Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenbad

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

roebeltje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard
Aantal honden: 2

hondenbad

Ongelezen bericht door roebeltje »

Heeft iemand ervaring met dit hondenbad van Karlie?
Afbeelding

Of iemand tips betreffende een ander betaalbaar bad voor grote honden?
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: hondenbad

Ongelezen bericht door Sanne!! »

lijkt me veel te hoog.
je hebt ook van die kinder schelpen. het is maar dat hij met zijn pootjes beetje kan afkoelen neem ik aan?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik denk eerder dat dit voor wassen bedoeld is...Geen ervaring mee. Vraag me af of het dicht blijft...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik zou de trimtafel in de badkamer zetten. Alle prefab baden hebben een rand waar je overheen moet hangen, da's erg slecht voor je rug.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb dit bad voor Lotje:

Afbeelding

Ik heb alleen nog iets extra's onder de pootjes, zodat het bad wat hoger staat, maar het is ideaal. Deze kun je overal gebruiken. Nu in de badkamer, van de zomer gewoon buiten.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

oh het is om te wassen.
ik dacht om af te koelen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Rosita Compagner schreef:Ik zou de trimtafel in de badkamer zetten. Alle prefab baden hebben een rand waar je overheen moet hangen, da's erg slecht voor je rug.
Zo doe ik het ook.
roebeltje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard

Ongelezen bericht door roebeltje »

Inderdaad voor het wassen van de hond.

Aan de trimtafel onder de douche neerzetten had ik nog niet gedacht en ik krijg er ook beelden bij van kromgetrokken bladen, maar dat is dus niet zo? Krom moet ik nu ook staan, dat is het probleem niet, zo vaak was ik de honden niet, maar ben altijd zo lang daarna bezig de ruimte weer schoon en droog te krijgen, vandaar dat een bad mij handig leek...

Neeltje dat bad heb ik ook gezien, erg mooi, maar vind de maat die ik nodig heb dan erg duur voor de keren dat ik 'm maar zal gebruiken.....
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

roebeltje schreef:Inderdaad voor het wassen van de hond.

Aan de trimtafel onder de douche neerzetten had ik nog niet gedacht en ik krijg er ook beelden bij van kromgetrokken bladen, maar dat is dus niet zo? Krom moet ik nu ook staan, dat is het probleem niet, zo vaak was ik de honden niet, maar ben altijd zo lang daarna bezig de ruimte weer schoon en droog te krijgen, vandaar dat een bad mij handig leek...

Neeltje dat bad heb ik ook gezien, erg mooi, maar vind de maat die ik nodig heb dan erg duur voor de keren dat ik 'm maar zal gebruiken.....
De trimtafel die ik onder de douche gebruik heb ik voor een prikkie van mp gehaald. Mocht het blad kromtrekken vind ik dat niet zo erg. Of anders een alluminium campingtafeltje en daar anti slip op plakken. Maar goed, het gaat jou om het beperken van de rommel en dan gaat dat inderdaad niet helpen :mrgreen:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Het lijkt mij makkelijker om een ruimte schoon te maken dan dat bad, eerlijk gezegd.

Ik was de honden gewoon onder de douche. naderhand gewoon de wanden en het gordijn afspoelen en klaar is Klara.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Neeltje

Liesbeth schreef:

Het lijkt mij makkelijker om een ruimte schoon te maken dan dat bad, eerlijk gezegd.

Ik was de honden gewoon onder de douche. naderhand gewoon de wanden en het gordijn afspoelen en klaar is Klara.
Het bad is zo schoongespoeld, dat is het werk niet. Behalve dat ik geen aparte douche heb, vindt mijn rug het niet zo denderend om op die manier Lotje te wassen. Ik heb het gedaan, Lotje in bad, ik op mijn knieën voor het bad en ben daarna gebroken, als ik het überhaupt al volhoudt. Met dit bad kan ik gewoon rechtop blijven staan, Lotje kan geen kant uit, zeker handig als ze moet wachten als de conditioner moet intrekken. Na afloop ga ik nog even met de sproeier door het bad en is het weer schoon.

Enne, madammeke wordt hier ongeveer iedere 3 weken gebadderd.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Neeltje, bevalt dat badje nog steeds goed? Ik ben op zoek naar zoiets. Trimtafel heb ik niet, kan ook maar wil wel dat het geheel stevig is ook. Heb best druktemakertje.
Moet ongeveer iedere 2 -3 weken gewassen, slecht voor mijn rug dus ik wil hier best in investeren. Zou liever iets opklapbaars willen maar dat lijkt niet te bestaan. Of ik moet een bebe kinderbad met poten kopen.
Neeltje

Ik heb het bad nu al een jaar en vind het heerlijk. De poten kunnen er heel gemakkelijk weer onderuit. Als ik het bad niet gebruik, staat het op zolder. Ik zou echt niet meer zonder kunnen. Je kunt je hond erin vast maken, de flessen shampoo bij de hand. Ze mag hier morgen weer.

Ik weet niet waar je woont, maar ik zou zeggen kom langs om te kijken.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Neeltje schreef: Enne, madammeke wordt hier ongeveer iedere 3 weken gebadderd.
:O: :schrik:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Neeltje

Badu schreef:
Neeltje schreef: Enne, madammeke wordt hier ongeveer iedere 3 weken gebadderd.
:O: :schrik:
Wil je de vacht goed onderhouden is dat nodig. Je kunt ook wel langer wachten, maar dan wordt het steeds moeilijker om de vacht te kammen. Maar zeker met haar witte voetjes, is het zeker nodig.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

echt waar?

vink op lijstje: hou het bij korthaar
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik was ze bijna nooit hoor mas, maar ze zijn niet wit maar ook Happy ging misschien eens per jaar
Afbeelding
Neeltje

M@scha schreef:echt waar?

vink op lijstje: hou het bij korthaar
Echt waar, en als het niet nodig zou zijn of zelf het verschil niet zou merken, zou ik het niet doen. Tirsa wast ik misschien 2 of 3 keer per jaar, dat ze weer fris rook. En dat was boven wassen en voordat ze beneden was, was ze weer droog.

Het wassen van Lotje is zo gebeurd, maar het föhnen daar ben ik toch wel even mee zoet.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Neeltje schreef:Ik heb dit bad voor Lotje:

Afbeelding

Ik heb alleen nog iets extra's onder de pootjes, zodat het bad wat hoger staat, maar het is ideaal. Deze kun je overal gebruiken. Nu in de badkamer, van de zomer gewoon buiten.
Ik heb hetzelfde bad en dat bevalt prima. En ja een Tibetaan moet echt wel regelmatig in bad omdat het vachtonderhoud anders een drama wordt. Hoe vuiler de vacht, hoe meer klitten.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”