Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup zo vroeg wakker

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

NoaPup
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Leonberger
Aantal honden: 1

pup zo vroeg wakker

Ongelezen bericht door NoaPup »

Onze pup is nu 5 maanden oud en ze doet het super!
Alleen...
Ze is iedere ochtend om 5:15 uur wakker!
's Avonds is de laatste plasronde om 23:30 uur, dus ik maak erg korte nachtjes, en dat begint een beetje op te breken :slaap: .
5:15 uur begint ze te piepen en dan moet ze er ook echt uit om te plassen. Doen we dat niet dan plast ze in huis (ze zit niet in de bench).
Daarna probeer ik meestal weer mijn bed in te kruipen maar madame is WAKKER! en dan moet er gespeeld worden!
ze gaat niet piepen of blaffen maar maakt behoorlijk wat kabaal met haar speelgoed, we doen geen oog meer dicht dan.

Iemand tips om deze dame langer te laten slapen?
of gaat het vanzelf over wanneer ze ouder wordt?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: pup zo vroeg wakker

Ongelezen bericht door ranetje »

NoaPup schreef:Onze pup is nu 5 maanden oud en ze doet het super!
Alleen...
Ze is iedere ochtend om 5:15 uur wakker!
's Avonds is de laatste plasronde om 23:30 uur, dus ik maak erg korte nachtjes, en dat begint een beetje op te breken :slaap: .
5:15 uur begint ze te piepen en dan moet ze er ook echt uit om te plassen. Doen we dat niet dan plast ze in huis (ze zit niet in de bench).
Daarna probeer ik meestal weer mijn bed in te kruipen maar madame is WAKKER! en dan moet er gespeeld worden!
ze gaat niet piepen of blaffen maar maakt behoorlijk wat kabaal met haar speelgoed, we doen geen oog meer dicht dan.

Iemand tips om deze dame langer te laten slapen?
of gaat het vanzelf over wanneer ze ouder wordt?
Ja meestal gaat het over als ze ouder worden.
Je hebt de pech dat het nu ook vroeg licht is.
Dat zal mede een reden zijn dat de pup niet meer wil slapen.
Heb je een goed donker te maken ruimte waar je hond kan slapen?
Dat wil nog wel eens schelen in het wakker willen blijven :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Wat dat betreft zijn het net mensenbaby's, die slapen ook niet uit. Met het ouder worden verschuift dat vanzelf richting een wat christelijker tijdstip. Je zou kunnen proberen om steeds een kwartiertje later op te staan en haar zo te leren zich nog even koest te houden.
Wat ik ook wel eens deed is de pup uitlaten en een beetje eten geven in de hoop dat ze daarna nog even verder sliep. Hoe laat geef je eigenlijk de laatste maaltijd en wat gebeurt er als je de laatste plas ronde wat eerder doet?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja de tip is lekker wachten tot ze ouder is :mrgreen: , doe mij zo`n pup, en voor je t weet is ze ouder en ben je t vergeten, t is nu even aanpoten, maar echt t is zo voorbij.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Geen tip, ik heb altijd uitslapers, kleine Bodyguard moeten we om half 9 wakker maken,
maar liever slaapt hij nog wat langer door.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Wat je ook kunt proberen is juist een uurtje éérder de wekker zetten, haar zo rustig en slaperig mogen mee nemen naar buiten, plasje laten doen en weer op haar slaapplekje achterlaten. Met een beetje geluk is ze dan nog niet wakker en valt misschien nog een paar uur in slaap.

Later gaat nu gewoon niet lukken, omdat je zelf al aangeeft dat ze ook echt een plasje moet. Ze wordt daar dus door wakker en gaat uiteindelijke janken.

Ze is wel echt al héél knap, want dus hartstikke zindelijk. Alleen ze kan het nog niet zo lang ophouden. En dat wordt vanzelf beter.
:ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi is een jaar lang om half 5 wakker geworden. En nu slaapt ze heel graag uit!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:Pirke is 3 mnd en die slaapt tot half acht ;-) :tongue:
En daarna gaat ie ook weer rustig een half uurtje in bed liggen, lekker tegen me aan :mrgreen:
Daar kun jij niks mee maar ik wou toch even je neus er in gewreven hebben :LOL:
Ace is vandaag 10 weken en slaapt van 2200 - 0400 op werkdagen (dan ga ik er met m'n vriend mee uit omdat hij dan wakker wordt van dat er iemand beneden rondloopt) maar op een vrije dag dat ik ook niet vroeg weg hoef voor de sport gerist van 2300-0900 of later.....

Kan TS ook niks mee :LOL:
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Tsja het hoort er een beetje bij, net als babies die elke 3 uur gevoerd moeten worden in het begin. De een slaapt sneller door dan de ander. Freek van 10 maanden gaat om 6 uur gewoon aan. Eerst moest hij er dan ook direct uit. Nu niet meer, maar gaat nu spelen. We halen in het weekend dus de piepspeeltjes weg haha.
Om je wat hoop te geven, de volwassen Evert kan met gemak doorslapen tot 10 uur!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay had dat ook als jonge hond/pup. Tja misschien even handig met je partner afstemmen. De een vroeg naar bed en vroeg eruit en de volgende dag andersom. Degene die laatste rond doe mag dan blijven liggen.

Overigens ging ik vroegtijdig uit bed en ging beneden op de bank verder slapen. En up Kay brak de boel lekker af, maar ik gaf geen kik.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ja als we zo gaan beginnen: Chuck werd nooit eerder wakker dan ik :pffff:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Die van mij was vroeger ook zo'n vroege vogel. In het weekend sliep ik dan in de middag even bij.

Ik zei altijd tegen hem; als je later groot ben zal mijn wraak zoet zijn.....hij is nu bijna 10 jaar en als ik moet werken, maak ik hem wakker om een rondje te gaan lopen. Hij is altijd blij als we weer thuis zijn. Na zijn eten ploft hij op de bank neer en hij slaapt alweer voordat ik weg ben :-)
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tanja Simba&Bella schreef:Die van mij was vroeger ook zo'n vroege vogel. In het weekend sliep ik dan in de middag even bij.

Ik zei altijd tegen hem; als je later groot ben zal mijn wraak zoet zijn.....hij is nu bijna 10 jaar en als ik moet werken, maak ik hem wakker om een rondje te gaan lopen. Hij is altijd blij als we weer thuis zijn. Na zijn eten ploft hij op de bank neer en hij slaapt alweer voordat ik weg ben :-)
:LOL:
NoaPup
Vaste gebruiker

Dank voor alle berichten!
Ja, we zijn hartstikke blij dat ze het al zo goed doet! Ze is een voorbeeldige pup hoor!
Sloopt niets, is zindelijk (op een enkel ongelukje na) en slaapt verder goed.
Ze slaapt gewoon in de woonkamer beneden maar daar ligt een houten vloer. Je hoort dus heel duidelijk haar gedribbel en het speelgoed wat op de vloer valt.

Ik zal de tip met haar iets vroeger wakker maken zeker proberen! Het nadeel is wel dat we echt een stukje moeten lopen voor we bij het gras zijn, dan wordt ze toch wel echt wakker denk ik. Tillen kan niet meer, ze weegt ondertussen 30 kilo! En in de tuin plassen wil ze niet (meer). En eigenlijk moet ze om 5:15 uur ook altijd poepen...

Maar goed, na alle berichten te hebben gelezen heb ik goede hoop dat dit tijdelijk is, al duurt het nog best lang voor het 's morgens weer wat langer donker blijft.
Tot die tijd maar zoveel mogelijk afwisselen met partnerlief.

Alleen zijn moeten we nog een beetje oefenen maar dat komt eigenlijk omdat het zo weinig nodig is, ik werk vanuit huis.
Ze is wel eens alleen als ik een boodschapje doe maar gisteren moest ze onverwachts even 3 uurtjes alleen zijn en dan merk ik bij thuiskomst dat ze het niet leuk vond.
Niets kapot, ook niet piepen of blaffen, maar de rest van de dag week ze niet van mijn zijde en als ik al naar de deur liep zat ze op de mat. Ze was gewoon een beetje nerveus. Ook lag er een plasje op het kleed, terwijl ze tussen 9 en 12 eigenlijk nooit uitgaat en dus ook nooit hoeft te plassen, ik denk dus echt een stressplasje.
Ik neem aan dat dit ook wel beter gaat worden. Ik heb mij wel voorgenomen haar toch iets vaker en op verschillende tijden even (half uurtje) alleen te laten anders went ze er nooit aan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Misschien dat je kan schuiven met de voertijden? Dat ze pas later moet poepen.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat ik nog wel eens deed (Morris vond een tijdlang dat 5 uur een prima tijd was om op te staan, nu slaapt hij gewoon uit tot ik opsta dus er is nog hoop :wink:) was 's avonds al een Kong klaarzetten met daar zijn ontbijt in of wat lekkers. Kong in de koelkast (hij krijgt kvv) en dan 's ochtends even uitlaten, dan ging ik lekker mijn bed nog even in en mocht hij naast mijn bed zijn Kong leegpeuzelen. Zo kon ik nog even slapen en had hij wat te doen waar hij moe van werd. Ging hij meestal daarna ook nog wel even slapen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:Misschien dat je kan schuiven met de voertijden? Dat ze pas later moet poepen.
Dit wilde ik ook net gaan typen. :ok:
NoaPup
Vaste gebruiker

Ze krijgt 's avonds rond 19:00 uur haar laatste eten.
's Morgens dan ook weer rond een uur of 7, en 's middags om 12 uur. Hoe zou ik hier dan het beste in kunnen schuiven?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb hier geen vaste voer tijden, maat laatste is bij/voor laatste ronde 2200/2300 en eerste na eerste "normale" ronde (dus niet als ik met m'n vriend op sta)
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

NoaPup schreef:Ze krijgt 's avonds rond 19:00 uur haar laatste eten.
's Morgens dan ook weer rond een uur of 7, en 's middags om 12 uur. Hoe zou ik hier dan het beste in kunnen schuiven?
7uur, 15uur en 23uur. Dan heb je het mooi verdeelt.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Evertje schreef:Tsja het hoort er een beetje bij, net als babies die elke 3 uur gevoerd moeten worden in het begin. De een slaapt sneller door dan de ander. Freek van 10 maanden gaat om 6 uur gewoon aan. Eerst moest hij er dan ook direct uit. Nu niet meer, maar gaat nu spelen. We halen in het weekend dus de piepspeeltjes weg haha.
Om je wat hoop te geven, de volwassen Evert kan met gemak doorslapen tot 10 uur!
Wij hebben de uitslaper van het stel geadopteerd. :wink:
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik weet niet of het al gezegd is, maar je kunt ook de maaltijden wat verschuiven. Als je brok geeft, hebben ze daarna vaak dorst. Dat moet er ook weer uitgeplast. Misschien hoeft je pup minder vroeg naar buiten als je de laatste maaltijd een paar uurtjes vroeger geeft.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou had als pup het zelfde gedrag, ook hij gaf rond vijf uur aan dat hij uit moest. Als ik met hem uit was geweest bleef hij blaffen. Ik heb een bench in mijn slaapkamer gezet en hem hier in gedaan na het uitlaten. Het probleem was toen over, hij ging gewoon weer verder slapen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Mijn aapie is nu bijna drie en kan nog steeds niet uitslapen :engel:
Ik moet wel zeggen dat het de laatste maanden beter gaat en hij dan gewoon onder aan de trap gaan liggen wachten.
Heeft hij even mazzel dat ik zelf ook geen echte uitslaper ben dus half 9 is hier wel de max en dan sta ik op.
Meestal is Enzi rond half 8, 8 uur wel wakker. Vroeger was dat tussen 5 en 6 :schrik:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Antonetta schreef:Balou had als pup het zelfde gedrag, ook hij gaf rond vijf uur aan dat hij uit moest. Als ik met hem uit was geweest bleef hij blaffen. Ik heb een bench in mijn slaapkamer gezet en hem hier in gedaan na het uitlaten. Het probleem was toen over, hij ging gewoon weer verder slapen.
:ok: Ik heb vorige week ook de bench naar de slaapkamer verhuisd, geeft veel meer rust (ook voor de buren :engel: ).
NoaPup
Vaste gebruiker

Bedankt voor alle tips en opbeurende reacties dat het vroege wakker worden meestal vanzelf over gaat!

Vanmorgen was ze pas 6:30 uur wakker!
Ik niet, ik lag vanaf 5 uur te wachten tot ze wakker werd :19:

We hebben de etenstijden idd wat veranderd, laatst vleesmaal rond 20:30 uur, dat is na de laatste langere wandeling.
Rond 23:00 uur nog een kort wandelingetje, een klein handje brokjes (die ze op dat moment niet op eet, pas 's morgens denk ik) en dan slapen.

De afgelopen dagen merkten we al ze steeds iets later wakker werd.
En als ze toch vroeg is doen we een snelle plas en duik ik weer mijn bed in. Zij blijft beneden en gaat nu meestal rustig liggen (bench boven is geen optie, ik kan haar niet meer tillen), niet piepen of blaffen.
Het balspeelgoed en andere hard speelgoed halen we 's nachts weg, dat maakt zo'n lawaai over de houten vloer, ook voor de buren.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Haha geweldig om je update te lezen!

Hopelijk kun je het vroege ochtendritueel zo steeds iets meer uitbouwen.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

:LOL: Morgen echt 'uitslapen' hoor !
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

NoaPup schreef:Vanmorgen was ze pas 6:30 uur wakker!
Ik niet, ik lag vanaf 5 uur te wachten tot ze wakker werd :19:
:mrgreen:

Ook dat gaat voorbij :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

NoaPup schreef: We hebben de etenstijden idd wat veranderd, laatst vleesmaal rond 20:30 uur, dat is na de laatste langere wandeling.
Rond 23:00 uur nog een kort wandelingetje, een klein handje brokjes (die ze op dat moment niet op eet, pas 's morgens denk ik) en dan slapen.
Het is verstandiger om minimaal 8 uur tussen vlees en brokken in te laten omdat de vertering van beiden verschillend is. Of bedoel je met brokken gedroogd vlees?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”