Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spullencheck
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
spullencheck
Hoi
Eind augustus kqn ik (hopenlijk) mijn pupje ophalen. Ik ben nu al aan het kijken naar alle spullen die ik wil gaan halen.
kwa verzorgingsspullen heb ik jullie hulp nodig. Zelf hebbn mijn ouders namelijk al jarenlang beardedcollies en een maltheser en ik krijg een middenslag poedel.
ik wil de hond zelf gaan scheren/onderhouden kwa vacht.
Spullen die ik gezien had (en wil gaan halen):
-doodlepakket (doodleduster, multiborstel,shampoo, klittenspul, golden dust, grove houten kam)( http://www.jetty.nl/index.php?item=dood ... 58&lang=NL)
-tandenkrabber (even aan tandarts vragen bij volgende controle)
-scharen? Welke heb ik nodig? Zijn die van optimum goed genoeg, al is het maar voor het eerste jaar? ( http://www.jetty.nl/index.php?item=&act ... 19&lang=NL)
-extra borstels? Mijn moeder heeft nog een aantal borstels liggen die ik tijdelijk kan lenen, ook 1 hele fijne mason pearson, maar die lijkt me niets voor poedelvacht)
- scheerapparaat:
Andis Super AGC 2 speed ( http://www.jetty.nl/index.php?item=andi ... 11&lang=NL)
Wahl opzetkammen ( http://www.jetty.nl/index.php?item=wahl ... 33&lang=NL)
Voetenkopje ( http://www.jetty.nl/index.php?item=_5_8 ... 79&lang=NL)
Is er iets dat ik vergeten ben? Het wordt allemaal pas gekocht als ik zeker weet dat ik de pup krijg, dus ik heb nog zeker 2 maanden de tijd (teef is net drachtig... hopen we ).
kwa model wil ik gewoon een kort modelletje met langere staart. Eigenlijk zoiets als levi heeft
Eind augustus kqn ik (hopenlijk) mijn pupje ophalen. Ik ben nu al aan het kijken naar alle spullen die ik wil gaan halen.
kwa verzorgingsspullen heb ik jullie hulp nodig. Zelf hebbn mijn ouders namelijk al jarenlang beardedcollies en een maltheser en ik krijg een middenslag poedel.
ik wil de hond zelf gaan scheren/onderhouden kwa vacht.
Spullen die ik gezien had (en wil gaan halen):
-doodlepakket (doodleduster, multiborstel,shampoo, klittenspul, golden dust, grove houten kam)( http://www.jetty.nl/index.php?item=dood ... 58&lang=NL)
-tandenkrabber (even aan tandarts vragen bij volgende controle)
-scharen? Welke heb ik nodig? Zijn die van optimum goed genoeg, al is het maar voor het eerste jaar? ( http://www.jetty.nl/index.php?item=&act ... 19&lang=NL)
-extra borstels? Mijn moeder heeft nog een aantal borstels liggen die ik tijdelijk kan lenen, ook 1 hele fijne mason pearson, maar die lijkt me niets voor poedelvacht)
- scheerapparaat:
Andis Super AGC 2 speed ( http://www.jetty.nl/index.php?item=andi ... 11&lang=NL)
Wahl opzetkammen ( http://www.jetty.nl/index.php?item=wahl ... 33&lang=NL)
Voetenkopje ( http://www.jetty.nl/index.php?item=_5_8 ... 79&lang=NL)
Is er iets dat ik vergeten ben? Het wordt allemaal pas gekocht als ik zeker weet dat ik de pup krijg, dus ik heb nog zeker 2 maanden de tijd (teef is net drachtig... hopen we ).
kwa model wil ik gewoon een kort modelletje met langere staart. Eigenlijk zoiets als levi heeft
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Re: spullencheck
Ik heb er een tweede voetenkopje bijgenomen, aangezien die krengen heel snel warm worden.

You'll be in my heart... Always...
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik ben een mierenneuker met die voetjes (en Cara is nogal kietelig). Ze heeft wel poedelvoetjes he, dus zooltjes en bovenkant, en ook tussen de teentjes helemaal kort.

You'll be in my heart... Always...
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Een waterblazer heb je het eerste jaar nog niet echt nodig. De vacht is dan nog zo dun dat je het zo droog hebt met een föhn. Ik had er gewoon een van de lidl.
De eerste twee jaar heb ik Jip met een gewone slicker borstel gedaan (witte, super soft of zoiets). Daarna ben ik overgestapt op de les poochs. Ik heb voor haar de paarse, maar niet iedere poedelvacht is even dik dus ik zou daarmee wachten tot ze volledig van vacht is gewisseld.
Voetenkopje gebruik ik nooit. Ik knip het weg met een voetenschaartje. Maar Jip heeft dan ook geen kale tenen. Qua scheerkoppen gebruik ik de 5 voor haar neus, 3 voor onderkant buik en 7 voor lijfje. Opzetkammen vind ik niet zo fijn werken omdat ik haar dan eerst helemaal moet wassen en föhnen voor ik kan scheren. Nu scheer ik haar lijfje al voor ze in bad gaat, scheelt een hoop tijd met drogen
De eerste twee jaar heb ik Jip met een gewone slicker borstel gedaan (witte, super soft of zoiets). Daarna ben ik overgestapt op de les poochs. Ik heb voor haar de paarse, maar niet iedere poedelvacht is even dik dus ik zou daarmee wachten tot ze volledig van vacht is gewisseld.
Voetenkopje gebruik ik nooit. Ik knip het weg met een voetenschaartje. Maar Jip heeft dan ook geen kale tenen. Qua scheerkoppen gebruik ik de 5 voor haar neus, 3 voor onderkant buik en 7 voor lijfje. Opzetkammen vind ik niet zo fijn werken omdat ik haar dan eerst helemaal moet wassen en föhnen voor ik kan scheren. Nu scheer ik haar lijfje al voor ze in bad gaat, scheelt een hoop tijd met drogen

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lukt jou ook niet in 10 min 4 voetjes netjes scheren.Kells schreef:Ik heb vaker poedelvoetjes geschoren en dat lukt mij binnen 10 minuten. Kwestie van doorpakken dus!Jacksel schreef:Ik ben een mierenneuker met die voetjes (en Cara is nogal kietelig). Ze heeft wel poedelvoetjes he, dus zooltjes en bovenkant, en ook tussen de teentjes helemaal kort.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
Lysette schreef:Een waterblazer heb je het eerste jaar nog niet echt nodig. De vacht is dan nog zo dun dat je het zo droog hebt met een föhn. Ik had er gewoon een van de lidl.
mijn idee was om haar meteen te laten wennen aan de waterblazer omdat die kwa kracht en geluid toch weer anders is dan de gewone fohn. Mijn moeder heeft de fohn van de lidl en ik vind dat echt een rotding ( zij vind hem geweldig). Ik heb al een paar keer met de waterblazer gewerkt ( bij mijn ex schoonouders deed ik regelmatig de koningspoedels en het dwergpoedeltje wassen en drogen. Knippen en scheren deed zij, maar zonder ze eerst te wassen of te borstelen.)
Kwa opzetkammen moet ik inderdaad dan nog even kijken wat de rest hier zegt... Het is toch de bedoeling dat ik een hele tijd met dit eerste aangekochte spul doe.

Zo'n waterblazer kun je gerust meteen kopen. Als je hem eenmaal hebt gebruik je hem ook vaker. Bijvoorbeeld als je hond lang in de regen heeft gelopen, of als je hond heeft gezwommen. Je hond is in geen tijd droog. Ik vind het echt een ideaal ding en gebruik hem niet alleen voor de poedel maar ook voor de golden.
-
- Actief
Bedankt allemaal!!
Ik koop eerst eens 1 voetendingetje, ik kan dan altijd later een nieuwe bestelling doen met een 2e.
Waterblazer vind ik gewoon superfijn. Waarschijnlijk komt die vooral bij mijn ouders te staan en dan kunnen de maltheser en beardie er ook mee gedroogd worden.
Ik wil wel nog zo'n wit poedelborsteltje erbij halen. Ik vond die wel fijn borstelen toen(meen ik, is al meer dan 2 jaar geleden dat ik voor het laatst een poedel gewassen en gekamd heb )
kwa scheerkoppen start ik eerst eens met de opzetkammen. Is een stuk goedkoper en dan kan ik uitzoeken welke ik ook wil hebben. Dan kan ik later altijd nog de andere scheerkoppen bestellen.
ik heb kwa kosten namelijk nu al flink wat bij elkaar. Ik ga niet nog eens 100 euro meer uitgeven
(ik zat al op €370 )
Ik koop eerst eens 1 voetendingetje, ik kan dan altijd later een nieuwe bestelling doen met een 2e.
Waterblazer vind ik gewoon superfijn. Waarschijnlijk komt die vooral bij mijn ouders te staan en dan kunnen de maltheser en beardie er ook mee gedroogd worden.
Ik wil wel nog zo'n wit poedelborsteltje erbij halen. Ik vond die wel fijn borstelen toen(meen ik, is al meer dan 2 jaar geleden dat ik voor het laatst een poedel gewassen en gekamd heb )
kwa scheerkoppen start ik eerst eens met de opzetkammen. Is een stuk goedkoper en dan kan ik uitzoeken welke ik ook wil hebben. Dan kan ik later altijd nog de andere scheerkoppen bestellen.
ik heb kwa kosten namelijk nu al flink wat bij elkaar. Ik ga niet nog eens 100 euro meer uitgeven

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Waterblazer is ook super handig hoor. Ik gebruik hem ook voor onze border. Maar ik bedoelde meer dat als je niet alles ineens wilt kopen ik het wel iets vind wat kan wachten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto