Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opvoeding dove hond
Moderator: moderatorteam
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Opvoeding dove hond
Mijn buurman is er sinds van de week achter dat zijn 5 maanden oude pup doof blijkt te zijn.
Er vielen ons wel eens dingetjes op, zeker als we hem naast zijn zus zagen die wel reageerde maar hij leek altijd zo gewoon zijn eigen gangetje te gaan.
Schrok altijd als je hem aan raakte, maar nooit viel het kwartje hij is doof ondanks het geregelde grapje richting fokker wanneer worden zijn oortjes erbij geleverd.
Hij blijkt dus zoals het nu lijkt volledig doof te zijn, er gaan nog testen uitgevoerd worden om dat te bevestigen of dat hij toch nog bepaalde tonen kan horen.
Mijn buurman die altijd IPO met zijn honden heeft gedaan en zo gedrild is geen handgebaren te gebruiken moet zich dus nu compleet aanpassen, wat zijn pup overigens heel snel op pikt.
Waar ik altijd wordt gecorrigeerd door mijn handgebaren onbewust te gebruiken, ben ik nu een bron van info hoe een hond dingen op handgebaar te leren.
Aangezien mijn buurman niet heel handig is met internet ben ik op zoek naar goede artikelen of boeken die hem kunnen helpen.
Hij heeft zelf al een stuk gevonden over de trilband ter hulp van contact krijgen, trilling betekend kijk naar baasje en grote beloning.
Maar natuurlijk kunnen we nog wel wat meer info gebruiken.
Wie heeft nuttige links, tips, boekentips?
Er vielen ons wel eens dingetjes op, zeker als we hem naast zijn zus zagen die wel reageerde maar hij leek altijd zo gewoon zijn eigen gangetje te gaan.
Schrok altijd als je hem aan raakte, maar nooit viel het kwartje hij is doof ondanks het geregelde grapje richting fokker wanneer worden zijn oortjes erbij geleverd.
Hij blijkt dus zoals het nu lijkt volledig doof te zijn, er gaan nog testen uitgevoerd worden om dat te bevestigen of dat hij toch nog bepaalde tonen kan horen.
Mijn buurman die altijd IPO met zijn honden heeft gedaan en zo gedrild is geen handgebaren te gebruiken moet zich dus nu compleet aanpassen, wat zijn pup overigens heel snel op pikt.
Waar ik altijd wordt gecorrigeerd door mijn handgebaren onbewust te gebruiken, ben ik nu een bron van info hoe een hond dingen op handgebaar te leren.
Aangezien mijn buurman niet heel handig is met internet ben ik op zoek naar goede artikelen of boeken die hem kunnen helpen.
Hij heeft zelf al een stuk gevonden over de trilband ter hulp van contact krijgen, trilling betekend kijk naar baasje en grote beloning.
Maar natuurlijk kunnen we nog wel wat meer info gebruiken.
Wie heeft nuttige links, tips, boekentips?
-
Safari
Re: Opvoeding dove hond
Er bestaat een dove honden forum, misscien kan je daar ook eens rondneuzen.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
mijn vriendin heeft een dove amerikaanse bulldog, die ze heeft opgevoed met gebarentaal. ik wil je via pb wel haar fb-gegevens geven als je wilt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het dove honden forum is helaas opgehevenSafari schreef:Er bestaat een dove honden forum, misscien kan je daar ook eens rondneuzen.
Ik heb nog een boekje liggen "Doventaal voor Dipsy" waar hij misschien wat mee kan.
Handgebaren gebaseerd op wat je vaak doet als je op een hondenschool begint met je pup leren wat "zit" betekent bijvoorbeeld.
Door mij geschreven in de periode dat ik les gaf aan iemand met een dove Dalmaat (pup).
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 apr 2014 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Iets met een vibratie- collar heb ik ook ooit wel eens gezien. Voor als ze vrij loopt.
Oh dat had je al haha. (net wakker sorry)
Oh dat had je al haha. (net wakker sorry)

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Mijn zus heeft dove hond gehad en die ook best wat kunnen leren. Toen inderdaad met behulp van dovehondenforum. Maar er zijn ook wel trainingsmethodes die zonder stem werken. Mogelijk kan je ook wet met stap-contactmethode die Klaas Wijnberg gebruikt. Misschien niet volledig maar wel groot en deel. Heeft aantal boeken: hondenfluisteraar, puppyfluisteraar zijn degene waar veel info instaan.

- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik zou het boekje graag van je over nemen!ranetje schreef:Het dove honden forum is helaas opgehevenSafari schreef:Er bestaat een dove honden forum, misscien kan je daar ook eens rondneuzen.![]()
Ik heb nog een boekje liggen "Doventaal voor Dipsy" waar hij misschien wat mee kan.
Handgebaren gebaseerd op wat je vaak doet als je op een hondenschool begint met je pup leren wat "zit" betekent bijvoorbeeld.
Door mij geschreven in de periode dat ik les gaf aan iemand met een dove Dalmaat (pup).
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Misschien kan je nog wat halen uit dit topic?

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014