Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond verkopen?
Moderator: moderatorteam
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
hond verkopen?
Mijn hond doet het aardig goed met het schapendrijven.
Bijna iedere week komt er een schapendrijver kijken en hij lijkt veel interesse te hebben in mijn hond.
Ik zei vandaag voor de grap tegen mijn trainster, volgende keer als hij weer zegt dat het een "mooi hondje"is, zeg ik: Kopen?
Mijn trainster zei: schrik niet als hij ja zegt.
Zit ik in de auto op weg naar huis, en vraag ik mij af, zou ik het kunnen?
Voor mijn hond lijkt het mij, het ideale hondenleven, doen wat in haar bloed zit.
Ik ben geen wedstrijdtype en zal altijd maar 1 x per week blijven drijven met haar (zoals het er nu naar uit ziet, natuurlijk)
Wat denken jullie, wat zouden jullie doen? ( stel dat he!)
Bijna iedere week komt er een schapendrijver kijken en hij lijkt veel interesse te hebben in mijn hond.
Ik zei vandaag voor de grap tegen mijn trainster, volgende keer als hij weer zegt dat het een "mooi hondje"is, zeg ik: Kopen?
Mijn trainster zei: schrik niet als hij ja zegt.
Zit ik in de auto op weg naar huis, en vraag ik mij af, zou ik het kunnen?
Voor mijn hond lijkt het mij, het ideale hondenleven, doen wat in haar bloed zit.
Ik ben geen wedstrijdtype en zal altijd maar 1 x per week blijven drijven met haar (zoals het er nu naar uit ziet, natuurlijk)
Wat denken jullie, wat zouden jullie doen? ( stel dat he!)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Re: hond verkopen?
Zou voor mij van verschillende factoren afhangen, is de hond verder goed te handelen zonder alle dagen te werken, mijn gezinsleden hebben ook een stem.
Zou ik echt alleen kunnen beslissen zou ik dat met sommige honden wel kunnen.
Zou ik echt alleen kunnen beslissen zou ik dat met sommige honden wel kunnen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In principe niet, voor geen goud. Enkel als ik het idee zou hebben dat mijn hond écht, maar dan ook écht tekort komt bij mij en ik daar niets meer in kan/wil aanpassen. Maar dan zou het mij niet om verkopen gaan, maar om herplaatsen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn hond is niet te koop.Voor geen miljoen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb altijd gezegd dat een hond blijft tot zijn dood, maar daar ben ik van terug gekomen.
Numa wordt zoals het ernaar uit ziet verkocht na het behalen van het certificaat PH1.
Niet omdat ik hem niet zou willen houden, maar omdat ik hem niet kan bieden wat hij echt nodig heeft. Hij is geen "leuke" hond om mee te wandelen, is niet sociaal (hond en mens) zoals ik het het liefst zou zien en heeft iemand nodig die meer gezag uitstraalt en consequenter is dan ik. Dus hij gaat weg naar een plek waar hij gewoon kan werken.
Numa wordt zoals het ernaar uit ziet verkocht na het behalen van het certificaat PH1.
Niet omdat ik hem niet zou willen houden, maar omdat ik hem niet kan bieden wat hij echt nodig heeft. Hij is geen "leuke" hond om mee te wandelen, is niet sociaal (hond en mens) zoals ik het het liefst zou zien en heeft iemand nodig die meer gezag uitstraalt en consequenter is dan ik. Dus hij gaat weg naar een plek waar hij gewoon kan werken.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Als vanaf begin af aan duidelijk is dat de hond voor de verkoop is en dus later weer weg gaat zou ik het wel kunnen. Anders niet denk ik. Dan stel ik me er toch teveel op in dat het mijn hond blijft.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Zo denk ik er ook over.Zamunda schreef:In principe niet, voor geen goud. Enkel als ik het idee zou hebben dat mijn hond écht, maar dan ook écht tekort komt bij mij en ik daar niets meer in kan/wil aanpassen. Maar dan zou het mij niet om verkopen gaan, maar om herplaatsen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ons is in de afgelopen jaren vaker gevraagd of ze 1 van onze honden mochten overnemen, standaard antwoord is nee
Mocht ik ooit in een situatie komen dat het beter voor de hond zou zijn zou ik het wel doen alleen is geld dan wel weer het laatste waar ik over na zou denken.

Mocht ik ooit in een situatie komen dat het beter voor de hond zou zijn zou ik het wel doen alleen is geld dan wel weer het laatste waar ik over na zou denken.
- Roompie
- Zeer actief
Ligt eraan of de hond bij mij 'tekort' komt. En ik dus geen mogelijkheid zie om dat te veranderen.

- Inne
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Maar dat is toch hooguit reden om te herplaatsen?Roompie schreef:Ligt eraan of de hond bij mij 'tekort' komt. En ik dus geen mogelijkheid zie om dat te veranderen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- dagmar88
- Zeer actief
Niet zolang ik ze kan geven wat ze nodig hebben. Het gras is altijd ergens wel groener, maar goed is goed genoeg.
Mijn eerste hond is naar vrienden gegaan, omdat ik naar een flat ging en het een echte buitenhond was.
Heb er alle begrip voor dat je een redelijke vergoeding vraagt als je je hond naar onbekenden herplaatst, maar voor mij horen honden geen handelswaar te zijn.
Zij hebben hem dus gewoon gekregen, omdat hij het daar beter had.
Mijn eerste hond is naar vrienden gegaan, omdat ik naar een flat ging en het een echte buitenhond was.
Heb er alle begrip voor dat je een redelijke vergoeding vraagt als je je hond naar onbekenden herplaatst, maar voor mij horen honden geen handelswaar te zijn.
Zij hebben hem dus gewoon gekregen, omdat hij het daar beter had.
- Roompie
- Zeer actief
Oh ja zo bedoel ik het ook. Geld is voor mij totaal niet belangrijk dus herplaatsen inderdaad dan.Jaap* schreef:Maar dat is toch hooguit reden om te herplaatsen?Roompie schreef:Ligt eraan of de hond bij mij 'tekort' komt. En ik dus geen mogelijkheid zie om dat te veranderen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Deze 2 niet maar dat komt doordat ik het idee heb dat ik ze kan geven wat ze nodig hebben. Mocht er ooit zo'n geval zijn wat dusdanig meer drive heeft die gewoon aan het werk moet, dan zou ik (met pijn in mijn hart) wel overgaan tot herplaatsing /verkoop
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee alleen als t bij mij blijven ten koste gaat van de hond of mn andere honden. Zoals in t geval van Xantos.
Maar dat wordt dan herplaatsen en niet verkopen.
Maar dat wordt dan herplaatsen en niet verkopen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Nee, ik krijg regelmatig wel eens de vraag van 1 of andere Chinees ofzo om Runar te kopen. (Hij begint gelukkig stilletjes aan te oud te worden denk ik, want laatste tijd valt het mee).
Dat gebeurt dus niet.
idem met de andere honden, zijn niet te koop. Een hond in huis nemen met doel te verkopen, wil ik ook niet. Ik zou zeker weten anders met die hond omgaan en dat wil ik niet. De handel interesseert me ook niet. ik heb ze nog altijd omdat ik ze leuk vind.
Fax heb ik herplaatst, niet verkocht. Het ging hier niet meer, dus dan moet je iets.
Dat gebeurt dus niet.
idem met de andere honden, zijn niet te koop. Een hond in huis nemen met doel te verkopen, wil ik ook niet. Ik zou zeker weten anders met die hond omgaan en dat wil ik niet. De handel interesseert me ook niet. ik heb ze nog altijd omdat ik ze leuk vind.
Fax heb ik herplaatst, niet verkocht. Het ging hier niet meer, dus dan moet je iets.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Nee! Ik zou alleen herplaatsen als een hond echt niet in de roedel past.
Een hond past zich ook wel aan, aan het geen je hem/haar aanbied. Doran zou elke dag wel mee willen op jacht, maar hij is uiterst tevreden met de keren die we meegaan en daarnaast trainingen.
Ik zou het niet kunnen om een hond die "af" is te verkopen, gebeurt in de jachtwereld ook wel hoor, mensen die een hond kopen die af is en dus ook mensen die honden opleiden en dan verkopen, maar dat is niet mijn ding, als er hier een hond binnen komt dan ben ik verkocht
en het zelf trainen en opleiden is zó leuk, dat zou ik niet willen missen.
Edit:typo
Een hond past zich ook wel aan, aan het geen je hem/haar aanbied. Doran zou elke dag wel mee willen op jacht, maar hij is uiterst tevreden met de keren die we meegaan en daarnaast trainingen.
Ik zou het niet kunnen om een hond die "af" is te verkopen, gebeurt in de jachtwereld ook wel hoor, mensen die een hond kopen die af is en dus ook mensen die honden opleiden en dan verkopen, maar dat is niet mijn ding, als er hier een hond binnen komt dan ben ik verkocht

Edit:typo
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik heb ook altijd gezegd dat ik een hond nooit weg zou doen. Maar wat jij schrijft... dan kan ik me voorstellen dat ik het wél zou doen.Inge schreef:Ik heb altijd gezegd dat een hond blijft tot zijn dood, maar daar ben ik van terug gekomen.
Met Indy had ik de keuze niet na ph1, want het is geen hondje voor de praktijk, absoluut niet. Dat weet ik zelf ook wel.
Maar stel... dat ik ooit een hond zou africhten die dat wel zou zijn. Zit daar ook wel eens over na te denken.
Ik zou zo'n hond (als Numa en die van de ts) wel een leven kunnen geven waar hij voor gemaakt is.
Moeilijk.... ik weet het niet. Ik zeg nu dat ik het wel zou kunnen, maar jemig.
Ik ben ook nog zo'n trut die denkt dat ik m'n eigen honden alleen zelf goed kan verzorgen. Slaat als een tang op een varken hoor, dat weet ik. Er zijn er genoeg die dit nog véél beter kunnen!
Eén keer een hond moeten herplaatsen omdat het echt, maar dan ook echt niet ging. Het paste niet, de andere 2 honden werden stapelgek of engig van hem. (ook al werd alles gescheiden gehouden) En dat vond ik al heel moeilijk.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik zou het alleen overwegen als ik zeker weet dat mijn hond het elders veel beter zal krijgen dan hier. Als ik dus tekort schiet op bepaalde vlakken waar een ander dat wel zou kunnen bieden.
Nou heb ik heel makkelijke en luie honden dus dat zal niet voorkomen
Nou heb ik heel makkelijke en luie honden dus dat zal niet voorkomen

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik denk ook zeker niet dat het gemakkelijk zal zijn, zal ook verdrietig zijn natuurlijk. Maar nu ik het besluit voor mezelf genomen heb kan ik er wel vrede mee hebben. Leuk? Nee. Maar ik wil ook geen 10 jaar nog zo door.
Groetjes Inge

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dan kun je inderdaad beter stoppen.Inge schreef:Ik denk ook zeker niet dat het gemakkelijk zal zijn, zal ook verdrietig zijn natuurlijk. Maar nu ik het besluit voor mezelf genomen heb kan ik er wel vrede mee hebben. Leuk? Nee. Maar ik wil ook geen 10 jaar nog zo door.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat hun hond niet te koop is voor een miljoen.
ik denk namelijk dat àls iemand dat echt zou bieden en tegelijkertijd de hond ook alles kan bieden wat de hond nodig heeft , dat men echt niet zomaar nee zou zeggen.
maar goed de kans dat het gebeurt is minder dan nihil dus makkelijk zeggen dat iemand het niet zou doen.
ik denk namelijk dat àls iemand dat echt zou bieden en tegelijkertijd de hond ook alles kan bieden wat de hond nodig heeft , dat men echt niet zomaar nee zou zeggen.
maar goed de kans dat het gebeurt is minder dan nihil dus makkelijk zeggen dat iemand het niet zou doen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Nee, verkopen nooit. Herplaatsen als dat nodig en beter is voor de hond wel, uiteraard.
Maar dat zijn toch ook debiele aannames? Daarbij, ik zou niet weten wat ik met een miljoen moest doen.Podenji schreef:Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat hun hond niet te koop is voor een miljoen.
- dagmar88
- Zeer actief
Voor Spike werd me €2500 geboden en geloof best dat diegene goed voor hem zou zijn geweest.
Maar had hem toch liever voor niets bij mensen waarmee we goed contact hadden en hebben.
Maar had hem toch liever voor niets bij mensen waarmee we goed contact hadden en hebben.
Wat moet dat moeilijk voor je zijn. Wil je wel alvast sterkte ermee wensen.Inge schreef:Ik denk ook zeker niet dat het gemakkelijk zal zijn, zal ook verdrietig zijn natuurlijk. Maar nu ik het besluit voor mezelf genomen heb kan ik er wel vrede mee hebben. Leuk? Nee. Maar ik wil ook geen 10 jaar nog zo door.
- Zoie
- Zeer actief
aan mij geven dan maarMarion. schreef:Maar dat zijn toch ook debiele aannames? Daarbij, ik zou niet weten wat ik met een miljoen moest doen.Podenji schreef:Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat hun hond niet te koop is voor een miljoen.

ik houd van en hecht aan m'n honden , voor een paar rottige centen ga ik mezelf het verdriet niet aan doen , tenzij , zoals gezegd , ik de hond niet kan geven wat hij nodig heeft .

-
- Zeer actief
t zou voor mij heel verdrietig zijn, maar als mijn hond ergens anders veel beter zou passen en dus gelukkiger zou kunnen worden, ja, dan zou t zeker kunnen. Er rust hier op t forum altijd een soort van stigma op t herplaatsen of verkopen van een hond, alsof t allen voor de baas gaat dan of zo. soms doe je zoiets in t belang van de hond, en ik vind dat niet slecht of egoistisch
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
ZoietsZamunda schreef:In principe niet, voor geen goud. Enkel als ik het idee zou hebben dat mijn hond écht, maar dan ook écht tekort komt bij mij en ik daar niets meer in kan/wil aanpassen. Maar dan zou het mij niet om verkopen gaan, maar om herplaatsen.