Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat valt Stafford aan
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Kat valt Stafford aan
Er lopen ook een paar van die kutkatten in Zaandam, ze zijn echt eng!
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
-
- Zeer actief
tja, na een kattenbeet moet je ook niet gaan zitten afwachten, gelijk naar de DA
en een super soaker kopen 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Als die labrador een paar weken in de dierenkliniek moet blijven zal dat een flinke kostenpost zijn.
Gezellig zo kat.
Gezellig zo kat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nou, wie weet heeft de katteneigenaar een goed af te zetten tuin.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Die honden zullen wel geblaft hebben naar die kat of op andere wijze aanleiding hebben gegeven 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Als je je hond Drama noemt komt er ellende van 
Nee katten kunnen echt lelijk doen en gevaarlijk zijn.
Wij hadden heel vroeger een rode rotkat in de buurt dat was gewoon een zwerfkat die vocht altijd met katten, één van mijn moeder haar katten had hij ook steeds te pakken dan had hij weer een gat in de staart dan weer in de wang. Tot mijn moeder haar eigen katten binnen hield het is leuk als je kat naar buiten kan maar als hij steeds gehavend thuis komt is ook niks.
Ik ben gek op katten maar wat een rotbeest was dat
Ik heb trouwens vaker gehoord van rode ''duivels'' zo noem ik ze maar het zijn bijna altijd rode katten die zo gemeen kunnen zijn.

Nee katten kunnen echt lelijk doen en gevaarlijk zijn.
Wij hadden heel vroeger een rode rotkat in de buurt dat was gewoon een zwerfkat die vocht altijd met katten, één van mijn moeder haar katten had hij ook steeds te pakken dan had hij weer een gat in de staart dan weer in de wang. Tot mijn moeder haar eigen katten binnen hield het is leuk als je kat naar buiten kan maar als hij steeds gehavend thuis komt is ook niks.
Ik ben gek op katten maar wat een rotbeest was dat

Ik heb trouwens vaker gehoord van rode ''duivels'' zo noem ik ze maar het zijn bijna altijd rode katten die zo gemeen kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 12 mei 2014 15:55, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hier is het een zwart-witte. Sprong zo op Manu zijn puppekop. Heeft er wel voor gezorgd dat hij nu met een boogje om katten heen loopt.
De dikke terrorkat achtervolgt de honden met een dikke staart
De dikke terrorkat achtervolgt de honden met een dikke staart

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik ben ook ooit door een kat aangevallen toen ik met mijn hondje liep. Serieus jaren littekens op mijn benen gehad en sindsdien ook de pest aan katten.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ach joh, dat lossen ze zelf toch wel op, gewoon los laten lopen.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Suske schreef:Klapkat

Maar toch, kattenbeten zijn niet lollig

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Drama de Stafford
Wij kenden ook zo'n terrorkat. De kat van mijn zus haar vriend. Beestje was helemaal gestoord, is ook wel eens bij m'n zus in haar nek gesprongen, met nagels uit. We waren daar één keer met Pippa, zij netjes aangelijnd, komt die kat ineens uit het niets aangevlogen
Dus ja, sommige katten zijn écht gevaarlijk.

Wij kenden ook zo'n terrorkat. De kat van mijn zus haar vriend. Beestje was helemaal gestoord, is ook wel eens bij m'n zus in haar nek gesprongen, met nagels uit. We waren daar één keer met Pippa, zij netjes aangelijnd, komt die kat ineens uit het niets aangevlogen

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
heb maar 1 keer een aanvaring gehad met een agressieve kater.
Die wou Max aanvallen, maar kreeg er de kans niet toe.
Schoenmaat 46 kwam ertussen
Die wou Max aanvallen, maar kreeg er de kans niet toe.
Schoenmaat 46 kwam ertussen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Tja, als je je stafford Drama noemt ....................
Die Labrador 6 weken in de kliniek voor een kattenbeet?
Wat heeft die hond dan?
Rana is een keer onverwacht aangevallen door een kat.
Ze mocht van de kat niet over een tuinmuurtje kijken kennelijk (voortuin langs een stoep).
Daarna liep ze met een grote boog om dat muurtje heen.
Heel verstandig

Die Labrador 6 weken in de kliniek voor een kattenbeet?

Wat heeft die hond dan?
Rana is een keer onverwacht aangevallen door een kat.
Ze mocht van de kat niet over een tuinmuurtje kijken kennelijk (voortuin langs een stoep).
Daarna liep ze met een grote boog om dat muurtje heen.
Heel verstandig

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
2x katten incident. Zwerver liefdevol opgevangen meende een op bezoek zijn nichtje aan te moeten/mogen aanvallen. Kattenhemel.
Uit de struiken springt een volwassen kater op mijn springerpup van misschien 3-4 maanden. Hond is jaren als de dood voor katten geweest.
Uit de struiken springt een volwassen kater op mijn springerpup van misschien 3-4 maanden. Hond is jaren als de dood voor katten geweest.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
hier lopen ook 2 van die katten, die moeten volgens mij verplicht big cats kijken op animal planet en denken nu dat ze luipaarden zijn ofzo, die vliegen gewoon op mijn hond af als we langslopen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
mijn kat heb ik ook weleens van een maltezer af getrokken, die hij aanviel omdat het beestje tegen onze hond tekeer ging. 

- Ήυs
- Zeer actief
Kan je die kat ook lenen toevallig? Is wel eens goed voor Fay, neemt de interesse in katten daarna vast wel af

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Wij hadden er vroeger ook zo 1 in de buurt. Ook rood. Heel lief voor mensen, maar honden viel hij aan. Ook kleine Pashapup..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Feather__
- Zeer actief
Mijn oma's kat is ook een rode kater en dat s ook de duivel!
Hij valt de deur al aan als hij mij hoort. Hij heeft mijn nichtje met bloedende hielen -van boven- van de trap afgeslagen.
De kleinkinderen zijn allemaal doodsbang voor hem en zelf mijn opa moet opstaan als die kat wil liggen waar m'n opa zit.
Belachelijk!
Hij valt de deur al aan als hij mij hoort. Hij heeft mijn nichtje met bloedende hielen -van boven- van de trap afgeslagen.
De kleinkinderen zijn allemaal doodsbang voor hem en zelf mijn opa moet opstaan als die kat wil liggen waar m'n opa zit.
Belachelijk!

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Zo raakte Jigzy bijna haar oog kwijt. Ze heeft nog steeds het litteken op haar oogbol.
Jammer dat ik er toen geen melding van heb gemaakt. Ik dacht dat ze ons toch niet serieus zouden nemen.
Jammer dat ik er toen geen melding van heb gemaakt. Ik dacht dat ze ons toch niet serieus zouden nemen.
- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
denk je? die van ons had laatst weer een paar halen over zijn neus gehad, kwam nog best wel wat bloed uit, die kat was meteen gevlucht, 10 meter verder liepen we de hoek om, hij zag een andere kat, en daar vlog hij meteen achteraan.Fafo schreef:Kan je die kat ook lenen toevallig? Is wel eens goed voor Fay, neemt de interesse in katten daarna vast wel af![]()

- Hanneke2
- Zeer actief
Als je diepe kattenbeten niet direct behandelt en niet meteen antibiotica gaat slikken loop je kans op werkelijk vreselijke infecties, tot aan amputatie aan toe. Dus als je effe te lang wacht met schoonmaken of je ziet een diepe wond die nauwelijks bloedt over het hoofd kan het fors uit de klauwen lopen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Als je googlet op infections cat bite hoop ik dat je een sterke maag hebt.ranetje schreef:Tja, als je je stafford Drama noemt ....................![]()
Die Labrador 6 weken in de kliniek voor een kattenbeet?![]()
Wat heeft die hond dan?

En ik heb het een paar keer meegemaakt dat de honden en ik werden bedreigd/aangevallen door een kat, en ik snap nog steeds niet waarom mensen daar dan soms lacherig over doen. Ik loop echt om voor een dreigende kat, ik vind het doodeng want je bent echt geen partij als je geen kattenkiller aan de lijn hebt.
Mijn eigen katten hebben lang geleden een keer de buurhond uit onze eigen tuin 'gejaagd' toen hij over de heg sprong en kwam buurten, ik heb nog nooit een hond zo horen gillen en hij kwam er gelukkig met alleen heel veel krassen vanaf.
Een van mijn katten heeft ooit een peuter (zoontje van een vriendin) vreselijk toegetakeld, kind zag eruit alsof hij aan een leeuwenaanval was ontsnapt. (Daarvoor en daarna was het een stiklieve kat, mijn kinders konden alles met hem doen en hij vond het geweldig, ook naar andere katten en honden toe nooit een greintje agressie.)
Mensen onderschatten wat een boze kat kan aanrichten. Ik vind een agressieve kat werkelijk waar enger dan een agressieve hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
het is blijkbaar iets van rode katten. hier in de straat lopen 2 rode broertjes en die vallen ook honden aan.ik loop altijd de andere kant op, dus ik heb er geen last van.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
niet voor niks luidt het spreekwoord "rooien en valen zijn donderstralen"
ik heb 8 katten in huis en degene met rood zijn de felste katten. nu zullen ze nooit 1 van de honden aanvallen maar wel af en toe tegen elkaar.
ellen
ik heb 8 katten in huis en degene met rood zijn de felste katten. nu zullen ze nooit 1 van de honden aanvallen maar wel af en toe tegen elkaar.
ellen
-
- Zeer actief
ik heb 2 rode broertjes, en ja naar elkaar is t soms donderstralen, maar verder zijn ze hartstikke lief voor alle honden die ze tegenkomen soms tot verbijstering van die honden,
komt er ineens een vreemde kat aan die kopjes komt geven
tja opgegroeid met de bullen en niet onder de indruk, wel heeeeel erg lief

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Ach, de kat mag niet meer naar buiten en nu gaat zijn baasje/personeel waarschijnlijk over tot inslapen omdat ie het zielig vind en er gek van word. ..........las ik net in het ad
-
- Zeer actief
tja klinkt gek maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, een kat die altijd buiten heeft kunnen lopen wordt hard gillend gek, bij gedwongen binnen blijven. sneu
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
.Hanneke2 schreef:Als je diepe kattenbeten niet direct behandelt en niet meteen antibiotica gaat slikken loop je kans op werkelijk vreselijke infecties, tot aan amputatie aan toe. Dus als je effe te lang wacht met schoonmaken of je ziet een diepe wond die nauwelijks bloedt over het hoofd kan het fors uit de klauwen lopen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Als je googlet op infections cat bite hoop ik dat je een sterke maag hebt.ranetje schreef:Tja, als je je stafford Drama noemt ....................![]()
Die Labrador 6 weken in de kliniek voor een kattenbeet?![]()
Wat heeft die hond dan?![]()
En ik heb het een paar keer meegemaakt dat de honden en ik werden bedreigd/aangevallen door een kat, en ik snap nog steeds niet waarom mensen daar dan soms lacherig over doen. Ik loop echt om voor een dreigende kat, ik vind het doodeng want je bent echt geen partij als je geen kattenkiller aan de lijn hebt.
Mijn eigen katten hebben lang geleden een keer de buurhond uit onze eigen tuin 'gejaagd' toen hij over de heg sprong en kwam buurten, ik heb nog nooit een hond zo horen gillen en hij kwam er gelukkig met alleen heel veel krassen vanaf.
Een van mijn katten heeft ooit een peuter (zoontje van een vriendin) vreselijk toegetakeld, kind zag eruit alsof hij aan een leeuwenaanval was ontsnapt. (Daarvoor en daarna was het een stiklieve kat, mijn kinders konden alles met hem doen en hij vond het geweldig, ook naar andere katten en honden toe nooit een greintje agressie.)
Mensen onderschatten wat een boze kat kan aanrichten. Ik vind een agressieve kat werkelijk waar enger dan een agressieve hond.

Ik weet dat een katten beet (of zelfs nagel) veel narigheid kan opleveren.
Maar 6 weken hospitaal vind ik wel extreem.