Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondagressie hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Hondagressie hond

Ongelezen bericht door Asterix »

Naar aanleiding van volgende topic om die niet verder te vervuilen. (vet.hoek, niet voor iedereen te lezen maar maakt voor mijn vraag niet uit) http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=287295
Wij hebben een DD-teef (Queen) gehad die hond agressief was, ter herplaatsing genomen op 3,5-jarige leeftijd met heel wat gedoe achterzicht.
De 1e weken was ze poeslief, een vriendin met 6 Leonbergers zei nog: dat zijn de honeymoonweken. Dat klopte. (Heb ergens zelfs nog een foto waarop ze met ( wijlen Q, castraat DD van ons) op een forumwandeling geweldig mee liep bij Groeneveld.
De omslag kwam. Hup beide Q's achter een hond aan. Goddank waren ze nog niet zo opgefokt dat kleine hond werd gegrepen.
Goed, Verder apart uitgelaten. Queen begon steeds agressiever te worden naar andere honden. Uitlaattijden aangepast.
Als ze echter ergens op vreemd terrein kwam, andere plaatst meestal, was ze, aangelijnd, weer aan een pink te houden :denken: Herkenbaar of niet?

edit :url veranderd.
Moet met muis het toetsenbord bedienen (al jaren niet meer gewend). vandaar in 1e instantie link mislukt. Zag het idd pas toen ik er zelf op toetstte
Laatst gewijzigd door Asterix op 16 jun 2014 02:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hondagressie hond

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat heeft dit in hemelsnaam met dat topic te maken?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik snapte de link ook niet helemaal.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Oh gelukkig dacht al dat ik gek werd :Q:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik snap ook niet helemaal wat je vraag is?
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Pfwwwwwwwwwwww, in dat topic kwam ik op Queen terecht. Wat hondagressie betreft en de hond die besproken wordt wrs gaat ontwikkelen.

1: Je hebt een hondagressieve hond aan de lijn.
2: Gedraagt je hondagressieve hond zich totaal anders als hij/zij niet, meestal een andere, op verre afstand van huis, gemeenteplaats begeeft?, dat gold voor Queen iig.
Afbeelding Afbeelding

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

misschien zelf even op je linkje klikken?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Er staat ( denk ik hoor.. ik kan jou gedachtengang niet altijd volgen) een verkeerde link. De donor run heeft niet zoveel te maken met dit topic :Q: Maar misschien doe je het expres hoor, negatieve aandacht is ook aandacht, nietwaar!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Asterix
Zeer actief

Anja schreef:Er staat ( denk ik hoor.. ik kan jou gedachtengang niet altijd volgen) een verkeerde link. De donor run heeft niet zoveel te maken met dit topic :Q: Maar misschien doe je het expres hoor, negatieve aandacht is ook aandacht, nietwaar!
Goh, gevat. Daar zijn vast andere middelen voor ipv een vergissing van url.
Afbeelding Afbeelding

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ondanks het feit dat ik het ook niet snap herken ik wel iets in het verhaal van Queen. Reina vertoont territoriale agressie. Het is haar tuin, haar auto en haar straat. Bijten zal ze niet doen maar als ze de kans krijgt worden mensen en honden in haar vermeende territorium wel uitbundig uitgekafferd. Buiten haar toegeëigende territorium vertoont ze dit gedrag niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ver van huis is Charlie bezig met ontdekken/nieuwe indrukken.
De enige plaats waar ze nog uitvalt is als er vlak voor de voordeur een hond passeert.
Mopperen vanuit de vensterbank doet ze ook graag.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

alm@ schreef:Ondanks het feit dat ik het ook niet snap herken ik wel iets in het verhaal van Queen. Reina vertoont territoriale agressie. Het is haar tuin, haar auto en haar straat. Bijten zal ze niet doen maar als ze de kans krijgt worden mensen en honden in haar vermeende territorium wel uitbundig uitgekafferd. Buiten haar toegeëigende territorium vertoont ze dit gedrag niet.
Dit herken ik ook met Noah. In een straal om het huis valt ze uit, daarbuiten niet. We zijn sinds 2,5 week verhuisd en in het begin vertoonde ze geen uitval gedrag. Alleen nu helaas wel, alleen voorkant van het huis aan de riem. Achter het huis is een losloopgebied en daar vertoont ze het gedrag totaal niet, ook niet als ze zelf aan de riem zit. Ik heb het maar geaccepteerd dat ze dit heeft, scheelt een hoop stress.
Noah heeft het alleen met honden, andere mensen maakt haar weinig uit.
Perry en Noah

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

duitse herder schreef:
alm@ schreef:Ondanks het feit dat ik het ook niet snap herken ik wel iets in het verhaal van Queen. Reina vertoont territoriale agressie. Het is haar tuin, haar auto en haar straat. Bijten zal ze niet doen maar als ze de kans krijgt worden mensen en honden in haar vermeende territorium wel uitbundig uitgekafferd. Buiten haar toegeëigende territorium vertoont ze dit gedrag niet.
Dit herken ik ook met Noah. In een straal om het huis valt ze uit, daarbuiten niet. We zijn sinds 2,5 week verhuisd en in het begin vertoonde ze geen uitval gedrag. Alleen nu helaas wel, alleen voorkant van het huis aan de riem. Achter het huis is een losloopgebied en daar vertoont ze het gedrag totaal niet, ook niet als ze zelf aan de riem zit. Ik heb het maar geaccepteerd dat ze dit heeft, scheelt een hoop stress.
Reina vindt álles hoogst verdacht :hmmm: :mrgreen: en ik heb hetzelfde als jij. Ik zie het maar als de aard van het beestje :wink:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

alm@ schreef:
duitse herder schreef:
Reina vindt álles hoogst verdacht :hmmm: :mrgreen: en ik heb hetzelfde als jij. Ik zie het maar als de aard van het beestje :wink:
Volgens mij is Reina van zichzelf een stuk wantrouwender dan Noah, vandaar dat zij ook op mensen reageert. Noah vindt iedereen leuk, die zijn geen bedreiging. Zal het toch een stukje waakinstinct zijn van ze?

Ik ben altijd jaloers op mensen die op 1 meter van een andere hond kunnen passeren, dat kan ik met Noah niet doen. Noah zou ook geen hond zijn voor in de stad te leven.
Perry en Noah

Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Hera was overal hond agressief.
Iedere hond die te dichtbij haar in de buurt kwam zou ze vermoord hebben als ze de kans ooit had gekregen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”