Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afwezige hitsige(?) hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manu

Afwezige hitsige(?) hond

Ongelezen bericht door Manu »

Ik ben al bijna gefrustreerd :boos:
Ik denk te weten hoe het veroorzaakt wordt maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar het op te lossen of überhaupt te verminderen.

Ik ben net een sierpoppetje aan die riem.
Mijn hond doet kunstjes maar is niet gehoorzaam. Het wachten bij het oversteken, het naast me lopen, alles gebeurt zonder enig contact. Hij doet het wel, maar ik dring totaal niet door.
Het "let op" wordt volledig genegeerd en zelfs de kaas :eek:
Die neus is continue aan de grond, hij piest overal tegenaan, zelfs wandelaars en andere honden worden compleet genegeerd. Waar ik overigens best blij mee ben maar het verbaast me wel.

Ik denk zelf dat hij hitsig is, ook omdat hij slechter eet en er in deze buurt vrij veel honden lopen. Wie weet ruikt hij loopse teven.
We lopen nu al aan de korte riem, normaal zit hij aan de flex maar ik maak dan helemaal geen contact meer en word dan zelfs meegesleurd. Aan de korte riem loopt hij keurig naast me maar ik kan dus ontzettend lastig contact maken.

Heeft iemand een tip voor mij om zijn aandacht weer te krijgen? Of moet ik het even zo laten en vliegt het wel weer over?
Hij doet dus opzich wel wat ik van hem vraag.
Manu

Re: Afwezige hitsige(?) hond

Nanna schreef:van harte met je intacte reu ;-)
:lol1: Hij wordt volwassen.
Ik weet niet of ik er iets aan moet doen, nu lukt het me niet dus zit het me dwars. Als het niet zo erg is dan laat ik het maar los.
Ik heb er geen ervaring mee, vandaar mijn vraag ;)
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Als hij wel gewoon naar je luisterd zal ik het gewoon zo laten.
Enzi loopt nu ook als een of andere geilerd door het park heen.. Inmiddels zijn er al 3 teven loops in de buurt. Dus het is snuffelen, markeren & klappertandend met liters kwijl door het park heen.
Duurt een paar weken en dan is het weer over. Choose your battles wisely ;-)
Het frustreerd alleen maar enorm als ik nu van alles van hem ga verwachten. Niet fijn voor mij maar ook zeker niet voor hem. Hij weet dat ie gewoon zijn ronde moet lopen en dat doet ie dan ook braaf. Verder hoeft hij even niks. Hij is nog jong en ik ben er van overtuigd dat het met de jaren vast wel minder wordt.

Hij eet trouwens wel gewoon maar buiten hoef ik nu ook echt niet met voerbeloningen aan te komen. Of ik gek geworden ben :piew: zo'n blik krijg ik dan toegeworpen van hem.
Als we weer binnen zijn staat hij nog even 5 minuten door het raam te loeren of hij nog een mooie meid kan spotten en dan gaat ie braaf slapen.
Manu

Nerazi schreef:Als hij wel gewoon naar je luisterd zal ik het gewoon zo laten.
Enzi loopt nu ook als een of andere geilerd door het park heen.. Inmiddels zijn er al 3 teven loops in de buurt. Dus het is snuffelen, markeren & klappertandend met liters kwijl door het park heen.
Duurt een paar weken en dan is het weer over. Choose your battles wisely ;-)
Het frustreerd alleen maar enorm als ik nu van alles van hem ga verwachten. Niet fijn voor mij maar ook zeker niet voor hem. Hij weet dat ie gewoon zijn ronde moet lopen en dat doet ie dan ook braaf. Verder hoeft hij even niks. Hij is nog jong en ik ben er van overtuigd dat het met de jaren vast wel minder wordt.

Hij eet trouwens wel gewoon maar buiten hoef ik nu ook echt niet met voerbeloningen aan te komen. Of ik gek geworden ben :piew: zo'n blik krijg ik dan toegeworpen van hem.
Als we weer binnen zijn staat hij nog even 5 minuten door het raam te loeren of hij nog een mooie meid kan spotten en dan gaat ie braaf slapen.
:lol1: Dat klinkt idd zoals ik nu rond loop.
Ik was zo aan het oefenen met contact, het ging heel goed en nu word ik sinds een paar dagen compleet genegeerd. Maar hij is dus een geile puber :Q:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Zolang er wel gedaan wordt wat ik vraag maak ik me niet zo druk. De echte aandacht dingen doe ik wel ergens waar ik wel contact kan krijgen en het uitlaten is nu ook alleen uitlaten ipv tussendoor trainen. (Nu heb ik het geluk dat hij met werken wel vol aandacht is of ik hem er wel bij krijg, op het veld liggen geen plasjes en op de speurvelden worden geen honden uitgelaten ;) )
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nanna schreef:
Nerazi schreef:Hij is nog jong en ik ben er van overtuigd dat het met de jaren vast wel minder wordt.
Nee hoor :mrgreen: Glenn wordt zeven dit jaar en ik zie nog steeds onmiddellijk aan hem dat er loopse teven in de buurt zijn :mrgreen:
:S: sssjt!

Maar hij raakt er toch niet meer zo vd wap of wel? Enzi stond eergisteren gewoon te tollen op zijn poten nadat hij aan een plasje stond te snuffelen. Normaal roep ik een keer en dan loopt hij wel door.
Nu moest ik hem echt halen en toen schrok hij gewoon van me :LOL: Helemaal in trance.
Manu

Het moet er wel heel grappig uitzien trouwens. Ik heb dan net een standbeeld hond, hij gaat zitten en als ik "let op" zeg om vervolgens weer wat anders te gaan vragen staart meneer nog steeds star vooruit :LOL: Kaas voor zijn neus is goed voor even knipperen. Hij luistert inderdaad wel nog. Goed, ik laat het dan maar zo. Hij is er errug druk mee.
Dan weet ik in ieder geval dat ik me er niet druk om hoef te maken. Scheelt weer.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ja herkenbaar, lekker laten gaan.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Geef hem gewoon eens geen eten in zijn bak, maar alleen tijdens de wandeling (bv voor het maken van contact). Dan gaat hij zijn aandacht heus wel verleggen.
Manu

Nanna schreef:Snor de loopse teef op en veeg haar doos even goed langs je broek. Moet jij zien hoe je reu volgt :engel:
:LOL:
Rosita Compagner schreef:Geef hem gewoon eens geen eten in zijn bak, maar alleen tijdens de wandeling (bv voor het maken van contact). Dan gaat hij zijn aandacht heus wel verleggen.
Ik weet niet of dat zou werken, hij eet het thuis al slecht op het moment :19:
Hmm, ik laat het dan maar even voor wat het is. De geilerd :F:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Laten gaan hij doet wat je vraagt dat is t belangrijkste.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”