Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik kan niet kiezen :')

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ik kan niet kiezen :')

Ongelezen bericht door grover »

Hebben jullie dat nou ook?

Trainen met Ol staat momenteel even op een laag pitje sinds onze behendigheidstrainer er vorig jaar mee opgehouden is en een overstap naar een andere vereniging liep op bar weinig uit (leuke vereniging mooi veld, maar een mega-terugslag in Ol z'n gedrag en trainers die niet zo goed wisten wat ze met ons aanmoesten :tongue: ).. We hebben sinds oktober eigenlijk alleen hier en daar een lesje bij Liesbeth Hogendoorn gelopen en that's it. Ik merk aan Ol, maar vooral ook aan mezelf, dat we er erg aan toe zijn om weer lekker samen aan de slag te gaan met wat leuks...

Alleen ik kan maar niet kiezen :') Ik zou alles wel willen doen :LOL:

Behendigheid vinden we sowieso erg leuk. Maar ik weet nog niet goed of ik dat durf, vanwege onze laatste ervaringen ermee.. Combisport lijkt me ook superleuk, en RallyO ook, en ik denk dat we apporteren of iets anders jacht-gerelateerd ook ontzéttend leuk zouden vinden. En speuren lijkt me ook onwijs tof. En Ollie? Volgens mij vindt ie álles leuk als ie maar mee mag :LOL: Help, ik kan niet kiezen :lol1:
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Ik kan niet kiezen :')

Ongelezen bericht door River8 »

sorry, ik kan alleen effectief helpen om je vraag te beantwoorden: ja, nou dat heb ik ook!
we doen recreatief "iets" richting VZH, maar dat rennen en doen op zo'n parcours (is dat behendigheid?) lijkt me ook wel leuk - Riv doet al "hop" op een bankje als we erlangs fietsen, dus zie mogelijkheden :ok:

maar godgodgod...als ik mezelf dan zie rennen ("goed zo Rivie!! Hop en door en links!") lijkt t me toch wat te actief hoor...we stellen de verandering maar mooi nog ff uit :pffff:

dus.........succes! wij doen speuren (ipo-achtig) en appel en 'pakwerk' (R lekker aant sjorren) tegelijk en lekker op ons nivo en tempo. ik zeg en, en, en! niks kiezen - gewoon lekker doen. als t resultaat een blij hondje is heb je gewonnen :)
Afbeelding
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Al eens aan Treibbal gedacht?

Onze Candy deed ook aan behendigheid,
Maar verbrijzelde zo goed als haar poot,met een simpele "naast" oefening die ze uitvoerde.
Behendigheid leek mij niet meer zo'n goed idee.
Toen hebben we eerst G&G gedaan,maar voor ons beide zat daar te weinig actie in en was het voor Candy te makkelijk.

Toen een proeflesje treibbal en zijn we beide verslaafd hihihihi.
Nu krijgen we 1 of 2 keer per week privé-les en verder oefenen we ook thuis.
Afbeelding
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

grover schreef:Hebben jullie dat nou ook?
Nou nee :D
Ik doe gewoon alles waar ik zin in heb en nooit georganiseerd.

We lopen samen hard; tijdens wandelingen verstop ik ballen of lapjes die ze mogen opspeuren; in de tuin heb ik tafels en kistjes en tonnen om wat springwerk mee te doen; soms gaan we alleen maar naar buiten om met de frisbee te spelen; als niemand zin heeft om veel te bewegen doen we binnenshuis spelletjes met de kong, met de koekjesbar of met anderszins zelfgemaakte spullen; en tussen al die bedrijvigheid door leren mijn jongens ook nog zinvolle en zinloze kunstjes plus gehoorzaamheidsoefeningen.

Ik heb echt nog nooit een vereniging of club nodig gehad om mijzelf en m'n honden te vermaken. Gewoon je eigen fantasie gebruiken :wink:
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Jokkebrok schreef:

Ik heb echt nog nooit een vereniging of club nodig gehad om mijzelf en m'n honden te vermaken. Gewoon je eigen fantasie gebruiken :wink:

Bij een club/vereniging gaan om een cursus of training te doen is niet alleen voor vermaak van hond en baas hoor. :neenee:
Afbeelding
Jokkebrok

**Nancy** schreef:
Jokkebrok schreef:

Bij een club/vereniging gaan om een cursus of training te doen is niet alleen voor vermaak van hond en baas hoor. :neenee:
Oh. :80: Ik kan persoonlijk geen (andere) reden bedenken welke toegevoegde waarde een club of vereniging zou hebben maar laat maar horen. Wellicht zie ik essentiele zaken over het hoofd :wink:
scooter
Actief
Mijn ras(sen): Markiesje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooter »

Misschien is Hoopers iets voor jullie?
Nog even niet als cursus maar geef wel een aantal workshops bij jullie om de hoek :D
Meer informatie kan je hier http://www.nadac-hoopers-nederland.webnode.nl vinden :wink:

groetjes Corrie
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Herkenbaar, ik sta open voor veel soorten sporten. En vervelend, ik heb een hond die ook alles fantastisch vind :mrgreen: Zelf zou ik alleen nooit Doggydance willen doen, vind dat zo vreselijk haha. Al zou Noah dat vast leuk vinden :schrik:
Zelf doe ik nu behendigheid en treibball. Daarvoor ook IPO gedaan en jarenlang flyball. Helaas word er niet in de buurt flyball gegeven, gedwongen gestopt.
Perry en Noah

Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ohhhh komen jullie met nóg meer leuke dingen :') En ik heb het al zo moeilijk :LOL: Flyball was ik alweer bijna vergeten :80: , en treibball staat idd heel hoog op het lijstje met "workshops die vriendinnetje en ik graag nog eens zouden willen doen" met onze honden :P Doggydance trekt me ook niet echt, gek genoeg, maar voor de rest... :LOL:

Ik heb ook geen training of cursus "nodig" om m'n hond en mij bezig te houden hoor, we fietsen, wandelen veel, spelen met bal of doen zoekspelletjes, buiten met de dummy en binnen met snoepjes, kennen een heleboel leuke kunstjes etc.. Nodig is gewoon een groot woord, maar LEUK is het sleutelwoord in deze :D
Jokkebrok

Maar wat is er dan zoveel leuker aan het hondenverenigingsleven dan al die dingen in je eigen tempo, op je eigen manier, op je zelfgekozen momenten te doen? Ik zie dat gewoon niet maar ik ben best benieuwd waarom anderen dat wel zien.
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Storm en ik zijn verslaafd aan speuren.
1x per week krijgen we les en dan doen we het tussendoor nog zelf.

Veel plezier met het uitkiezen!
Maar waar je ook voor kiest, als je maar lol hebt samen met je hondje!
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Jokkebrok schreef:Maar wat is er dan zoveel leuker aan het hondenverenigingsleven dan al die dingen in je eigen tempo, op je eigen manier, op je zelfgekozen momenten te doen? Ik zie dat gewoon niet maar ik ben best benieuwd waarom anderen dat wel zien.
Ik vindt het bv gezellig om een avond met andere hondenmensen door te brengen.
Met elkaar je hobby/sport doen.
Ook weet ik dan; om 18.30 wordt ik verwacht en dat vindt ik prettig voor mezelf.
Merk dat als ik het zelf in moet plannen, dat er dan weleens makkelijk wat tussenkomt.
Met een afgesproken tijd, ben ik gewoon daar waar ik moet zijn.
Jokkebrok

mijn goldens schreef: Ook weet ik dan; om 18.30 wordt ik verwacht en dat vindt ik prettig voor mezelf.
Merk dat als ik het zelf in moet plannen, dat er dan weleens makkelijk wat tussenkomt.
Met een afgesproken tijd, ben ik gewoon daar waar ik moet zijn.
Ja, je noemt nou net het enige dat een club voor heeft op zelf doen, voor mij. De opgelegde discipline om ergens te verschijnen omdat mensen op je rekenen. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat dat prettig is.

Helaas wegen de nadelen van verenigingen voor mij op tegen dat ene voordeel. En dus moet ik in mezelf op zoek naar die discipline :zweep: :zweep: :zweep: En dat dat niet altijd lukt moeten de hondjes mij maar vergeven :mrgreen:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

grover schreef:Ohhhh komen jullie met nóg meer leuke dingen :') En ik heb het al zo moeilijk :LOL: Flyball was ik alweer bijna vergeten :80: , en treibball staat idd heel hor g op het lijstje met "workshops die vriendinnetje en ik graag nog eens zouden willen doen" met onze honden :P Doggydance trekt me ook niet echt, gek genoeg, maar voor de rest... :LOL:

Ik heb ook geen training of cursus "nodig" om m'n hond en mij bezig te houden hoor, we fietsen, wandelen veel, spelen met bal of doen zoekspelletjes, buiten met de dummy en binnen met snoepjes, kennen een heleboel leuke kunstjes etc.. Nodig is gewoon een groot woord, maar LEUK is het sleutelwoord in deze :D
Haha, ik heb daar ook last van hoor. Ik doe nu Gg, apporteersport en combisport. En tijdens de combisport doen we heel af en toe treibbal, ook heel leuk :) en zou nog wel meer willen doen ;)
Voordeel van combisport is dan dat je verschillende dingen traint. Ligt ook een beetje aan degene die les geeft , maar is heel afwisselend
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

grover schreef:Ohhhh komen jullie met nóg meer leuke dingen :') En ik heb het al zo moeilijk :LOL: Flyball was ik alweer bijna vergeten :80: , en treibball staat idd heel hor g op het lijstje met "workshops die vriendinnetje en ik graag nog eens zouden willen doen" met onze honden :P Doggydance trekt me ook niet echt, gek genoeg, maar voor de rest... :LOL:

Haha, ik heb daar ook last van hoor. Ik doe nu Gg, apporteersport en combisport. En tijdens de combisport doen we heel af en toe treibbal, ook heel leuk :) en zou nog wel meer willen doen ;)
Voordeel van combisport is dan dat je verschillende dingen traint. Ligt ook een beetje aan degene die les geeft , maar is heel afwisselend
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”