Dan wordt hij te veel geprikkeld om daarop in te gaan. Soms is een andere hond zo ongelofelijk om ons heen aan het draaien dat mijn hond erin mee gaat, en ik bijna mijn vingers breek door de lijn enzo. En de eigenaren staan meestal veel te ver weg om er ook maar iets van mee te krijgen of aan te doen.... en ik verlies dan dus grip om het gedrag van mijn hond, en hij heeft ook een ongewenste leerervaring opgedaan en dan moet ik er weer bovenop zitten met trainen om het weer terug te brengen.
Nu train ik graag met hem, maar het is continu dat er honden loslopen,...
Afgelopen donderdag liep ik langs een strook gras (binnen bebouwde kom) en er kwamen plots 3 jachthonden op ons afgestormd. En ze sprongen er echt vol op mijn Border (met rugklachten). Ik heb deze honden eerder aangelijnd gezien en ze vallen altijd uit aan de lijn naar mijn hond. Dus ik werp mijn been tussen mijn hond en de andere hond die heen en weer sprong (ik raak niemand aan), schreeuwt de eigenaar 50 meter verderop dat ik zijn hond niet mag trappen en dat hij mij eens goed in elkaar ging trappen. Ik ben echt serieus waar: helemaal verrot gescholden! Vogens de meneer was het gedrag van zijn honden heel normaal en ik wist niet wat normaal was, omdat ik zei dat ik schrok van het feit dat ze zo hard op ons afstormden (gromblaffend) en op mijn hond springen die aangelijnd is. Deze eigenaar weet dan mijn hond een hulphond is, en omdat de honden nog steeds zo erg bezig waren moest ik de lijn van mijn hulphond loslaten om echte ongelukken te voorkomen. Ik zei tegen de man dat ik heus niet zijn hond wilde schoppen. Toen heeft hij mij alsnog helemaal naar beneden gehaald door te zeggen dat ik helemaal verkeerd bezig was omdat ik een hulphond had, dieren schoppen etc. (???). Ik was zo geschrokken van hoe hij schreeuwde en mij neerzette dat ik gewoon moest huilen. En ik kom die man wekelijks tegen. En het ergste is: gisteren heeft mijn hond weer een pijnlijke rugbehandeling nodig gehad bij de arts (manueel), omdat hij na het incident weer duidelijk pijn had. En nu weer een week pijnstillers en ontstekingremmers. De arts gaf me wel een compliment omdat zij het knap vindt dat ik de pijn zo goed opmerk en hoe goed ik mijn Border de rust in gekregen heb.

Vandaag loop ik buiten met mijn vriend en hond weer lekker van het zonnetje te genieten, en we lopen braaf langs saaie groenstroken en woonwijk waar honden aan de lijn zijn,... niet dus. We lopen door onze wijk, en opeens staan er 2 honden voor onze neus (een lab en een beagle achtig iets), super territoriaal te blaffen (zaten ze in de voortuin met een te lange lijn dat ze de stoep op konden). Mijn hond schiet een paar meter naar voren. Maar in het huis er direct naast woont ook een lab en die was kennelijk wel los in hun voortuin, dus die rende vervolgens op mijn hond af en mijn hond hangt vervolgens ook super opgewonden aan de lijn (daar gaat zijn rug behandeling). Ik loop vlot 5 meter door (en ik moet dus mijn hond meetrekken erg genoeg), maar... de lab gaat gewoon ook mee, en blijft mijn hond uitgedagen. Dus ik roep naar achteren "meneer kunt u uw hond weer bij u houden?", komt een mevrouw naar buiten en het enige wat ze zegt is: "ik ben geen meneer". En ze pakt niet eens meteen haar hond, toen heeft mijn vriend even mijn hond overgepakt omdat ik klem zat tussen riem en lab. En we moeten dan onze hond meetrekken, en na een aantal meter hersteld hij vrij goed, maar de mevrouw (die ook weet dat hij een hulphond is) vind ons fout, "want het is toch net erg dat de honden even spelen". (????!!!!!)
We lopen door, en mijn vriend zeg net: "jee, ik heb er gewoon stress van gekregen". En op dat moment zie ik al 2 kleine hondjes met een ietwat gestreste eigenaar,.. en ja hoor de hondjes zijn los en steken enthousiast blaffend de straat over. Mijn vriend schrok zich weer en ik blijf rustig staan en de situatie bekijken, en de eigenaar haalt haar hond op (die was dus overgestoken en bij mijn hond). En ze straft haar hond helaas, wat nergens op slaat. Toen liepen we weer verder, en mijn vriend zei: "wow, nu ben ik echt gestressed,... wat is dit?". En ik zeg: "ja, dat heb ik nou dagelijks, ik word er ook echt niet goed van. Het is net of ik nergens meer kan lopen". En precies 1 straat verder (bijna thuis), komt er een losse Golden lab de hoek om en die rent direct kei hard op ons af. En mijn vriend pakt de Golden lab aan de halsband (iets wat hij heel eng vond om te doen, maar we wilde de rug niet nog een keer een klap laten krijgen) en ik loop met mijn trekkende inmiddels zeer opgewonden hond verder, het was te veel achter elkaar,.. mijn hond is nog volop in training als leerling en kan nog niet dit soort super prikkels negeren.
De eigenaar van de Golden lab kwam aanlopen en vroeg of mijn hond loops was (dat is het enige wat men kan bedenken als je niet wilt dat honden contact maken met elkaar), en ik zei dat hij rugklachten heeft.. want helaas heb ik al gemerkt dat "het is een hulphond" niet gerespecteerd wordt door sommige mensen/eigenaren.

Ik dacht bijna, ik moet verhuizen,... maar ja, volgens mij heb je dit echt overal. En het is niet zo dat ik de situaties van de andere mensen niet begrijp. Maar het is niet te doen dit. Waarom moeten die honden altijd overal maar loslopen. En waarom mag ik niet aangeven dat ik niet wil dat mensen mijn hond afleiden. En hoe kan het nou zijn dat ik sommige mensen al 5 keer heb verteld dat mijn hond een hulphond is, en dat ze dan nog niet hun afstand nemen of hun hond even aanlijnen in een aanlijn gebied als ik er al sta. Ik loop echt wel de andere kant op als ik hen zie (ik ga het probleem niet opzoeken natuurlijk), maar ik voorzie niet alles. En het zijn altijd honden die niet onder appel staan die loslopen. Ze lopen op zich wel lekker mee enzo, totdat ze een hond zien. Maar kennelijk vinden de meeste hondeneigenaren onderling het wel prima als een hond op hun afstormt,... want anders kan ik niet begrijpen dat het zo vaak gebeurd.

Ik ben er echt even helemaal niet goed van. De hulphond organisatie gaf aan dat ik er in principe goed mee om ga, en dat ik het moet blijven zeggen. Maar om eerlijk te zijn, ik ben bang geworden om het te zeggen vanwege de boze reacties, en dat is niet goed. Mensen snappen vaak ook niet wat ik bedoel met hulphond (want ik ben niet blind). Al die opmerkingen over dat het zielig is voor je hond om hulphond te zijn, of dat het zo zielig is dat ze niet geaaid mogen worden,... zo oordelend en bovendien onwaar. Dat kan ik verstandelijk nog goed filteren, maar loslopende honden en boze eigenaren: omdat ze geen zin hebben hun hond bij zich te leren houden,.. daardoor weet ik het echt even niet meer.

Jullie?
dagmar88
Zeer actief

Re: soms weet ik het niet meer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ik zou wat minder aardig en directer worden.
Jezelf De Brul aanleren en andere honden blokken en wegsturen.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ik snap de frustratie en stress erg goed, ik zou er ook kriegel van worden, en helaas breng je dat ook weer over op je hond....al met al een erg vervelende en negatieve situatie.
zijn er geen bossen in de buurt waar je wel rustig zou kunnen wandelen met je hond?
dat zou ik gaan doen, helaas dat dat moet maar voor een hond met rugklachten en die getrained moet worden lijkt me dat de beste oplossing tot het beter gaat met zijn rug en het negeren.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
dagmar88 schreef::wink: Ik zou wat minder aardig en directer worden.
"Godchristus, hou je poten thuis!" is meestal voldoende duidelijk en je kunt het ook niet te subtiel brengen.

Tegen loslopende honden is geen kruid gewassen. Daarom wandel ik ook niet tussen de loslopende honden.
Met een hond met een slechte rug zou ik dat ook niet doen.
Stelselmatig brullen kan niet met Eva. Ze is net zo makkelijk geworden en als ik ga lopen schreeuwen kan ik binnenkort overnieuw beginnen.
:wink: Ik kan verbaal en met lichaamstaal bijzonder lelijk zijn tegen opdringerige loslopers. De meesten kiezen toch eieren voor hun geld.
Zo niet dan vloek ik vreselijk. Heel gek, maar dan valt het kwartje opeens wél bij de baas :engel:

Mijn honden zoeken me zelf op bij klootviolen en verwachten dat ik ze wel even weg blaf.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef::wink: Ik zou wat minder aardig en directer worden.
Lijkt me idd ook het beste :?

Het is bepaald frustrerend om in een aanlijngebied tussen de ongecontroleerde loslopende honden te komen.
Waar moet je dan heen met je hond? :U:
Ik moet zeggen dat het niet overal in Nederland zo erg is.
Hier zijn de loslopers in aanlijngebied over het algemeen redelijk onder controle.

Uitleggen dat het een hulphond is zou ik niet doen.
Zeg maar dat je hond "in training" is als je nog de behoeft voelt om iets uit te leggen.
Daar heb ik doorgaans meer succes mee.
Er wordt heel wijs geknikt en niemand heeft me tot nu toe gevraagd waarvoor ze in training is :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Dat heb je helaas overal. (ok, vast niet overal evenerg)
Gewoon eisen dat ze de hond vast maken.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier valt het gelukkig mee. Maar het komt ook zeker voor.
Ten eerste zijn onze honden niet de gezelligste, durven gewoon te gaan knokken. Daarom lopen ze ook gewoon aan de lijn in het dorp.
En ten tweede is mijn teefje volop aan het revalideren en ben ik doodsbang dat andere honden op haar afstormen.
Ik schiet dus al vrij snel in de Tokkie-modus. En het kan me weinig schelen wat ze daarvan denken. Ik moet ervoor zorgen dat mijn hond niet weer ala-minuut bij de dierenarts terrecht komt!
Want dat zit er dik in als ze aan de speel/knok gaat.

Van de week nog een reaktie van een klootzak, "Niet zo paniekerig." Verteld dat mijn hond net geopereerd is!
Ten tweede zou hij eerder paniekerig moeten doen als zijn 5 kilo zwaar wegende hondje op een hond afstormt die tig keer groter is en niet zo lief kijkt. En even voor de duidelijkheid, ik heb NIETS tegen kleine hondjes! Maar wel tegen onbenullig, klootzakkerige, malloten van bazen die denken dat alles maar met iedere hond los moet kunnen. Ongeacht agressie, lichamelijke gebreken etc.
Woest wordt ik erom! Je zou soms voor minder een moord plegen zeg ik wel eens!

Zo... dat lucht weer eens op. Echt, gewoon je scheur open trekken. Opzouten, hond bij je houden! Dat ze je wat minder lief vinden moet je gewoon naast je neerleggen hoor.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Tja je bent nou eenmaal niet alleen op de wereld. Het is jou pakkie-an om een hulphond op te willen leiden en gezien het feit dat je je aan iedereen stoort die je in je pad tegen komt, zegt het mij alleen maar dat je de hond nog niet voldoende onder controle hebt. Anders is al die afleiding niet storend.
Maar hoezo wordt zo'n slechte hond tot hulphond opgeleid?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
mmartinn
Zeer actief

Volgens mij bedoelt ze dat het een hulpbehoevende hond is.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb ook de nijging om heel wat minder vriendelijk te gaan worden dan en ja dan kan ik vloeken als een bootwerker, nu ik sneeuw heb laat ik die wel los die lost t wel op, grote waffel, klein hondje mensen vinden te schattig anderen honden snappen t gelijk.
Maar ik zou met een hond met rugklachten dus veeeeeel assertiever worden, als dat niet helpt de letters verleggen en agressiever worden. e desnoods klachten gaan indienen want honden horen aangelijnd te zijn in de bebouwde kom. en verder zoveel mogelijk op tijden lopen dat anderen koffie drinken of zitten te eten :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sanchis schreef:Tja je bent nou eenmaal niet alleen op de wereld. Het is jou pakkie-an om een hulphond op te willen leiden en gezien het feit dat je je aan iedereen stoort die je in je pad tegen komt, zegt het mij alleen maar dat je de hond nog niet voldoende onder controle hebt. Anders is al die afleiding niet storend.
Ook gelijk de vraag bij mij ,waarom een gehandicapte hond tot hulphond opleiden.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Sanchis schreef:Tja je bent nou eenmaal niet alleen op de wereld. Het is jou pakkie-an om een hulphond op te willen leiden en gezien het feit dat je je aan iedereen stoort die je in je pad tegen komt, zegt het mij alleen maar dat je de hond nog niet voldoende onder controle hebt. Anders is al die afleiding niet storend.
Ook gelijk de vraag bij mij ,waarom een gehandicapte hond tot hulphond opleiden.?
Hmm je hebt gelijk. Ik dacht hulpbehoevende hond. Ja inderdaad waarom er een hulphond van maken??? Die hond heeft zelf hulp nodig!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

waarom zou een hond met een slecht rug alleen voor de kachel mogen liggen, geen levens invulling want hij heeft een slechte rug, ga maar lekker liggen en je vervelen, heule goede optie.
zo voor mensen ook beter zijn, maar als je nog een goede hand hebt kun je nog aangepaste arbeid verrichten dus waarom zou een hond die gefokt is om bezig te zijn met een kleine handicap dat niet kunnen of mogen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Vind een serieus rug probleem geen kleine handicap. Die zorgd wel om de hele boel draaiende en werkbaar te houden.
Dus naast hulphond worden/zijn is er geen leven meer en geen invulling meer en dus beland je bij de kachel als afgeschreven.?
Kom zeg er zit ook nog heel veel tussenin.
S@ndr@
Zeer actief

Natuurlijk, maar zelfs al wil ze alleen maar trainen voor de leuk, who cares, zij heeft een hond en is er zinvol mee bezig handicap of niet ( misschien wel alleen voor eigen gebruik, weet jij veel) de rest van de wereld mag hun hondjes wel iets meer bij zich houden :roll:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik snap je frustratie en heb ook niet de gouden tip. Ook ikzelf zou assertiever moeten zijn, maar heb mijn "brul" nog niet kunnen vinden. Ik snap hoe vervelend het is als je hond aan zijn/haar rug behandeld is en ze het echt rustig aan moet doen gedurende een aantal dagen en zelfs het wandelen in aanlijngebieden niet lukt zonder constant op je hoede te moeten zijn, omdat anderen hun hond ook daar niet aanlijnen of onder appel hebben. Nu is Prana gelukkig een stuk kleiner en die gaat tegenwoordig op de arm als ze net aan haar rug is behandeld en dan loop ik door. Maar ook daarop is het commentaar niet van de lucht en daar laat ik me wel eens door uit het veld slaan. Het idee dat als een hond aangelijnd is in aanlijngebied, dat deze dan niet op een (on)vriendelijke lomperik zit te wachten die komt "spelen", komt niet in mensen op. Zelfs toen ze geopereerd was en een medical petshirt aanhad en nog liep te wankelen (vlak voor huis om even te plassen) van de narcose vonden mensen het raar dat ze niet even "leuk" mocht spelen. Dus tja, als dat al niet duidelijk is, dan kan ik daar niet tegenop argumenteren en bovendien zou ik niet alles uit moeten hoeven leggen. Jouw hond, dus jij bepaald of er contact mag zijn of niet. Daar ben je eigenlijk (en dat moet ik ook vaak tegen mezelf zeggen) geen verantwoording voor schuldig aan de andere hondenbaas.

Wat ik me wel afvraag is of je hond al wel medisch gekeurd is voor hulphond en of de taken die deze gaat hebben in de toekomst niet te belastend zijn voor de rug. Het slenteren en weer wachten in winkels, andere mensen met boodschappenwagens waar snel voor uitgeweken moet worden etc. kan ook zeer belastend zijn.

Qua afleidbaarheid, daar is wel specifiek op te trainen, maar de vraag is of de inspanning die dat gaat kosten het uiteindelijk waard is, gezien de medische toestand van je hond.

Wat vind de hulphondenschool van het medische deel van de hond en hoe denken zij dat dit in de toekomst gaat?
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Natuurlijk, maar zelfs al wil ze alleen maar trainen voor de leuk, who cares, zij heeft een hond en is er zinvol mee bezig handicap of niet ( misschien wel alleen voor eigen gebruik, weet jij veel) de rest van de wereld mag hun hondjes wel iets meer bij zich houden :roll:
Hulphond is altijd voor eigen gebruik.
Ja en tegen domheid is geen kruid gewassen dus je hebt het maar te doen met klote bazen van joekels die hun honden maar laten banjeren. :roll:
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef:Natuurlijk, maar zelfs al wil ze alleen maar trainen voor de leuk, who cares, zij heeft een hond en is er zinvol mee bezig handicap of niet ( misschien wel alleen voor eigen gebruik, weet jij veel) de rest van de wereld mag hun hondjes wel iets meer bij zich houden :roll:
Ja en tegen domheid is geen kruid gewassen dus je hebt het maar te doen met klote bazen van joekels die hun honden maar laten banjeren. :roll:
Er worden genoeg honden opgeleid door trainers die de honden intern hebben voor ze naar hun definitieve baas gaan.
Dat zal hier niet het geval zijn, denk ik?.

Ik ben het eens met S@ndra.
Als dat hondje alleen maar voor de kachel mag liggen is er een weinig zinvolle tijdsbesteding.
Hulp bieden door dingen op te rapen en een lade te openen (bijvoorbeeld) is een stuk aantrekkelijker dan moeten blijven liggen en je energie nergens in kwijt kunnen.
Mensen met rugproblemen moeten ook in beweging blijven.

Het is gewoon ontzettend lullig om je hond bij voortduring te moeten beschermen tegen honden die er op springen terwijl je zelf de drukke losloopgebieden vermijdt en in aanlijngebied loopt om geen probleem te veroorzaken voor je hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
wat ben je toch altijd heerlijk dom en lomp he, een kutjoekel als mens vermomd :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

ranetje schreef:
bouvierpoedel schreef:
Er worden genoeg honden opgeleid door trainers die de honden intern hebben voor ze naar hun definitieve baas gaan.

Als dat hondje alleen maar voor de kachel mag liggen is er een weinig zinvolle tijdsbesteding.
Hulp bieden door dingen op te rapen en een lade te openen (bijvoorbeeld) is een stuk aantrekkelijker dan moeten blijven liggen en je energie nergens in kwijt kunnen.

Het is gewoon ontzettend lullig om je hond bij voortduring te moeten beschermen tegen honden die er op springen terwijl je zelf de drukke losloopgebieden vermijdt en in aanlijngebied loopt om geen probleem te veroorzaken voor je hond.
Dit zal geen officiele hulphond zijn ,want die zou afvallen in niet geschikt/goedgekeurd.
Oh dus hulphond worden is zijn enige rol in het leven om in beweging te blijven.? Hulphond of kachel. Vreemd hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef:
wat ben je toch altijd heerlijk dom en lomp he, een kutjoekel als mens vermomd :engel:
Denk jij tot mensen door te dringen die hun hond maar aan laten banjeren dan en los laten lopen en andere lastig vallen.?
S@ndr@
Zeer actief

Ik wel :engel: , sterker nog meestal geen enkel probleem mee :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik wel :engel: , sterker nog meestal geen enkel probleem mee :mrgreen:
Ik over het algemeen ook niet.
Maar je zal er maar tussen wonen en alle dagen mee geconfronteerd worden. Ga er maar niet vanuit dat ze rekening met je gaan houden of tot andere gedachten te brengen zijn. Beter kijken of er ook nog andere route's zijn. :19:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

@sandr@ .wat ben je toch altijd heerlijk dom en lomp he, een kutjoekel als mens vermomd

Ik ga helemaal mee met Sandra ,
Het lijkt hier door sommige of dit een ultra rechts forum is. Met uitspraken die kant nog wal raken of onderbouwd zijn. Maar had al niet de illusie dat je tot dit soort mensen kan doordringen.
S@ndr@
Zeer actief

kan handig zijn voor een off day, maar ik ga die strijd wel aan hoor, maar ik kan dan ook kijken dat de mensen spontaan de andere kant weer opgaan :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Dinos schreef:@sandr@ .wat ben je toch altijd heerlijk dom en lomp he, een kutjoekel als mens vermomd

Ik ga helemaal mee met Sandra ,
Het lijkt hier door sommige of dit een ultra rechts forum is. Met uitspraken die kant nog wal raken of onderbouwd zijn. Maar had al niet de illusie dat je tot dit soort mensen kan doordringen.
Je bent zo blij dat je ook eens kan zeiken dat je vergeet om even begrijpelijk te lezen. :W:
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
ranetje schreef:
bouvierpoedel schreef:

Dit zal geen officiele hulphond zijn ,want die zou afvallen in niet geschikt/goedgekeurd.
Oh dus hulphond worden is zijn enige rol in het leven om in beweging te blijven.? Hulphond of kachel. Vreemd hoor.
Natuurlijk wordt hij niet goedgekeurd als officiële hulphond.
De vraag is of TS dat überhaupt zou willen.
Natuurlijk is er meer tussen hulphond of bij de kachel liggen. :roll:
Ik nam alleen even het voorbeeld van S@ndra over :mrgreen:

Dit trainen is een mogelijkheid om de hond geestelijke activiteit te geven en hem daardoor tevreden te houden zonder extreem veel risico's voor zijn rug bij lichamelijke inspanning.
Daarvoor moet je dan natuurlijk wel kijken welke dingen hij wel en welke hij niet kan.
Wat is daar vreemd/onverstandig/gevaarlijk aan?
Zo'n dekje zou in feite kunnen helpen om mensen te wijzen op de "taak" waarvoor de hond getraind wordt en zou dan dus kunnen bijdragen aan bescherming van de rug van die hond tegen speel en springgedrag van andere honden.
Als ............................................. de bazen dat zouden snappen en hun hond terug houden.

Ben benieuwd of die bazen hun hond ook op een werkende blinde geleide hond zouden laten afgaan.
Zo te lezen zullen ze dat niet kunnen voorkomen.
Lekker dan :?

edit: toevoeging
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

BorderSweet, het gedrag van een grote horde hufters met honden daar blijf je dagelijks tegen aan lopen. Hun denkwijze is nl hetzelfde. Hun hond moet kunnen spelen en dat verwachten ze van anderen ook. Voor de rest denken ze niet na. Als je dus niet denkt zoals de grote massa hoeft dat echter geen probleem te zijn. Zoals iemand al aangaf kun je de tijden van je wandelingen verleggen naar een tijdstip dat de meesten thuis zijn. Hier is dan ook een taak weggelegd voor controleurs om verbaliserend op te treden in aanlijngebieden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Als ik zulke topics lees, dan denk ik altijd hoe vreselijk het moet zijn om zo te wandelen met je hond.
Ik kom dat gewoon nooit tegen en het stikt hier van de honden in alle soorten en maten.
Als je elke wandeling zoveel incidenten tegenkomt, hoe ontspannen ga je dan de deur uit. En ben je de hele wandeling met ogen op steeltjes bezig met scannen en het voorkomen van wat zich eventueel zou kunnen voordoen. Dus voortdurend bezig met wat er zich in de omgeving voor kan doen? (overigens, als een hond zo scannend rondloopt tijden een wandeling, gaan we meteen trainen om dat te verminderen.)
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat als je hond extra kwetsbaar is, dat je hem beschermd indien nodig.
Ook kom ik niet vaak rare bazen tegen, al heb je ze natuurlijk wel in alle soorten en maten.
Een tip is wel, om wat meer vertrouwen in jezelf en je hond te hebben. Je zo afhankelijk te voelen van je omgeving helpt niet echt.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Precies. Waarom zou een hond met een blessure niets kunnen/mogen doen?
Je kijkt toch wat de hond aankan?

Ben met Indy ook bezig om af en toe wat te zoeken. Bij het kistje te brengen dat ze kan revieren. Alles wat aangepast. Maar wel op de behoeftes van een hond. Nog niet op het trainingsveld. Daar zijn nog veel te veel prikkels dat ze volledig los wil gaan.. dat duurt nog een tijdje.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”