Ik was gisteren op de vrijmarkt in Purmerend en zag een dame lopen met wat ik dacht een saarloos pup. Zelfde kleur en tekening. Prachtig beestje van wat bleek 4 maanden oud. Het verbaasde me een beetje dat de pup zo comfortabel was want het was behoorlijk druk met veel herrie. Ik heb even staan praten met die dame en ze vertelde me dat het een American Indian dog was. Er zijn er slechts een handvol in Nederland en ondanks dat ze lijken op een saarloos is het karakter wat makkelijker te hanteren.
Ze zijn destijds gebruikt voor de film dances with wolves omdat ze er zo op lijken.
Ik had zelf nog nooit van dit ras gehoord en het staat ook niet in de encyclopedie die ik heb liggen. Volgens mij ben ik dus best een bijzonderheid tegengekomen. Leuk hoor.. Had helaas geen camera bij me dus kon geen foto maken.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
American Indian dog
Moderator: moderatorteam
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
American Indian dog
blablabla 
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Re: American Indian dog
Op Google staat inderdaad dat er vroeger coyote is ingekruisd. Maar de huidige honden gebeurd dat niet meer mee. Voor wat het waard is wordt gezegd dat het een op zichzelf staand ras is geworden. Kruisingen met coyotes schijnt niet meer te mogen in amerika vanwege de bijtincidenten.
Ik vond het een mooi hondje maar sla zelf over. Waarom zo'n exoot als er al zoveel leuke honden zijn om uit te kiezen.
Ik vond het een mooi hondje maar sla zelf over. Waarom zo'n exoot als er al zoveel leuke honden zijn om uit te kiezen.
blablabla 
-
Virii_BB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
American Indian Dogs zijn wel bekend bij mij.
Tijdens mijn opleiding heb ik er heel wat mee gemaakt in een hondenpension. De bedrijfsleider had zelf 4 Indian Dogs en 1 Coyote Dog.
De Coyote en 1 Indian nam hij nooit mee, maar de andere 3 wel.
Doordat hij zelf veel ervaring met deze honden had, kwamen vrijwel alle andere Indian Dogs tijdens de vakanties naar dit pension.
Over het algemeen zijn ze feller dan een normaal gedomesticeerde hond. Ze reageren vanuit hun instinct, maar uiteraard zaten er ook een aantal zachtaardige goedzakken bij.
Ik vind het prachtige dieren, niet vanwege het uiterlijk maar vanwege de eerlijke en instictieve karaktereigenschappen.
Tijdens mijn opleiding heb ik er heel wat mee gemaakt in een hondenpension. De bedrijfsleider had zelf 4 Indian Dogs en 1 Coyote Dog.
De Coyote en 1 Indian nam hij nooit mee, maar de andere 3 wel.
Doordat hij zelf veel ervaring met deze honden had, kwamen vrijwel alle andere Indian Dogs tijdens de vakanties naar dit pension.
Over het algemeen zijn ze feller dan een normaal gedomesticeerde hond. Ze reageren vanuit hun instinct, maar uiteraard zaten er ook een aantal zachtaardige goedzakken bij.
Ik vind het prachtige dieren, niet vanwege het uiterlijk maar vanwege de eerlijke en instictieve karaktereigenschappen.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
I(k zag 2 maanden geleden een pup. Was een aardig en vrij diertje.