Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Werken in de tuin en hond mee

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Werken in de tuin en hond mee

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik werd van het weekend aangesproken door iemand die het zo bijzonder vond dat ik in mijn (voor)tuin aan het werken
was en dat ik niet iedere paar seconden paniekerig keek of de hond er nog lag en niet was weggelopen.
Nou heb ik daar nooit zo over nagedacht :denken: maar dat is waarschijnlijk omdat Vinou best braaf is en altijd in de buurt.
Als ze blaft dan is er doorgaans ook echt iets aan de hand.
Het veld tegenover mijn huis is een hondenravot terrein en er lopen dus geregeld honden en baasjes langs.
Vinou kijkt er naar maar blijft ook eigenlijk altijd wel liggen. Behalve wanneer een hond echt naar haar toe komt lopen.
Juist dat vond die mevrouw (met hond) zo bijzonder.

Hoe gaat dat bij jullie? :19:
Rent jullie hond naar langslopende honden?

Ter illustratie nog even een fotootje.
Mijn huis ligt aan een soort klein pleintje, de straat die je ziet is een doodlopende straat en het grasveld wat je op de achtergrond
ziet is het hondenravot terrein.
Vinou ligt altijd naast of achter mijn auto, of voor het paadje naar mijn voordeur (niet zichtbaar op de foto).
Met in de buurt liggen doel ik op maximaal 3 meter afstand van mijn grasveld.

Afbeelding
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: Werken in de tuin en hond mee

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum en Mika vinden het veel te gezellig om weg te lopen, die houden ook keurig de wacht als we buiten bezig zijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier kan dat niet :F:
Het stikt hier van de katten en ik heb er 3 die katten opjagen dus nee. Al zou Luca, als er geen katten waren, wel braaf blijven liggen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij ons kan dat niet. De honden gaan ervandoor ;-) en dat gaat niet goedkomen ivm het verkeer.

Ik vind het ook heel eng om langs op die manier losliggende honden te rijden als ik in de auto zit. 1 konijn / kat / andere hond kan genoeg zijn om die hond onder mijn auto te krijgen.

Ik zou je dus al met al aanraden om er een wokkel aan vast te maken ;-) en dus de hond vast te leggen.. gewoon.. voor ieders gemoedsrust.

Suzanne
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Die van mij kent het woordje "stay" heel goed maar toch bind ik hem altijd maar vast. Meestal ligt hij lekker plat iedereen te bekijken, voorbijgaande honden en katten worden bekeken maar niet achterna gezeten. Toch doe ik altijd even een riempje om anders moet ik zo op blijven letten.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen ziet allemaal leuke mensen waarmee ze wil knuffelen. Dus ze mag overal bij zijn: maar aan de riem vast aan een grondpen.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Toen Jet er nog niet was, had ik Otto wel aan de lange lijn als ik in de voortuin ging werken. Afhankelijk van wie er voorbij kwam, vloog hij meestal wel naar de rand voor een praatje of een knuffelsessie. Of hield ik hem toch maar even bij me.
Hier wil dat wat minder makkelijk. Mies had ik vorig jaar wel los bij me als ik in de voortuin bezig ging.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

~Suzanne~ schreef:
Ik zou je dus al met al aanraden om er een wokkel aan vast te maken ;-) en dus de hond vast te leggen.. gewoon.. voor ieders gemoedsrust.

Suzanne
Bedankt voor de bezorgdheid maar het is een doodlopende weg, op een woonerf, de weg eindigt 50 meter verder :mrgreen:
Iedereen rijdt hier dus stapvoets :cheer:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan kon dat wel, die was er altijd bij of ik nou voor of achter bezig was.
gina kon het ook wel, maar die moest ik in de voortuin toch wat meer in de gaten houden als er katten rondliepen en rietje kan het niet.
die blaft alles en iedereen aan, ik moet haar nog steeds leren dat ze er niks van te vinden heeft en dat buiten het hek haar terrein ophoudt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn honden mogen in de achtertuin, daar zit een schutting omheen :wink:
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ja hoor, hier blijven ze alle drie incl. Pup netjes in de voortuin liggen ook wanneer er honden langs lopen en ook lokkende mensen worden genegeerd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Voortuin in mijn vorige huis was behoorlijk afgesloten, en lag aan de stoep. Hele vervelende honden werd wel op gereageerd en dan moest ik even inspringen. Knullig omdat meestal de andere honden en baasjes het uitlokten. Andere honden en mensen konden gewoon passeren en werd verder niet op gereageerd. Finn reageerde eigenlijk nooit, Bluf in het begin wel maar dat heb ik afgeleerd. Heb er een hekel aan als passanten worden afgeblaft.
Ik ga straks de voortuin hier doen en dan zie ik het wel. De schutting is lager en de drie honden van de buren zijn erg nieuwsgierig en zijn redelijk vaak ook voor. De hekjes zijn laag en die honden staan vaak op het muurtje te gluren. Het lijkt ok te gaan met die van rechts :wink: die van links (zijn er 2) had de eerste keer buiten al een snap in zijn neus omdat hij grommend zijn neus door de open delen stak. Ik heb daar nu stoelen geplaatst en manden gehangen om het wat lastiger te maken.
Maar de muurtjes zijn zo laag dat vorige keer een van de buurhonden over de muur was gesprongen onze voortuin in. Ik weet gewoon niet hoe Bluf dan reageert als ze ook buiten is :19:
Maar goed, om mijn honden binnen te houden en de rest niet vind ik ook weer zowat.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ja hoor, hier liggen ze er ook zo bij. En geen doodlopende straat, maar we hoeven niet op ze te letten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Frederique schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Bedankt voor de bezorgdheid maar het is een doodlopende weg, op een woonerf, de weg eindigt 50 meter verder :mrgreen:
Iedereen rijdt hier dus stapvoets :cheer:

Er hoeft maar 1 x iets te gebeuren wat je niet voorziet.... en bedenk dat de hond het niet wint van een auto (of motor of zelfs brommer).. en als het misgaat... draai je nog op voor de schade ook.

Dus, toch.. zou ik voor ieders gemoedrust de hond gewoon lekker vastleggen. Aan ene lijn van 5 of 10 meter kan die er toch ook bijzijn? Dan weet je tenmiste zeker (zo zeker als kan) dat er niets gebeurd of gebeuren kan.

Suzanne
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee, Beau zou de buurt gaan onderzoeken. Echt weglopen zal hij niet doen, maar wel te ver naar mijn zin.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Een vrije tuin, of de mogelijkheid om te reageren op etterende honden laat Bluf niet aan zich voorbij schieten. Daar is ze te reactief voor. En soms ook weer niet haha. Het blijft een aparte wat dat betreft. De mate van agressie van de andere hond uit maakt of ze reageert of niet. Angst blaf negeert ze, maar willens en wetens haar laten weten dat de hond een punt wil maken, dan wil ze ook haar punt maken. Los voor zonder toezicht doe ik dus maar niet. Daar is ze ook een tikkie te groot voor.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Het zou hier goed gaan totdat er een loopse teef of een kat langsloopt dus ik doe het niet.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

neuh, dat gaan we hier maar niet doen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Leuk dat ze er zo lekker bijblijft!
Luna zou dat ook doen maar die is nu al op leeftijd en dus erg braaf.
Met Hazel kan dat nog niet, elke prikkel is er één...
Ik ben nu aan het werk in de achtertuin, ze staat bij elke cm te kijken wat ik aan het doen ben. Een Duitse herder is er niets bij.
Met hond is het toch veel gezelliger maar ik heb dan ook een hekel aan werken in de tuin :tongue:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Maupie deed dat ook wel, of als ik de auto schoonmaakte ofzo. Nu heb ik geen voortuin maar voor Pom is het nog te hoog gegrepen sowieso, die wil overal op af
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Tuin is hier niet omheind maar ze zitten nooit alleen buiten.
Ds zou op honden (en mensen) afgaan, en niet om ze goeiendag te zeggen :oeps: Runar zou het wel kunnen, die interesseert zich daar niet in, maar ik zou het risico niet nemen.
Als ik buiten ben, kunnen ze wel blijven, meestal zijn ze dan toch met elkaar aan het spelen en als er iets zou afkomen, merk ik het al vroeg genoeg aan hun gedrag.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna komt er niet gezellig bij liggen, maar de voordeur kan gerust open blijven staan. Soms loopt ze een beetje te tuttelen en staat te kwispelen naar haar hondenvriendjes aan de andere kant van de sloot, maar weglopen/ergens achteraan gaan, nee, dat doet ze niet. Voor auto's hoef ik me ook geen zorgen te maken, ons straatje is autovrij.
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik heb een hek om mijn voortuin en dat is niet voor niks. Simba heeft het een keer gepresteerd om door het open raam naar buiten te springen om bovenop een hond te springen :schrik:

Het hekje geeft mij rust; hij kan lekker mee de voortuin in en als ik de deur open doe, hoef ik niet bang te zijn dat hij er vandoor gaat. Postbode vind het ook fijn, die belt aan, rent weer naar de stoep en doet het hekje dicht. Van daaruit gebaard hij dat hij een pakje heeft :LOL:
Simba mag bij het gaan van de bel nog geneens in het halletje maar dat krijg ik hem niet aan zijn verstand gepeutert.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ja hoor, Nelle komt niet van de oprit af, hooguit even de buurvrouw gedag zeggen.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Heerlijk als ze er zo bij kan zijn :ok:
Boomer gedraagt zich hetzelfde als Vinou in een tuin, op een camping of waar dan ook, erg prettig!
Zelf hebben we geen tuin, dus het gebeurt niet vaak, maar hij doet het altijd super :ok:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Knap hoor!

Met Kiwi zou dat nog wel kunnen lukken, maar dan moet ik haar er wel aan herinneren dat ze moet blijven als er een leuk hondje voorbij komt. Jamie zal ook niet weglopen maar die gaat honden dan zeer waarschijnlijk uitschelden.. en Teun.. die is nog te jong om zo goed te kunnen luisteren.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Zowel de voor als achtertuin in omheind, dus de dames helpen meestal gezellig mee.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Leuk dat je er over begint !

Ik heb een tuin aan de voorkant , straatje ervoor langs en aan dat straatje zitten de achterkanten van vier seniorenwoningen.
Hun slaapkamer staat richting onze woonkamer zeg maar.
Wel hebben ze daar allemaal zitjes en blommetjes in potten.
Het straatje is doodlopend DUS ben ik altijd aan het tuinieren met Muis,voorheen met Rimpel en Muis. :lol1:
Rimpel bond ik vast aan de trekhaak, ik heb er hier weleens foto's van geplaatst geloof ik .
Die ging uit zichzelf het dorp verkennen als hij de kans kreeg dus maar beter van niet he? :ugh:
Muis scharrelt van de oprit naar het straatje en...
Daar komtie!

Muis is van de sociale contacten onderhouden! :cheer: :mann:
Ik sta - soms met bouwvakkers decoletee en al, op de kop in de tuin te zweten en het prinsessenkind gaat zodra ze iets hoort aan gerommel
naar de deurtjes
ALLE buurtjes daar zijn haar vrienden maar er springt er 1 uit. :engel:
Fenna de buurvrouw die zelf geen hondje meer heeft maar voor mijn tuig al 3 jaar een pot met hondenkoekjes heeft staan.
Ze is dol op Muis en was dat ook altijd op Rimpel :I:
Dus hobbelt Muis daar naar binnen via de bijkeuken of zit ze een half uur bij de buurvrouw, naast de stoel en de tafel.
De andere buurvrouw idem...die wordt ook altijd besnuffeld en bekeken en heeft 1 of ander overwicht of zo want ze hoeft Muis maar kirrend aan te kijken en Muis valt om :piew:
En op het hoekje woont nog een mevrouw alleen die Muis altijd biscuitjes staat te voeren, of halve plakjes cake :engel:

ik denk dat Muis zich verwant voelt met ze of zo..
ze is natuurlijk 12 , alleenstaande vrouw... Net als de buurvrouwen :engel:
En zo hobbelt ze van deurtje naar deurtje, woonkamers in, en ik weet dat het goed zit...
maarrr als ze weggaan of zo en Muis dribbelt vrolijk mee blehr ik haar terug
Ook als ze visite hebben... dat verschil maakt Muis natuurlijk niet en die blijft gewoon een half uur dralen als ik haar de kans geef.
Dan tetter ik haar terug en staat ze midden tussen de violen me schaapachtig aan te kijken waarommmm ze al naar huis moet komen?!!! :hmmm: :hmmm: :hmmm:

Een buurvrouw wat huizen verderop loopt regelmatig met Samson langs...een shitzu kruising meneertje
Daar doet ze dan een hondendansje mee of zo...

Oftewel...ik kan uuuuuren in de tuin aan het werk zijn MET Muis
Ik heb wel altijd in de gaten waar ze zit trouwens... kijk toch wel altijd even ...want ze struint ook op het grasveldje ernaast weleens en alsik een auto aan hoor komen, die niet ons stukje inrijdt, want het is doodlopend, maar goed...dan wil ik weten waar ze uithangt.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Nu weet ik niet zeker hoe ze reageren aangezien wij geen voortuin hebben, maar ik denk dat ze niet lekker rustig blijven liggen als er van alles voorbij komt.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heerlijk! Ben gek op dat soort hondjes :I:
Ik hoef niet bang te zijn dat ze echt wegloopt, maar ze wil wel graag even gedag zeggen, vooral kinderen kan ze niet weerstaan. Dus dan is ze wel blind als je haar niet actief onder appèl houdt. Ze kan daardoorwwel gewoon los lopen overal.
Ik heb trouwens geen voortuin dus dat scheelt
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”